Dof bulls 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
tobben
DOF 25.12.2021 kl 18:55 368368

Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
suspekt
14.03.2022 kl 10:21 5096

Billigsalg av dof aksjer nå!! dette spillet er snart over, da fyker vi like mye oppover.
Det var en voldsom heisatur vi hadde i dof dere! Opp i godt over kr 2, og nå ned i 0,85.
Det er voldsomme kursbevegelser uten reelle nyheter fra selskapet. Noe er det som foregår i kulissene. hva er årsaken?? Stor omsetning i dag og, spennende dette.
Redigert 14.03.2022 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
AlanS
14.03.2022 kl 10:33 5129

Jeg anbefaler å gjøre egne vurderinger og ta ansvar for egne beslutninger.
suspekt
14.03.2022 kl 10:45 5080

Hva mener du AlanS som er årsaken bak voldsomme kursbevegelser? kan en se hvem som solgte den ned så billig i dag?
Dofulf
14.03.2022 kl 10:51 5093

DOF Subsea tilbyr et integrert utvalg av tjenester for undersøkelse og inspeksjon, reparasjon og vedlikehold (IRM) for å sikre integriteten og den pågående driften av rørledninger og eiendeler. Ved hjelp av vår toppmoderne flåte av fartøy og utstyr utfører våre ekspertteam raske og effektive rørledningsinspeksjoner og leverer omfattende rapporter for å gi deg et fullstendig bilde av tilstanden til rørledningene dine. Våre AUV-er kan utføre rørledningsinspeksjoner med 3,2 knop og i 5 m høyde med bilder tatt på 4hz: det er et bilde omtrent hver 40cm for orthorektifisering.

Vi vil være på Oceanology neste uke, så kontakt et av teamet vårt for å diskutere hvordan vi kan hjelpe deg. Delta på arrangementet vil være:
- Colin Cameron (DOF Storbritannia)
- Elise Søyland (DOF Norge)
- Stuart Duncan (DOF Norge)
- Danny Tierney (DOF Storbritannia)
- Håvard Berge (DOF Norge)
- Borneman (DOF USA)
- Glenn Roddick (DOF USA)
- Fabio Nobrega (DOF Brasil)

Våre DOF Geophysics-kolleger vil også være til stede på OFG-messen (Q322), så hvis du vil møtes for en fangst, send oss en.


https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6909047723086221312/
Hjelpalaus
14.03.2022 kl 11:04 5052

Tja. Når selskapet sender ut pressemelding om at her kommer du til å tape alle pengene dine, så er det vel naturlig at enkelte selger?
NoomehtOt
14.03.2022 kl 11:07 5063

Ingen som får mine aksjer til slike priser ihvertfall. Dette er et spill som det ser ut som de lykkes ganske godt med dessverre.
AlanS
14.03.2022 kl 11:16 5016

Meldingen inneholder ingen nye opplysninger iht meldingen av 8.9.2021 og kvartalsrapporter.
Videre informerer selskapet om at løsningen som diskuteres handler om konvertering.
I beste fall er dette misvisende opplysninger som ikke er langt fra markedsmanipulering.
For ordens skyld stilles det krav til kursdrivende meldinger, blant annet at det skal inneholdes presis informasjon. Dette er ikke tilfelle. "the significant debt level", "conversion of substantial amounts of debt to equity", "significantly dilute the current holders of the equity"... Det er umulig å ta stilling til dette. Blir bare advokatmat.
Slettet bruker
14.03.2022 kl 11:22 4965

Denne gruppa sitter på mye informasjon ,som blir tatt godt vare på og skal brukes når den tiden kommer ….:-).
suspekt
14.03.2022 kl 12:12 4763

Det burde vel vert en lukket informasjonkanal til alle i gruppa, foreks via e-post, som ville da være en intern info. Til og med folka i austevoll kunne holdes utenfor, bare en tanke.
Kontur
14.03.2022 kl 12:19 4731

Her er det bare å stå samlet.
Vil tro minoritetsgruppen snart passerer 40% av aksjene i DOF.
ted46
14.03.2022 kl 13:27 4539

På fb kan man ha lukket gruppe.
NoomehtOt
14.03.2022 kl 13:31 4506

Skal ikke gruppen snart komme med noen utalelser i media som svar til det som blir skrevet?
Er jo ikke akkurat oppløftende det som blir skrevet i div finansaviser i dag.
Den som tier samtykker
Redigert 14.03.2022 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
AlanS
14.03.2022 kl 13:41 4468

minoritetsgruppen bruker sin blogg for å kommunisere med media - https://dofmg.blogspot.com
drekkapilsen
14.03.2022 kl 14:05 4359

Minoritetsgruppa prøver tydeligvis å sørge for at dof skal på konk. Skal dere ta del i oppsiden må dere selge og kjøpe når restruktureringen er ferdig.
gbulk
14.03.2022 kl 14:09 4339

Jeg syntes at gruppen må uttale seg imedia. Johann Sundbergs kommentar om DOF er veldig arrogant og uten overbevisende argumenter. Sammenlign denne kommentar med Solstad kommentaren han hadde februar 18. Han har ingen tall å presentere

Gruppen bør fremlegge Alan S sammenligning av de økonomiske forhold mellom Solstad og DOF

For kursutviklingen så er det viktig at markedet kjenner til Gruppens forståelse av realitetene
NoomehtOt
14.03.2022 kl 14:14 4318

Ja det syns jeg også.
Slettet bruker
14.03.2022 kl 14:20 4287

Drekkapilsen !
Ikke synsing nå , gruppa ser hva forlaget blir når det kommer og tar sin beslutning da vil jeg tro ( leser du hvorfor denne gruppa ble til ). Du som fortsatt ikke har aksjer i Dof . Hvorfor gidder du skrive på denne tråden !?.

PS: Du passer mye bedre inne på den andre tråden ( sirkus ). Det er min personlige mening .
Redigert 14.03.2022 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
tobben
14.03.2022 kl 14:24 4257

Skulle noen finne på å legge frem et forslag som ikke aksepteres av oss , er det i dagens marked en stor mulighet for at vi blir sittende igjen med penger . Da er vel heller ikke vilkårene for konkurs helt tilstede ? :-))
kongsberg1
14.03.2022 kl 14:27 4253

Støtter dette Tobben, sitter helt stille med kontroll på mine aksjer. Det er noen.
Vi er 15 øre over 28 februar.
AlanS
14.03.2022 kl 15:00 4146

For å si det enkelt sitter DOF ledelsen og styret med ansvar for å gi aksjonærer riktige opplysninger om selskapets økonomi.
Istedenfor sendes det uklare skremmevarsel, kontraktsmeldinger uten indikasjon på verdier, samt holdes tilbake opplysninger om nye kontrakter, e.g. Skandi Skansen i USA. Videre er det ingen orienteering om selskapets betalingsevne i 2022 og videre, osv.
Vi skal ikke bevise noe til ledelsen eller styret. Det er de som må gi oss riktig informasjon.
Redigert 14.03.2022 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
AlanS
14.03.2022 kl 15:08 4114

Westwood’s Global Subsea Tree Tracker - https://www.westwoodenergy.com/news/infographics/global-subsea-tree-tracker
Offshoreservice vil ha det meget travelt fremover :-)
gbulk
14.03.2022 kl 16:12 3950

Takker for kommentar men jeg syntes at vi bør ta til motmæle når to aviser mere eller midre kaller oss for idioter

Du og flere viser klart at Management og styret ikke overholder deres plikt å informere aksjeeiere og børs så andre må ta tak i dette

Trenger vi å rådføre oss med advokater??

NoomehtOt
14.03.2022 kl 16:20 3909

Helt enig i dette
Slettet bruker
14.03.2022 kl 16:26 3883

Det hender analytikere og investorer bommer på sitt utsagn . Tiden vil vise hva løsning blir den 30/3-22 .
AlanS
14.03.2022 kl 16:32 3857

Hvorfor skal vi bruke tid på journalister som det de får betalt?
Best å ta det steg for steg. Får se hva ledelsen svarer.
Ellers kan vi sammenligne innhold i meldingen av 11.3.2022 (https://newsweb.oslobors.no/message/556358) med tilsvarende av 8.9.2021(https://newsweb.oslobors.no/message/541839).
Selskapet sier ikke lenger at "There are no market developments or changes of the outlook of the Group justifying another conclusion" om "conversion of debt to equity".
Betyr dette at There are market developments or changes of the outlook of the Group" som kan "justify another conclusion"? Svaret er ja.
Slettet bruker
14.03.2022 kl 17:15 3728

Enten forlengelse av stillstandsavtalen eller et forslag til restrukturering .
AlanS
14.03.2022 kl 17:57 3742

Her er lenken til regler for Løpende forpliktelser for børsnoterte selskaper https://www.oslobors.no/obnewsletter/download/3337eae603e2bb2415c1a9e56d9cc29a/file/file/Lopende_forpliktelser__for_borsnoterte_selskaper.pdf
3.1.1 Informasjonspliktens innhold
(3) Med presise opplysninger, menes opplysninger som indikerer at en eller flere omstendigheter eller begivenheter har inntruffet eller med rimelig grunn kan ventes å ville inntreffe og som er tilstrekkelig spesifikke for å trekke en slutning om den mulige påvirkningen av disse omstendighetene eller begivenhetene på kursen til de finansielle instrumentene eller de tilknyttede finansielle instrumentene.
(4) Med opplysninger som er egnet til å påvirke kursen til finansielle instrumenter eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, menes opplysninger som en fornuftig investor sannsynligvis vil benytte som en del av grunnlaget for sin investeringsbeslutning.
---
Videre - https://www.oslobors.no/ob_eng/Oslo-Boers/Regulations/Oslo-Rule-Book-II-Issuer-Rules#path_array=119462/119905/120015/120016
Under 4.2.1.1 The content of the duty of disclosure finnes det flere vedtak om overtredelse av løpende informasjonsplikt og opplysningsplikten

Navamedic ASA caset (Oslo Børs resolution of 3 December 2020) er relevant siden den handler akkurat om Informasjonsplikt og hva menes med presise opplysninger.
På side 7 står følgende.
Videre må opplysningene, ifølge vphl. § 3-2 (2), være såpass spesifikke at det kan trekkes en slutning om opplysningenes mulige påvirkning på prisen til det aktuelle finansielle instrumentet. Kravet loven stiller til opplysningenes presisjon innebærer en avgrensning mot rykter og spekulasjoner, jf. Ot. prp. nr.12 (2004-2005) pkt. 4.5. Finanstilsynet la i forbindelse med direktivgjennomføringen til grunn at opplysninger kan være presise selv om de ikke er fullstendige, entydige, endelige eller ubetingede, forutsatt at de er tilstrekkelig spesifikke.
-----
Personlig har jeg ikke mulighet til å kvantifisere hva selskapet mener med "the significant debt level", "conversion of substantial amounts of debt to equity", og "significantly dilute the current holders of the equity". Kan dere det?
Meldingen er så uspesifikk at den ser ut som spredning av rykter og spekulasjoner.
Dette er min personlige mening. Noen refleksjoner rund det?
Redigert 14.03.2022 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Kontur
14.03.2022 kl 18:27 3640

Vi er hundrevis av trofaste DOF aksjonærer som har stått last og brast med selskapet i åresvis. For min del fordi det er det aller beste offshore/Subseaselskapet og dels fordi det er styrt her ifra Vestlandskysten hvor jeg er født og oppvokst. Der er ikke mange slike selskap igjen.
Om noen dolker alle oss aksjonærer i ryggen vil det bli husket for alltid og jeg vil fortsatt velge å ikke tro det. De som eventuelt kommer opp med noen som helst slags forfordelings forslag kan forsøke "å vaske hendene" med så mange bortforklaringer som de bare vil. Det står ikke til troende.
Vi må forvente å få skikkelig informasjon om hva det er som virkelig foregår og hvem det er som eventuelt presser på eller om det bare er løse rykter.

At Managment gjentatte ganger føler seg forpliktet til å gå ut i markedet og advare mot at de ikke kan garantere at finansieringen går i orden synes jeg er merkelig. Skulle nesten tro at de snakker ned kursen med vitende vilje.
Alle forstår jo at ingen kan gi slike garantier, det er heller ingen så vidt jeg vet som har bedt om slike garantier. Det kan virke som noen har panikk for at kursen skal stige.

Selskapet sitter på store underliggende verdier. Det er disse verdiene det nå kjempes om.
Ikke la dere forlede til å tro at det er en kamp om å klare å betale gjelden.
Time will show
nafa
14.03.2022 kl 20:14 3414

Bet meg merke i deler av hypoietic’s innlegg fra i formiddag:

« Forundrer meg ikke om forslaget som kommer innebærer at all gjeld foreslåes konvertert til aksjer. Alle parter vil nå inn på eiersiden i DOF for å ta del i oppsiden. Har liten tro på at en løsning går ut på å frarane småaskjonærene de siste 0,2 milliarder x 0,69% =0,14 milliarder. Det kommer nok en overraskende hyggelig pakke til oss også slik at desperate småaksjonærer som i 7 år har lest overdreven nedsnakking blir kjemefornøyde og flertallet godtar tilbudet umiddelbart. Foreløpig lykkes de med strategien og forundrer meg ikke om småaksjonærene blir lurt denne gangen også men at dagens kurs som tilsvarer en stykk leilighet i 2 etasje på Tjuvholmen er veldig dyrt for dette selskapet med kraftig stigende rater og ca 9 milliarder i omsetning kan jo diskuteres.»

Hans tanker her synes jeg er litt spesielle, særlig at den kan tilbys/foreslås en pakke til oss småaksjonærer som vi sikkert kommer til å godta i forbindelse med forslag om refinansiering/konvertering av gjeld eller lignende.

Hva tenker folket rundt det han skriver/tenker her ??
Redigert 14.03.2022 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
suspekt
14.03.2022 kl 20:38 3327

Markedsverdien i dag er jo lav, ca 260 millioner, men dersom en tar verdien av all asset, skip etc og trekker fra gjelda, hva blir da verdien av dof?
Må ikke bare se seg blind på børsverdien, gjelda må taes med.
Greit med den leiligheten på tjuvholmen, men dersom en skylder penger i hele aker brygge så blir regnestykke litt annerledes.

Likevel aksjekursen gjenspeiler ikke verdien av dof pr i dag, med forbedret marked og kostbare skip. kan bli kuppet hele dof.

Likevel, utrulig det som foregår i dof nå, det kjempes om verdiene.
NoomehtOt
14.03.2022 kl 20:47 3280

Har et spørsmål til minoritetsgruppa.
Hvordan vet vi at vi fortsatt har negativ kontroll når en avgjørelse skal tas? Er registrering av medlemmenes antall aksjer basert på tillit? Eks Hvis jeg og andre selger oss ut uten å rapportere til dere hvordan har dere da kontroll på antall %. Muligens dumt spørsmål.
Slettet bruker
14.03.2022 kl 21:00 3249

Den børsmeldinga lukter svidd bleie ennå«makes no sence» noe kjører dette virkelig med vilje. Overskrifta er jo en advarsel og oppdatering? Huh hvilken advarsel, hvilken oppdatering? Det er jo ren copy and pase ifra 6 måneder sia uten noe form av videre forklaring enn å kjøre kursen til havets bunn
AlanS
14.03.2022 kl 21:05 3246

I følge opplysninger jeg har, kontrolleres gruppens beholdning mot selskapets aksjonærregister ved månedsskifte.
Det er relativt enkelt å kontrollere beholdninger på private og holdingselskaps VPS. Mer krevende med beholdninger registrert på samlede VPS (som Nordnets Investeringskonto zero, utenlandske meglere).
NoomehtOt
14.03.2022 kl 21:07 3255

Takk for svar.
Betryggende å vite for en amatør.
X-43 scramjet
14.03.2022 kl 22:20 3081

Virker som noen høyere makter har sendt ned denne aksje kursen med vilje. Med comeback for offshore sektoren, så håpte jeg vi skulle videre opp. Et spill foregår som vanlig bak i kulissene
Slettet bruker
14.03.2022 kl 22:38 3031

Det er vel nå noen skulle gravd litt ned i dybden her ( journalist ) , hvordan styrer man kursen i en aksje !?. Mulig de hadde funnet hvordan ting foregår på Oslo børs !.