CEO bekrefter utbytte. Q3 26 Nov

Replay0x
HAV 24.11.2021 kl 12:34 1152

Under Fearnleys Annual Renewables & Cleantech konferanse i dag ble det stilt spørsmål om selskapet kommer til å gi utbytte til aksjonærene på sikt. Dette ble bekreftet (uten tidshorisont). Hovedsakelig vil overskudd re-investeres og de ser på oppkjøp selskaper som kan gi synergieffekter. De er langt fremme i prosessen med foreløpig godkjenning av hydrogenoppbevaringsløsninger. Han bekrefter at det er mye spennende som skjer og at selskapet vil ha en sunn balanse mellom reinvestering og utdeling av overskudd. Det ser ut til at Havyardaksjonærer som venter på utbytte får enda mer gevinst på å sitte til ex. dato enn de kanskje tenkte?

Jeg kan ikke huske at utbyttepolicy har blitt bekreftet tidligere, men kun blitt omtalt som en mulighet. Hoveddelen av presentasjonen gikk til snakk om drift, hvordan de jobber med kunder fra start til slutt, og mye snakk om HAVILA Capella som har det man vet er verdens største batteri på 6,1 MWh og en del tall rundt dette, samt oversikt over sektorer de ser for seg å kunne tilby tjenestene sine i. Jeg synes totalt sett at Gunnar virker veldig stødig og trygg på at de har en enestående posisjon med et godt helhetlig tilbud og at selskapet går veldig bra.
Redigert 24.11.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
UerfarenInvest
24.11.2021 kl 14:52 1090

Takk for informasjon, dette var meget interessant 😀
ÆreVære
24.11.2021 kl 16:24 1044

Bare å komme seg inn i morgen, bra nyhet!
sanfrancisco
24.11.2021 kl 17:01 1003

"om selskapet kommer til å gi utbytte til aksjonærene på sikt. Dette ble bekreftet (uten tidshorisont)"

Så selskapet skal betale utbytte på sikt uten tidshorisont? Kjempenyhet!
Replay0x
24.11.2021 kl 18:15 950

Ja, det vil jeg si fra et selskap startet i 2021 som ikke har svart konkret på dette tidligere, og med tanke på at morselskap skal dele ut utbytteaksje i dette selskapet til aksjonærene sine, så er dette høyst relevant informasjon. ;)
Patron72
24.11.2021 kl 18:24 931

De har vært konkrete. Sagt flere ganger at oppkjøp står først i køen.
Noe jeg støtter 100%
UerfarenInvest
24.11.2021 kl 18:33 901

Helt enig.
Positiv overraskelse at det i det hele tatt snakkes om utbytte. 👍
Replay0x
24.11.2021 kl 18:42 881

Og nå kom det konkret noe ang utbyttepolicy. Helt enig med deg at de først skal fokusere på vekst, og de vil fortsette å fokusere på dette og ikke tømme kassa for å gi utbytte. Men etter presentasjonen i dag så kom dette frem, noe jeg tror gjør aksjen attraktiv for flere. Spesielt attraktiv å kjøpe til kursen den står i i dag, og fremmer langsiktig investering