Nogen må godt få at vide hvad sagen drejers sig om .

Kvike11
PNOR 23.12.2021 kl 21:27 3345

Det jeg læser i fanansavisen er totalt hovedrystende og langt uden for lov og ret i et retssamfund.
Nogen må gerne få at vide hvad sagen drejer sig om og kan handle derefter, f.eks købe aktier eller sælge aktier.

Ringer til min fætter Ali som er taxi chauffør i Olso, han har nok også fået det at vide.

, eller min anden fætter som har et pizzari (.-

Findes der ikke et retssamfund i Norge, enten får alle det at vide ellers får ingen det at vide.

Hvem tager til økokrim og får oplysninger, for de er ikke hemmelige mere, alle har vel krav på det

Lille julaften slapp riktignok Oslo opp litt, med at mediene får innsyn og dermed lese kjennelsene, men det er ikke tillatt å gjengi offentlig hva som står i rettsdokumentene. Økokrim vil ikke kommentere innholdet i kjennelsene.
Kvike11
27.12.2021 kl 13:18 3073

Alle dagblade og journalister har adgang til fortrolige papirer om anholdelse af CEO hos PNOR.
Ingen skriver om det mere, er det fordi de skal skynde sig at handle,og ingen kommentarer på mit spørgsmå, er det fordi de fleste på forum er ungen mennesker der er ansatte hos finansavisen, for at holde gang i forum.
Noget er helt galt.
PEN handel skal falde på plads inden nytår, alt andet er ved at være en farce og en skaldale uden rang.
Er det et spørgsmål om brune kuverter, så kan ham analfabeten der styrer det godt tage ud og fiske, for der kommer ikke flere kuverter.
Kursen holdes ned hver eneste dag, så små sparer kan sælge deres aktier til latterlig lav kurs.
Er Norge ved at blive en bananrepublik,
når journalister får fortrin fremfor ejere af selskaber, til fortrolige informationer.
Hvad siger EU ligeretsdomstolen til det.
Kvike11
28.12.2021 kl 14:20 2863

Ser ud til der er nyheder der siver ud, siden kursen stiger.
Ingen journalister holder kæft.
Kvike11
29.12.2021 kl 11:39 2679

Få dage tilbage i året og intet er kommet ud til aktionærerne, bortset fra de journalister m.m. der ejer aktier.
De ved hvad økokrim arbejder med.
Kommer der en positiv melding om Aje i år, vil kursen stige kraftigt.
Kan ikke blive ved med at trække i langdrag uden marked får en forklaring
Nåede igen af få flere billige aktier idag, inden kursen igen kommer langt over 1,10
Kvike11
30.12.2021 kl 07:49 2499

Da jeg kan læse på forum , flere andre steder siges det at PNOR ikke er indblandet i sagen med økokrim og heller ikke andre firmaer.
Hvis ingen firmaer er indblandet, forstår jeg intet af det hele.
Forventer at Pnor snart melder klart og tydeligt ud, at PNOR ikke er indblandet
og det heller ikke har noget med PNORs aktiviteter at gøre, for der er en stor forskel.
Tror vi åbner betydeligt op idag, faldet er helt urealistisk
Gullhaugen
30.12.2021 kl 10:10 2306

Prøvde å ringe Marianne : https://www.okokrim.no/oekokrim-har-iverksatt-korrupsjonsetterforsking.6429091-549344.html

På tide de kommer med mer info om selskapet / saken bare å ringe henne så kommer det nok en uttalelse ganske snart.
Fluefiskeren
30.12.2021 kl 10:15 2278

Det er jo helt urealistisk at hun skal opplyse deg om noe mer rundt saken. De kjenner nok sine egne regler. Det hadde jo vært helt håpløst. Også opp mot innsideforhold i selskapet. Da tror jeg heller jeg ville prøvd advokaten til Knut, men også det er nok dødfødt.
Gullhaugen
30.12.2021 kl 11:31 2181

Da fikk jeg følgende melding fra Marianne i økokrim.
Hei, hørte meldingen din. Du må kontakte selskapet. Økokrim gir ikke ytterligere informasjon enn det vi har gitt i våre pressemeldinger som du finner på okokrim.no. Der fremgår det at selskapet ikke er siktet.

Da laster vi opp før 1 tallet kommer 🚀🚀🚀🚀 Det er motorvei og null motstand opp til 1,052
gunnarius
30.12.2021 kl 12:00 2129

Økokrim skriver selv på hjemmesiden:

"Etterforskingen er knyttet til prosjekter i Afrika."

Skulle det forholde seg slik at Økokrim fatter et endelig vedtak som medfører prosjekter, som senere er innlemmet i eller forhandlet kjøpt med formål PNOR, blir selskapet trukket inn ved at PNORs eiendeler etter Økokrims syn fovaltes på feil betingelser eller forvaltes urett.

Bl.a. Hemla er inne i bildet iht. en artikkel som er vist til angående Kongo. Om dette er sant/feil, vites ikke. PNOR sier selv på hjemmesiden under history og år 2009:

"Management founding Hemla, jointly with partner AGR Petroleum Services."

Det er disse prosjektene og tillateslene som på sikt - gitt Økokrim får medhold - eventuelt kan ramme selskapet på et senere stadium.
Gullhaugen
30.12.2021 kl 12:06 2106

Om selskapet var involvert ville kursen vært nede på 0.6. Nå er den på vei mot 1
fremogtilbake
30.12.2021 kl 13:17 2038

Det er jo riktig som du sier at det eventuelt er disse prosjektene det gjelder. Men hadde det vært dem, virker det underlig at selskapet ikke ville uttalt seg noe mere. Artikkelen om Kongo høres jo ikke bra ut, men samtidig så virker den litt usammenhengende. Dersom denne saken gjelder Hemla og aktivitetene deres i Kongo, har jeg vondt for å tro at Økokrim og selskapet selv ville gått ut og uttalt seg på den måten de gjør.

Både Søvold og Ludvigsen har jo vært involvert i prosjekter i Afrika over lengre tid, så det kan jo gjelde andre ting enn oljevirksomhet. Det får vi i vertfall håpe for PetroNor sin del.
Redigert 30.12.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
hofa
30.12.2021 kl 13:39 1972

En ting er sikkert, sagen er fra før Søvold startede som Ceo i Pnor.
Foreigner
30.12.2021 kl 13:45 1948

Could someone with legal experience perhaps advice me regarding the following as I am always relying on Google translate?

The following is a translation from the Okokrim announcement:

"The investigation is related to projects in Africa. Neither PetroNor E&P Limited nor other companies have been charged. The investigation is at an early stage, and we have no further comments at this time.

Contact person at Økokrim:
First State Attorney Marianne Djupesland, tel: 911 15 460"

The word "charged" means that no charges have been brought against some party. i.e. investigation may be ongoing but no charges as of now have been filed.

Does the word "siktet" have similar definition?

Thank you for the clarification:)
Fogge
30.12.2021 kl 13:54 1912

According to section 83 of the Criminal Procedure Act, a suspect is classed as charged when “the prosecuting authority has charged him or when proceedings against him are commenced in court or seizure, search, confiscation or similar precautions have been decided or undertaken against him”.

Charges can be dropped during investigation, such that the person is not deemed to be charged when investigations are concluded. A suspect cannot be given the status of charged by the undertaking of secret investigation proceedings such as communications intercepts.

Once investigations for a case are completed, the prosecuting authority files charges when it believes that the person charged should be tried for the actions he is charged for. At that time, the person is given the status of accused in the case.

In many cases, the status of charged and accused give entitlement to defence at the public's expense. In addition, suspects charged or accused have more rights of access to the case documents.

Source:
https://www.domstol.no/en/the-criminal-court-proceedings/who-is-involved/Tiltalt-eller-siktet/
Kvike11
30.12.2021 kl 13:55 1905

Det kan du have fuldstændigt ret i.
Derfor syntes jeg det er meget underligt at økokrin, henter Søvold på Pnor kontor og derved foråsager et kurstab på ca 300.000.000 til aktionærerne.
ville det ikke være meget naturligt de havde taget ham på sengen i stedet for.
Økokrim har fuldstændigt fejlet, og arbejder som en flok amatører, som jeg læser det, kan blive dyrt at skade 3 part.
Kursen kan nu kommer tilbage til normalen, d.v. over kurs 1,20 og måske højere op, da der snart vil komme den ene gode nyhed efter den anden.
Fogge
30.12.2021 kl 14:04 1873

Yup. Ingenting har forandret seg. Økokrim har kun fortalt at tidligere uttalelser er gjeldene, altså at selskapet ikke er involvert.
Kvike11
31.12.2021 kl 15:24 1618

Forlængelse af tilladelse til handel mellem PNOR og Panora til 31 januar 2022.
Mon ikke snart de finder ud af papirerne, ellers mangler marked at få at vide hvorfor de hele tiden skal bruge mere tid.
Heldigvis siger de at betingelserne ikke er ændret, men det kan myndigheder vel ikke gøre alligevel.
PNOR må forklarer marked hvad det er som der sker, ser meget underligt ud, kan myndigheder ikke læse og forstå aftalen.
PNOR går heldigvis ind i et positivt år, i 2022 , med mange gode nyheder på vej.
Godt nytår
evetjo
31.12.2021 kl 16:36 1573

Det finnes vel ca 10 selskaper som har adresse Frøyas gate 13. Kun Petronor er promotert på dørklokka. Søvold er delaktig i nesten samtlige. Derfor ringte de på hos Petronor.