De som har lite fra før

Slettet bruker
24.12.2021 kl 16:50 1472

Mine tanker går til farløse. De som ikke har råd til det andre ser som naturlig.
De som ikke forventer de som kun håper.
Slettet bruker
24.12.2021 kl 22:12 1368

Og de som har foreldre som ikke er glad i dem. Ikke rart mange sliter med psykisk helse som voksne
pengex
24.12.2021 kl 23:34 1299

Hva har det med dårlig råd å gjøre ?
Og pussig nok.....bålpanner og servering på youngstorget i OSLO for trengende. Har man råd til å bo i oslo er man ikke trengende. Da er du velstående eller narkoman.
Det er ett valg man tar i ung alder.
Redigert 24.12.2021 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Kajtek
25.12.2021 kl 11:22 1050

God jul til alle dere. Fine tanker Dagdrømmer. Jeg og tenker på dem som har lite, vanskeligstilte. Hjemløse og flyktninger som er i flyktningleir. Lite mat, lite vann, ikke skikkelig tak over hodet og kaldt. Føler meg heldig som ikke sulter og ikke fryser. Som kan være med familie og kose oss med mat, drikke og presanger.
oppturen
25.12.2021 kl 12:49 964

Jeg har blitt mer oppgitt med årene.
Vår vestlige «snillisme» politikk gjør vondt værre.

Den «arabiske våren» var/er et skritt i feil retning.
Afghanistan ( Gud hjelpe meg) for 20 år tilbake var der 20 mill innbyggere, nå etter 20 års okkupasjon av vesten er de 40 mill innbyggere, langt over 50 % er under 18 år og barbarer har fått over makten. De flykter til Iran ! Say no more.

En bonde som forvalter flokken sin tar ut de syke og svake for å få frem en sunn, sterk og fungerende flokk.
Menneskeheten dyrker det dysfunksjonelle for at noen ytterst få på samfunnstoppene skal skinne enda sterkere i flokken.

Det grønne skifte ? Hvor skal en begynne? Gjengangeren er avgifter og invisteringer/utbygging. Altså avgifter til middelklasse og nedover overført til gigant konsern. Fungere som religiøse sekter, predikantene og lederne vasser i penger og goder mens menigheten ellers blir hjernevasket, utnyttet og traumatisert.
El-bil i Oslo og Bergen er ok, ellers i Norge hadde vi klart oss fint med bensin og diesel i flere tiår til.
Små atomkraftverk er fremtiden, i skipsfarten burde alle skip med forbruk over 15MW hatt atomkraft som standard.

Verden er styrt av idioter og menneskeheten har noen dystre dekader i horisonten.

God Jul 😀
Slettet bruker
25.12.2021 kl 14:24 885

Å forum samme klang
Farvel
Redigert 25.12.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
vicktor
25.12.2021 kl 14:48 851

oppturen
Jeg har også blitt mer oppgitt med årene og er nå over 70 år.
For ca. 50 år siden gledet vi oss over at det var funnet olje i Nordsjøen og at skatte-
og avgiftene ville bli redusert. Hva har vi erfart ?
Jeg har levd et veldig sparsomt liv og har derfor god økonomi, allikevel føler
jeg en oppgitthet og maktesløshet som preger livet mitt.
Når vi nå ser hvordan våre udugelige politikere håndterer energi krisen, blir en oppgitt.
Vi trenger ikke ta inn over oss det som skjer i utlandet av dumskap, for vi mer enn nok å ta tak i her i landet.
Slettet bruker
25.12.2021 kl 15:00 833

Hva med oss som forspiste oss på julaften og ikke orket dessert? Ingen som synes synd på eller tenker på oss... Ikke engang et fakkeltog. 🎻
vicktor
25.12.2021 kl 15:27 797

-Dee-
Jeg har medlidenhet med deg. Det er faktisk flere som dør av fedme enn av sult.
Hadde ei jente i familien som døde under en fedme operasjon.
Håper du ga desserten til katten din.