Nyttårsraketten Elop🚀

fjettis
ELOP 10.12.2021 kl 18:36 37575

For et år siden skrev Richard Paulsen (tidligere skribent på nordnet) at Elop ville bli den store aksjen for 2021. Da sto aksjekursen til Elop i 8kr. Kursen har mer enn halvert seg siden den gang og det fundamentale har kun styrket seg. Det har produktet og markedsføringen også. Produktet har kommet ut i markedet og salget er startet. Denne uken startet rekylen opp og det Ser ut til å bli årets nyttårsrakett. Helt realistisk så er kursen opp til 9kr ekstremt kort, så her kan man vente 200% stigning innen kort tid. Lykke til alle sammen!
Andrew
19.01.2022 kl 20:29 4618

Ta det helt med ro, du får kjøpe den snart til en lavere kurs. Men man vet jo aldri, den kan jo selvsagt stige, antar det kan komme når de får meldt om en sorteringsoppgave av flaksepost på Fiji eller deromkring. For sortering kan de, men å selge scannere - tja, ser ikke slik ut, men hva er galt med flaskepost liksom. Vi må være optimister, ups, ikke jeg, jeg har nå solgt alle mine aksje i ...
fjettis
19.01.2022 kl 21:51 4552

Kan trøste oss med at det andre sorteringsselskapet AUTO går like dårlig om dagen, så kan vi skylde på at det er sektorrotasjon😂
sveno
20.01.2022 kl 11:00 4414

Liker dårlig at Horpestad ikke følger opp lovnaden om å bytte seg selv ut i enten rollen som adm.dir eller styreformann. Det virker som om det sitter langt inne for han. Samtidig er jeg "imponert" av i hvilken grad de søker etter folk: https://elop.no/we-are-hiring/ Det tyder på at ikke alt er nattsvart.
Record
20.01.2022 kl 12:19 4354

Venter kanskje til børsnotering av Simplify ,styreleder for holdingselskapet ?
Tror nok at vi nermer oss en bredere markedsføring av scanneren ,spennende å greie inngangsbilletter til de som måtte ønske det .
Er vel ommentrent null omsetning ,bare husa som handler internt for å holde en viss voyalitet ?
besson
20.01.2022 kl 12:44 4344

Nytt styre, inkl. ny styreleder, skjer vel i forbindelse med generalforsamling, hvis det ikke blir en ekstraordinær for å få gjort det før? Dette må på plass hvis de vil inn på hovedlisten. Børsnotering av Simplifai ligger nok ganske langt frem i tid. De ansetter mange folk, men det er altor tidlig å avgjøre om dette er helsvart eller braksuksess. Mange er kanskje utålmodige, og det blir ikke bedre av nedtellinger og "hvilken dag som helst"-meldinger flere ganger daglig. Q2 2022 bør inneholde tall som indikerer en positiv fremdtid for skanneren.
besson
20.01.2022 kl 18:33 4220

Imponerende detektivarbeid, takk for link!
fjettis
20.01.2022 kl 18:40 4212

Mulig de har kjøpt scanneren? Blir spennende å se hvor mange salg det meldes i Q4
fjettis
21.01.2022 kl 09:56 4019

Andrew, i dag faller sorteringsselskapet autostore hardt, mens Elop reiser seg på knallrød børs
tunktee
24.01.2022 kl 16:43 3756

Hvordan føler du at dine bastante påstander står seg fjettis?
Andrew
24.01.2022 kl 18:14 3670

jaja, Elop gjør det strålende på børs ja. Ikke det at det betyr noe, men hvor blir det av salgene de skulle få i desember eller nå i januar, akkurat som forventet, ingenting.
Men i februar skal du se, da blir det salg da. jojo, man kan jo saktens håpe.
Elgjohansen
24.01.2022 kl 18:25 3651

Akkurat nå er det vel ikke mange selskaper som står seg, corona, strømpriser, drivstoff og krig over hele linja...
fjettis
24.01.2022 kl 19:06 3615

Nei, jeg er jo ingen spåmann og ser en kraftig korreksjon rett rundt hjørnet i verdens markedet.
Hadde børsene pekt grønt, så hadde elop også gjort det.
Jeg er bastant på at elop på sikt vil gå oppover, jeg er ingen trader i elop, jeg er long. Bruker muligheten til å kjøpe mer!
Alle vet at i disse tider er det bare de største selskapene som ikke faller, små selskap er de som får gjennomgå hardest. Men viktig å ha penger på bok i disse tilfelle og snike til seg aksjer på salg :) high risk / reward aksje dette.
Venter på Q4 rapporten, ser fort salg der og det vil slå ut på kursen. En verdsettelse på dette selskapet til under 300mio.
Hvis du er trader og ikke tåler disse korreksjonene bør du rinne andre aksjer å sitte i.
De som selger seg ut nå er de som tabber seg ut
fjettis
24.01.2022 kl 21:50 3507

Nå har både NYSE og crypto snudd opp. Tyder på en GRØNN dag i morgen! Så de som solgte seg ut i dag tror jeg kommer til å angre kraftig i morgen.
Fisker inc startet dagen i dag ned 10%, for å så ha snudd opp nesten 20% fra bunnen. Når andre selger i frykt er det viktig å stå klar å plukke :)
Har fulgt med en lengre periode på fisker og bare ventet på at den skulle snu. Selskapet var verdt 1800M$ i dag når kursen var på $10$. Det er 1/60 av rivian…..eller 1/1000 av tesla…. ta en titt på det selskapet. Der lukter det rekyl, eller som at de er underpriset så til de grader.
Dette er ikke et aksjetips, men les dere gjerne opp, og kom med innspill. Skulle gjerne hatt innspill her fra flere. Vet at dette er ELOP tråd, men er jo ikke så mye liv i leiren her, så fint å dele kunnskaper om flere ting. Om noen er interessert
Andrew
24.01.2022 kl 22:34 3458

Elop kommer aldri til å bli en vinner aksje. Vil bli svært overrasket om de i de hele tatt har solgt en eneste scanner i vinter. Om de har klart det må det være til kjente eller til tanta til beate. er helt stille om hvorda det gikk i USA, det tyder ikke akurat på en formidabel suksess eller?
fjettis
25.01.2022 kl 07:33 3349

Vi får se når Qr kommer :)
Elop sin kurs er knust på lik linje som pexip, link, meltwater, mercell og omtrent alle andre. Som sagt her er det bare å sitte rolig til markedet snur.. kjipe tider om dagen, for omtrent ALLE
fjettis
25.01.2022 kl 09:08 3264

Okei… elop fortsetter ned i dag i motsetning til mye annet… Arrester meg! Jeg skal nå plukke mer i dag
tunktee
25.01.2022 kl 10:26 3189

Regner med at du mente å skrive at de som fortsatt sitter er de som har tabbet seg ut!

Dette har tilsynelatende og sannsynligvis vært en grundig feilvurdering. (også for egen del)
Det burde ha kommet langt mer positive børsmeldinger fra selskapet om ordrer og samarbeidsavtaler enn det har gjort siste tiden.
Jeg tror kanskje faresignalene lå der og at man mulig burde kunne forutse kursutviklingen.

Den absolutt største tabben man gjør som investor er å ta på seg skylapper og ikke innrømme egne feil og forsøke å lære av dem. (Og det er dessverre en svakhet blant det mannlige kjønn å oppføre seg slik.)
Om kursen er 6 kroner om et år frem i tid betyr ikke at man var smart når man kjøpte på 4 kroner i 2021.
Det betyr bare at man hadde flaks etter man ikke kom seg ut på synkende kurs, og at man ikke hadde risikokontroll i utgangspunktet.
En langt bedre handel er å kjøpe på 5 på vei opp til 6.
(og man hadde forhåpentligvis ett bedre sted å plassere kapitalen i mellomtiden.)
Redigert 25.01.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
tunktee
25.01.2022 kl 10:31 3178

Du må gjerne kaste gode penger etter dårlige penger for mine del!
Lykke til!
Record
25.01.2022 kl 10:50 3152

Det var i hvertfall slik tidligere .
De seneste årene beveger aksjekursen seg mindre etter selskapets prestasjoner å i alt for mange aksjer med flere 10 talls prosenter uten noe som helst .
I slike som denne kan den falle veldig bare ved at noen få aksjer omsettes , det er hverken kjøpere eller selgere så kursen flyttes utelukkende av datamaskiner som kanskje er ute etter SL og eller truseskvettere .
Når (om) det kommer noe konkret på banen ang scannersalg osv vil det nok bli flyttet på noen poster , vil tro at det kan bli en attraktiv aksje å handle om selskapet leverer som de har fortalt . At de ikke er ute med "daglige" oppdateringer føyer seg vel inn i rekkene til de fleste børsnoterte selskap .
Har mange lodder å vil nok ta noen flere men kanskje jeg venter til de trykker kursen ytterligere ned eller rett å slett venter til den snur , alt etter som .
Alle kan vel ikke selge seg ut så snart det butter litt imot ?
tunktee
25.01.2022 kl 10:57 3135

Enig i at man ikke kan fullstendig utelukke suksess, og det er naturligvis mye å gå på kursmessig dersom man ser tegn til suksess.

I dette selskapet ville jeg ventet til jeg så noe positivt i en resultatrapport, og deretter gjort en grundig egen analyse, før jeg kjøper mer.
Da har man etter all sannsynlighet gått glipp av noe av oppgangen på det tidspunktet. Men det er langt viktigere å sikre kapitalen enn å forsøke seg på et bunnfiske som kan være et skudd i blinde.
fjettis
25.01.2022 kl 12:23 3075

Helle sektoren knuses jo… hvis man ikke tåler store svingninger så må man sitte i de største trygge verdi selskapene. Men blir jo ikke mange % å hente der på kort sikt.
De som trodde det var lurt å investere i elop på 8-6-4kr, burde nå hvert fall tenkt at det var lurt nå som kursen er på 2,5kr. Jeg tar nå hvertfall sjansen å plukker flere nå. Selskapet har jo aldri vært priset billigere, så hvorfor ikke kjøpe nå? Skal jo ikke mye til før kursen er på 3kr, mcap 350mio. Da er hvert fall jeg i pluss. Føler meg trygg i denne aksjen når jeg vet at styret og de ansette eier meste parten av aksjene i selskapet og kommer til å delta med en mer peng om det skulle trenges. Buy the dip
Andrew
25.01.2022 kl 18:58 2947

Tror ikke det er lurt å investere i Elop, tviler på produktet holder mål og manglende salg viser vel det med all tydelighet. Om produktet virkelig er så fantastisk, hvorfor kommer det da ikke meldingeer om salg. de har jo før gått ut med sine få slag, så hva er galt ...
Er nok best å ligge langt unna.
RedSandberg
25.01.2022 kl 20:03 2929

Kan nok hjelpe på salget at et produkt lanseres. Er nok like greit at du holder deg unna ja.
rischioso
26.01.2022 kl 00:06 2821

Greit å være uening også å fremme egne synspunkter, MEN når innlegget starter med "Tror ikke det er lurt å investere i Elop" og slutter med "Er nok best å ligge langt unna." så skal den avgjørelsen tas av den enkelte.

Legger vi forumreglene til grunn så skulle innlegget ditt ha vært som følger:

tviler på produktet holder mål og manglende salg viser vel det med all tydelighet. Om produktet virkelig er så fantastisk, hvorfor kommer det da ikke meldingeer om salg. de har jo før gått ut med sine få slag, så hva er galt ...

Da hadde du fått delt hva du mener så får det bli opp til den enkelte selv å avgjøre om det er lurt eller ikke - om man bør holde seg langt unna eller ikke ... ;)
Andrew
27.01.2022 kl 18:20 2537

Tror ikke noen lar seg påvirke om jeg sier om en ting er lurt eller ikke, mine meninger blir nok ikke tillagt så veldig stor betydning. Jeg er vel selveste fanden sjøl når det kommer til elop og det er folk klar over. Men hvorfor er det så stille fra Elop, ikke en lyd, absolutt ingenting og det finner jeg merkelig. Jeg vurderer det som et tegn på at ting ikke går så veldig bra. Selvsagt kan jeg ta feil, men rart er det uansett.
fjettis
27.01.2022 kl 20:05 2481

Håper de overrasker i Q4. På LinkedIn virker det som at de har nok å ta tak i. Satser på det kommer frem i lyset når de presenterer i Mars. Jeg har kjempe tro på produktet, er ingeniør selv og ser behovet i praksis! Så hvorfor det ikke er større interesse skjønner jeg ikke….mitt eneste tvil er prisen. 350 000kr for et verktøy er mye! Tror det kan være flaskehalsen for salgene, men jeg vet ikke.
Jeg har tatt feil her lenge virker det som, men jeg har fortsatt troen. Markedet må snart våkne!!!
fjettis
31.01.2022 kl 09:40 2177

P/B 1,17 indikerer at selskapet er billig. Det er lave tall for et vekstselskap! Synd det er så mange som er villig til å selge på dette nivået.. Men godt å bli kvitt truseskvetterne
Record
31.01.2022 kl 09:45 2163

Dette blir nok bra ,Vet at NCC har testet en scanner på noen jernbanebroer ,veldig godt fornøyd med resultatet .
PS ! Han som ga disse opplysningene kunne ikke bekrefte at det var scanneren ti ELOP ,men det er vel ikke noen andre i markedet ?
Babbai
31.01.2022 kl 10:12 2127

`We're going to fix them all.' At site of collapsed Pittsburgh bridge, Biden's infrastructure push gains new urgency

"We're going to fix them all," Biden said of the bridges in Pittsburgh and the estimated 45,000 across the country rated in poor condition. "We're sending the money."

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2022/01/28/biden-infrastructure-law-pittsburgh-bridge-collapse/9252594002/

https://nypost.com/2022/01/28/joe-biden-tours-pittsburgh-bridge-collapse-vows-to-fix-them-all/

https://www.foxnews.com/politics/biden-visits-pittsburgh-bridge-collapse-site-promises-us-fix-all

Horpestad delte en lignende artikkel på LinkedIn for noen dager siden. Nå er det mange slike artikler ute. Dette burde være en fin bølge å surfe på for Elop.
Blygen
31.01.2022 kl 13:05 2050

Markedet pleier som regel å "våkne" når meldingene ligger ute... litt seint å komme seg inn da.... for oppgangen vil booste skikkelig!!
fjettis
31.01.2022 kl 17:25 1951

Bra volum oppover idag. En post på 90 000 aksjer, kurs 2,60 og 20000 stk kurs 2,70. Noen som forbereder seg til Q4 kanskje. Lover godt
besson
31.01.2022 kl 17:51 1920

Det er mange skannere på markedet, men elop er unik ved at den er rullende og basert på ultralyd. Synes det virker sannsynlig at ncc har testet den.
fjettis
31.01.2022 kl 17:54 1920

Et lite innblikk i hva annet den kan brukes til.
https://elop.no/elop-multrawheel/

Vilt om de kommer inn på det markedet også etter hvert
besson
31.01.2022 kl 17:58 2134

Ja, burde ligge an til en spennende nyhetsstrøm i 2022, selv om det har startet veldig stille. Crawleren skal komme om ikke lenge, + ny produktutvikling med multrawheel + salg burde være en bra kombinasjon.
fjettis
31.01.2022 kl 18:09 2182

Absolutt! På tide å få fart på kursen. De som kjøpte aksjer i emisjonen hadde en lock up på 6 mnd. Ingen der som er tjent med denne kursen, så regner med de snart jobber for å få den opp siden lock up snart er over
Andrew
31.01.2022 kl 18:27 2207

januar kom og januar gikk og som forventet - ingenting.
fjettis
31.01.2022 kl 18:52 2215

Holder fortsatt en knapp på at de sparer alt til QR :)
Slettet bruker
31.01.2022 kl 18:59 2280

Trist å se utviklingen til Elop, var tidlig inne, men gikk ut av aksjen for 12 mnd. siden.
Følger med på de.
Problemet jeg ser for å forgang på salg av ultralyd scanneren er at det i de flest tilfeller brukes i sammenheng med en GPR scanner.
Elop trenger en GPR scanner som snakker samme språk som ultralyd scanneren.

En annen stor ulempe med Elop er at den egner seg best for gulv scanning, med en vekt på 8,5 kg om min. press mot flaten er 10kg, blir det utfordrende på vegger og tak.
Tilgang på de fleste «post-tensioning», «cables» som ultralyd brukes til, er som mot «vegg/tak« under broer f.eks.
En annen ulempe med Elop er at den ikke liker ru overflate så godt, mot andre leverandører som har en statisk US scanner.
Overflater med coating er også problematisk.

Håper Elop kommer med en GPR scanner og en Eddy Current som snakker samme software.

Prisen til Elop er også alt for høy mot andre leverandører.