QFUEL: Gullkalven eller det Sorte får

Holymoses25
QFUEL 26.12.2021 kl 14:26 230028

QFUEL har slitt lenge med dårlig ledelse, elendig kommunikasjon og underdimensjonert anlegg.

Magefølelsen sier at dem nå har snart fikset alt og vi får en POC innen 15 Jan.

Gikk all in og kanskje jævligt dumt, men oddsen på magefølelse pleier å vare bra..
Redigert 26.12.2021 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2021 kl 01:20 5904

ALLE konkurrentene til QFUEL kan ikke levere annet enn urenset pyrolyseolje. I dag må oljeselskaper, raffinerier og petrokjemi-selskaper da ta det de kan få. Men etterhvert som QFUEL bygger opp produksjonskapasitet, setter QFUEL målestokken og legger listen for hva andre må kunne levere.

Over time
• Our feedstocks will be more challenging
• Our customers will be more demanding
http://vxz.eu/2021-11-11__QFUEL_17__2021-Q3_Feedstocks-will-be-more-challenging_Customers-will-be-more-demanding

Redigert 30.12.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
30.12.2021 kl 10:42 5731

Er jo gammel artikkel fra 13 desember. Håpet og trodde på en ny
Holymoses25
30.12.2021 kl 10:47 5738

Ja, eldre men såg den først idag. Håper at Esset på proinvestor kan ordne med ny oppdatert Video fra Skive idag..
Ser ut som produksjonen går på skinner..
HP17
30.12.2021 kl 10:49 5760

«Håpet og trodde»?
Er ikke det to velkjente ord for aksjonærer i QFUEL?
For deres del håper jeg nå QFUEL kommer med en bekreftelse på PoC «rundt årsslutt», men om «rundt årsslutt» er januar eller februar eller når det er er det vel bare ledelsen i QFUEL som vet?
Men «troen og håpet» er det viktigste å ha i aksjemarkedet. Jeg «tror og håper» at QFUEL vil prøve å gjøre ting bedre i 2022.
Richter
30.12.2021 kl 13:45 5776

Heute kl. 8.38

Die Quantafuel-Aktie hat in diesem Jahr starke Verluste verzeichnet, in den letzten Wochen aber wieder deutlich zulegen können.

https://www.finanztrends.de/quantafuel-aktie-das-muss-jetzt-gelingen/

YNWA250505
30.12.2021 kl 14:32 5777

Men i IOX har du fortsatt enorm tro på selv etter 5 år med begredeligheter og utsettelser. At du våger å baisse Quantafuel pga utsettelser når ditt kjære IOX er et vrak av en aksje fatter jeg ikke. 5 år med bare tull og utsettelser. Nå skal Quantafuel straks skinne som en stjerne med en kurseksplosjon oppover du sent vil glemme. Det er faktisk ikke bare tro og håp, det er fakta faen. I løpet av få dager og kanskje t.o.m allerede i morgen vil nyttårsgaven for oss komme og det skal bli en enormt deilig start på 2022. Lykke til i IOX, jeg har den på watchlisten og hvem vet om jeg tar en liten gevinst på Quantafuel og banker inn 250k i IOX i februar.
rischioso
30.12.2021 kl 16:50 5672

TS - Er stygt redd for at du burde få deg en ny mage for caset QFuel virker å være langt unna noen Gull Kalv og heller således mot å bli det Sorte Får ...

Nå faller de av 1 etter 1 og det rett før den forventede målstreken - først grunderen Bøhn og nå Deputy Chairman Spieler - og det rett før ting (igjen) er estimert å av ...

Det henger liksom ikke på greip at man da går av - medmindre det er utfordringer vi ikke helt kjenner til - ikke riktig ennå - noe som gjenstår og se ...

https://newsweb.oslobors.no/message/550594

-----------------------------

.... og nyttårshilsen ble heller ikke denne gangen det vi ventet på - en masse snakk om alt og ingenting men ikke et eneste ord om det vi venter på - at teknologien virker som den skal for uten den bekreftelsen så betyr alt det andre ikke noen verdens ting ....

https://newsweb.oslobors.no/message/550593

-----------------------------

* Med disse triste fakta i minnet så bør man ikke bli overrasket om ting ikke blir helt som man trodde på nyåret heller for her virker det å være flere negative enn positive ting som skjer bak i kulissene hvor ikke bare den ene nøkkelpersonen etter den andre tar hatten og går, MEN BASF har allerede gjort seg klar til en exit gjennom å ha konvertert lånet til aksjer for ender det opp med at det er kun den mekaniske resirkuleringen som vil fungere så takker BASF for seg og den risken er høyst reell - noe å tenke på ....

Godt Nytt År!
Redigert 30.12.2021 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2021 kl 17:02 5691

rischioso:  «Nå faller de av 1 etter 1 og det rett før den forventede målstreken - først grunderen Bøhn og nå Deputy CEO Spieler ...»

Er stygt redd for at du burde få deg nye øyne, ihvertfall nye briller. Oscar Spieler har ALDRI vært Deputy CEO slik din nyeste bløff sier. Han var tidligere styreleder, og sist visestyreleder. Deputy CEO er Dr. Christian Lach.

Fra børsmeldingen https://newsweb.oslobors.no/message/550594:
«Today, Oscar Spieler has given notice that he will step down from Quantafuel’s Board of Directors to avoid any potential conflict of interest as he is dedicating more time on a new green investment company/fund where he will be one of the founders. Spieler was Chairman of Quantafuel’s Board from June 2018 and became Deputy Chair in May 2021.»

Redigert 30.12.2021 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.12.2021 kl 17:07 5675

Har man noe av betydning komme med så henger man seg ikke opp i skriveleifer - om det er deputy CEO eller Deputy Chairman som tar hatten å går nå rett før ting er lovet å ta av gjør jo ikke saken noe bedre - såpass skjønner de fleste. Det er altså ikke jeg som bløffer, jeg la jo ved linken til meldingen - bløffingen er det andre som står for, vi kan jo begynne med de som bløffer om at andre bløffer ... ;)
Redigert 30.12.2021 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2021 kl 17:12 5699

En som ALDRI har hatt noe av betydning å komme med, er deg. Fra deg er det ALDRI annet enn sanseløs baissing eller haussing med freidige og frekke bløffer. Avhengig av om du er inne eller ut av aksjen.

Redigert 30.12.2021 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.12.2021 kl 17:19 5659

La meg spørre deg på annen måte - er du fornøyd med utviklingen?

Er du fornøyd med at den ene nøkkelpersonen etter den andre forsvinner ut døra og det rett før ting er lovet å ta av?

Er du fornøyd med at BASF er klargjort for exit?

Er du fornøyd med at selskapet melder om alt annet enn det markedet venter på?

Er du som investor i QFuel fornøyd så langt med investeringen din?

Du kan bruke resten av dette året til å tenke igjennom dette - det er det forøvrig flere som burde gjøre - meg selv inkludert ...

Godt Nytt År - ingen nevnt ingen glemt!
Redigert 30.12.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2021 kl 17:55 5687

rischioso:  «Er du fornøyd med at BASF er klargjort for exit?»
Enda en av dine ufine, udokumenterte, virkelighetfjerne og elendige bløffer.

Synes selskapet er blitt bedre etter at Bøhn forsvant. Spieler blir heller intet savn. At DU ikke har fått med deg at QFUEL faktisk har meldt det markedet venter på (https://newsweb.oslobors.no/message/550267), beviser bare igjen at DU har liten eller ingen kunnskap om QFUEL.

Jeg er fornøyd med både utviklingen av QFUEL og investeringen min i selskapet. Utviklingen har nemlig stort sett vært slik jeg forventet:  https://finansavisen.no/forum/thread/122657/view/3271520

Det du burde bruke resten av dette året til å tenke igjennom, er din usmakelige oppførselen her på forumet!

Redigert 30.12.2021 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2021 kl 18:05 5696

 
At QFUEL i dag melder (https://newsweb.oslobors.no/message/550593) at de tar fullt eierskap over UK selskapene QUANTAFUEL UK LTD, QUANTAFUEL SUNDERLAND LIMITED og QUANTAFUEL CHESHIRE LIMITED, ser jeg på som veldig positivt.
https://opencorporates.com/companies/gb?q=QUANTAFUEL&utf8=✓

Meg sier det at QFUEL ikke bare forventer snarlig FID Esbjerg, men også snarlig FID ​Sunderland, samt prosjektering av flere anlegg i UK:
«Quantafuel recently identified Sunderland as its first location in the UK with more to come, ...»

Redigert 01.01.2022 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.12.2021 kl 18:07 5702

Takk for utfyllende og godt gjennomtenkte svar og ikke minst at du her viser at du går foran som et fremragende eksempel på god oppførsel.

BTW, du glemte å ønske meg og alle andre "et riktig godt nytt år" ... ;)
Slettet bruker
30.12.2021 kl 18:10 5707

ALLE andre enn deg ønsker jeg et riktig godt nytt år.
jokke
30.12.2021 kl 18:16 5705

Godt nytt år Reserven. Og dere andre som ikke driver og ødelegge forumet i QF 😁👏
rydning
30.12.2021 kl 19:50 5608

Enig i at ting ser bedre ut etter at Bøhn forsvant.
Synes han gjorde en ok jobb i forkant av børsnoteringen samt frem til sommeren 2020 da selskapet virkelig begynte å få oppmerksom i finanspressen.
Det er mulig Bøhn var i overkant raus med å svare på spørsmål fra pressen i tid og utide, og at han til en viss grad ble utnyttet og brukt som en nyttig idiot av pressen, på bakgrunn av hans tidligere karriere som journalist.
Glemmer aldri da han skulle presentere selskapet under investordagene i regi av finansavisen høsten 2020.
Etter min meningen stilte han dårlig forberedt og totalt sett ble det en klein forestilling.

Lars derimot, er stødig som fjell, sitter på en massiv erfaring og etter min mening en riktig person til å representere selskapet i årene fremover i oppturer og nedturer.
Dere er er industrieventyr som kommer til å bli stort og utsettelser og endringer vil garantert komme underveis.
Men for langsiktige ivestorer tror jeg dette kan bli en spennende og hyggelig reise.
YNWA250505
30.12.2021 kl 19:52 5598

Herlige nyheter nok en gang. Bekrefter bare selskapets enorme tro på eget konsept. De kjøpte sikkert de siste 50% pga de ikke vet de vil lykkes. Dette bare bekrefter og forsterker vår tro på at dette går veien. Deilig
Slettet bruker
30.12.2021 kl 21:11 5489

Midas Group AS er kun Midas i navnet:  https://www.proff.no/regnskap/midas-group-as/oslo/bedriftsrådgivning/IGCIXXB043Z-1/

16.12 solgte Midas 100.000 QFUEL aksjer. Så at QFUEL med +1 million aksjer kjøper ut Midas fra UK selskapene, har nok vært planlagt en stund.

Midas solgte ingen aksjer den 23.12 da kursen steg pent på Skive completed commissioning and started production meldingen (https://newsweb.oslobors.no/message/550267), så det ser ikke ut til at Midas har planer om snarlig salg av flere QFUEL aksjer, heller ikke av de +1 million aksjene de får betalt for UK selskapene. Midas er laaaangt unna å ha penger til å investere NOK 500 mill i Sunderland, NOK 500 mill i Cheshire, etc.

Redigert 30.12.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2021 kl 21:22 5461

Godt nyttår! 🥳🎆
Slettet bruker
31.12.2021 kl 01:52 5211

 
Søknaden om miljøgodkjennelse av Sunderland anlegget:  https://docs.planning.org.uk/20210922/110/QZTRTGBB01600/ege24mw6cvgfslht.pdf
Fra:  https://planning.org.uk/app/110/QZTRTGBB01600
Som igjen er i fra:  https://planning.org.uk/lpa/sunderland  med "From 2021" i den andre/nederste drop-down menyen oppe på venstre side.

Redigert 31.12.2021 kl 02:08 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
31.12.2021 kl 09:43 5035

Noen som tror Quantafuel er en av de første aksjene Spieler kommer til å kjøpe 😉
Spieler går av for å unngå potensiell interessekonflikt, da han skal være med på å starte opp et investeringsselskap med fokus på grønne investeringer. 
Steve Hops
31.12.2021 kl 11:31 4929

Tror det er ganske sikkert. Men samtidig spørs hvilken profil de ønsker å ha. Quantafuel ser utrolig lovende ut og er en god business case. I forhold til den lave produksjonen de har hatt så har de faktisk hatt inntekt. mye tilsier at de vil bli lønnsom. Tipper selskaper innen olje og energi som ser på grønn omstilling kommer til å kjøpe opp slike selskap.

Liten tvil om Quantafuel klarer det. Spørsmålet nå er tilliten til ledelsen og POC. Bøhn er en fin fyr han, men han er grunder og igangsetter. Det som var svakheten var at selskapet fremstod umodent. Det hadde han sluppet unna med hvis POC var som han lovte, men det ble skyvet på derfor fikk selskapet er hakk, men også fordi det er mye usikkerhet i aksjen.

Man kan trekke paralleller i henhold til faser med Desert Control. DC har er fantastisk produkt of markedet er stort, spørsmålet da er prisen på produktet, produksjonen og om de klarer å generere inntekt på det. Klarer de blir de mest sannsynlig kjøpt opp, Yara eller noe sånn er idioter om de lar en slik sjanse gå i fra dem.

Så om quanta er en god case står fremdeles mye på psykologien. De har jo masse flotte plansjer, tall og estimater på alt. Men aksjemarkedet belønner de langsiktige, de som faktisk leverer det de lover og har et produkt som har konkurranse fordeler. Her tror jeg Qfuel kommer veldig langt.

Min prognose er at det psykologien som kommer til å spille seg ut. Siden aksjen mistet momentum med mye rot og uklarheter så er det viktig at POC leveres, da har vi en aksje som fint kan sprette opp til 55 som er et nytt psykologisk sperre etter 35. Vi ligger på 35 kr aksjen grunnet venting på POC. Så er det hverdagen som kommer til å telle i 2022. Selskapet må levere produksjonstallene og helst bli lønnsom. Ser man tegn til dette i Q2-Q3 tror jeg aksjen fyker opp til 75-85 kr pr aksje. Kommer det flere meldinger om utvidelser av produksjon så treffer vi fort 120-200 momentet. Da er aksjen priset på forventet EPS 2-3 år. Noe som ikke er uvanlig.

Jeg har fulgt REC fra de kom på børsen til i dag. Hvis du følger selskaps meldingene og kursen ser du noen iindkatorer på psykologiske triggere rundt aksjen. REC er nå i produksjon/stabilisering fasen, da er det naturlig at aksjen korrigerer seg kortere 3-6 måneder frem i tid.

Så uavhengig om naturfondet kjøper aksjer i Qfuel eller ikke, om Qfuel holder det de lover og innfrir forventningene fremover så sitter vi på en fantastisk business case. Dette kan bli verdt utrolig mye om 5 år frem i tid.

Husk også at alle aksjonærer i Qfuel er inne i veldig tidlig fase, risikoen på slike aksjer er enorm. Noe vi kanskje Desert Control vil oppleve i 2022. Den tror jeg teknisk vil få et fall. Produktet er amazing, og etterspørselen er høy men Det er nå engang slik at Qfuel tilhører energi og det er en mangelvare inn i fremtiden. Agrikultur er også en slik sektor, men går du på Rema 1000 og snakker med folk, sjekker litt hva bønder tjener rundt omkring i verden og hva Ola Nordmann vil betale for agrikultur så blir su sjokkert av holdningene. Den energien vi putter i kroppen skal vi ha billig, den energien du fyller på bilen med vil du ha billig. Agrikultur bransjen har bare ikke samme forutsetninger som energi. Det er helt andre mekanismer.
Redigert 31.12.2021 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2021 kl 13:00 4804

 
FA har en kort GRATIS artikkel om at Quantafuel tar fullt eierskap i UK-prosjektene:
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/12/30/7796153/quantafuel-tar-fullt-eierskap-i-storbritannia-prosjekter

Og en kort GRATIS artikkel om at Oscar Spieler trekker seg fra Quantafuel styret:
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/12/30/7796147/styremedlem-gar-av-skal-satse-pa-eget-investeringsselskap
YNWA250505
31.12.2021 kl 15:25 4648

Handler jo ikke bare om at vi trenger energi, vi må samtidig rydde opp all plasten og det er jo der Quantafuel er som Ole Brum sier. Ja takk begge deler
Steve Hops
31.12.2021 kl 16:29 4600

100% enig. Hadde ikke vært aksjonær og hol ut så lenge om jeg ikke hatt troa på at Qfuel kan påvirke fremtidens investeringer positivt. Qfuel er en kjempecase. Og får de varemerket sitt på Lego pakkene har man en perfekt eksponering, så det skal bli gøy å følge med fremover.
rischioso
31.12.2021 kl 18:02 4531

Vel,

vi kan jo håpe - MEN virkeligheten har jo visst oss det motsatte. Grunderen Bøhn har jo etter at han tok hatten å gikk solgt seg ned ...

Når det kommer til forklaringen om en potensiell interessekonflikt så kjøper jeg ikke den på stående fot nettopp fordi han var vise styre leder og ikke styreleder og kunne dermed ha avstått fra og stemme over ting han kunne ha kommet i en interessekonflikt med noe som er helt vanlig når styremedlemmer har personlige interesser utenfor selskapet, men noe må man jo skrive når folk tar hatten og går og da skriver man gjerne ikke noe negativt hverken om den som går eller selskapet som blir forlatt til fordel for annet - mao, den reelle årsaken får vi nok aldri vite, men for all del den enkelte står helt fritt til å velge hva man vil tro på ...;)
rischioso
31.12.2021 kl 18:14 4512

Ja, man kan i alle fall enes om at risken for nedsalg fremover er høyere enn noen gang. Vi har grunderen Bøhn som har startet nedsalget, vi har BASF som er klargjort for nedsalg om utfordringer med den kjemiske teknologien fortsetter og det er kun den begrensede mekaniske resirkuleringen som de får til å virke som den skal. I tillegg så har vi nå også fått Midas som vil kunne ha et ønske om å frigjøre kapital til egne investeringer istedenfor å være bundet opp her på ubestemt tid. Mao, selskapet har veldig mye å bevise den nærmeste tiden hvor veldig mye står på spill og hvor ingenting er avgjort så ting kan gå begge veier - så spennende blir det uansett utfall ... ;)
Steve Hops
31.12.2021 kl 18:20 4519

Vi får se. Det er jo sant at det er litt som å tro i kjerka. Det er etablert, godkjent og vedtatt. Det går bok bra for alle til slutt, bare sørg for å ha non champagne i glasset i dag og nok Paracet i morgen. Det går som regel enten bra eller så går det over.
YNWA250505
31.12.2021 kl 19:45 4477

Risken for nedsalg? Hehehehe er d mulig. Alt som blir lagt ut til salgs slukes lett på disse nivå. Elon Musk har solgt seg kraftig nedi sitt selsjsoog kursen har fortsatt oppover fra et allerede høyt nivå. Quantafuel r jo gruset i bunn. Nesten litt lysst å ønske deg godt nyttår, men vil heller ønske deg og dine god bedring
rischioso
31.12.2021 kl 20:52 4400

Du får i alle fall en nyttårshilsen i fra meg med alle gode ønsker for nyåret - såpass bør det være - hipp-hipp ... ;)
Thesistulling
31.12.2021 kl 22:58 4315

Ønsker alle her et riktig godt nyttår!

Så får vi snart se😁



Richter
01.01.2022 kl 10:48 4043

Quantafuel-Aktie: Jetzt gilt’s!

Die Quantafuel-Aktie weckte vor wenigen Wochen große Erwartungen bei den Anlegern. Diese müssen jetzt möglichst bald auch erfüllt werden.
Heute, 08:42 ‧ Andreas Göttling-Daxenbichler

Das Jahr 2021 ist endgültig vorüber und das weckt bei den Inhabern der Quantafuel-Aktie jetzt große Erwartungen. Schließlich redete das Unternehmen Anfang Dezember in einer Pressemitteilung noch in großen Tönen von ansehnlichen Fortschritten bei seinem Standort in Skive und sagte, man sei auf dem besten Wege, ein Proof-of-Concept (PoC) bis Jahresende zu erreichen.

Bisher gab es ein solches nicht zu sehen und wollen die Verantwortlichen die Börsianer nicht enttäuschten, drängt jetzt die Zeit. Zugegeben, im Wortlaut wurde nur gesagt, dass ungefähr zum Ende 2021 mit einem PoC zu rechnen sei und so gehen kleinere Verzögerungen noch in Ordnung. Allzu viel Zeit sollte man sich jetzt aber nicht mehr lassen.

Große Erwartungen
Generell trifft Quantafuel mit seinem ehrgeizigen Projekt voll und ganz den Zeitgeist. Geplant ist nicht weniger, als aus Plastikmüll synthetische Kraftstoffe herzustellen, die ihrerseits auch noch über einen geringen CO2-Ausstoß verfügen sollen. Das ist aktiver Klimaschutz in doppelter Hinsicht, wenn man so will.

Sollten Anleger sofort verkaufen? Oder lohnt sich doch der Einstieg bei Quantafuel?

Allerdings nützen auch die besten Vorhaben nichts, wenn diese in der Praxis nicht oder nicht wirtschaftlich umsetzbar sind. Genau dies wird das Unternehmen nun unter Beweis stellen müssen, um die eigenen Investoren weiterhin bei Laune zu halten.

Es geht aufwärts für die Quantafuel-Aktie
Zuletzt reagierten die noch erfreut auf die jüngsten Meldungen ließen die Quantafuel-Aktie in den letzten vier Wochen um gut 16 Prozent in die Höhe steigen. Damit verbunden ist aber die klare Erwartungshaltung, dass es sehr bald gute Neuigkeiten zu hören geben wird.

Sollte das nicht der Fall sein, dürfte es recht schnell zur nächsten Korrektur kommen und die könnte unschön ausfallen. Jetzt ist also das Unternehmen selbst am Zug und die Anleger können für den Moment kaum mehr tun, als abzuwarten und das Beste zu hoffen. Direkt zu Jahresbeginn ist damit immerhin für eine ordentliche Portion Spannung gesorgt.

Sollten Quantafuel Anleger sofort verkaufen? Oder lohnt sich doch der Einstieg?

Wie wird sich Quantafuel jetzt weiter entwickeln? Ist Ihr Geld in dieser Aktie sicher? Die Antworten auf diese Fragen und warum Sie jetzt handeln müssen, erfahren Sie in der aktuellen Analyse zur Quantafuel Aktie.