JINHUI Q3--Et sterkt regnskap nto kontantstrøm 65 mill usd.

Slettet bruker
JIN 16.11.2021 kl 08:47 34140

De har en EK på 350-400 mill usd og en Cash situasjon som er i samsvar med forfall kjøp av 5 skip som de har ervervet,mangler 1 skip q4.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.

bulkinvest
16.11.2021 kl 09:18 10990

Flott oppsummert, skal bli spennende å følge kursen fremover når resultatet siger inn og ca 50% på bunnlinja !
ÆreVære
16.11.2021 kl 09:46 10891

Noen som kan svare på hvorfor denne skal opp igjen mot 15-16, som det snakkes om over en lav sko? Tallene er knallbra, men markedet har bestemt seg!
John68
16.11.2021 kl 10:00 10845

Den skal først under 10,- og så må vi se om raterne holder sig på +20K

Ryger den under 12 idag så skuller det ud = flush out.

Alt dette kunne være undgået med den rette ledelses tilgang til aktiemarkedet.

Redigert 16.11.2021 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2021 kl 10:08 10805

Det kommer utbytter,men nye skip og cashsituasjon først.
Gjeldsnivået er på samme som cash etter nye skip handlet.
De kjøper skip på korte forfall og betaler de ned fremfor og bruke penger på fremføring av ny gjeld som bare er administrasjon og koster cash .
5 flere skip gir mere inntekter,det er fasit om markedet rater tilsier det.
Ikke vits og betale utbytte om de ikke tar forfallene som er korte og 95 mill usd innen 1 år fremover.
Kontantstrømmen tar imot og betaler ned sammen med oppspart tilgjengelig cash.
Etter 1 års forf er det bare 30 mill usd på 2-3 år igjen,de har pengene men som sagt men driftsinntektene skal betale så de beholder en sterk cash når kort gjeld er innfridd.
En kan vri og snu på det som en vil,men de er ekstremt dyktige til og holde selskapet nto cash gjeldfritt men i dag blir de gruset ned igjen.
skvisen
16.11.2021 kl 10:09 10802

På kort sikt har jeg også litt problem med å se hva som skal få den opp igjen. Det måtte vere vesentlig rateøkning eller innsidekjøp. Noen snakker om tilbakekjøp av egne aksjer men det tror jeg må godkjennes i generalforsamling først. Det er vel ikke så unaturlig att den faller tilbake på nivået den var før melding om fremskyndet resultat. Forventningene var vel for store og mangelen av forventet utbytte har skapt usikkerhet om veien videre. Likevel så snakker vi om ett solid og underpriset selskap som på sikt bør stige vesentlig.
tenketanken
16.11.2021 kl 10:13 10799

Ingen surmuling, dette er kjøp av billigete aksjen ever...
Her kommer tyngdekraften til å virke oppover!
kodenavn
16.11.2021 kl 11:13 10682

Aksjen er fantastisk billig på alle parametre.
Det er grunnen til at den bør stige.
Slettet bruker
16.11.2021 kl 12:07 10588

På side 6 i q2 rapporten står det tydelig:
De ønsker og beholde arbeidskapital,og betale korte lånegivere for og sikre økningen i ek og cash sikkerhet.
De hadde basic ernings 0,9 usd q2 pr aksje og 1,08 usd pr aksje i q3.
Hvorfor bruke lånte penger nå til utbytte mot nedbetalinger nye skip cash kontant når de har pengene/muligheten?
Kommer ratene opp igjen er gearingen mye høyere med 5 nye skip i portoføljen.
De kunne sikre med TC og da er utbyttepolitikken mere forutsigbar men de fleste tror markedene spot skal opp igjen.

Et rart smmenlikning:
Flex lng leverte dårligere tall enn jin både q2 og q3 pr aksje.
Drft 32 mill usd flex q3(oms 80 mill usd)
Drift 20 mill usd Jinhui q3(oms 40 mill usd)
Ek er uten tvil Jinhui best overatlt med 30-35 kr pr aksje.
Jinhui er også nto cash mot kortsiktig og langsiktig gjeld.
Utbyttet kan bli gedigne om de ikke kjøper flere skip da.
isolert skulle de betale 2 kr pr aksje for q3 hvis de skulle følge res.
Inntjening står seg uansett aksjekurs som faller hele tiden.
Nedsalg på slutten i dag også??Triste greier.






Redigert 16.11.2021 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
skvisen
16.11.2021 kl 14:25 10428

Tror dette nå først å fremst handler om tillit. De antydet etter presentasjon Q2 att de ville gi utbytter fremover. Når de ikke gjør det og salter ned skaper det usikkerhet på fremtidsutsiktene. Med tanke på att oktober trolig har gitt over10 mill usd i kassen alene og november også er bra så er det merkelig argument å ikke kunne avse 3,5 mill usd som i Q2.
Slettet bruker
16.11.2021 kl 15:18 10341

Max ratene så vidt opp i dag,capsize er mere presset men marginene til gogl er jo fortsatt enorme.
Toppen på cape tror jeg var en hike og er ikke relevant.
Jinhui har nå 1,5 mnd med snitt maxrater rundt 30 000 usd d/d.
At de valgte depositum for nyervervelse dette kvartalet og ikke utbytte får en bare svelge.
Trolig kommer det utbytte q4 men de skal ha en sterk cash mot gjelden,det skjønner jeg da de har store muligheter til og gå i 0 gjeld og en voksende cash base med sterk kontantstrøm.
Utbyttene blir få og ikke store før de har dette på plass tror jeg og de ser nok kvartalene an.
Plutselig kommer det et kjempe utbytte om markedet skulle bli som nå langt frem,eller de slutter TC på halve skipsflåten,da blir det ekstreme utbytter.
Flex går så det suser på dårligere res og annen ek og cashsitusjon.
Markedet i Jin er forsuret av nedsalg og henger ikke sammen med tyngdekraften,sikkert større investorer som kaster seg.
Jeg blåser i hele nedgangen som er bare tullerier og den kan godt falle under 12,og til 10 men er oversolgt nå.
Jeg kjøper bare flere aksjer gratis plukking kalles det om ikke markedet skulle falle rett i dass da..
Det ser ut som et planlagt nedsalg fra investor top 10 med kjempegevinst og kanskje sur pga 0 utbytte.
Noen med a liste?
Redigert 16.11.2021 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
John68
16.11.2021 kl 15:21 10326

Flush out...

Under 10,- inden 1. Dec.
Slettet bruker
16.11.2021 kl 16:02 10241

Bli bare ikke sittende fast i et slikt rederi over the top i syklusen, det kan gå 10 år før dere ser pengene igjen, ikke får dere dividender underveis eller.
bulkinvest
16.11.2021 kl 16:07 10216

Kjøpte 10000 stk for å se pris 12,25 kl 1557, det var bare en test for å se på om noen ville ha den ned, kom masse små salg på 10 øre ned, sier meg at noen ønsker prisen på aksjen ned for å kjøpe flere aksjer billig.
John68
16.11.2021 kl 16:10 10210

Der er INTET momentum i bulk aktier så derfor dumpes de. Der er ingen større aktører som ejer aktier så glem det der med at " nogen vil have den ned"
Der er bare tull...
bulkinvest
16.11.2021 kl 16:14 10301

Se aksjonærliste da!
ÆreVære
16.11.2021 kl 16:15 10296

@longsitinbulk
Jeg vet ikke hvorfor du herjer rundt på forumet her.
Du ter deg som en liten drittunge i det du skriver og det er vel fordi du har tapt mye på JIN.
Hold deg unna!
John68
16.11.2021 kl 16:21 10271

bulkinvest skrev Se aksjonærliste da!
Så du tror at enkelte aktionærer med cirka 400-600K har orkestreret det rush med minus 20% på 2 dage...?

bulkinvest
16.11.2021 kl 16:31 10240

Tror ikke at de med store poster selger seg ned, det kan du se 2.12
Jørgen
16.11.2021 kl 16:59 10169

Idag er Jinhui ned 7% omtrent like mye som GOGL 6% og de øvrige to Belship og 2020 ned ca 4 - 5 %. Dvs sektoren og rater BDI -2% ? får ta litt for skylden dagens handel tror jeg. Det mest positive jeg ser nå er volumet i JIN er halvparten av gårsdagen omtrent. Fall på avtakende volum, et svakt positivt signal kanskje. For øvrig lite positivt og se, annet en at aksjen var billig, NÅ Er den enda BILLIGERE ! Den som har penger å avse bør kjøpe nå.
Jørgen
16.11.2021 kl 17:08 10146

SALG I JINHUI SHIPPING NÅ ALTSÅ ; REA PÅ AKSJEBOLAGET MED 50 - 70 % RABATT LØP & KJØP GRABBAR !!
nucleus
16.11.2021 kl 17:57 10039

Inkludert to sjørøvere brødre som styrer skuta. Tar det meste fra skattekisten over til sine egne lommer og la de andre aksjenærer . sjå på. Glansbilder sine dager er over, finnes mere fornuftige selskaper, som er mån om sine aksjenærer. Men hver sitt valg. Så kan dere andre diskutere hva som er billig. Billigere en skrapjern ble vel JIN omtalt som tidligere..
John68
16.11.2021 kl 18:19 9996

Så nemt kunne det gøres med den rette IR mand på opgaven og ikke Mr. Ching. Han er ikke opgaven voksen og varetager på ingen måde selskabets aktionærer.

Men en sådan melding havde kursen ikke dykket med 22% efter bedste Q3 regnskab i +10 år.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/11/16/7773581/varsler-monsterresultat-i-4.-kvartal
Slettet bruker
16.11.2021 kl 18:30 9971

Syklusen er fortsatt og ratene er veldig sterke.
Det finnes svært få ledig kapasitet og nybygg Super Max er lik 0.
Det er pga utslippene og teknologien ikke er der enda,og det er usikerheter rundt om de slipper ut særlig mindre.
Gogl solgte 2 gamle panmax for 37 mill usd,det sier litt hva Jinhui er i dag med dagens flåte uten gjeld.

Golden Ocean Group Ltd (Nasdaq: GOGL) sold two older Panamax vessels, Golden Opportunity and Golden Endurer, for $37.2 million and agreed to construct four Kamsarmax vessels.

Jinhui eier 2 panmaxer 100% gjeldfritt,de eier og 19 andre skip supermaxer med driftskost 10 000 usd pr dag.
Super max Ratene i dag er ca 24000 usd.
Det betyr at Jin tjener inn siste ervervelse av skip til 15 mill usd i q4 som de sikker setter i nytt depositum og har tilgode kanskje10-20 mill usd for utbytte q4,
De har penger til utbytte q3 10 mill usd til overs men venter sikkert på sikring av q4 først og at at driften betaler depositum siste skip av 5.
Hva q1 gir er usikkert men det sies at forbruket øker ww.

Redigert 16.11.2021 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2021 kl 18:49 9907

Er ikke uenig i at selskapet kunne vært litt bedre på kommunikasjon og også gitt en noe bedre forklaring på hvorfor de avsto fra å betale ut utbytte i Q3. Men, men – det er dessverre prisen man må betale dersom man vil være med på JIN reisen – som har vært den meste lønnsomme reisen blant bulkrederiene hittil i år og som man med god grunn kan tro at blir like lønnsom de neste årene…
Slettet bruker
16.11.2021 kl 18:50 9901

Og så er vi i gang med sjørøverprat igjen...
Men det er tross alt ikke umulig at JIN må en tur ned til 10 kr igjen på kort sikt. En shakeout hadde kanskje ikke vært så dumt? Men hvis du ser på FFA kurvene - og ikke minst følger samme nedadgående trend som aksjene har hatt de siste 3 månedene - JIN minus 16%, 2020 minus 14,6% og GOGL minus 16,29% - så er det kanskje vel så stor sannsynlighet for at GOGL skal ned i 56 kr og 2020 i 88 kr? Og hvilken aksje pleier og skyte i vei fortest når det snur mon tro? Og hvilken aksje har gjort det best for året mon tro?
Natt1369
16.11.2021 kl 18:55 9879

Hjelper fint lite hva snittet på supramax er, vi frakter for det meste nikkel, om du ikke har fått det med deg.
Ratene på nikkel-frakt Surigao-Rizao ligger på 16 750 $, opp 0,016 fra igår. Det stemmer også veldig bra med resultatet og de oppnådde ratene i q3, ettersom nikkel-frakten har ligget på rundt 25 000 $ i høst.
Viktig å holde seg til fakta. 😎

Håper forøvrig at alle uten baller fortsetter med å selge seg ned, gjerne helt ned til 3-4 kr som ifjor på denne tiden, da får jeg tatt råtta på enda flere daytradere og stinkin' bulks! 🤡
Syklusen er fremdeles i startgropen, så da gjelder det å grabbe til seg alt hva en makter og investere langsiktig, da kan du ikke unngå å gjøre en liten formue til noe stort! 😎
Redigert 16.11.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2021 kl 19:00 9863

Nei, jeg har tjent veldig gode korner i Jinhui å år, men jeg kjøpte aksjer på 4 kroner og ikke på 16-17
Jeg har også advart i lang tid angående dette papiret, skal en investere i Drybulk, kjøp i det minste noe ordentlig, ikke et rederi der det kun gjelder å berike seg selv/ 2 brødre.

Kan gjærne gjenta budskapet, ikke bli sittende fast i dette rederiet.
Alle dry bulk selskaper får svi i markedet nå, men så å si alle rederier vil utbatale store dividender både i q3 og q4, så er ikke tilfelle i Jinhui
Natt1369
16.11.2021 kl 19:23 9808

Du solgte alt på 8 kr. 🤡
Å tro at det er over, før det hele startet, sier noe om hvor historie-løs du er! 😂😂🤣
Når ol i Kina er over, og ratene skytet fart igjen, har de fleste allerede utløst billett! Om en vil ha billig inngang til det vi står ovenfor i årene fremover, så er det når pessimistene er ferdig med nedsalget en bør kjøpe! 😎
bulkinvest
16.11.2021 kl 19:28 9783

Du e nå en kar for deg selv, når du kjøpte så visste du alt om de to brødre, nå er det ikke måte på hvor gal de er, sannheten om de er at de har drevet Jin gjennom den lange krisen som varte i 10 år uten å emitere og gitt noen utbytter i tillegg til god avkastning i aksjen.( mange dårlige argumenter fra deg gjør at du mister tillit)
Slettet bruker
16.11.2021 kl 19:37 9746

De 2 brødrene har vært kjent i alle år, siden tidende morgen og så lenge jeg har fulgt Jinhui på Oslo børs siden tidenes morgen.
enda den dag i dag sitter det investorer og tror at grådighetskultur mentaliteten skulle bli forandret, glem det, det kommer aldrig til å skje og de kommer aldrig til å drysse cash over sine Norske venner.

Selvfølgelig viste jeg om brødrene da jeg kjøpte Jin for 1 år tilbake på 4 kroner, like godt viste jeg at Jin ville stige sammen med all annen drybulk.
Men det er stor forskjell på å kjøpe en aksje på 4 kontra på 16 kroner, som enkelte nylig gjorde.
De trodde nemmlig at de skulle få store dividender siden Jin hadde tjent noe inni granskauen mye i q3, cash ble det ikke som forventet på de Norske venner, og er en heldig slenger de kanskje ut en 20 øring for q4, noe mer får en ikke her, innse det først som sist.
Slettet bruker
16.11.2021 kl 19:41 9734

Innen OL er over ligger denne under 8 kroner okke som, og fortsetter drybulk ned med samme tempo er det plenty av gode utbytte case en kjøper før en rører Jin
Natt1369
16.11.2021 kl 20:07 9687

Blir deilig å erte deg for ennå en blunder om en måneds tid!
Hver gang du starter baissingen din, vet en at bunnen er nær, antakeligvis over hele fjøla, ettersom du baisser all tørrbulk om dagen. lol
Slettet bruker
16.11.2021 kl 20:08 9686

Kanskje har du rett i ettertid for din del,men selskapet kan etter seneste opptur være billigere på 16 kr enn da du kjøpte på 4 kr.
De som sitter nå sitter på et annet case da cash situasjon og ek er på en annen planet etter q2 og q3 og snart q4.
Det gir et annet grunnlag,og skipsverdiene er multiplisert i perioden med lite tilbygging.
Utalelsen din blir uriktig og en tidsmessig feilvurdering.
Internasjonale selskaper er mye dyrer mot jin i administrasjonskost som har særdeles lave adm kost og nærmest 0 rentekost og lave driftkost for og ta med alt de postene er og har alltid vært lavt stabile.

De eier en eiendom og et parkanlegg som utgjør andre investeringer verdt 30 mill usd og inntektene derfra har jeg ikke lest opp.







ÆreVære
16.11.2021 kl 20:26 9640

Longsitinbulk: viser at han er et troll med store problemer. Det er flere her inne på FA chatten som også sier han har flere nick som viser samme måte å skrive og trolle på.
Stakkars liten mann som ikke klarer å la være.
GOD BEDRING!
Slettet bruker
16.11.2021 kl 20:49 9575

Litt dumme men ikke så dumme!
Ser på finans at av 95 mill usd i gjeld er det nå 59% som har 1 års RF dvs ca 55 mill usd utestående i gjeld og betale trekkes depositumet er det 40 mill usd på 1 år og nedbetale,de pengene overgår de kontant allerede før q4.
Restrerende gjeld er 2-3 år og da 39 mill usd.
Jin eier søren meg alle skip og nyervervelser uten og gå i banken og betaler alt cash og vil sitte med en cash og kontantstrøm og 21 skip.
Long kan bare baisse for på 4 kr var alt dette kullsvart.
De har en kost på skipene på 4500 usd dd,og estimerer opp til 11 000 så lenge lånebetalingene legges til 1 år.
Klarer de 11 000 usd dd betales lånet i driften på 1 år.
De betalte 29,5 mill usd på skip og gjeld q2 rest 5 mill usd skipskjøp isolert.
Depositumet q3 skipservervelse 17 mill usd og er allerede bokført i perioden.
cash 45 mill men mye utestående cash i bunker utestående arbeidskapital og fordringer mm kommer senere.


Natt1369
16.11.2021 kl 21:07 9541

24 skip, når Tesoro overleveres i begynnelsen av desember. ;)

http://www.jinhuiship.com/jst/vessel.php
Let it be
16.11.2021 kl 22:09 9408

Jeg vurderte resultatet til å bli bedre enn det ble for JIN. Og at det burde betales utbytte. Det å betale utbytte er jo hele poenget med aksjeselskap. Selvfølgelig med tillegg av kursstigning. At fraktratene sannsynligvis ville falle mot nyåret, var ikke noe ukjent. Og da forstår jeg ikke hvorfor JIN har kjøpt 3-4 skip i Q2 og Q3. Fraktratene var veldig høye i store deler av disse 2 kvartalene, og skipsprisene steg. Det er jo spekulasjon. Det å ha latt være å kjøpe ett til to skip, og i stedet gitt gode utbytter ville være sikker og god drift og styring av administrasjonen. Å betale utbytter når tidene er som best og firmaet har finansielle muskler til det, ville ha vært fornuftig. Skulle ratene falle veldig mye så vil verdiene på skipene falle, og hele vitsen med kjøpene ville være forsvunnet. Kan mene (som jeg selv har gjort) at JIN er ett godt case. Og blir ratene veldig gode over tid, vil de tjene på de kjøpte skipene. Men det vet ingen om ratene blir.
Natt1369
16.11.2021 kl 22:52 9315

Enhver som gidder å gjøre litt research, skjønner at ratene blir elleville til neste år! De kjøpte skipene fordi de er bwts-fitted, og 19 av skipene skal inn på verft iløpet av neste år og ettermontere bwts, ettersom de har fått disp helt til nå.
Det ble opplyst i rapporten i vår, om jeg ikke husker feil. 😎

Vi er nok langt ifra det eneste selskapet som får et lengre opphold på verft iløpet av 2022 pga. bwts kravet. Hvilken vei tror du ratene for supramax tar veien da?
Har fulgt med på marine traffic i hele år, og det kan se ut til at skipene bruker rundt en måneds tid på verftet.
Når det allerede er slik at det er innen supramax-segmentet at det leveres desidert færrest nye skip til neste år, da klarer til og med du regnestykket! 😉

Don't let it be, let it be you! Our time is now! 🤘🎉😎
Redigert 17.11.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2021 kl 23:11 9276

Norske bulks faller 40-60% mer enn andre bulkere i usa siste 2 dager.
Bedre og ha gjeld og utbytte mot gjeld mot og invistere i 5 skip kontantvederlag er vel fasiten da.
Bokføringen i Jin vil stå seg uansett med cash og skip i hende.
Hvor markedet skal vites ikke,men er en rustet for både opp og nedtur er svaret.
Ingen kreditorer og bry seg om skal ta arrest i eierdeler gir uansett håp.
Det er ekstraordinært at aksjen faller på cash og sikkerhet mot fremtid med cash i banken.
Skipsverdiene vil følge markedet men tåler selskapene nedskrivninger er viktigst,nå selv i et hot marked.
En verdi uten gjeld matrealiserer seg når markedet betaler,og det er det vi ser nå utbytte eller ikke.
Her er heller ingen opsjonesaksjer fra eiere som eter seg fete.
Verdien er i dag 4-5 mrd men reduseres mot spotratene.
Star bulks med rekordresultat og rekord dividende,men Jin knuser de også men uten utbytte.
Forvenninger til gogl i morra etter res sbulkt de skal sikkert opp nå om dette res er bull det ser sterkt ut.
Har ikke lest outlook for sbulk.



Redigert 16.11.2021 kl 23:36 Du må logge inn for å svare