Dof bulls 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
tobben
DOF 25.12.2021 kl 18:55 368301

Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2022 kl 23:29 3510

Viktig å vite at denne gruppa prøver så godt de kan å gi så riktig informasjon de kan . Mange her inne har vært med i mange år og kun ønsker at sin egen investering går riktig vei … Jeg har vært med her inne snart et par år og står for min egen investering ( viktig å titte litt på Nick her og gå gjerne litt tilbake i tid på historikk på den enkelte her inne ). Lurer du på hvordan så Spørr gjerne her inne . Liker personlig denne gruppa ( veldig mye kompetanse ) som har gode innlegg selv om det har vært støy til tider ..:-).
Redigert 19.03.2022 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2022 kl 23:47 3504

AlanS !
Kryptisk ( godt tegn ). Flinke er gruppa må jeg si ..:-).
Slettet bruker
19.03.2022 kl 23:57 3627

Innlegget er slettet
Til info om selskapet hadde vært 50 øre så kan du dele dine aksjer på en brøk mot ca . 316 000 000 og da vil din verdi komme frem på din investering her ( ditt tap vil være bitte litt større enn du har nå til info )…!.
Slettet bruker
19.03.2022 kl 23:59 3630

Ikke så vanskelig å se at gruppa her inne gjør jobben ekstremt grundig og skaffer info overalt.. denne gruppen er fantastisk.

Har vært her bare i 2 uker men mer enn gjerne videre i mange goe måneder og år til :-) håper vi alle kommer godt ut av dette selskapet. Er deff en spennende mars måned fra start til slutt… gøy å følge med nå
Slettet bruker
20.03.2022 kl 00:06 3635

Følg med og vi går spennende tid i møte her :-).
Slettet bruker
20.03.2022 kl 00:09 3648

Uten tvil :-)
hypotetic
20.03.2022 kl 00:17 3637

Det er ledelsen som eventuelt ber om standstill slik de har gjort i nesten 2 år under krisen. Det er riktig å be om fortsatt standstill hvis de ikke har fått noen indikasjoner enda på at sikrede långivere som er storbankene og eksfin er villige til å komme med en konkurransedyktig løsning. Løsningen bør innbefatte halvert rente fra standstill startet og markedstilpassede avdragsvilkår slik konkurrenter har fått for ikke å være konkurransevridende. Jeg tror bankene synes det er greit å ha den sikrede obligasjonsgjelden foran seg en periode til som en støtpute og derfor blir alt utsatt. Obligasjonseierne får betalt alt av rentere i form av PIK så de er mer og mer komfortable nå som markedet bedres. De er selvfølgelig også godt fornøyd med fantastisk rente og oppside på nesten 300%. De vil jeg tro helt sikkert stemmer for standstill untatt 3% luringer i det ene lånet som har kjøpt for å kreve konvertering. Disse er ikke noe problem fordi de blir nedstemt. Se børsmelding 100%, 100% og 96,x%. "Gribben" som vil konvertere omfattende gjeld nekter selskapet å fortelle hvem er og hevder de har rett til å nekte å fortelle hvem det er.......Alle kreditorer er entydige imot gjeldskonvertering og eksfin ba oss kontakte ledelsen i DOF for de bedyret at det absolutt siste de ville og alle andre kreditorer ville var gjeldskonvertering.
Slettet bruker
20.03.2022 kl 00:21 3625

Hypotetic !
Har jeg rett i mitt inspill eller har jeg ikke det !?. Trenger ikke så langt svar …

Trenger bare et kort svar JA eller NEI ….
Redigert 20.03.2022 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2022 kl 00:55 3600

Tror heller ikke Møgster ønsker utvanning da hans investering vil øke betydelig om tallene kommer riktig frem her …:-).

Hans tap vil bli betydelig redusert og mulig bli en bra opptur når vi går inn i ny syklus ..:-).

PS: tror ikke på nissen da rykter om møgster sier noe annet her …:-).
Redigert 20.03.2022 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
hypotetic
20.03.2022 kl 01:02 3591

Vi kan kreve at ledelsen ber om standstill hvis de sier at de ikke har en løsning på plass. Ledelsen skal jobbe for flertallet av eierne og bør da kreve/be om standstill fra kreditorene. Kreditorene kan si nei men det er de som eventuelt da får økt stor risiko for enorme tap og taper mest på dette. Tror ikke de vil seg selv så vondt. De forstår også godt at det er bedre sjanse nå enn tidligere å få tilbake alle pengene hvis de venter og aksepterer standstill og da gjør de normalt det.
Slettet bruker
20.03.2022 kl 01:09 3591

Oki det skjønte jeg også , men tolket det feil på det du skrev . Hva om de ble enige …!?. Kan vi da kreve videre standstill !. Tenker personlig at vi kan være uenig og kreve en ny EGF for å gå igjennom løsninger som foreligger på bordet ( alternativer ) . Er vel noen regler som må følges her ifølge aksjeloven !?.
Redigert 20.03.2022 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2022 kl 01:38 3565

Kan vi kreve som storaksjonær å vite hvem som setter seg på baken her ?. Hvem gribber jobber i kullissene her !?. Agenda og hvorfor burde vi finne ut av …. Hvem står bak her ( investorer /eiere / obligasjon / bank etc… Hvem er dette og hvorfor ( obligasjon ( Viva1 + sirkuset ), eller er det eier / bank ( møgster / DnB, Nordea , eksfinans) .

Greit at fakta kommer frem her …:-).
Redigert 20.03.2022 kl 01:56 Du må logge inn for å svare
hypotetic
20.03.2022 kl 09:17 3480

Hvis kreditorgruppen blir enige med den "ukjente pådriver for omfattende gjeldskonvertering" er de klare til å fremsette et forslag som også innbefatter oss aksjonærer. Jeg tror ikke vi bør frykte at dette forslaget er veldig dårlig for oss fordi i DOF er vi største eiere nå og det vet de. Jeg frykter derfor mest at det kommer et relativt overraskende hyggelig forslag som gjør at så mange småaksjonærer støtter dette at vi mister muligheten til å få flertall for et forslag der vi i større grad får ta del i oppsiden. Hvis forslaget er bra nok er det således fort at gruppen ikke lenger er i flertall til å kreve videre forhandlinger om bedre løsninger. Bud fra konkurrenter eller strategiske investorer vil føre til det samme. Jeg vil da tro absolutt alle andre konkurrenter også da hopper ned fra gjerdet og kaster seg på budkampen og at også kortsiktige tradere spekulerer på det og kjøper. Det er fort at tallene etter 1 kvartal gjør at alle ser at selskapet har livets rett kommende år uten verken emisjon eller gjeldskonvertering. De som vil ha småaksjonærenes aksjer har derfor nå veldig dårlig tid på seg. Tidwater plukket nylig et lite selskap uten noen kostbare OCV er eller prosjektorganisasjon og betalte aksjonærene langt over børskurs dvs totalt ca 1,7 milliarder. Det er ikke utenkelig at Tidewater eller andre kommer med et tilsvarende tilbud til Dof aksjonærer som da mest trolig blir hovedsakelig i Tidewater aksjer + 20-40% cash. Budet må også fra disse være såpass høyt at de fleste takker ja og selger på kort frist. For egen del bør det da være 10 kr så småaksjonærene i Dof får 1,92 Milliarder for sine 69% i selskapet. Hjelper lite hva jeg mener hvis de fleste andre takker ja til 2kr. Hvilket bud ville du solgt for hvis noe slikt inntreffer? Er ingen av oss som vet hva flertallet selger for så dette er jo bare spekulasjoner og spekulasjoner må vel være lov på et forum........
hypotetic
20.03.2022 kl 09:24 3484

Det er prøvd til de grader i en lang rekke telefonsamtaler og eposter fra veldig mange. Alle forteller at de får svaret som i børsmeldingen og når man spør mer får man bekreftet tallene som står i kvartalsrapporten men på alt annet er svaret at kan ikke uttale meg om det fordi det er børssensitivt. Hvis noen har fått noe svar ut over dette er det fint om dere deler det med alle her på forumet. I prinsippet skal alle liten som stor få samme informasjon så ledelsen har nok ikke noe valg her hvis de skal følge lovverket selv om de sikkert liker noen bedre enn andre.....
Redigert 20.03.2022 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2022 kl 10:09 3429

Hypotetic !
Jeg har ikke tenkt tanken på at det skal komme et bud . 2 kroner blir ikke aktuelt for min del . Mulig at det kommer andre selskap som ønsker å kjøpe opp Dof med sine skip !?. Det fine fine for oss er at vi ser mye av de underliggende verdier her og tiden vil faktisk vise at vi har rett..:-). Q1 kommer til å overraske mange vil jeg tro . Skal vi spekulere i om det kom et bud ,så mener jeg vi burde stå sammen om aksept på budet eventuelt ( min mening ). Takker for mange fine innlegg du har Hypotetic .
Slettet bruker
20.03.2022 kl 10:19 3408

Det blir vel børs sensitivt om de uttaler seg til aksjonærer og da vil de komme i konflikt med aksjeloven .
kongsberg1
20.03.2022 kl 10:33 3390

Hvor mange av de frie aksjene tror dere er i sirkulasjon på vei opp til 2,2 kr og ned igjen. Mange aksjer er omsatt flere ganger om dagen, så det er nok ikke så voldsomt av aksjer i sirkulasjon men noen mill er det vel. Største enkelt eier med ca 30 prosent kommer ikke til å selge noe for 10 kroner, aldri i livet. Om det kommer bud på 6 kroner for å sprekke gruppen så blir det spennende som du skriver hypotetic hvor sterke vi er i hodet i gruppa vår. Blir spennende å se oppdatert prosentandel ved neste oppdatering.
hypotetic
20.03.2022 kl 10:50 3401

Jeg tror absolutt alle mulige potensielle kjøpere av aksjene våre dvs eksempelvis Tidewater, SOFF, Siem +++ er 100% enige om en ting. Forventningen til dagens aksjonærer må settes lavest mulig slik at flest mulig småaksjonærer selger når budkampen igangsettes.... Noe annet tror jeg ikke de er enige i......
Slettet bruker
20.03.2022 kl 10:54 3419

På hvilken måte mener du at dette skal skje ?.
hypotetic
20.03.2022 kl 11:20 3449

Man overlater ikke baybyen sin eller datteren sin på 2 år til noen uten ansikt eller ettermæle som man ikke vet hvem er. Jeg vil selv stemme for mine egne aksjer og vil anbefale alle andre også på det sterkeste om å gjøre det. Hvis man skal overlate baybyen/fullmakt til noen må man være 100% sikker ikke bare 99,9% sikker hvem det er.
Jeg konstaterer at dof.minoritetsgruppen gjør en fantastisk jobb og nylig ble det lagt ut en fantastisk god redegjørelse på bloggen som alle bør lese grundig. Alle bør sikre seg men man må være veldig forsiktig med å være for raskt med å forhåndsdømme "ledelsen" eller noen andre. Man vet faktisk ikke 100% hvem som er 100% gode.
hypotetic
20.03.2022 kl 11:22 3452

Jeg vet like lite som deg hva som "skal skje". ...
hypotetic
20.03.2022 kl 11:31 3477

Jeg synes det kan være berikende å høre andre kompetentes meninger om hva som hypotetisk kan skje. Når det gjelder diskusjoner om hva som skal skje må eventuelt de som vet mer enn andre svare på det. Trenger litt luft i dag kjenner jeg så er nok ikke her på forumet hele dagen....
hypotetic
20.03.2022 kl 12:16 3564

Det har vært mye gratis dugnadsinnsats for å lage listen over de som vil kjempe mot et uhensiktsmessig refinansieringsforslag for småaksjonærer. Så kom kraftig kritikk eksternt til gruppen fordi oppdateringer om støtte ikke ble publisert raskt nok. Faren for ytterligere kritikk for at noen vet mer enn andre er da reell. Etter dette er åpen tilgang for bidragsytere stanset mest trolig for å sikre at færrest mulig kan kritisere at noen vet mer. Jeg betviler ikke at kontrollen av listen blir gjort nøyaktig av den jeg ikke kjenner personlig. Snarere tvert imot tror jeg kontrollen vil bli utført ekstremt nøyaktig og mye mer nøyaktig enn det jeg hadde ansett at var nødvendig......
Redigert 20.03.2022 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
AlanS
20.03.2022 kl 13:15 3527

Personlig respekter jeg alle mennesker som står bakk minoritetsgruppen. De er modige og ønsker bare å forsvare sine interesser.

Forstår ikke at noen kan oppfatte minoritetsgruppen som en liste.
Redigert 20.03.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Dofulf
20.03.2022 kl 13:40 3525

Er utrolig godt fornøyd med siste innlegg på bloggen
Pent og enklet satt opp med informative tabeller som
gjør lesningen til en lek. Veldig bra dokumentert med
kildehenvisninger til DOFs utgivelser og rapporter.

Personlig kopierte jeg hele oppsettet inn i eget
excel ark mens jeg tilegnet meg informasjonen under
arbeidet.
Bravo!

https://dofmg.blogspot.com/
AlanS
20.03.2022 kl 13:41 3536

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/03/20/7838850/doblet-oljeinntektene-i-2021?internal_source=sistenytt
Saudi Aramco doblet nettoresultatet i 2021. Nå øker selskapet investeringsestimatet for 2022.
Videre høyner selskapet investeringsestimatet til mellom 40 og 50 milliarder dollar i 2022, mot 32 milliarder dollar i 2021, og uttaler at det ventes vekst i investeringer frem til midten av tiåret.
kongsberg1
20.03.2022 kl 14:52 3462

Dette i seg selv burde være nok til at Dof kursen beveger seg kraftig. Investeringene til Saudi Aramco korrelerer jo selvsagt med annen investeringsaktivitet i verden som leter etter olje og gass.
Slettet bruker
20.03.2022 kl 15:06 3454

Synes Dof minoritetsgruppe gjør en veldig god jobb her inne . Det ligger mange timers arbeid bak her som ikke blir betalt av noen . Syns personlig at det er godt gjort og ha samlet så mange småaksjonærer på kort tid og ikke minst størrelsen på gruppa . Dere er flinke og gir oss småaksjonærer mye info rundt Dof casen som gjør oss sterk som gruppe ( samlet ).
Slettet bruker
20.03.2022 kl 15:30 3505

Er det noen tanker her rundt rater for supply fremover nå som våren er i anløp ( sesongen starter ) ?.
kongsberg1
20.03.2022 kl 17:25 3483

Det er nok mange andre her inne som sitter med mer korrekt info en meg for rater på supply, men at det blir stor aktivitet i 22 er helt sikkert, Det skal startes/ investeres mere Word wide og vedlikeholdes mere med like mange båter eller færre en i 21. det blir bare en rettning på rate nivå, det er opp. Dermed vil også inntjening bli bedre for alle som er med i dette sirkuset som er i starten på 7 gode år tenker nå jeg. Hold på aksjene deres å meld de inn i gruppa om dere kjøper mere.
Redigert 20.03.2022 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
X-43 scramjet
20.03.2022 kl 17:38 3489

Hadde vært fint om DOF nå plutselig overrasker med gode nyheter og tester 2.20 kr igjen. Hurra stemning i sikte stemmer jeg for
Dofulf
20.03.2022 kl 18:26 3422

I Nordsjøen
Vi ligger på ca 13 000+ GBP, ca 7000 mer enn da vi startet året for psver større enn 800m2. Det er
ca 4000 GBP mer enn årene 2021 og 2020, og 2000 mindre enn 2019. Når det gjelder AHTSer har ratene
mer enn doblet seg.fra 20000-25000 GBP til 40000-50000 GBP. Vi har registrert rater over 75000 GBP.
Nå utgjør ikke supply eller PSVer det store inntjeningsområdet til DOFen. Har jo også fortsatt å
redusere beholdningen av PSVer med 2 skip i dette kvartalet med salg av Skandi Sotra og Skandi Rona.
Imidlertid er det naturlig å anta at aktiviteten vil forbli høy med det etterslepet,oljeprisen og
energiregimet vi har.
Redigert 20.03.2022 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
AlanS
20.03.2022 kl 18:39 3455

https://www.tradewindsnews.com/offshore/clarksons-cautiously-optimistic-over-best-offshore-markets-since-2015/2-1-1185205
Clarksons ‘cautiously optimistic’ over best offshore markets since 2015
Researcher Steve Gordon says offshore support vessel and subsea ship rates up 32% on start of last year.
AlanS
20.03.2022 kl 18:46 3469

En grei artikkel om Tidewaters oppkjøp av Swire Pacific Offshore - https://www.marinelink.com/news/consolidation-king-tidewater-swire-495139
Det som er mest relevant i forhold til DOF er følgende avsnitt:
Jumping Back into the Large Anchor Handling Market
Tidewater has a small exposure to the large AHTS market, with five vessels between 13,000 BHP and 16,000 BHP, the majority of which are working in West Africa. The purchase of SPO will give them access to Swire’s well-respected D class very large anchor handlers, modern, young, and high bollard pull. Again, the large AHTS market has recently witnessed a sharp tightening, and there are limited sale and purchase candidates. On the chartering side, large AHTS rates are firming, and they are in high demand from both the Renewables and Oil and Gas sector.
---
DOF har flere store, moderne AHTSer.
Redigert 20.03.2022 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
AlanS
20.03.2022 kl 19:46 3393

https://www.marinelink.com/news/island-offshore-nets-m-worth-vessel-deals-495023
Island Offshore, a Norwegian offshore vessel owner, said Monday it had won several important vessel deals worth around $55,4M in the first few months of the year, with 25 vessels currently employed.
According to the vessel owner, the total value of awarded contracts is approx. NOK 500 million (around $55,43 million) and as of March, 60% of available days in 2022 are sold out.
Island Offshore said that the charters covered employment across segments including platform supply vessels, anchor handling, subsea, offshore wind, and light well intervention.
"The international market development is particularly positive," Island Offshore said. The company did not say who the clients were, nor which vessels exactly had secured the deals.
"We are extremely pleased with the trust shown in us by our customers. These contracts evidence a continued market recovery despite the current international instability following the conflict in Ukraine," states Managing Director Tommy Walaunet, the company said.
AlanS
20.03.2022 kl 19:55 3379

https://www.solstad.com/our-fleet/#spotmarket-international
Interessant at SOFF har ingen ledige skip innen subsea og fornybar segmentet (se etter Spot availability Subsea and Renewable Energy).
AlanS
20.03.2022 kl 22:04 3209

Det er mange syn på saken og de fleste er enten positive eller meget positive :-)
Personlig synes jeg at ordentlig oppdatering om DOF sin økonomiske situasjon og utsikter er en god start.