NYKODE THERAPAUTICS AS - internasjonalisering

null-co
NYKD 20.12.2021 kl 18:14 82491

Jan Haudemann-Andersen øker med MNOK 25,8. Som medlem av styret kan han ha gode grunner for det...

https://www.nordnet.no/market/stocks/16312532-nykode-therapeutics

Notering på Nasdaq, nye avtaler, covid vaksine, kreftlegemidler, autoimun-området - mange potensielle triggere. Men også risiko. Inviterer til synspunkter om kursutviklingen fram til neste jul i desember 2022?
RKW
19.04.2023 kl 16:40 4041

Haha. Godt jobba! Hva med morgendagen 25 % til? Ev nye kursmål?
GullogGråstei
19.04.2023 kl 16:54 4016

Dølle er herved kåret til kursmål-orakel i NYKD. :-D

Hva sier du Dølle, når er vi tilbake i 80?
Redigert 19.04.2023 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2023 kl 16:57 3996

Backtrading. En av de aller beste. Gratulerer.
Sabi
19.04.2023 kl 17:00 4018

Blir en hot aksje fremover.
Single Malt
19.04.2023 kl 17:35 3940

kursmål 80 flg ABG Sundal Colier
Bullfight
19.04.2023 kl 18:05 3884

Pent volum i dag
Slettet bruker
19.04.2023 kl 18:26 3858

Er dette ditt første innlegg om NYKD? Hva skjedde?
Bullfight
19.04.2023 kl 18:50 3881

Nei, var inne for 2 år siden, kasta meg inn på 27.40 i dag, må jo satse et lodd på så gode nyheter.
GullogGråstei
19.04.2023 kl 19:02 3967

Bullfight skrev Pent volum i dag
Dat var forresten også spennende å lese kroppsspråk og entusiasmen hos Engsig og Fredriksen i samtalen på Børsmorgen i dag. De er virkelig gira. Begge snakker om at C-02 tallene betyr noe helt vesentlig fra et emosjonelt ståsted.:

https://youtu.be/OaXkBZy1iOE?t=291
Redigert 20.04.2023 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Sabi
19.04.2023 kl 20:18 3988

Rally kommer.
Dølle
19.04.2023 kl 21:07 3907

Hehehe, nå som jeg kan dra på meg snåsamann hatten er det klart det følger stort ansvar ved videre spådommer :) Fallhøyden er jo enorm men den som intet våger intet vinner. Ble bla trøkk idag med volum man ikke skal kimse av så skal ikke se bort ifra at vi drar opp 16 % i morra.
GullogGråstei
19.04.2023 kl 21:11 3920

Hvis man skal forsøke å synse litt fra et teknisk analyse-perspektiv er det kanskje motstand på ca 32-33 kroner. Bryter aksjen gjennom det taket, kan det gå fort oppover.
Serboss
19.04.2023 kl 21:18 3921

Pareto-analytiker: Denne biotekaksjen kan gjøre femgangeren
Legemiddelkonsernet ligger an til å levere gode nyheter allerede i mai, noe som på ingen måte reflekteres i dagens aksjekurs.

Er dette om Nycd. ?
GullogGråstei
19.04.2023 kl 21:56 3873

Du tenker på denne artikkelen?
https://www.finansavisen.no/finans/2023/04/19/8002067/pareto-analytiker-denne-biotekaksjen-kan-gjore-femgangeren

Forskjellige analytikere har spådd både 5 og 10-gangeren for Nykode. Her er f.eks. et avsnitt fra en ABG-analyse fra februar:

"The billion-dollar question (literally speaking) is what it all could be worth. The current market cap is just shy of USD 1bn. My analysts estimates that their main vaccine VB10.16 (Cervical cancer only) alone is worth close USD 1.9bn on a de-risked basis, or equivalent to NOK ~63/share. While their VB10.NEO (Personalized vaccine program) could be worth up to USD 3.5bn in royalties to Nykode (assuming 12% royalties) on NPV-basis, or NOK ~118/share. If you sum it all up, we get a de-risked blue-sky scenario of USD 11.5bn, or a 10-bagger in the words of Peter Lynch. We probably won’t see those numbers anytime soon, but if the final results of the Phase 2b study (C-02) in Cervical cancer comes out positive in a couple of month’s time, the stock won’t hang around today levels either."

Legg merke til hvordan analytikeren vektlegger de resultatene som i praksis kom i dag, og som viste seg å være knallgode.

Selv om kursen gikk 25% opp til nesten 30 kroner i dag, er vi fortsatt ikke mer enn tilbake på samme nivå som aksjen var for 1-2 måneder siden. Her er det stort rom for videre vekst oppover dersom kursen virkelig skal reflektere den kliniske bekreftelsen vi fikk i dag.
Redigert 19.04.2023 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Sabi
19.04.2023 kl 22:35 3814

Tipper denne går fort opp mot 100 til 200, ref gjennombrudd et. Vi får se om megler hus får rett x5
GullogGråstei
19.04.2023 kl 22:48 3797

Alt som har med VB10.16 å gjøre er jo nå veldig konkret. Men den kliniske valideringen som vi fikk gjennom C02-studiet sier også noe om alt det andre som Nykode holder på med. Hvis det f.eks. også kommer tilsvarende positive data fra de kliniske sporene knyttet til individualisert kreftbehandling, blir man jo nødt til å finne en prising av aksjen der man faktisk verdsetter bredden av konkurransefortrinn som "vaccibody-plattformen" faktisk kan gi selskapet på en lang rekke av områder. Da er man fort over i et "tenk på et tall"-territorium hvis man skal sette kursmål.
Redigert 19.04.2023 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
RKW
20.04.2023 kl 04:57 3688

16% kan være nok til å bryte ut videre opp. Måtte det bli sånn!
5thplanet
20.04.2023 kl 09:30 3542

Av en eller annen grunn så selger folk i bøtter og spann. Dumt jeg ikke har mer penger å legge inn nå som det er dupp :(
Slettet bruker
20.04.2023 kl 09:42 3563

Short som dumper ut. Måtte dekke inn mye igår. Følg med registeret.
GullogGråstei
20.04.2023 kl 09:45 3581

Jeg har allerede mye aksjer, men kjøpte litt lavt på 28-tallet nå. Nykode til 28 kroner den 20. april - etter at C-02 tallene er på bordet - er ikke dyrere enn at det er omtrent identisk pris som aksjen hadde i måndedsskiftet februar/mars. Men selskapet man kjøper sitter nå med en klinisk bekreftelse som er helt utrolig verdifull med tanke på alt av prognoser og fremtidig risikoforståelse.

Det er sikkert et element av gevinstsikring involvert, men jeg kan virkelig ikke tro at de som selger nå, egentlig kan noe om selskapet. Det virker veldig snodig å selge.
Redigert 20.04.2023 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
20.04.2023 kl 10:18 3522

Bevegelser knyttet til shortposisjoner kan kanskje også forklare noe, ja.
Bullfight
20.04.2023 kl 10:35 3516

Når shorterene går tom for krutt så smeller det opp, ta det lungt og kjøp.
5thplanet
20.04.2023 kl 11:38 3428

Ja, den skal nok laaangt opp den neste tiden, men dette var grusomt å se i dag…
Slettet bruker
20.04.2023 kl 11:45 3454

Noen som har mulighet for å lime inn analysen i FA?
Bullfight
20.04.2023 kl 11:52 3454

Kursen i dag har intet med selskapet å gjøre, det er short og algoritmer som styrer showet
Redigert 20.04.2023 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
SomSa
20.04.2023 kl 12:21 3414


Det er litt kritikkverdig at ledelsen hausser sine data og selskapet på direkte TV sending uten kritiske spørsmål. Vet hvordan tidligere ledelsen i Nanov, TRVX, PCIB,,, hauste sine selskaper på direkte TV sendinger og hva resultatet blitt. Det største problemet med Nykode er at det finnes 295.494.309 aksjer i selskapet og nok for alle

Ingen bryr seg om de astronomiske kursmål fra DNB og andre. Folk hat dårlig erfaring med deres kursmål i Nanov, TRVX, PCIB,......I følge årsrapporten var det 155 ansatte i selskapet på slutten av året og der er mange.

Mest fantastiske med Nykode i forhold til andre tullet selskaper som TRVX, Nanov,....er at ledelsen plyndrer ikke aksjonærene for verdier. CEO fikk 1,581 mil i lønn og bonuser i 2022 og 1,457 mil i 2021. Dette er langt lavere enn andre tulle selskaper. De idiotiske styrene i andre selskaper som kaster penger over ledelsen bør lære noe av Nykode. CEO i TRVX fikk 1,125 mil i bonus som er nesten like mye som CEO kostet for Nykode................

Årsrapport 2022
https://nykode.com/wp-content/uploads/2023/04/Nykode-Annual-Report-2022.pdf


GullogGråstei
20.04.2023 kl 12:41 3373

Finansavisen har dessverre altfor svake vikarer til å erstatte Marius Lorentzen når han er fraværende. Det er ikke Nykodes feil.

SomSa, prøver du å si at selskapet har jukset med resultatene som de la frem, eller er det noe med fremstillingen som du ikke liker? Hvilke spørsmål ville du stilt?

Et klassisk triks innen farmasi-utvikling er at man ikke sammenligner seg med det som er de reelle konkurrentene. Mener du f.eks. at Nykode har utelatt noe vesentlig fra sine fremstillinger? Hvis ikke sitter man igjen med en situasjon der de faktisk bør ha dekning for å si at deres terapi gir betydelig lenger overlevelse i snitt enn konkurrerende behandlinger, og at Nykodes behandling dessuten fremstår tryggere i bruk.
SomSa
20.04.2023 kl 12:56 3339


Hva har misforstod? Årsrapporten fra Nykode viser at et biotekselskap kan drives uten å betale astronomiske summer til ledelsen, og andre selskaper bør lære noe av Nykode.

GullogGråstei
20.04.2023 kl 13:34 3340

Den delen forstod jeg. Jeg lurte bare på hva du legger i haussing. Jeg er enig i at både Engsig og Fredriksen fremstod euforiske på børsmorgen, men jeg tolket det som mer ekte enn et forsøk på å bløffe markedet.

Jeg synes det blir litt kjedelig å diskutere med folk som mener en aksje er over-/undervurdert som ikke vil koble det til noe fundamentalt.

Hvis argumentet ditt er at markedet sannsynligvis er skeptisk til Nykode fordi aksjonærer tidligere har følt seg lurt av «bioscams», kan jeg selvfølgelig vise forståelse for det. Jeg stoler mye på egne vurderinger og tenker helt enkelt at Nykode er annerledes. I min analyse er det nå veldig gode muligheter for at Nykode får godkjent C04 som et «potentially registrational» study hos FDA, og at VB10.16 vil generere cash flow i 2026/7. på veien dit tror jeg at selskapet også vil komme med en rekke gode nyheter rundt andre studier, spesielt innen persontilpasset behandling.

Men jeg synes fortsatt at det kipt med den short-posisjonen til Wellington. Den skulle jeg gjerne vært foruten. Jeg er litt spent på om de revurderer nå etter C02.
Redigert 20.04.2023 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
OleKyryliuk
20.04.2023 kl 14:17 3277

SomSa skriver: "Mest fantastiske med Nykode i forhold til andre tullet selskaper som TRVX, Nanov,....er at ledelsen plyndrer ikke aksjonærene for verdier. CEO fikk 1,581 mil i lønn og bonuser i 2022 og 1,457 mil i 2021. Dette er langt lavere enn andre tulle selskaper. De idiotiske styrene i andre selskaper som kaster penger over ledelsen bør lære noe av Nykode. CEO i TRVX fikk 1,125 mil i bonus som er nesten like mye som CEO kostet for Nykode................"

Hva med å justere for dollarkursen? NYKD opererer ikke med norske kroner i rapporten sin..
GullogGråstei
20.04.2023 kl 18:18 3098

For meg er det mindre vesentlig hva ledelsen tjener hvis de faktisk leverer varene. Det med lønninger er først slikt som blir fryktelig irriterende når et biotek-selskap har feilet og aksjonærene sitter igjen med null.

Hvis man er Manchester City kan det gi mening å betale Erling Haaland en helt vanvittig lønn. Hvis man er en 2. divisjonsklubb i Norge gir det mindre mening å hente en middels tippeligaspiller og betale premier league lønninger. Lønningene må være konkurransedyktige, tilpasset den ligaen man spiller i og de resultatene man leverer.

Jeg har sett fra utsiden hvordan f.eks. praten rundt selskap som Nordic Nanovector i en sluttfase har kulminert mot forakt for lederlønningene og mistanker om at selskapet har trenert sine mislykkede forskningsprosjekter for å kunne høste gode inntekter lengst mulig.

Hvorvidt slik egoisme har drevet ledelsen i NANOV tar jeg ikke stilling til, men det er ingen tegn på at noe tilsvarende skulle være på gang i Nykode nå.

Hvis selskapet _egentlig_ har skjønt at teknologien er tvilsom, men har mest lyst til å tviholde på jobbene og lønningene sine, ville den naturlige strategien være å begrense den medisinske pengebruken og antall kliniske spor man forfølger slik at krigskassen skal kunne gå til mest mulig utbetaling av administrative kostnader.

I praksis er det stikk motsatt utvikling vi ser i Nykode. Selskapet er selv så begeistret for sine egne resultater og har gjort en faglig vurdering om å forgrene antall forskningsløp på VB10.16 til f.eks. også å gjelde hode- og nakkekreft som forårsakes av HPV16. Dette skjer nå i parallell med pilotsporet på livmorhalskreft og alle de andre kliniske løpene som selskapet har. Dette brede parallelle løpet skjer med godkjenning fra styret og sikkert også fra store aksjonærer som skjønner hva det betyr for pengebruk.

Hvis noen blir lurt her, er det neppe oss aksjonærer som blir ført bak lyset av ledelsen. Da er det heller selskapets egne fagfolk som lurer seg selv. Det er selvfølgelig ikke en umulighet. Ofte er det grunderne selv som er de siste som mister troen i et selskap på vei mot avgrunnen. Men jeg er i økende grad overbevist om at det ikke er dette sporet Nykode er inne på.

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg har vært litt bekymret for hvilke nyheter som ville komme, gitt den utviklingen som aksjen har hatt det siste året. Ofte er det "noen" som har fanget opp noe av betydning nå man ser en slik kursutvikling. Men de nyhetene vi fikk på tirsdag var for meg en gledelig bekreftelse på at denne bekymringen var ubegrunnet.

Det var trist at kursoppgangen møtte veggen så brutalt i dag, men denne aksjen har nå mye mindre evne til å stjele noens nattesøvn i tiden som kommer. Til det var resultatene i C02 for gode.
Redigert 20.04.2023 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
SomSa
20.04.2023 kl 18:51 3067


Man blir ikke invitert på direkte TV sending uten å spørre kritiske spørsmål,.........VI leste her og der hvor mange blir rammet av denne krefttypen men ingen skrev hvor mange pasienter kan Nykode behandle. Blir ikke bare en brøkdel av disse...............

GullogGråstei
I flere selskaper er CEO og CFO er i Norge og de tjener mer enn CEO i Nykode. Øystein Soug vandaliserte TRVX og i 2021 kostet totalt 4,389 mil for aksjonærene. Erik Digman som CFO (regnskapsfører) kostet 2.799 mil, Victor Levitsky 3,094 mil, Lone Ottesen 1,985 mil, ingunn Munch Lindvig 1,830 mil. Ledelsen i flere biotekselskaper har plyndret aksjonærene i årevis uten å levere noe bortsett fra eventyrfortellinger på Podcast, Hegnar TV,.........

Når en CEO i Nykode med over 150 ansatte og flere studier klarer seg med 1,5 mil i året er det ingen vits å betale mer for ledelsen i mini selskaper som leverer fiasko etter fiasko.
OleKyryliuk
20.04.2023 kl 19:02 3057

Det blir ikke mer riktig om du gjentar en feil mange nok ganger. Tallene du henviser til er i dollar.

1.581.000 amerikanske dollar er lik 16.754.363 norske kroner med dagens kurs.
Redigert 20.04.2023 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
20.04.2023 kl 19:30 3015

Jeg er mer opptatt av å sannsynliggjøre at Nykode kjemper i toppdivisjonen i farmasi internasjonalt. Det tror jeg at de gjør. Så lenge selskapet leverer på slike forventninger skvetter jeg ikke over at lønn og opsjoner til styret og toppledelse er konkurransedyktig og at man bruker adekvate ressurser på å sikre seg de beste fagfolkene til selskapets forskning og produktutvikling.

Det betyr ikke at man skal måle suksess i graden av pengebruk og burn-rate, slik man målte dot.com selskaper under den første internettboblen, men det er veldig viktig i farmasi at man faktisk viser evne til å få frem de beste behandlingene, og det på kortest mulig tid. Som i idretten er 1.plass verdt mye mer enn 2. 4 eller 8. plass. Da trenger man flinke folk. Ut fra det jeg har fått med meg, har Nykode et omdømme som veldig attraktiv arbeidsplass og ryktene sier at de har god tiltrekningsevne på de beste talentene med relevant kompetanse, ikke bare fra Norge.
Redigert 20.04.2023 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
20.04.2023 kl 19:42 3087

Jeg er enig i at det er fint med kritiske spørsmål. Karl Johan Molnes er vanligvis god på det. Han stilte et spørsmål om hvorvidt selskapet ville hente penger som også Engsig svarte bra på. Det at Lorentzen ikke deltok i sendingen, men en vikar, er ikke Nykodes feil.

VB10.16 er jo ikke en individualisert terapi. Den er generisk for alle med HPV16-relatert livmorhalskreft. Pasientene får behandling med noen ukers mellomrom og har i C02 fått 3mg av VB10.16 hver gang. Jeg tror ikke at produksjonskapasiteten av nok vaksiner vil være det store hinderet. Hvis behandlingen også etter C04 fremstår som markedsledende både med tanke på overlevelse og med tanke på trygghet/bivirkninger, ser jeg ikke helt hva som skal begrense selskapets evne til å levere til et ganske stort marked av aktuelle pasienter. Detaljene rundt dette er jo det analytikerne hos ABG, DNB og andre steder har regnet på når de har satt sine kursmål.

Jeg anser det nå som dokumentert at Nykodes terapi både har medisinsk effisiens og er trygg. Det jeg vil forsøke å holde et øye med i fortsettelsen er akkurat hvor godt det virker sammenlignet med alternativene. Akkurat nå ser det veldig bra ut. Men i et marked i rivende utvikling er det selvfølgelig mulig at det kan komme konkurrenter på banen med enda bedre tilnærminger. Men slik vil det alltid være. Hvis man tror at man sitter på noe som kan bli markedsledende, er det hastigheten på fremdriften mot godkjent produkt som er det eneste man kan påvirke selv. Selskapets strategi med å kjøre flere parallelle spor og ambisjonen om et "potentially registrational study" fra Q4 tyder på at de forstår hvor viktig tempo kan være.
Redigert 20.04.2023 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
hmnei2
20.04.2023 kl 21:47 3233

1.451 mln usd var vel totalt kompensasjon for executive management. Altså langt flere enn ceo.
SomSa
20.04.2023 kl 22:22 3403


Takk for korreksjonen, jeg trodde det var i kr. Jeg trodde at det fantes et fornuftig styre og selskap. Hele gjengen er banditter og plyndrer aksjonærene, Dette er enn av største grunnene til at jeg stoler lite på hva de sier, de vil fortsette å få sine astronomiske lønninger og de kan krydre litt sannheten.................... Fra tidligere husker vi hva ble sagt om om Betalutin, Oncos-102 og TG, leveringsmekanismen fra PCIB.

Med over 150 ansatte tømmes selskapet for penger...........
GullogGråstei
20.04.2023 kl 22:52 3366

For meg er det unaturlig å reagere på 10-20 millioner i topplederlønn i 2023 i en høyteknologibedrift. Vi snakker om en bedrift der de aller fleste "fotsoldatene" sikkert har lønninger opp under eller godt over millionen. Om toppsjefen tjener 3 eller 30 millioner er fullstendig irrelevant for om Nykode blir en suksess eller ikke sett fra et kostnadsperspektiv. Det som koster er de kliniske studiene, spesielt i fase 3.

Det som betyr noen ting for selskapets verdi (og for oss som aksjonærer) er om man lykkes med å skape noe som raskest mulig kan generere størst mulig topplinje, og ikke om man har spinket og spart og ansatt de beste konsernkontrollerne, slik at man hinker i mål på dobbelt så lang tid som man egentlig hadde trengt med en teknologi som da er gammeldags.

Jeg har faktisk et søk inne på finn.no etter stillingsannonser fra Nykode. Så lenge de fortsetter å rekruttere og så lenge jeg liker de faglige profilene de averterer etter, tenker jeg faktisk på dette som ubetinget positivt for selskapet. Jeg liker også at selskapet har rykte på seg for å tiltrekke seg de største talentene i bransjen og er ansett som en svært attraktiv arbeidsplass. Hvis rekrutteringen stopper helt opp, vil det gjøre meg mye mer bekymret.

Selskapet er selv helt åpne om omtrent hvor lenge dagens sparegris varer. Det er frem til ca. 2026. Da har de selvfølgelig tatt høyde for lønnsnivået til ansatte og normal lønnsvekst. Grunnen til at man eventuelt da kanskje vil trenge mer penger, har med markedsstrategien for utrulling av VB10.16 (gitt at det fortsatt er den suksessen det fremstår som i dag). Avhengig av om man velger alenegang eller forskjellige varianter av partnerskap her (til teknologien som i dag er heleid), vil man kanskje trenge penger. Dette har vært budskapet til Engsig på hver eneste selskapspresentasjon i lang tid og ble senest gjentatt på direkte spørsmål fra Molnes på børsmorgen. Hvis alt går etter planen vil et slikt pengebehov i 2026 kanskje gjøres sammen med en notering på Nasdaq i USA.

Hvis man er overbevist på forhånd om at selskapet er en scam, blir man selvfølgelig også lett furten over pengene som brukes på ansettelser, lederlønninger og forskning. Men da må man også være bevisst på at man startet fra en forutinntatt holdning om at selskapet er rævva.

Alt handler om tillit. Tillit til selskapet.Tillit til ledelsen og tro på teknologien. Jeg synes at selskapet har gjort seg fortjent til slik tillit. Da har jeg lettere for å se at pengebruken går til noe fornuftig. Det går til å sikre de beste ansatte som kan følge drøssevis av kliniske utviklingsløp i parallell. Det går til forskere som jobber frem 2. 3. og 4. generasjons evolusjon av vaccibody-plattformen og som kreativt kommer opp med nye bruksanvendelser for denne kjerneteknologien innen alt fra kreftbehandling via infeksjonssykdommer til allergier. Det går til ledelse som henter inn de beste partnerne i industrien og som jobber frem en prestasjonskultur som gir resultater. Det går til kliniske undersøkelser med de sterkeste og proffeste miljøene i verden. Derfor ser jeg ingen grunn til å klage.
Redigert 20.04.2023 kl 23:02 Du må logge inn for å svare