Norecos ccs- prosjekt lagrer det dobbelte av Nothern lights.

Hartepool
NOR 23.12.2021 kl 10:09 2308

Noreco, Total og den danske Stat ( nordsøfondet) har mottatt store EU- midler for igangsetting av CO2-lagring på egne olje og gassfelt på Dansk sektor.
Lagringskapasiteten er 3 mill CO2 pr år mot Equinor ,Shell og Totals Langskipprosjekt på 1,5 mill tonn CO2 pr.år.
Dette går helt under radaren og vil gjøre noreco totalt utslippsfritt .
Dette er giga … men dårlig kommunisert.
seismicrec
23.12.2021 kl 12:19 2246

Noreco vil lagre mer CO2 enn hva de slipper ut .
I tillegg vil noreco produsere ca 20.000 fat gassekvivalenter som nå handles oppunder 300 usd/ fat….regn på det.
Så vil EU tvinges til å akseptere gass i taxonomien.
Noreco vil med dagens priser ha en cashflow på 2 milliarder usd når Tyra er on stream.
Mr Grey
24.12.2021 kl 14:53 2135

Dette er gode nyheter.
Noreco er svært billig sammenlignet med andre oljeselskaper. Inntjeningen når Tyra kommer i drift i midten av 2023 kommer til å bli helt vill selv om en legger lavere olje/gass prisanslag enn dagens nivå til grunn.
For oss som klarer å se måneder frem i tid ser jeg selv ingen andre aksjer på Oslo børs med større oppside i inntjeningen enn Noreco.
I utgangspunktet er det fint at aksjen så vidt har beveget på seg i 2021 da jeg ikke har fått kjøpt meg ferdig ennå.
Den største utfordringen til aksjen må være illikviteten, men mine aksjer kjøpes med et langsiktig perspektiv.
Her skal det ventes på årlige solide utbytter som det kommer til å bli mange av.

God Jul:)
Ramn
08.02.2022 kl 23:48 1702

Her er oppslutningen rimelig laber får en påstå.... jeg sitter å gnukker på noen aksjer, men gud bedre for en spenning det er i papiret
søkeren
09.02.2022 kl 08:14 1595

Oppslutningen tar seg nok snart opp. Det er etterhvert flere som rister av seg fryken om at noe kan gå galt eller ta ekstra tid med å få Tyra i drift.
Redigert 09.02.2022 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Hartepool
09.02.2022 kl 17:34 1461

Noreco – Totally forgotten? Strong dividend yield and soon Tyra first gas: Season in favour for E&Ps and one may argue that it is time to increase beta. We observe that Noreco up 10% past year, while peers up 30-75% and energy prices up 50-290%. Further, Noreco set to become a dividend paying company. The market will realize that during 2022 (2021 was too early) and we estimate low single digit 2023 P/E and 10-20% dividend yield the next few years. Is the share totally forgotten by investors?
Sopranosinvest
09.02.2022 kl 21:45 1365

Hartepool;
Hvor har du funnet dette, eller er det "dine" ord?
Har selv store forventninger og hva tror du / dere man kan ha forhåpninger i aksjekurs med bakgrunn i innlegget over.

Er kanskje litt tidlig at den begynner å stige på forventninger allerede nå, eller kanskje den begynner å bli "oppdaget" og vi kan begynne å ha forhåpninger om flerdobbling av kursen det neste halvåret.
Jeg er klar for himmelferden :-)

Redigert 09.02.2022 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
søkeren
09.02.2022 kl 22:05 1336

Sparebank 1?
Det var kjøpervilje i dag,
valdresbonden
09.02.2022 kl 22:58 1282


Når løken i SB 1 klare å lire ut av seg noe sånt, burde han jo be om å få igjen skolepenga sine:

We observe that Noreco up 10% past year, while peers up 30-75% and energy prices up 50-290%.

Vet luringen hva som foregår i Noreco i det hele tatt..
Hartepool
11.02.2022 kl 10:16 1076

For ordens skyld , det er Teodor Steen Nilsen som tar tak i Noreco .
Litt vanskelig å handle for det er nesten umulig å finne selgere på disse nivå.
Antar likviditeten bedres når aksjen passerer 200-250.


OKEA and Lundin cases have played out, look at Aker BP and look at Noreco: In our 5th October sector update, we highlighted that Lundin and OKEA as our top picks in our E&P coverage universe. For Lundin, we highlighted that the company maybe has one of the best track record in the oil industry, it has  sector leading ROIC, single digit P/E and outlook for dividend substantial growth. For OKEA we said the company is enjoying the spectacular high gas prices and trades at 2022 P/E of 4x, even when assuming gas prices that are more than 50% below the spot price. Since then, Lundin has been acquired by Aker BP at P/NAV 1.52x (deal not closed) and OKEA’s share price is up 40% and has been the second best performance in our E&P converge universe. Those cases have played out, in our view. As of early February, we think Aker BP and Noreco offer the best risk/reward in our E&P coverage universe.