Dilemma

L.Z.P
BCS 13.11.2021 kl 10:45 1323

Har alt for mye midler satt inn i bcs og saga..!sitter med minus på saga, men pluss i bcs.. På det dårligste lå jeg an til minus 174000… Men burde jeg selge Saga og kjøpe bcs?
Hobbydansken
13.11.2021 kl 11:13 1273

Det spørsmål kommer du ikke til å få svar på her inne, for det er helt og holdent egne vurderinger som skal utgjøre fundamentet for egne beslutninger om egen investering.

Det er rikelig informasjon på forumet her som kan hjelpe deg på vei. Det skal leses en del og utelates en kanskje enda større del.

Jeg sitter selv i begge og har gode røde tall i Saga (gav: 3,48). Jeg var en av dustene som kjøpte meg inn over 4.2 men har handla og snitta litt ned underveis. Fikk fiska så lavt som 2.64 og solgt meg ned på noen av de små peaks som har vært underveis. Min post er størst i BCS og har fine grønne tall (GAV: 37,86). Begynte å kjøpe på 28 har akkumulert underveis. Selv om jeg har en relativt liten post i Saga har jeg ikke lyst til å selge meg ut. Investerer kun på hobbyplan og har relativt lang horisont.

Vet ikke om det kan hjelpe - men det er hvertfall noen innspill.

Edit: detaljer
Redigert 13.11.2021 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
nopetter
13.11.2021 kl 12:56 1183

Det eneste som nytter for få ned GAV er å trade. Jeg lå i sin tid med 4,20 i Saga og havnet på 2,82 ved hjelp av hard trading. At begge aksjene skal opp er ganske klart. Grunnene vet dere selv. BCS kan vingle med ca 3 kr så her er det mye å hente når man skjønner trading mønsteret til robotene som herjer i begge aksjene
Redigert 13.11.2021 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
13.11.2021 kl 14:28 1102

Hvorvidt du burde selge Saga og kjøpe BCS er det du selv som vet best. For det kommer helt an på din egen risikoprofil, din egen økonomiske situasjon, hvor langvtidshorisont du har, hvilke andre investeringer du har osv. Faktisk et det en rekke faktorer som du må ta hensyn til og som det bare er du som kjenner til. Følgelig er det heller ingen andre enn du selv som har svar på det du spør om. Dermed ikke sagt at enkelte på forum vil komme med velmente råd, men vær da klar over at de rådene er gitt uten at de har nødvendig innsyn i de viktigste faktorene.

For uansett hva du gjør, så vær klinkende klar over at enhver investering på børsen er forbundet med mer eller mindre risiko. Og selv en investering som er 90% sikker, har en usikkerhet på 19%. De 90% hjelper deg lite dersom det er et negativt utfall det kun var 10% sannsynlighet for skulle inntreffe.

Lykke til med ditt valg av handlemåte!
Slettet bruker
13.11.2021 kl 15:00 1070

Saga har flere ben å stå på. Ergo er det et sikrere kort. BCS har ett ben å stå på. Skulle noe gå til helvete med BCS så er tapet stort. Men for Saga vil det ikke være slutten. Men det er klart. Skulle BCS lykkes og gå 200% så går ikke Saga 200%. Kanskje bare 100%. Så hele oppsiden i BCS aksjen får du kun ved å sitte i BCS.

Men dette må du selv finne ut av. Risikomessig er det bedre med Saga. Men er du ute etter større risiko er BCS absolutt det. Høy risk men ekstrem reward. 100X om BCS lykkes er ikke utelukket.

Jeg har forøvrig samme dilemma. Jeg har masse aksjer i North men ingen i TXP hvor jeg ser størst oppside på kort sikt. North eier 6% av TXP. Vurderer sterkt å flytte over deler til TXP direkte. Men jeg ønsker ikke større risiko så tror nok at jeg bare fortsetter i North. Har også BCS. Der har jeg valgt å gå inn direkte i BCS i stedet for Saga. Det er en mindre post enn North posten men på sikt tror jeg den vil bli mer verdt enn posten i North. En gang vil jeg nok bytte over fra North til BCS men vil se det an litt først.
Slettet bruker
13.11.2021 kl 15:46 1024

Godt svar. Jeg har kun en regel i aksjemarkedet:

1) Aldri selg med tap

Tiden er din beste venn, spesielt om du har gjort forarbeidet.