Recsi uke 50

uldiuldi
RECSI 11.12.2021 kl 09:04 71121

USA stopper støtte til nye sorte energiprojekter i udlandet.

https://energiwatch.dk/article13549112.ece
PHOinvestor
11.12.2021 kl 09:21 24439

kommer til å bli ett voldsomt trøkk i utbygging av fornybar energi fremover
Skalleknarp
11.12.2021 kl 09:38 24356

Regner med at de vil støtte SOL i innlandet da. (ESG) Go BBB
Redigert 11.12.2021 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2021 kl 09:49 24282

Biden har jo inatt signert for å øke USA sin gjeld så ting går fremover.
Luria
11.12.2021 kl 10:14 24133

Let's go BBB.
Slettet bruker
11.12.2021 kl 11:37 23881

Og jeg mener at jeg hauser ikke når jeg sier at det ser lysere ut enn NOENSINNE! Faktisk så er ubekreftede "grave" nyheter den siste uken bare en gedigen forsterkning. Bare grav litt selv😉
Patron72
11.12.2021 kl 11:51 23820

Ja jeg er enig. Virkelig spennende og det er bare å glede seg til selskapet kommer med de endelige bekreftelsene.

Men først må BBB bankes gjennom. Her ligger min største tvil fortiden.
Slettet bruker
11.12.2021 kl 13:09 23627

Tvil? de har ingen valg om noen liker det eller ikke så vil det gå gjennom som vanlig er det politisk kamp dette er ingenting nytt. Tar bare litt tid:)))
Redigert 11.12.2021 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2021 kl 13:24 23505

Jeg er helt enig.
Om ikke BBB går igjennom slik den står nå, så finner de nye lover og regler de kan bruke for å trumfe igjennom subsidier til det grønne skiftet uansett.
Dette kan rett og slett ikke vente, det vet de fleste nå. 👍
Nsxnsx
11.12.2021 kl 13:46 23367

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2021/12/11/7788211/biden-forbyr-finansiering-av-co2-intensive-prosjekter

Som jeg har sagt før. Klarer ikke Recsi og gjengen å utnytte momentet vi har nå(jeg tror de gjør altså) så klarer de ikke å holde en fyllefest på Polet heller :) :)
Patron72
11.12.2021 kl 14:03 23261

Håper du har rett.
Blir pakken godkjent nå så tror jeg vi må få ryddet plass i newsfeeden for en rekke meldinger fra selskapet. 😊

Slettet bruker
11.12.2021 kl 15:10 23026

Vi er rett rundt hjørnet til at eventyret begynner. Første steg er at ML gjenåpnes og deretter trenger vi ytterligere fabrikker. Skjønner ikke hvorfor folk som DD var så oppgitt i hele forrige uke og spammet forumet med negativitet og kvalme. Sannheten er at alle aksjonærer bør juble og feire over utviklingene vi ser på makro og mikro nivå. Slutt å dømme dine investeringer basert på markedsverdi og begynn å døm etter fremtidig potensial, så vil nok livet bli mye mindre stressfritt.

Jeg driter i fortiden til REC. Selvfølgelig var det feil tid å kjøpe REC aksjer for tiår siden. Da ble miljø og klima total ignorert og du ble sett som en fanatiker. Nå er tidspunktet riktig. Verden er klar for å ta det nye steget. Hvis du ikke støtter miljø eller klima blir du sett på som en fanatiker. Tiltak blir tatt på nærmest ukentlig nivå for å sørge for at forutsetningene for fornybart vil ligge til rette i EU og USA land. Gi det tid, slutt å stirre på aksjekurs hver eneste dag og ta det med ro. Når er sist dere hørte meg snakke om andre norske selskaper? Skjer ikke. Fordi jeg vet ikke nok og vil ikke utdype meg innenfor noe jeg ikke kjenner. REC derimot, er fremtiden. Jeg har personlig ikke vært borti selskaper med så sterk fundament - eller hvor hele markedet vil ligge til rette for dem, ofte. Sist var Tesla.

Også i TSLA var det mange utålmodige som dømte selskapet basert på markedsverdi fremfor fundament. Mange klarte ikke å se det større bildet fordi de dømte basert på markedsverdi. De gikk glipp av de enkleste 1.600% prosentene noen gang mener nå jeg. Alle med litt vett i hodet forstod at TSLA er en pioner i bilbransjen, ettersom de gamle dinosaurene ikke ville innovere. De tok ikke el-biler eller fornybart seriøst. Synd for dem nå, fordi selskapet leder an ikke bare innenfor teknologi, men også autopilot. Nå for dinosaurene prøve å ta igjen, men for mange er det for sent.

Nå var ikke TT like karismatisk som Elon, men poenget gjenstår. Mulighetene her er helt enorme. Man må bare klare å tenke litt langsiktig og bruke informasjon tilgjengelig i dag til å predikere hvordan fremtiden blir. Ikke gå glipp av det jeg mener er Norges beste vekst case, fordi du tenker dag for dag, uke for uke eller måned for måned. Det er ikke investering. Man skal alltid ha langsiktig perspektiv innenfor investeringer. Flere år frem.

Ikke invester med penger du ikke har råd til å tape, hvis du ikke klarer å holde deg emosjonelt og mentalt stabilt. Folk som er for tungt investert med penger de ikke har råd til å tape, er som oftest de som tar tapet og går videre til slutt, istedenfor å bare vente på at aksjekurs henter seg igjen. De stresser så mye at de ikke klarer å bruke logikk og fornuft. De dømmer bare basert på markedsverdi. Av erfaring har jeg også observert at det er slike individer som kommer daglig på forumet, snakker dritt om selskapet og får frustrasjonen ut. Jeg forstår at du er frustrert, men det hjelper ikke å lage kvalme for andre mennesker. Spør deg selv om du stoler på din investering, hvis du gjør det. Kjør på. Hvis du er lei og at livet ditt blir påvirket av dette, kom deg ut med en gang. Penger er bare det, penger. Ikke ødelegg livs kvaliteten din for det. Hvis du tror at du kan selge nå og få en bedre inngang senere, kjør på og lykke til! Jeg tar ikke en slik sjanse, når det er REC det er snakk om.

Men som jeg alltid sier. Kan gå opp, ned og sidelengs. En del av livet det. Jeg tror at når nyhetene kommer så vil det mer enn gjøre opp for all ventingen uansett - og jeg er ikke her for ML. Jeg er her for alle fabrikkene / joint venture mulighetene som ligger til rette for REC. Jeg er her for vekst.

Nyt helgen folkens. Stol på deg selv og gjær akkurat det du selv føler for! RECSI sin tid, den kommer snart :)
Null
11.12.2021 kl 15:11 23004

Ny tråd for uke 50 det er bra
SÅ har jeg en instendig oppfordring til alle i denne tråden. skriv og diskuter RESI ikke alle skribenter, om vi ser på tråden for uke 49 er det mye kommentarer på enkelt skribenter det behøver vi ikke..
Så hvordan går det med Reci denne uken nå er jeg vel av den formening at vi kan avvente alt til etter nyttår, ønsker ikke å gi de griske i rød/ grønnt mer middler så holder for meg med den prisen som er nå.
Jeg skal ikke selge kan ikke selge før nyttår, så det er bra om vi tar juleferie på ca 18 -19 og ikke24-25 M

Håper dere får en fin helg
Slettet bruker
11.12.2021 kl 15:20 22931

Bør lukke tråden før trollene kommer 😃
Slettet bruker
11.12.2021 kl 16:12 22803

Nå blir det nesten for dumt at ikke den børsmeldingen kommer. Nå skvulper og lekker det over kanten.

Men hvilken melding det kommer til å bli!! Ikke nok med at Moses Lake fabrikken skal åpne innen rimelig tid. Det skal utvides!! Hva blir den nye kapasiteten? Hva ligger i utbyggingen? Wafer? RECSI wafer? RECSI battery?
Slettet bruker
11.12.2021 kl 16:25 22723

Stemmer det. Leste en eller annen plass i REC trådene, at republikanerne har lagt ut agn til Joe Manchin som går ut på at om han stemmer ned BBB, så vil de være med på å stemme gjennom ny pakke som kun går på supply chain. Begge partiene har skjønt at USA må gjøre seg uavhengig av Kina, men det er nok mer hvem som skal få mest av æren det går på med tanke på polariseringen som er på Capitol nå. Det vil si at REC vinner til slutt, uansett, men det kan ta tid om ikke BBB går gjennom nå.

Tålmodighet
Redigert 11.12.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2021 kl 16:32 22667

Begge disse tomtene er rett under 60 "acres".
Kan det være en av de RECSI ønsker?

https://imgshare.io/image/rpRtOf

3. Kevin Richards, 1328 E Hunter Pl, Moses Lake, requested Council to postpone adoption of the proposed Comp Plan in consideration of a new 60-acre addition to the UGA along Wheeler Rd. for a proposed commercial development to bring 1,500 jobs.
questi
11.12.2021 kl 17:03 22534

1500 er for mange til kun en waferfabrikk.

Vi vet at MosesLake polysilisium har pleid å trenge ca 500 arbeidere.
500 ville kunne gå til waferfabrikken
500 ville kunne gå til cellefabrikken

USA mangler også celle-produksjon, så man bør jo bygge begge samtidig for å få full flyt.
Hjelper ikke å løse 1 flaskehals og la den andre gjenstå :)

Så kan cellene fraktes til den eksisterende QCells modulfabrikken i Georgia :)
Redigert 11.12.2021 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2021 kl 17:06 22505

Det er som TT har sagt:
Det kommer uansett, men ingen avtaler blir inngått før BBB blir stemt over.

MEN; blir det stemt ned, kommer det likevel. Og, det kan faktisk hende at RECsi blir en større del av forsyningskjeden…
Slettet bruker
11.12.2021 kl 17:08 22464

REC eier den nederste tomten langs wheeler road😊
Post dette i tråden som er opprettet for emnet om ekspansjonsplaner og jumpstart👍
Redigert 11.12.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
questi
11.12.2021 kl 17:25 22364

Tror dere noen har lyst til å være med på en emisjon til 30 kr/aksje
og få 3 fabrikker i Washington for de 3 første ledd i solarkjeden? :)
Redigert 11.12.2021 kl 17:26 Du må logge inn for å svare
Småplukker
11.12.2021 kl 17:28 22325

Tror ihvertfall garantert at en del av de som solgte mens aksjen raste sist uke, vil angre bittert.
Trollstuket
11.12.2021 kl 23:18 21826

Vet ikke om stillingsinstruksen er delt her tidligere.
Men ihvertfall, her skal det læres opp i bøtter og spann.

Ha en god lørdagskveld videre.

Ett lite utkast -

Manage the Learning Management System (LMS) database, including database setup, input parameters, data integrity, reports, and resolution of issues
Provide training and support to LMS users
Maintain all training records in accordance with regulatory compliance requirements and in a state of “audit readiness” and provide tracking of same (both hard and soft copies)
Maintain department document control and integrity of electronic filing system
Schedule and coordinate logistics for classroom, workshop, and seminar activities
Coordinate all off-site training and associated logistics for employees
Develop and maintain SharePoint web pages as assigned
Maintain, monitor, and track training requests
Gather and organize training reports and evaluations
Work closely with T&D staff and other departments to provide administrative support
Provide new hire classroom training in assigned areas


Slettet bruker
12.12.2021 kl 07:21 21334

Ny uke med grenseløs hausing og mest sannsynlig også sjikanøse personkarakteristikker av dem som mener noe annet. ... Ja, ja, slik går nå både dager og år i denne aksjen, uten at admin bryr seg.
Slettet bruker
12.12.2021 kl 07:34 21315

Der kom trollet , skrev at tråden burde være lukket … nå blir den ødelagt som alle andre av Donald / nemis etc .. gnålingen har jo allerede begynt … 🙄
Redigert 12.12.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
12.12.2021 kl 08:31 21186

Donald.....du må lese innleggene/linkene som er gravd frem de siste dagene.

Begynn med denne: https://www.cityofml.com/AgendaCenter/ViewFile/Agenda/_11232021-455

Et velmenende råd, du må evne å endre syn når det kommer nye opplysninger. Det vinner du respekt på, og ikke minst vil du tjene en masse penger på det også.
Slettet bruker
12.12.2021 kl 09:24 21005

Nå må jo snart Donald, Langbein, Nemis og resten av Andeby skjønne at fabrikken i Moses Lake kommer til og åpne.

Hanwha hadde aldri kjøpt om de ikke var forsikret om nettopp dette, og nå får vi også bekreftelser ved at de ansetter.
Patron72
12.12.2021 kl 09:31 20956

Mye som taler for dette ja.
Så er det helt greit at det finnes folk blandt oss som fortsatt er skeptiske. Men la meg minne dere alle hva selskapet selv sa i q3:

The Transactions are expected to strengthen REC Silicon’s financial position and ensure that the Company has the necessary resources to reopen its FBR facility in Moses Lake, Washington, and enable valuable investment opportunities in Butte, Montana. Hanwha Solutions’ strategic investment in REC Silicon represents a step towards establishing a highly efficient, low carbon solar value chain in the US and to ensure that REC Silicon plays an integral role in these efforts. Hanwha Solutions’ knowledge, expertise, and capabilities are expected to enhance REC Silicon’s ability to take advantage of opportunities and developing markets in the solar, semiconductor, and battery industries. A US value chain for solar PV manufacturing will result in the creation of demand for solar grade polysilicon, which the Company expects will result in the restart of the manufacture of high quality, low-cost solar grade granular polysilicon in Moses Lake, Washington during 2023.

Så har vi gravearbeidet som er gjort blandt mange aksjonærer som er høyst spennende.
Det er lov å være negativ, men det er lov å ta til seg informasjon. Spesielt det som selskapet sier.
VL
12.12.2021 kl 09:37 20910

Skikkelig spennende lesing av det de har funnet frem. Får se hva som kommer den 14.12 da de skal holde et nytt møte. Ellers så blir denne uke spennende da de skal diskutere BBB og eventuelt få stemt den igjen. Jeg skal forholde meg til ønske fra trådstarteren, og ikke diskutere med tullingene. Lykker til alle sammen, vi er investorer og må se fremover og det store bildet.
orhaugen
12.12.2021 kl 11:00 20486

En bragd å begynnne en søndagsmorgen kl. 07:21 med å sutre og gnåle om at noen hauser. Alle her inne som er interessert i RECSI og aksjer burde være takknemlig for de som bruker mye tid på å lete frem nyheter. Mye gode bidrag på denne tråden og fortsett med den gode jobben!
Redigert 12.12.2021 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2021 kl 11:07 20427

Lite innspill:
Kanskje en idé å bare blokke disse trollene?
Så kan trådene fortsette å handle om det de skal? Jeg hatt blokka et ti-talls Nick her inne, og da legger jeg ikke merke til alt useriøst kvalm✔️🔆
Småplukker
12.12.2021 kl 11:28 20277

Det interessante er hvor mye forberedende avgjørelser Rec kan ta før de trykker på GO-knappen, uten å børsmelde?
Alt tyder jo på at de her bare avventer at BBB går gjennom, men tar alle nødvendige steg under radaren, slik at oppstarten kan skje så
kjapt som mulig. At de vil vente på BBB er jo forståelig. Hvilke avtaler de kan gjøre, og hvilke skattefordeler og direkte tilskudd de vil få
vil bety ekstremt mye for lønnsomheten. Men altså, hvor mye kan de gjøre før de må komme med børsmelding?
Slettet bruker
12.12.2021 kl 11:38 20202

En gave fra Rec til alle. «Se vi skal åpne, og gjør alt vi kan for at verden skal se det og kunne kjøpe aksjer, vi melder da alle er ferdig kjøpt».
Kan ikke være så ofte mannen i gata får en slik mulighet? :)
Slettet bruker
12.12.2021 kl 12:24 19950

Mye kan gå galt enda, Trump kan jo gjøre ett kupp og USA trekker seg fra Paris avtalen. Eller BBB blir kansellert og kull blir det nye "the big thing". Solen går ned og solceller blir ubrukelig og at utbyggingsplanene er for landbasert oppdrett av stillehavsreker. Amerikanerne elsker stillehavsreker. Det er nok derfor REC har søkt om fortsatt tillatelse til å få levert avløpsvann til kommunen.
Og jobbene som er lagt ut er for opplæring i røkting av reker.
Hvem vet🤷‍♂️

Det er jo ingen ESG aksjer som blir priset på fremtidig inntjening.
Slettet bruker
12.12.2021 kl 12:34 19875

Hehe , og Røkke trekker seg fra alle verv og begynner å selge reker på heltid

https://www.nettavisen.no/okonomi/se-rokke-selger-reker/s/12-95-1049266
Slettet bruker
12.12.2021 kl 12:44 19791

De har allerede meldt markedet:
- ingen kontrakter inngås før BBB
- markedet kommer uansett, men ingen ting meldes før BBB er avgjort.

Så, de har meldt det som trengs etter mitt syn. Melder de at de skal starte opp nå, så ødelegger de (for seg selv og andre) med tanke på statlige insentiver.

Jeg tenker likevel man skal være ganske blind og naiv hvis man ikke ser at RECsi jobber for posisjon, utvidelser og oppstart.

Slik jeg leser dette, blir RECsi en betydelig aktør - og så utelukker jeg heller ikke at de starter egen wafer-produksjon (med tanke på at de ønsker å utvikle ny tomt og størrelse på den forventede økonomiske aktiviteten).

Alt i alt kan dette bli mye større enn jeg trodde for bare ei uke siden// aksjekursen kommer- garantert!
Redigert 12.12.2021 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2021 kl 13:12 19656

Nja.. Kan være stillehavsreker.. Big business👍

https://www.kyst.no/article/ferske-scampi-fra-sunndals-oslash-ra/
Slettet bruker
12.12.2021 kl 13:38 19456

Trur ikke så mye på reker eller kull etter den siste tornadoen herjet i midt statene. Bare at klima tilhengerne får vann på mølla også innen republikanerne. Denne tornadoen’s herjinger gjør at BBB går gjennom så det suser. En ekstra puff eller gavepakke til REC. Venter spent til i morgen eller senere i uka..God søndag til REC sympatisører…
halvpris
12.12.2021 kl 14:51 19108

Helt uvanlig at tornadoen herjer nå i Des, pleier å herje i Feb- Mars
questi
12.12.2021 kl 15:12 18992

*hehe* hvorfor si nei til muligheter. Si ja takk, begge deler :)
REC trenger kaldt vann til å kjøle ned produktene sine, oppdrettsnæringen trenger varme til dyra sine :)
Både solar, batteri, datachips, reker og fisk! :)
Hele kjeder med foredlingsindustrier kan etterhvert vokse opp rundt hver gren, iphone fra datachips og friterte scampis, biogjødsel fra oppdrettsanlegget :)
Viktig for et samfunn å ha alternativ tilgang til mat med klimaendringene...

"...Dersom Utne lykkes med å få til sitt rekeopprett, vil han kunne selge reker til hele Europa. - Norge er i den unike posisjonen at vi har en del spillvarme fra metallurgisk-/annen industri, som vi kan bruke til å varme opp vannet med. Sånn sett kan vi egentlig oppdrette hva som helst slags fisk, sier Utne. Vi er fremst på teknologi, men man må være litt vågal og tørre å satse..."

---

Røkke tror jeg tenker i kjeder...

Der en annen aktør ville bare fokusere på å finne anodematerial-kunde til silanet sitt,
foretrekker Røkke med å planlegge hvor batteriene hans skal ende opp: maritim næring.

Der en annen aktør ville bare fokusere på å finne første og beste ingot-kunde for polysilisiumet sitt,
foretrekker Røkke å samarbeide med noen som kan levere og installere panelene på taket til sluttkundene...

Redigert 12.12.2021 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
questi
12.12.2021 kl 17:26 18550

Altså, det er ikke nødvendig for REC selv å drive med reker, men muligheten REC har til å selge spillvarme til sin nabo,
gjør at REC får lavere kost sammenlignet med polysilisiumprodusenter som ikke har noen å sende spillvarme til.