RECSI - SELG!

Slettet bruker
RECSI 08.12.2021 kl 12:09 12600

Analytiker indikerer silisiumpriser ned mot 10 dollar i 2023, samtidig som det tekniske bildet indikerer falskt brudd på rektangelformasjon - og teknisk støtte rundt 15,80.


https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/12/07/7785565/spar-priskollaps-i-solmarkedet

pms1
08.12.2021 kl 17:25 6757

Hadde lyst å kommentere alt svada som kommer opp enten det er på vei ned eller på vei opp. Men velger å bruke tid på noe annet og logger meg av igjen!
Slettet bruker
08.12.2021 kl 18:48 6335

Håper USA åpner opp kullproduksjonen i Butte da, slik at de 41 kullkraftverkene i Xinjiang provinsen får litt påfyll til produksjonen av grønne paneler.
Må være lett å drive billig butikk når man har slaver og kan forurense hvor mye man vil.

Kina kommer i fremtiden kun til å ha seg selv og land fra utviklingsland som kunder, om det ikke Evt kommer noen nye handelsavtaler.
upsidedown
08.12.2021 kl 19:02 6424

Merkelig tilnærming når nyheten hevder at kineserne legger opp til priskrig og største aksjonær har solgt seg ned nær toppen.

Har ingen formening om Donald Duck, men ut fra alle «solemerker» forstår han når man bør vade forsiktig.
Slettet bruker
08.12.2021 kl 19:29 6264

Største aksjonær solgt seg ned, hva snakker du egentlig om? Syns dette hørtes enda merkeligere ut
Slettet bruker
08.12.2021 kl 19:57 6079

Her tror jeg du ikke helt har fått med deg det større bilde! Dette er et strategisk samarbeid med to likeverdige eiere som nå har full kontroll over selskapet begge parter er tjent med.
upsidedown
08.12.2021 kl 20:31 5889

Ja, denne særdeles merkelige påstanden står utrolig nok i børsmeldingen.

Fortjenesten av salget står på konto i Aker Horizon og de har tatt ned risikoen i RECSI betydelig.

Hvis noen velger å tolke meldingen annerledes er det fritt fram for min del. All lykke videre på ferden.

Aker Horizons shall sell and Hanwha Solutions shall acquire
21,891,275 existing shares in the Company (the "Share Purchase") at a price of
NOK 20 per share simultaneously with the Share Issue. At completion of the Share
Issue and Share Purchase (the "Transactions"), Aker Horizons and Hanwha
Solutions will each own approximately 16.67 percent of the shares in REC
Silicon.
Slettet bruker
08.12.2021 kl 20:40 5833

Du sa også at dem solgte på topp. Kursen var ca 15kr når det ble børsmeldt.

Og ja, jeg tolker det veldig positivt. Noe annet ville vært absurd.
Slettet bruker
08.12.2021 kl 21:02 5705

Hehe du har jaggu et snevert syn. At prisene vil gå ned fra dagens priser vet alle:)) Dette har dem også snakket om før mens prisen bare stiger. Her er det også veldig delte meninger om hva som vil skje fremover.

Og hvorfor nevner du ikke at faktisk at en av verdens største solcelle produsent er villig til å gi 20 kr aksjen for Rec. De var villig til å gi premie for dette. Mener du det er for morro skyld:)).

Verdikjeder, allianser for å bli uavhengig fra Kina nevner du selvfølgelig heller ikke med ord. Røkke ser selvfølgelig at et samarbeid med en av verdens største solcelle produsenter er positivt og vil bære frukter ved er samarbeid:))
Ingenting av dette nevner du med ord men nevner kun at de har solgt seg ut og at blir kanskje en priskrig i Kina. Tro hvorfor:))
Redigert 08.12.2021 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.12.2021 kl 21:06 5672

Siden du har klart å finne frem børsmeldingen så har du muligens klart å finne frem til begrunnelsen for salget også!


«Hanwha Solutions' kunnskap og ekspertise forventes å øke REC Silicons evne til å utnytte muligheter i solenergi-, halvleder- og batteriindustrien. En amerikansk verdikjede for solenergi gjennom samarbeidet med Aker Horizons og Hanwha vil trolig resultere i høyere etterspørsel etter polysilisium», skriver REC.
Slettet bruker
08.12.2021 kl 21:16 5592

Noen leser kun Fa overskrifter og tror der skal være sånn. Pluss artikler blir laget for å tjene penger:))

Skal være snill og forklare deg litt. Om du investerer etter pluss artikler og stoler blindt på alt det de sier. Disse pluss artikklene blir også laget på grunn av at mange er nyskjerrig på Rec og betaler. De tjener sikkert mye på dette.
Du vil aldri tjene penger på børs om du baserer dine kjøp på dette og ikke gidder å undersøke litt selv
Her er feks Bernreutur sin mening om sil priser som du nevner. Du har alt for snevert syn og sjekker tydelivis ikke noe annet enn Fa overskrifter :))



"The polysilicon price may follow a V-shaped curve in 2022

Once these new facilities have been ramped up by the second quarter of 2022, an additional capacity of 165,000 MT will be available – enough for an annualized solar module production of roughly 55 GW on top of the existing capacity.

The small polysilicon volumes produced during the initial phase of the ramp-up may be absorbed by wafer manufacturers that begin restocking ahead of the Chinese New Year in January. However, it is also possible that a sinking polysilicon price will lead to speculation on further falling prices and thus initiate a downward spiral.

In any case, Bernreuter Research expects that the polysilicon price has to drop below the threshold of $30/kg in order to stimulate new demand. Once the significant supply increase has resulted in lower prices, rising demand could drive up the price again. Thus, we may see a V-shaped price curve in the first three quarters of 2022 before the next wave of new production capacities brings additional polysilicon volumes on the market."

https://www
upsidedown
08.12.2021 kl 21:18 5572

Sist jeg var innom RECSI solgte jeg mellom 21 og 23,50. Så ja, 20 er nær toppen for RECSI siden Røkke kom inn på eiersiden.
Slettet bruker
08.12.2021 kl 21:40 5460

Ja Røkke hastet seg til å bli styreleder i REC Silicon, for så å være stille i 10 måneder. Resultatet ble nedsalg i selskapet.

Slik tolker du det og at her kommer det ikke mer. Det er sikkert ingen plan med Aker Asset Management heller og Røkke har ikke kontroll på hva han gjør. Batteri, halvledere og solceller er markeder som kommer til å vokse enormt.
Hvordan fondsstrukturen blir i Aker Asset Management blir vet jeg ikke, men Aker skal investere betydelige beløp her selv. Jeg er sikker på at Aker vil investere i disse markedene og hvordan dette gjøres gjenstår å se. Men ikke se bortifra at det kan komme flere emisjoner i REC der AAM er med.

Her gjelder det å ha litt visjoner og kjennskap til dette selskapet og andre selskap i Horizons portefølgen. Jeg kan nesten garantere at dette er en del av en større plan som vi har såvidt sett konturene av. Utviklingen går fort og det er anslått at det skal investeres $23 trillioner dollar fra nå og frem mot 2030 for å oppnå klimamålene globalt.
Opportunist1
08.12.2021 kl 21:50 5392

Du glemte å nevne at største aksjonær også har valgt å beholde 4 av 5 styreplasser i REC, inklusive styrelederen. Alt dette fordi storaksjonæren vet at REC ikke har noen fremtid, at produktprisene kommer til å gå i dass og fordi storaksjonæren vet at Kinesiske produsenter kommer til å ta over dette markedet globalt. Bra resonnement 👍
Jeg pleier også å involvere meg og bruke tid på ting jeg ikke tror på.
Småplukker
08.12.2021 kl 22:05 5285

Og ikke for å glemme at Røkke senior, når han så at dette gikk filleveien, ønsker at sønnen hans skal overta styreledervervet.
Sikkert for å gjøre livet miserabelt for avkommet, tvinge han til å gå ned med skuta, hehe
Nsxnsx
08.12.2021 kl 22:42 5155

He he....det er faktisk ganske mange her inne som bruker utrolig mye tid på Recsi......uten å eie en eneste aksje :)

Skal lure på hva motivasjonen er ?? Sikkert så IKKE vi aksjonærer skal tape alle våre penger. De er nok bare snille.
Slettet bruker
08.12.2021 kl 22:49 5089

Hehe de er flinke til å nevne at de har mange Rec aksjer for å virke troverdige:)) De tror virkelig at noen lar seg lure av dette svadaet:)) Endel kyniske personer her inne som ikke fornekter seg å ljuger som f..;))
Man tar dem på kunnskapen de sitter med det er ikke så vanskelig når den er på nivå 0, vi har gjort det siden 3kr de bli lett gjennomskuet:)))
Redigert 08.12.2021 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
Opportunist1
08.12.2021 kl 23:13 4978

Sorry, glemte det. sløvt av meg 👍

Spøk til side. Jeg har vært involvert i en del industrielle transaksjoner i mitt liv. Har også mange ganger vært i forhandlinger. Dette er det jeg tror skjedde i forhandlinger mellom Aker systemet og Hanwha.

1. Både Aker og Hanwha vet at en industriell verdikjede på sol blir bygget i USA og begge ønsker å ta sin del av kaka
2. Aker vet at de er godt posisjonert i første leddet av verdikjeden gjennom REC og ML, men for å re-åpne ML, trengs det kunder, dvs det må bygges wafer kapasitet i USA
3. Hanwha har kompetanse på produksjon av wafere og moduler og er villig til å investere i wafer og modulproduksjon, men de trenger en trygg leverandør av polysilicon og noen til å dele risikoen med
4. Hanwha og Aker/REC har til sammen kontroll på hele verdikjeden fra polysilicon il wafer til moduler. Med andre ord en perfekt match.
5. Forutsetninger for transaksjonen er som følger
i) Hanwha ønsker å sikre seg en posisjon i første leddet i verdikjeden og gjør dette via eierskap i REC
ii) Hanwha ønsker å bygge en wafer fabrikk, gjerne lokalisert i umiddelbar nærhet til REC for å få produksjonen så effektiv som mulig
iii) Hanwha vil ha en finansiell partner - altså noen å dele risikoen med
iv) Akers primære interesse er å sikre en åpning av REC. For å få dette til er de villige til å være med og dele risikoen i wafer fabrikken, men de ønsker ikke å øke total eksponeringen sin vesentlig. De vet at REC også trenger penger for å gjøre ML klar for åpning
v) For å ha litt kontroll på hverandre er det krav fra begge om at de er jevnstore partnere i samarbeidet, samt at de på en effektiv måte har kontroll på potensielle fremstøt fra tredjeparter (altså de må ha 33,3% eierskap til sammen slik at de kan kontrollere utviklingen og blokkere for andre). Aker er villig til å selge seg litt ned, men prisen må være riktig.
6. Transaksjonen skjer - strukturen kjenner vi:
i) Hanwha investerer ca. 1 mrd i REC
ii) AKH selger seg ned slik at AKH og Hanwha er jevnstore i REC og til sammen får de 33,3%, altså negativ kontroll. AKH får ca. 500MNOK på salget
7. Det som er avtalt (tror jeg) er følgende:
i) REC jobber med å sikre seg tomta ved siden av fabrikken sin
ii) REC/Aker/Hanwha venter på en avklaring av BBB før noe annonseres - dette av taktiske årsaker
iii) Så fort BBB er avgjort - i positiv eller negativ retning - meldes følgende:
- REC/AKH/Hanwha investerer 2 - 2,5 mrd. kroner i en 5GW wafer fabrikk i ML. De tar en tredjedel av investeringen hver. Prosjektet fullfinansieres i obligasjonsmarkedet eller gjennom banklån eller en kombinasjon med ytterligere 2-2,5 mrd.
- REC annonserer åpning av ML
- REC annonserer utvidelser i Butte og kanskje også ML

Dette er bare trinn 1 og dette blir annonsert tidlig i 2022. Så får vi se hva som skjer etter det med ytterligere investeringer/utvidelser/batterier.

Vi får se om noen måneder hvor godt jeg treffer med min analyse.
Redigert 08.12.2021 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.12.2021 kl 23:22 4910

Bra oppsummering og antakelser. Når det gjelder BBB så kan vi jo håpe på en avklaring før jul. Siterer The Hill i dag:

Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) predicted Wednesday that both chambers of Congress will pass the $2 trillion expansion of social benefits and climate programs — a massive package at the heart of President Biden's domestic agenda — before Christmas.
"We feel very confident about what is in Build Back Better," she told reporters in the Capitol. "We know what some possibilities are, and it would be my hope that we would have this bill done before the Christmas vacation."

That same bullish timetable is also being trumpeted across the Capitol by Senate Majority Leader Charles Schumer (D-N.Y.), who is scrambling to rally his party's centrist holdouts behind the enormous spending bill, which features a host of Democratic economic and climate priorities.

But it's an ambitious deadline, largely because of the continued reluctance of Sen. Joe Manchin (W.Va.), a moderate Democrat from a deep-red state, to back the package — at least publicly. Speaking at a Wall Street Journal event Tuesday, Manchin amplified his previous concerns about the bill's potential effects on rising inflation, warning that "the unknown we are facing today is much greater than ... this aspiration bill."


https://thehill.com/homenews/house/584927-pelosi-aiming-to-pass-2t-social-spending-bill-before-christmas
Redigert 08.12.2021 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2021 kl 14:31 4428

Ned med nye 4-5% nå. Nærmer seg 18,50. .... Jeg tenker aksjen skal ned et par kroner til før den eventuelt stabiliserer seg.
Skuta79
09.12.2021 kl 14:34 4405

Sees på 15 tallet jeg er helt ute nå.
Slettet bruker
09.12.2021 kl 14:35 4383

Gedigen kjøpsmulighet. Her er det bare å laste opp. Vi er 20+ innen noen få dager
Slettet bruker
09.12.2021 kl 14:38 4347

Hehe//

Vær sin lyst. Hanwha bruker 1,5 milliard på 20 kroner per aksje. Deres analyse av RECsi er nok svært grundig / samtidig som de har åpenbare ambisjoner på RECsi sine vegne.

Kurs under 20 er galskap / sannsynligvis så er vi godt over 20 i løpet av neste uke. Går BBB igjennom så er vi raskt over 30.

En oppstart av ML, med påfølgende innprising av fabrikker så er kursen over 70.

Lykke til/ sees aldri➗
Småplukker
09.12.2021 kl 14:38 4347

Det er så latterlig gjennomskuelig den baissingen du driver med. Samtidig klarer du det kunststykket å bli indignert hvis du får kritikk for den falske oppførselen? Fy flate for noen mennesketyper som romsterer her inne.
Slettet bruker
09.12.2021 kl 14:50 4260

Du var ute i går også gratulerer:) Sånne troll som deg vi vil bli kvitt så ikke kom tilbake igjen i morgen.

Skuta79
I går kl 11:30
3910
seth skrev
Det faller på lavt nivå. Men vi er nesten ned 5%. Shorterne kan kjøpe billig tilbake ser det ut som.
Faaaaen 3x på en dag som dette var jo drit bra jobba av meg😵 solgt meg helt ut nå 🥃må inn på 17.60 får å komme på samma nivået. Hipp hurra får en fin dag dette blir 🤮
Redigert 09.12.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2021 kl 15:58 3926

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Ikke lenge før du er på 0.-
Slettet bruker
09.12.2021 kl 16:49 3729

Hehe guttungen oppfører seg mer som 0.
Har ikke kompetanse på noe som helst og starter tråd etter tråd med baissing som 100 andre har prøvd før han .
Disse trollene tror dette hjelper. De forsvinner etterhvert bytter nick og prøver igjen og igjen.
Kan trøste han med at her sitter det mennesker som har kunnskap som han har ønsket seg hele livet:))
Slettet bruker
09.12.2021 kl 18:09 3441

Innlegget er slettet
Evner du å konkretisere hva det er du mener mangler substans?

TIL INFO: Det tekniske bildet er basert på objektive kriterier, mens analysen relatert til silisiumprisene i 2023 er basert på faglige vurderinger utenfor min kontroll. Så nok en gang. Hva konkret er det du her mener at mangler substans?
Redigert 09.12.2021 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2021 kl 18:16 3395

Anbefaling til alle forumets deltakere.

Slutt å gi disse ubetydelige krisetrådene til Donald Duck noe oppmerksomhet :P
Skuta79
09.12.2021 kl 18:35 3300

Stemmer jeg solgte meg helt ut i går. Dreit meg bare litt ut på 3x så for å komme tilbake der jeg var må jeg inn på 17.60 derfor gjør det ikke meg noe om kursen dupper litt mer ned. Sitter i corona karantene med 2 Kids trudde jeg skulle være smart klinte til med 3x, mata på med alt for mye gikk jo selfølgelig fra 1.sec motsatt av det jeg trodde. Har sittet helt stille i ca 1 år i rec ikke rørt en eneste aksje bortsett fra når vi var på 12-13 da fikke jeg en liten krone. Jeg er absolutt ingen trader så om jeg kommer meg pent inn igjen skal jeg sitte stille 😊
Slettet bruker
17.12.2021 kl 13:08 1987

Så langt kan det se ut som om det tekniske bilder er inntakt. Aksjen omsettes nå rundt 17,45, men har tidligere i dag vært omsatt til 17,10. Det er fortsatt et stykke ned til kroner 15,80, hvor det bør være noe støtte.

Skulle nyhetsstrømmen fra USA fortsette å være negativ, så ser jeg ikke bort fra at vi skal videre ned til 12 -13 kroner i første omgang.
Redigert 17.12.2021 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2021 kl 16:07 1713

Det er har lenge vært usikkerhet om Bidens «Build-Back-Better» plan vil bli vedtatt i Senatet. Nå som minst en av aktørene som står tett på prosessen (se link) snakker om at avtalen i verste fall kan havarere, eller i beste fall utsettes til neste år, så mener jeg at denne usikkerheten har vært reflektert i det tekniske bildet til aksjen den siste uken. At aksjen nå faller betydelig er forståelig, siden usikkerheten til hvorvidt BBB faktisk lar seg gjennomføre i sin nåværende form er blitt ytterligere svekket. Se link.

https://thehill.com/homenews/senate/586147-bidens-build-back-better-bill-suddenly-in-serious-danger

orhaugen
17.12.2021 kl 16:11 1673

Jeg driter I BBB! RECSI blir en vinner uansett. God helg!
Slettet bruker
17.12.2021 kl 16:16 1639

Hehe når trolle nickene begynner med 12-13 kr i denne så er det like før det snur. Fornuften et helt blåst bort når man snakker om slike kurser :))

Vi ser det dukke opp som paddehatter på forumet. De har ikke peiling på det fundamentale og potensiale da kunnskapen er minimal.

Forhold dere til at usa skal lage verdikjeder/allianser osv og at en av verdens største solcelle produsent betaler premie for å komme seg inn i Rec.
Redigert 17.12.2021 kl 16:24 Du må logge inn for å svare