Det er tydelig at det hersker en del optimisme i aksjen på børsen i dag. Kursen er markant opp på et volum som er høyt til denne aksjen å regne.

Jeg er også spent om selskapet kan ha noe nytt å komme med i forbindelse med fremleggelsen av Q3 denne uken.

Enhver indikasjon på planlagt (helst tidlig) oppstart i Segele vil være positivt. Jeg lurer også litt på hvilke leteplaner selskapet legger opp til fremover. Denne tiden av året har tradisjonelt vært en god sesong for leteboring (f.eks. med tanke på at det er tørt/utenfor regntid) for selskapet.

Innerst inne drømmer jeg også om at selskapet kan ha en litt uventet godnyhet på lager, og at utsettelsen av Q3 ble gjort litt fordi man da ville få avklart noe som kunne vise seg å være positivt. Hva dette eventuelt skulle være, har jeg ingen formening om. Kanskje en avtale, kanskje et spennende borehull, kanskje en avklaring rundt ferdigstillelse av mineralprosesseringsanlegget eller utvikling av gruven. Vi får se. Jeg selger ikke på dagens kurser iallfall.

Tokerod
23.11.2022 kl 08:50 1221

Del gjerne det beste og værste av q hvis dere har mulighet !
Purdey
23.11.2022 kl 10:08 1179

Er ting som skjer her nå. Må være noen som vet noe om morgendagen. Hvorfor skal vi plutselig få slikt volum nå dager før q3?

Det kan i og for seg være spekulanter som har interesse av å posisjonere seg før Q3 og som tror at dette er riktig timing for å bli med selskapet i transisjonen fra å være et selskap som leter og utvikler seg på aksjonærenes regning til å bli et driftselskap med positiv cashflow. Men sterk oppgang på uvanlig høyt volum kan dessverre kanskje også tyde på at det ikke er lik informasjon i markedet. Det er ikke så bra, selv om jeg liker oppgangen. Jeg har selv økt beholdningen min med 20% flere aksjer til 5,60 for et par uker siden, så jeg liker selvfølgelig å se oppgangen.
Redigert 23.11.2022 kl 11:40 Du må logge inn for å svare

Billig inngang nå, så kjøp folkens her er det STOR oppside. Alt er i rute og kommer det positive nyheter om gull så tar det helt av.........Årets kjøp????

Det var en ryddig Q3 presentasjon i dag. Ikke noe veldig nytt for oss som følger selskapet tett, men en viktig påminnelse på at selskapet går inn i overgangsfase mot positiv kontantstrøm veldig snart.
Purdey
24.11.2022 kl 15:08 838

Skal bli spennende hvor vi er i q2. Da har de fått kommet godt i gang m gruva, samt omrioritert resurser til mer prøveborring. Jeg temker segele 02 er utrolig spennende. Mer fra joru vil komme for dagen. Det virker også som om de tror at her er det mer enn bare segele. Al tid fabrikken er bygget for enkel fordobling av kapasitet.

Ble også bekreftet utbytter når gjeld er gjort opp.

Ja, Jackson var veldig tydelig i presentasjonen på at de er "veldig, veldig trygge på at levetiden for gruven vil bli forlenget basert på utvidelse av ressursene". Det liker jeg å høre og det bekrefter det vi forventer rundt betydelig oppside.

Jeg likte også veldig godt uttalelsene fra den eksterne geologen som ble brukt i frobindelse med due dilligence på gullånet. Det skaper trygghet og reduserer risiko i caset.
Purdey
29.11.2022 kl 23:04 602

Har vist kommet en ny analyse fra SB1Markets på 10kr kjøp, ned fra 15. Kjøp.

Noen som har tilgang eller vet hvor man finner den?

Leser dere ikke nyhetene på hjemmesiden til AKOBO? Hvis du selger nå så må du være hjernedød eller desperat etter penger........
Tokerod
06.12.2022 kl 10:26 232

Man kan lure ! Stusset over ordrene en del ganger

Sparebank1 Markets konkluderer på denne måten:
"Akobo Minerals is moving fast towards first gold at the high grade Segele mine in Ethiopia. With full funding, contract mining operations, and processing plant secured, Akobo remains on track for first gold at Segele at the end of Q1 23. We assume the company is able to extract ~79 koz from the small scale mining operation from Q1 23 – Q3 25, resulting in a cumulative free cash flow from mining operations of USD ~80m over the period. While our resource assumption is higher than the current estimate, we believe our assumption is conservative as we are still in the early days of understanding the deposit at Segele. Our life of mine DCF suggest a NAV of NOK ~10.1/sh and we emphasize that this does not include any value assigned to Joru and other drilling targets not in the vicinity of Segele. We have a buy recommendation and a target price of NOK 10/sh in line with our NAV as we have risked the project with a high WACC of 20%. Our target price is down from NOK 15/sh mainly due to a higher WACC and somewhat higher capex and opex assumptions."
Purdey
06.12.2022 kl 15:51 157

Jeg leste også det her.
Det hadde jo vært gull på så mange måter. Kult å låne 5000uncer gull og betale tilbake bare litt over halvparten.

Jeg tolker den nye analysen at de reduserer fra 15 til 10 fordi de tenker det er høyere risiko?? Isåfall hva begrunner de det med? I mitt hode er det vel motsatt siden forrige analyse. Det er slutt på opprører i Tigray og vi er no nærmest bare timer unne å produsere. Alt går på skinner.

https://markets.businessinsider.com/news/currencies/markets-saxo-bank-outrageous-predictions-2023-gold-yen-japan-fed-2022-12?utm_source=facebook.com&utm_medium=social&utm_campaign=sf-bi-money