SOFTOX - Den harde veien til suksess

Bliss
SOFTOX 01.12.2021 kl 21:45 76983

Dagens børsmelding har jeg ventet på lenge. Den var svært god og kjærkommen. Endelig er den største av de usikkerhetsfaktorene som har holdt kursen nede ryddet av veien. Jeg er også glad for den gode lånefinansieringen som Softox fikk i havn for en stund siden, slik at vi kunne glemme den emisjonen som ellers kunne sett dagens lys. Det er ikke lenger noen god grunn for investorene til å tvile på Softox.
Nå ligger veien åpen for et vell av gode og sterkt kursdrivende nyheter, mens nedsiden er betydelig redusert.
I hver av testfasene for de enkelte produktene til Softox vil de informere oss om når igangsettelsen er et faktum og om resultatene av de enkelte studiene.
Jeg tror vi får en serie av svært gode nyheter i tiden som kommer.
Størst av det hele er naturligvis SIS. En fortsettelse av de vellykkede testresultatene og selve markedslanseringen av SIS (om et års tid) vil være en verdenssensasjon. SIS vil være med å revolusjonere bekjempelsen av infeksjoner og markedet for dette vidundermiddelet vil naturligvis være formidabelt.
Oppskriften til oppløsningen (råvaren) til Softox er som kjent en patentbeskyttet syntese av hypoklorsyre og eddiksyre, som begge blir brukt av immunforsvaret vårt for å drepe virus, bakterier, sopp og parasitter. Oppløsningen til Softox har vist seg å virker bedre enn det disse stoffene gjør hver for seg!!!
Oppløsningen til Softox er enkel og det kan knapt overraske noen at den er svært effektiv. Vi kan være glad for at Softox har fått i boks hele 57 patenter som vil gjøre det umulig for andre selskaper å kopiere deres suksess.
Samtidig som vi kan forvente en sterk kursutvikling for Softox i tiden framover gleder det meg å være aksjonær i dette selskapet som til de grader kan være med å hjelpe oss uten av covid pandemien, og beskytte oss mot andre sykdomsfremkallende mikroorganismen i nå- og framtid.
Redigert 23.03.2023 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
heilo888
31.03.2022 kl 09:48 4498

Bliss; Som du skriver "Og fase 2 og 3 som skal dokumentere at SIS har en terapeutisk effekt overfor mikrober er allerede godt dokumentert i in vitro og dyreforsøk, så det vil overraske markedet om vi ikke ser den samme effekten på mikrober i luftveiene til mennesker." Det er viktig å poengtere at man har mange eksempler på at legemidler har vist seg å ha ulik effekt på dyr og mennesker. Men når du her skriver at det vil overaske markedet om man ikke får samme effekt på mennesker som på dyr så kan man bare tenke seg hva som skjer med aksjekursen i tilfelle effekten ikke kommer ut som markedet forventer!

Når det gjelder fase1 så referer jeg i hovedsak til norske selskaper innen kreft-sektoren som nesten uten unntak glatt har passert fase1 uten vesentlige bivirkninger. Mulig det er større usikkerhet med tanke på safety når det kommer til SIS men jeg tviler på det.

Så som konklusjon tror jeg sannsynligheten for at fase 1 går greit er meget stor, men på bakgrunn i tidligere erfaringer føler jeg at usikkerheten er større med tanke på effekt-resultater i fase 2/3. Historisk er det i fase 3 de fleste legemidlene har bommet.
Slettet bruker
31.03.2022 kl 10:41 4505

"Men når du her skriver at det vil overaske markedet om man ikke får samme effekt på mennesker som på dyr så kan man bare tenke seg hva som skjer med aksjekursen i tilfelle effekten ikke kommer ut som markedet forventer"

Hvis dette mot formodning skulle skje, så er det jo greit å vite at Softox har flere bein å stå på, du er vel klar over hva det handler om ? Selv ser jeg på SIS som en feit bonus.

BOK: «Det farer en stille pest over Europa» fastslås det i «Krigen mot bakteriene». Og nei, det dreier seg ikke om coronaviruset, selv om boka på sitt vis er tragisk godt timet. Det dreier seg om smitten fra såkalte multiresistente bakterier, eller superbakterier som de også kalles.

De har intetsigende og for mange skremmende navn som E. Coli, MRSA, ESBL, CRE, VRE, og de blir mer og mer motstandsdyktige mot antibiotika.

Ifølge forfatter Erik Martinussen dør det nå 700 000 mennesker av antibiotikaresistente bakterier hvert år på verdensbasis. Det tallet kan øke til 10 millioner innen 2050.

Redigert 31.03.2022 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
heilo888
31.03.2022 kl 11:21 4538

Selv om du betrakter SIS som en bonus tror jeg det fokuset SIS allerede har fått gjør at mange regner inn en relativt høy prosent for å lykkes her.

Men ja, enig i at Softox kan lykkes innen flere indikasjoner, og således kan få flere ben å stå på.
Slettet bruker
31.03.2022 kl 12:07 4569

Snart svar på bonusen, kanskje greit å være inne da....

Estimated Primary Completion Date : April 8, 2022
Estimated Study Completion Date : April 8, 2022

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT05188638?term=softox&draw=2&rank=2
heilo888
31.03.2022 kl 13:05 4532

Jo mest trolig at bonusen din går inn, men knall og fall om dette kommer uheldig ut.
Redigert 31.03.2022 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2022 kl 13:33 4519

Var så heldig å få litt påfyll på 43,60 gjelder å være fulllastet før helga, det begynner å haste for de som vil inn på 40-tallet.
Bliss
31.03.2022 kl 14:10 4514

Slik jeg ser det er det overveiende sannsynlig at SIS studien blir en suksess fra start til mål. Dvs at både fase 1 og fase 2/3 kommer ut i overensstemmelse med Softox sine forventninger. Men dagens Softox kurs viser med all tydelighet at markedet ikke er i nærheten av å ha priset inn en suksess for SIS studien og heller ikke for de andre Softox produktene. Derfor vil en suksess på hver fase mot en godkjenning av disse produktene utløse en betydelig kursøkning.
Gullhaugen
01.04.2022 kl 09:24 4389

Denne sniker seg oppover nå og er inne i en stigene trendkanal. Her står triggerne i kø fremover og det kan være lurt å være inne før de kommer. Tipper denne er passert 60 før påske. At salgslysten på 40 tallet er borte forstår jeg nå når det er rett før store triggere tikker inn.
Redigert 01.04.2022 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Opp+
01.04.2022 kl 09:39 4381

Ingen som kan selskapet som vil selge før SIS fase 1 reultater data avlesning kommer tror jeg. De som ville ut, har dratt ned fra emi kurs 55,- og helt ned til 35 før den snudde på 35 2- 3 ganger. Nå venter vi 4 new i nærmeste framtid, så å selge nå er ikke logisk nei.
Gullhaugen
01.04.2022 kl 10:08 4311

Nei det er nå det virkelig begynner. Denne bør snuse på 100 tallet innen 6.mnd.
Slettet bruker
01.04.2022 kl 12:54 4251

6 mnd ? Det var da voldsomt hvor lang tid det skulle ta. Hvilke meldinger forventes de nærmeste ukene ? Jeg regner med du har satt deg godt inn i tingene, og ikke hopper rundt som en hodeløs Duracellkanin ?
Bliss
01.04.2022 kl 16:08 4184

En flott kursutvikling i Softox etter å ha bunnet ut for knappe 4 uker siden (da jeg ifølge min handelsoversikt fikk mine aller billigste aksjer til 33,05). Utrolig at noen solgte på disse kursnivåene, og snart vil det være vel så sjokkerende at noen selger på dagens nivå på rundt 46 kr. En rekke kurstriggere er klare for snarlig aktivering. Og markedspotensialet for disse Softox produkter er som kjent enormt stort .........
Redigert 01.04.2022 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Bliss
04.04.2022 kl 21:24 3978

I likhet med fase 1 av SIS begynner vel tiden å bli moden for resultatene fra fase 1 av SBE (Softox Biofilm Eradictor) også. Sistnevnte startet jo med første forsøksperson i okt-21 og er meg bekjent langt på vei i uttestingen av de ulike doseringene.
Resultatene fra denne burde også bli en god kurstrigger .....
Gullhaugen
04.04.2022 kl 21:48 3947

Det er noe som ulmer i denne aksjen nå. Her kan det fort komme et rykk over 60. Det et flere triggere som er underveis nå.
Opp+
04.04.2022 kl 21:59 3931

Kan fort trille 110 mill inn på konto fra nato også, får svar 31 juni og Norske forsvaret har garantert for 11 mill.
HAS
04.04.2022 kl 22:56 3895

Må vel regne med en emisjon for å ha kapital til videre forskning?
heilo888
04.04.2022 kl 23:02 3881

Nå uttaler Almås i det intervjuet i Budstikka at man kan kanskje forvente resultater fra SIS om 2-3 år.

Så det bør håp så fremt resultatene er meget gode.

Men å vente 5 år på en eventuell dobling i en høyrisiko-aksje våger nok de færreste!
Redigert 04.04.2022 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
heilo888
04.04.2022 kl 23:13 3877

Emisjon blir det trolig og med påfølgende utvanning og kursfall!

Tror kanskje det kan være de stadige gjentatte emisjonene Almås iberegner når han anslår den negative børskursen for Softox frem mot 2027!
Redigert 04.04.2022 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
Opp+
04.04.2022 kl 23:20 3866

Egentlig ikke, SIS fase 1 får vi svar på fase 1 i nærmeste framtid, de er allerede ute i markedet for å få med en partner til fase 2. Der dnb som skal finne partner og sier det er høy interesse fra BP. SBE fase 1 er sponset av amerikanske forsvaret og støtte, der vil de også få tak i partner. Det er snakk om å skille ut SDS og SIS, da kan de få nok penger til å kjøre hele SBE alene uten emisjon. Husk største aksjonærer her er CEO og bror Almås, gründerne og en ting er hvertfall sikker de vil garantert gjøre det som er best for aksjonærene, det er tross alt sin egen investering. De har også desinfeksjonen på markedet nå og får snart EU godkjenning, siste dataen som manglet ble sendt inn i oktober.

Jeg tror grunnen for at de kun hentet inn 50 mill for 3 måneder siden er at de vil ha minst mulig utvanning, skille ut SIS, kjøre fase 2 med BP og ha nok penger til å kjøre SBE selv. Skille ut SDS til å utvikle nye produkter. Det er så mange muligheter og de sitter på så gode kort. Så her tror jeg det bare er å holde seg fast framover.
Bliss
04.04.2022 kl 23:45 3832

Det var et godt og informativt innlegg Opp+!!
Ser fram til mange herlige børsmeldinger i tiden som kommer.
rvmossi
05.04.2022 kl 07:59 3719

Jeg tror helt oppriktig at denne aksjen endelig blir å gå helt bananas i løpet av 2022. Vært aksjonær her i over 2 år, med mye opp og nedturer hvor vi har trodd mye rart innimellom, men er fortsatt optimist, kanskje mer nå enn noen gang. For ordens skyld har jeg lavt snitt, og sitter ikke "fanget" i denne slik som mange andre.
Gullhaugen
05.04.2022 kl 08:32 3684

Kan noen med full innsikt legge ut alle triggere som kommer nå i 2022? Det er vel rundt 4-5 . Den ned det amerikanske forsvaret blir enormt. De går nok før FDA godkjenning der borte som en del av prosessen Da ser vi fort 100 igjen bare på den.
rvmossi
05.04.2022 kl 08:41 3669

Se på feks NRSN hva som skjedde da de fikk FDA Approval 19.Mars. Sier ikke at det blir akkurat det samme med Soft, men FDA approval er stort. Dette har de jo søkt om for lenge siden og godkjenning kan kommer når som helst.
Gullhaugen
05.04.2022 kl 09:01 3629

Jess det kan den.Det blir en atombombe for kursen.
Redigert 05.04.2022 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2022 kl 13:41 3541

Noen som ikke følger med i timen ? 10 kroner under emi-kurs, dette blir brutalt når meldinger kommer på løpende bånd, og jo lenger det drøyer, jo tettere blir det mellom godsakene ;-)
Bliss
05.04.2022 kl 19:54 3431

Vi nærmer oss 8 april, datoen da 1 fase av SIS studien er estimert å være ferdig.
Det er viktig for oss å legge merke til at Softox bruker uttrykket 'estimert' ferdig i sin testprotokoll . Dermed har de ikke bundet seg opp til en deadline 8 april. En melding om avslutningen og resultatene fra fase 1 kommer rundt og i nærheten av 8 april. Kanskje i morgen, eller kanskje noen dager senere. Men det er ingenting som skulle tilsi at ferdigstillelsen er vesentlig forsinket. Det er jo bare 2-3 dager igjen til 8 april, og dersom det er snakk om en vesentlig forsinkelse eller enda verre at ting ikke har gått som planlagt, så ville vi ha fått beskjed om dette så tett opptil deres estimerte tidsangivelse. Siden vi ikke har fått en melding om et uforutsett avvik fra testprotokollen kan vi nok bare lene oss tilbake og vente på denne kurstriggeren hvilken dag som helst nå. Og det er nettopp det jeg tror Softox aksjonærene gjør for tiden. Alle er tydeligvis lastet opp med alle de aksjene de vil ha, for det har i den senere tid vært omtrent null handel av aksjer i dette selskapet. Det er så stille, så stille, og det tror jeg det fortsatt vil være helt til det kommer en melding fra SIS fase 1, eller kanskje en av de andre meldingene vi venter på sniker seg foran SIS meldingen, og det skader da aldeles ikke ......
Opp+
05.04.2022 kl 20:00 3435

Må du lese i den andre tråden også Bliss, så får du svaret på når fase 1 blir ferdig.
Redigert 05.04.2022 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
Bliss
05.04.2022 kl 20:06 3488

Hva mener du?
Opp+
05.04.2022 kl 20:14 3511

GRUPPE #7

Indlæggelse fra mandag morgen kl. 7 d. 4. april til lørdag morgen/formiddag d. 9. april plus et afsluttende besøg af en lille times varighed mandag d. 11. april.

Fra rvrossi i Hammers tråden. Regner med han har vært i kontakt i klinikken. Siste gruppe med første dose i går og skal holde på fram til lørdag, med en kontrolltime på mandag. Kan sikkert høre med klinikken selv om man tviler.
Slettet bruker
06.04.2022 kl 15:36 3354

Nettet snører seg sammen, dem som ikke har troen bør dumpe omgående !
Bliss
06.04.2022 kl 23:17 3231

Har fått kontakt med de kyndige i Softox.
Jeg har tidligere antydet er den presise informasjonen som rvmossi har mottatt er for kurssensitiv til å være fra Softox. Det stemmer. Softox og deres samarbeidspartnere er ryddige folk og de følger vedtatte regler. Meldingen som rvmossi har mottatt medfører m a o ikke riktighet. De gjentok det de har sagt til meg tidligere at det første som skjer er at det kommer en offisiell børsmelding når aller siste pasient er innrullert i SIS studien. Deretter skal (ifølge testprotokollen) denne pasienten gjennom 5 dager med uttesting og 2-3 påfølgende dager med registreringer.
Siden det ikke er meldt om utsettelser i studien og pasientundersøkelsene er estimert til å være ferdig 8 april kan vi vente oss en børsmelding om den siste innrullerte pasienten hvilken dag som helst. I morgen eller på fredag, eller siden påsken starter dagen derpå er det kanskje mer sannsynlig at meldingen kommer rett over påske. I neste omgang, når alle data er analysert, får vi de endelige resultatene fra fase 1 studien.
Som jeg ser det vet vi allerede nok når vi får denne børsmeldingen om at siste pasient er i gang med sin uttesting. Jeg tar det nemlig for gitt at SIS forskerne finner fram til den høyeste effektive dosen som er helt uten bivirkninger.
Jeg antar investorer flest tenker som meg her og sender kursen kraftig oppover når denne meldingen om at siste pasient er i ferd med å avslutte denne store og viktige studien.
Opp+
07.04.2022 kl 00:25 3195

Takk for info Bliss. Jeg betviler heller ikke på at rmossi sin informasjon var riktig når han fikk det på Mail av klinikken for 2 uker siden. Clinicaltrial.gov ble oppdatert 11 mars med studie completed 8 april, da kan det harmonere godt med at infoen han fikk et par uker etter den oppdateringen var riktig, altså at nå var studie completed 11 april. Nå er vi to uker etter dette igjen, så noen dager til forskyvning er vanlig. Da kan vi nok forvente en melding når som helst ja. Da kommer sannsynligvis en melding om siste pasient innrullert og oppdatering på hvordan det har gått med studien så langt. Tror kursen vil gå mest på denne meldingen for da får resten av markedet som ikke følger selskapet oppdatert at dette går jo faktisk bra og ingen bivirkninger er oppdaget så langt. Også kommer finanspressen med ”framskritt for softox studiet” etc, etc. og selskapet får plutselig en den oppmerksomhet. Blir veldig spennende neste par uker også med tanke på at vi kan få en akkurat lignende positiv melding på SBE studiet og at FFI analysen mest sannsynlig er rett rundt hjørnet, 3 meldinger egentlig som kan komme når som helst og vi vet st det ikke er lenge til.
Redigert 07.04.2022 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2022 kl 12:04 3089

Tror vi skal forholde oss til det vi VET, og kurssensitiv info deles selvsagt ikke. Ellers er det bare hyggelig at de som ikke har troen dumper, spennende tider.
Redigert 07.04.2022 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.04.2022 kl 07:58 2988

I dag kan det tikke inn første store trigger.😊😊 Hold på aksjene
Redigert 08.04.2022 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
mimer
08.04.2022 kl 12:25 2888

En "luring" som har lagt en sperre på 44? Fristende å prøve på en bunke der for å se om det ligger mere skjult...
Slettet bruker
08.04.2022 kl 12:32 2912

Vent ikke for lenge da, er visst ikke særlig mange som har blitt skremt...
Bliss
13.04.2022 kl 12:41 2619

ifølge min korrespondanse med Softox ser alt ut til å gå på skinner.
Vi har ikke fått melding om problemer eller utsettelse verken av SIS fase 1 eller SBE fase 1. Vi kan derfor vente oss melding fra begge disse studiene i nær, nær framtid. SIS har jo lenge vært estimert til å være ferdig ca 8 april og pga påsken er det naturlig med melding om innrullering av siste pasient rett over påsken, og resultatene fra fase 1 kommer ifølge Softox i samsvar med det som er meldt i inneværende kvartal.
Hvorvidt det blir kjørt en 'fast track' med å kombinere fase 2 og 3 for å forsere den opprinnelige tidsplanen er ikke helt avklart pr idag, men meget mulig.
Vi får trolig også snart melding om samarbeidspartner for fase 2/3 for både SIS og SBE.
Snart kommer også den endelige godkjenningen av SWIS, etc .....
En rekke kursdrivende meldinger vil tikke inn over påsken.
Redigert 13.04.2022 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
13.04.2022 kl 12:46 2675

Der er vi 100 prosent enig. Jeg tipper at dette er en 100 -150 prosenter innen 17 mai.
Opp+
13.04.2022 kl 12:52 2698

Samtidig som det kan rulle inn 100 mill fra nato 30 juni. Har veldig troa på at den søknaden går gjennom, når man ser hvem man søker sammen med.
heilo888
13.04.2022 kl 23:09 2570

Er der fortsatt noen som har troen?