Kan Omicron bedre pasientrekrutteringen?

mlande
NANOV 11.12.2021 kl 11:18 18420

Det ser ut som et laboratorium har hjulpet “evolusjonen” med å lage et mindre farlig, men mer smittsomt coronavirus. Omicron har unaturlige mange mutasjoner i spikeproteinet slik at det unngår 1. linje immunforsvar. I tillegg er det klippet enn en sekvens (ins214EPE) som finnes i mange vanlige forkjølelsesvirus (f.eks. HCoV-229E). Sekvensen gjenkjennes derfor av 2. linje immunforsvar og sykdommen blir svært mild. Samtidige bygger man trolig opp ny immunitet mer effektivt enn hva vaksinene har klart. (Omicron eksponerer en for hele viruset, ikke bare mRNA vaksinenes spikeprotein.) Eldre som i størst grad har vært eksponert for forkjølelsesvirusene, vil bli minst syke. Også vaksinemotstandere vil bli immune og begrense sykehusbelastningen.

Både sykehusbelastningen og smitterisikoen ved sykehusbesøk for screening, behandling og kontroll, har begrenset NANOs pasientrekruttering. Det er mulig Omicron raskt vil bedre situasjonen.
dr. Stockman
10.01.2022 kl 15:17 6678

Har lenge hevdet at Omicron er det som vil løfte oss ut av pandemien. Kan ikke skylde på Omicron for at det tar tid - det skyldes faktisk politikere som uten faktisk begrunnelse tar høyde for at Omicron skulle være like problematisk som Delta, til tross for at all tilgjengelig informasjon går i stikk motsatt retning.
Fjellgutten
10.01.2022 kl 15:24 6647

Det har vel de fleste skjønt lenge doktor. Og de fleste skjønner at det gjelder å bremse bølgen mest mulig mht kapasiteten i helsevesenet og andre kritiske samfunnsfunksjoner. En vanskelig balansegang mht til tiltak. Setter min lit til at Helsedirektoratet/FHI gjør gode vurderinger som våre politikere greier å se i en større sammenheng. Og gjør tiltak derfra. Frem mot sommeren er alt bra. Forhåpentligvis oxo med Nano fremgang.
dr. Stockman
10.01.2022 kl 17:14 6502

Problemet er vel at veldig mange som jobber i helsevesenet befinner seg i karantene - uten å være smittet. Det ville jo ikke vært tilfelle hvis man la forholdene til rette for at Omicron kunne feie over landet og utkonkurrere de "slemme" variantene.
Fjellgutten
10.01.2022 kl 17:26 6461

Tror du kan være trygg på at myndighetene har vært innom og vurdert denne tilsynelatende besnærende og lettvinte løsningen du kommer med doktor. Men de har kommet til en annen konklusjon enn deg. Personlig er jeg ikke i tvil om hvem som har kompetansen til å vurdere dette på best mulig måte av deg og de som er satt til å styre pandemien.
bj111
10.01.2022 kl 18:02 6372

Styre pandemien faktisk, hadde den latt seg styre så hadde den da vert avviklet😊
Redigert 10.01.2022 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
10.01.2022 kl 18:14 6334

"Tror du kan være trygg på at myndighetene har vært innom og vurdert denne tilsynelatende besnærende og lettvinte løsningen du kommer med doktor. "
Dette dreier seg om en politisk avveining, og det er så enkelt som at jeg er uenig i prioriteringen som gjøres. Unødvendig å ta så mye hensyn til de som nekter å la seg vaksinere - eventuelt mener at de ikke trenger vaksine. Nå har de vel for øvrig fått rett til slutt - stilt ovenfor Omicron trenger de færreste vaksine. Jeg tar for øvrig min tredje dose i morgen, ikke fordi jeg anser det som viktig for meg personlig, men fordi jeg ikke er blant dem som har motforestillinger mot vaksinering. Den lettfvilnte løsningen er for øvrig å stenge ned i hytt og pine uten å tenke på konsekvenser.
Redigert 11.01.2022 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
10.01.2022 kl 23:44 5899

Overlege Trude Basso mener som meg at karantenereglene må fjernes. Det opplagte går nok opp for stadig flere etter hvert.

https://www.nrk.no/trondelag/overlege-vil-la-smitten-ga-sin-gang_-_-man-ma-torre-a-gi-litt-slipp-1.15804398
Merlin
11.01.2022 kl 03:40 5772

De uvaksinerte skjønner nå egen dumskap og løper for å bli vaksinert. Oppgangen i antall vaksinerte er for tiden skyhøy. De fleste har skjønt at vi alle vil bli smittet før eller senere. Med trippelvaksine blir det jo bare en liten forkjølelse.

Overlege Basso har rett i at karantenereglene bør fjernes. og at myndighetene må gjøre som tenåringsforeldre – de må tørre å gi slipp, og la ansvaret ligge hos hver enkelt person. Folk burde få vurdere risikoen av å bli smittet på konsert selv, sier Basso. En konsekvens av dette er at uvaksinertes realitetssans er sterkt stigende!

Antall på intensiv er nå godt under 100. Sykepleierforbundet overdriver og argumenterer åpenbart for sine egeninteresser. Politikerne må høre mer på vanlige folk og litt mindre på helsevesenet.
Redigert 11.01.2022 kl 03:45 Du må logge inn for å svare
Merlin
11.01.2022 kl 04:18 5749

Liker dette innlegget. Og så får sykehusene snart normalisere behandlingen av kreftpasienter!

Hvalross
I dag kl 00:08
46
omans skrev
Hu på dagsrevyen/kveldsnytt har tatt poenget, slipp viruset fri, gi gass, show must go on. Nok er no..
Helt enig i at man ikke skal holde samfunnet stengt av hensyn til de som ikke vil eller kan vaksinere seg. Smittsomhet er nokså lik med eller uten vaksine, så den lille risikoen med å ta vaksine, akkurat som den bare litt større risikoen med å utsette seg for smitte må enhver selv få velge. Vi kan ikke pålegge befolkningen å gå med hjelm hele vinterhalvåret fordi en og annen sklir, heller.

Bemerk at i Florida er smitten nå kollosal, ingen restriksjoner, lav vaksinasjonsgrad og få konsekvenser. Så her er det mye som ikke henger på greip lenger. Åpenbart gir vaksinene beskyttelse. Det er risiko også med vaksinen. Begge disse risikoene, både vaksinen, og sykdommen med vaksine og sykdommen (skjønt verre) uten vaksine er dog alt for milde til alt dette uendelige snakket og fokuset.

Den virkelige skurken, som stjeler lykke og leveår fra den oppvoksende generasjon er tiltakene. Tiltak som snart alle ser, i det minste i 2022, kun videreføres for å vise handlekraft. En ren powertrip som i beste fall er umoralsk og i verste fall folkerettslig skandaløs, eller endog kriminell
Falketind
12.01.2022 kl 00:10 5186

Spania, satser på ny koronastrategi: Vil behandle covid-19 som influensa.

https://www.tv2.no/nyheter/14483844/
Redigert 12.01.2022 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
bj111
12.01.2022 kl 10:35 4839

Syntes det høres fornuftig ut. Eneste en kan være bekymret over om så gjøres i Norge er sykefravær. Skulle det eksplodere så kan det bli et problem. Men går man tilbake til før korona så kunne man gå på jobb om man var litt syk, det må i så tilfellet bli regelen igjen for ellers vil samfunnet stoppe opp når smittetoppen i et helt åpent samfunn nås
Slettet bruker
12.01.2022 kl 11:46 4710

Gode nyheter fra Sør Afrika bare 250 innlagte av en befolkning på 60 millioner dette er godt nytt for Nanov og rekrutteringen.
stockwalker
12.01.2022 kl 13:00 4546

Tror jeg vil savne coronatider og hjemmekontor over snart 2 år.. men det kan oppveies med en rakettspurt opp for Nano kursen
mlande
13.01.2022 kl 11:22 4041

Mer og mer peker mot slutten for dette "senkapitalistiske kalaset" hvor internasjonal vaksineindustri via "faglige råd" fra inkompetente eller korrupte smittevernbyråkraters får overkjøre enhver fornuftig politisk ledelse:-) Noe har skjedd. Det mediaskapte omicron hysteriet viker for realitetesorientert journalistikk rundt slutten på pandemien, f.eks.:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/oWBxo7/soer-afrikas-coronasjef-om-intensivavdelingene-omikron-ser-ikke-ut-til-aa-paavirke-lungene

https://www.aftenposten.no/norge/i/ALqjwE/har-nesten-ingen-intensivpasienter-med-omikron-myndighetene-kan-loes

En fare ligger i at de udugelige eller korrupte EU byråkratene har bestilt 180 millioner omicron justerte vaksinedoser fra Pfizer. De skal leveres allerede i mars, dvs. uten en trygg testfase for et nytt legemiddel. Omicron vaksinene vil bare blokkere det hurtigmuterende spike proteinet. Det vil trolig holde pandemien gående. En omicron infeksjon derimot, vil ut fra beste tilgjengelige info gi 27 ganger bedre immunitet fordi en får antistoffer mot de over 20 andre proteinene i viruset.

Det er store pengeinteresser både i å forlenge og stanse pandemien. Nå ser det ut som labutviklede omicron vinner over EU byråkratene og vaksineindustriens smådesperate forsøk på forlenge pandemien. Mye skjer. Norge stenger dessverre ned. I Australia arrangeres smittepartis hvor vaksinerte kan styrke immunresponsen via omicron infeksjoner.

Savner forøvrig synspunkter på om omicron er laget i et laboratorium for å avslutte pandemien:-? Viruset har intet stamtre (fylogenetisk). Nærmeste "slektning" var et alfavirus som forsvant fra radaren sommeren 2020. Omicrons unaturlig mange spikemutasjoner finter ut hele den bredspektrede antistoffresponsen fra mRNA vaksinene. Disse antistoffene var kjent sommeren 2020. I tillegg har omicron mutasjoner som gjør at de farlige lungebetennelsene er borte. Å lage et slikt virus er ikke ekstremt vanskelig, men en eventuell uttesting må ha vært krevende for en ikke-statelig aktør i et demokrati.
mlande
17.02.2022 kl 10:35 3382

For å avrunde denne tråden: Det er ikke lengre tvil om at Omicron vil redusere sykehusbelastningen som har begrenset Nanos pasientrekruttering. Mediespekulasjonene om mulig nye mutasjoner som gir behov for nedstenging av samfunnet, er også usannsynlige. Omicronsmitten som sprer seg nå, vil gi langvarig T-celle forsvar mot alle proteinene i coronavirus, ikke bare det hurtigmuterende spikeproteinet i mRNA vaksinene.

Mest interessant her er en 2020 Nature publisering som viser at de som ble rammet av Sars epidemien i 2003 fremdeles har T-celle respons mot Covid 17 år senere:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32668444/

Det er overveiende sannsynlig at alle som blir smittet av Omicron får langvarig immunitet mot coronavirus. Nanos pasientrekruttering vil raskt normaliseres.

SomSa
21.02.2022 kl 13:39 3013


Mandag var 509 coronasmittede pasienter innlagt på norske sykehus, 67 flere enn fredag. Flere får intensivbehandling, og antallet på respirator øker betydelig.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/02/21/195826964/509-coronainnlagte-pa-sykehus-67-flere-enn-fredag-og-ny-rekord
Redigert 21.02.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Merlin
21.02.2022 kl 13:49 2957

Antall på respirator i Norge er under 30, ned fra 82 i beg. av januar i år og rundt 100 på toppen for et år siden.

Alvorlig sykdom etter aldersgruppe per 100 000 personer Eksempelvis årsklasse 65-74 år - Uvaksinerte har 28x høyere risiko for alvorlig sykdom! https://www.vg.no/spesial/corona/ Det er omtrent bare uvaksinerte som nå blir alvorlig syke. Over 80% er vaksinert minst en gang.
Redigert 21.02.2022 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
SomSa
21.02.2022 kl 14:38 2838


Vi må håpe på at de kommer med gode rekrutterings nyheter når 4Q 2021 presenteres. Ledelsen og selskapet har mistet all troverdighet blant investorer og markedet.....................

Carbo
21.02.2022 kl 14:52 2786

Ja, antall på respirator går ned, men innlagte med covid øker fortsatt.
Ny rekord med over 500 innlagte i dag....
heilo888
21.02.2022 kl 14:53 2772

Snakk for deg selv Somsa;
og akkurat det har liten interesse da du i månedsvis kun har spredd useriøs "edder å galle" på nesten alle de trådene der du opererer.
Redigert 21.02.2022 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
Merlin
21.02.2022 kl 16:13 2611

Det er samlet over 500, ikke nye i dag.

Det er klart at når samfunnet er åpnet helt, og omikron er så smittsom, ja da blir det en topp med innleggelser. Men som vist i USA og UK går dette meget raskt ned igjen. Dette fordi omikron mer er å sammenligne med en kortvarig influensa for de fleste. Ta D-vitaminer om du ikke har hatt omikron, det viser en undersøkelse offentliggjort i dag.

Det bør være mulig å ha noen dagers tålmodighet. Det kan bli meget lønnsomt!
Redigert 21.02.2022 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
SomSa
21.02.2022 kl 16:30 2555


Jeg sitter med en brøkdel av min Nano beholdning i forhold til 2015 fordi jeg har mistet tillitten til selskapet..... Og tror du at innlegg fra amatøren SomSa vil påvirke aksjen? Folk forstår ikke hvorfor Nano ikke klarer å rekruttere pasienter mens andre selskaper klarer. Betalutin er siste håp for denne pasientgruppen. Enten må de behandles eller dø. Det er bare svada at korona alene hindrer pasientrekruteringen.

Siden 2018 hadde jeg krevd at Marco skulle få sparken. Han skulle tilrettelegge pasientrekruteringer....................Nano konkurrere med Bayer.......Hans arbeid bør granskes.

Nano kan bare sende en børsmelding om at alle pasienter er rekruttert og FDA søknaden kan sendes 1H 2023. Aksjen vil være over 20 på minutter......................
Redigert 21.02.2022 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
21.02.2022 kl 16:54 2469

"Det bør være mulig å ha noen dagers tålmodighet. Det kan bli meget lønnsomt!"
Kan bli meget lønnsomt, kan bli meget lønnsomt...,
Hvor mange ganger skal du gjenta dette vrøvle, du har messet dette i årevis, og kursen faller og faller, men du nekter helt konsekvent å ta virkeligheten inn over deg.
Dette selskapet er og blir en skandale, ledelse helt uten tillit i aksjemarkedet.
Tardyferon
22.02.2022 kl 09:32 2012

akkurat som deg....gjenta det samme om igjen og om igjen
Kappa3278
22.02.2022 kl 09:44 1967

Jeg har da i det minste hatt rett
Sweetspot
22.02.2022 kl 09:44 1967

Sitter nok med stort papirtap.. Så desperate møkkainnlegg er bare så komisk å ser så dumt ut at det nesten er morsomt.
Gullit
22.02.2022 kl 10:00 1897

Det er nå man bør kjøpe her.. helt ufattelig att kursen er slik rett før ferdig innrulling.. gavepakke for de med cash!!
OptiRock
22.02.2022 kl 10:25 1822

Har du nå rett? Så godt jeg husker spådde du den i 5 kr, og siden den gang har vi jo vært over 30 kr minst 2 ganger. Så jeg vil ikke si du har rett. Og siden sist gang denne aksjen lå på 13-14 har vi vært hele 5 ganger over 30. Blir penger av sånt....og sansynligheten at denne står i 30kr ++så fort innrullingen er ferdig er ganske stor. Selv om det skulle bli enda utsettelser ser jeg stigning på over 100% innen halvt år. At kursen er hvor den er fulstendig galskap