QFUEL: Gullkalven eller det Sorte får

Holymoses25
QFUEL 26.12.2021 kl 14:26 229997

QFUEL har slitt lenge med dårlig ledelse, elendig kommunikasjon og underdimensjonert anlegg.

Magefølelsen sier at dem nå har snart fikset alt og vi får en POC innen 15 Jan.

Gikk all in og kanskje jævligt dumt, men oddsen på magefølelse pleier å vare bra..
Redigert 26.12.2021 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
31.01.2022 kl 22:50 6655

RE - Min tillit til qant er så tynnslitt etter disse krumspringene de har gjort og etter rett ut sagt, deres uredelige framferd at jeg velger å skygge banen for en stund. Mulig jeg vil vurdere en inngang, men det skjer ikke over 15 kr.

* Så tilliten din øker når kursen synker - ja, man skal høre mye rart - men som det sies, det meste kan kjøpes for penger - også tillit tydeligvis - hvor din hjemmesnekrede versjon gjelder bare man betaler minst mulig - jo, det er ikke ulovlig å håpe ... ;)

------------------------------

Etter at frustrasjonen slapp taket hos meg så har både tillit og aksjeporteføljen økt de siste dager både på eminivå (25+) og under (20+) så ser meg fornøyd med det så langt. Qfuel utgjør nå nærmere 50% av long porteføljen.

Selskapet har levert på de fleste områder ser vi bort i fra den interne målingen (PoC) som de i utgangspuntet aldri skulle ha meldt i markedet nettopp fordi det ikke er snakk om hvis, men når den kommer hvor tidspunktet er nært, men ukjent så mye bedre å ikke komme opp med noen ny tidslinje - den kommer når den kommer og i mellomtiden øker både prod og inntjening etter hvert som flere linjer blir satt i gang hvor det i parallel jobbes med ekspansjonsplanene.

Noterer meg at det spekuleres i hvorfor emien ble satt i hui og hast nå og det rett før PoC var forventet å komme hvor flere mener at utsatt PoC er grunnen noe den sikkert også er, men ikke bare pga den. Ser vi på hva som faktisk har skjedd den siste tiden og ikke minst hva som ble sist meldt så virker det ikke som at ting er på vent pga PoC, men heller at ekspansjonenplanene går sin gang og med avtalt ekspansjon med eksisterende partnere og ikke minst med nye det nettopp er inngått MOU med så sier det seg selv at selskapet må bidra med sitt. Dette henger naturlig nok sammen hvor brutte PoC lovnader og usikkert børsklima fremskyndte emien for å sikre at de skal kunne bidra med sin del fremover hvor det blir spennende og se hvilke konkrete ekspansjonsplaner som begynner å bevege seg først - Norden, EU eller Dubai?

Når det kommer til produksjon den siste måneden så virker den å ha kommet hovedsaklig fra 1 linje hvor linje nr 2 ble startet opp og prøvekjørt i desember/jan hvor det her som med lnje 1 måtte småjusteringer til slik at den mest sannsynlig ikke har prod noe av betydning - om noe. Legger vi så det til grunn så har linje 1 produsert nært opptil design volum - (600x100/625) 96% noe som er godkjent. Så snart linje 2 er fintunet og satt i prod så vil omsetningen doble seg og linje 3 vil startes opp og justeres tilsvarende før den settes i prod. Går det like knirkefritt som det har gjort med første linje og til dels andre linje noe som er sansynlig siden alle linjer er identiske så vil linje 3 kunne være i prod allerede i løpet av mars og linje 4 i løpet av juni (+/-). Og innen den tid så vil mye annet triggende ha skjedd både i Kristiansund, UK og/eller Dubai.

Den ene kvartalspresentasjonen etter den andre fremover vil presentere den ene omsetningsrekorden etter den andre etter hvert som nye linjer kommer i prod og dette sammen med nye avtaler og bevegelser på ekspansjonsfronten muliggjør en sannsynlig kurs dobling og mer til fra dagens nivå i løpet av de neste 5 mdr for 2022 er året hvor alt ligger til rette for at veldig mye triggende vil kunne skje og den første triggeren er nok ikke langt unna - tic/tac ... ;)
Redigert 31.01.2022 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
SomSa
31.01.2022 kl 22:55 6660


Det er oppsiktsvekkende at Finnansavisen publiserer rykter fra et meglerhus som tidligere har vært under gransking for å lagde analyse og selge aksjer til sin kjendis investor, uten å kontakte selskapet og ledelsen i Quantafuel:

Børsen vil granske aksjehandel i børsrakett
Det er en del spørsmål som vi er interessert i å få svar på, sier kommunikasjonssjef Geir Harald Aase ved Oslo Børs
https://www.nettavisen.no/borsen-vil-granske-aksjehandel-i-borsrakett/s/12-95-3423180471

Finansavisen skrev også en hausse artikkel om Questeri for ikke lenge siden og E24 avslørte etter å ha kontaktet selskapet..........
Redigert 31.01.2022 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
hatitchi
31.01.2022 kl 23:14 6625

Du er jo rene Elliott Jones Fearnley edition. Når kommer du i Nordea edition?
rischioso
31.01.2022 kl 23:20 6662

Det er egentlig ikke så oppsiktktsvekkende legger vi historien til grunn. Der hvor det er snakk om store penger så er alt mulig og min tanke går til den historiske høye shorten som nå og omsider har begynt å dekke seg inn (1m aksjer sist uke) hvor meglerhus kan være både direkte og indirekte innvolvert. Da passer det jo extra godt å skape mest mulig blest rundt nettopp usikkerhet når sjansen byr seg - noe den gjorde. Ingenting er endret i caset med negativt fortegn ser vi bort fra det midlertidige fallet i aksjekursen - det fundamentale har heller styrket seg den siste tiden gjennom MoU Dubai, vellykket Skive modifisering og økt prod - men allikevel klarer man å sende kursen ned nærmere 50% i løpet av kort tid på ikke annet enn dårlig kommunkasjon omgjort til usikkerhet. Ja, det er frusterende, men ikke veldig overraskende og i alle fall ikke oppsiktsvekkende for gamet blir råttent når respekten for kjøreregler forsvinner - men det skaper også muligheter fra tid til annen - midlertidige muligheter som ellers aldri ville ha oppstått. Uansett, det fundamentale går alltid av med seieren over tid så den som har både tid og tålmodighet og ikke bryr seg om midlertidig støy som dette og heller benytter seg av den vil mest sannsynlig bli rikt belønnet i andre enden ... ;)
Redigert 31.01.2022 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
dotcom
01.02.2022 kl 00:20 6567

Det er ikke bare dårlig kommunikasjon, det er også det faktum at de ikke klarer å kjøre en linje kontinuerlig over tid. Selskapet sier at de tror det bare vil være snakk om mindre justeringer når de bare for løst foringsproblemet, men det må de nesten si. Ingen, heller ikke selskapet vet om det kan dukke opp nye problemer andre steder i produksjonskjeden. Det er ikke alle slike prosesser som uten videre lar seg skalere opp. Jeg er veldig komfortabel med å ha tatt tapet på litt over 25 kroner. Femeren som skal til for å komme opp dit igjen tror jeg kan bli tung. Det er ikke bare snakk om tillit til ledelsen, det gjenstår faktisk å se om anlegget lar seg drifte uten ytterligere endringer i oppsettet, og da tenker jeg ikke på justeringer.
Mulig aksjonærene blir belønnet til slutt, men i det korte bildet er det en åpenbar fare for ytterligere kursfall. Slike voldsomme fall på høyt volum er sjelden over på 2 dager.
gw60
01.02.2022 kl 02:43 6449

Jeg ser du har hatt en pause på hauseinleggene dine, men nå er du på igjen. "ørten" innlegg pr dag. Du ser ikke at selskapet har villedet aksjonærene sin med sine meldinger?
Kan du ikke se realiteten? håper du kommer deg ut av aksjen uten for mye tap, her tror jeg fornuftig inngang er under 16,-

Qfuel vil tjene penger en gang (håper jeg) men ikke i år, Kursen har jo til nå '"bare" sunket 70% på ett år.
Redigert 01.02.2022 kl 03:14 Du må logge inn for å svare
gw60
01.02.2022 kl 03:57 6447

Ja da var også den marginen spist..............huffameg
Rule
01.02.2022 kl 05:46 6410

super indlæg. enig - det kommer til at gå bra. Hele situationen er vendt på hovedet til noget negativt frem for at se på de positive elementer. Guiding fastholdes på Skive produktion. En stepping stone emi sættes til en attraktiv kurs for Kirkby med flere. Også fair nok og pengene skal hurtigt igang med at arbejde.
Så er der Q om PoC. Det er noget rod og der ligger noget historik fra Bøhn og man har måtte svømme baglæns på den over flere omgange og i lang tid. Bøhn var alt-alt-alt for urealistisk på de meldinger og gjorde måske sine udmeldinger for at fastholde interessen og en rimelig aktie kurs. Så kan man diskutere - hvad betyder omkring årsskifte. Tja, I teorien kan det være omkring årskiftet +/- en uge eller +/- en måned eller +/- et kvartal eller +/- et halvt år. Det kommer an på hvilken tidsskala man måler det op imod. Qfuel har været længe under vejs så en stor tidsskala er fair nok.
Rule
01.02.2022 kl 05:51 6400

Sjovt hvordan meldinger tolkes - da jeg så melding tænkte jeg: YES, produktionen kører og med rimelige mængder. Det er her indtjening ligger - alt andet (PoC) er jo tull og gas. Hvad kan vi bruge det til..? Intet. Vi kan bruge produceret volumener til noget.
jokke
01.02.2022 kl 08:25 6244

FA- papir med: Hoved oppslag 1 side: Stortap i QF og Nordea: spår videre kursnedtur.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/01/31/7810673/har-tapt-620-mill.-pa-quantafuel-kollaps
Nanoq
01.02.2022 kl 09:25 6128

I dette intervjuet med E24 i går tror jeg at vi skal stole på at CEO Rosenløv melder riktig ut med PoC i Q1-2022. Etter kommunikasjonskatstrofen omkring juletid hvor det ble utmeldt av COO Eiken at PoC ville komme omkring årsskiftet, så må både han og resten av ledelsen ha forstått at misinformasjon om så viktige saker er ødeleggende for tilliten til ledelsen og selskapet:

E24.no, 31-01-2022.
Kjemigiganten lar seg vanne ut: – Quantafuels teknologi er essensiell

....Den nye Quantafuel-sjefen, Lars Rosenløv, avviser at den nye emisjonen betyr nok en utsettelse av «proof of concept» ved Skive, noe selskapet tidligere har indikert vil skje senest i løpet av første kvartal.

"Det er ingen endring i guidingen. Vi opplever god produksjon i Skive, og vi vet at det vi gjør, virker. Vi har konvertert 200 tonn plastavfall de siste to ukene, og sendt fem lastebiler med ferdig produkt til vår partner BASF allerede i januar, sammenlignet med seks i hele 2021, sier Rosenløv til E24."

https://e24.no/boers-og-finans/i/28gVoR/kjemigiganten-lar-seg-vanne-ut-quantafuels-teknologi-er-essensiell
rogneveien
01.02.2022 kl 09:43 6089

Risc.
Dine hjemmesnekrede betrakninger har jeg fulgt i mange år og det er ikke få "dummyes" du har lurt iden berømte "hausefella" di. Tror nok de fleste kjenner deg godt nok og har fulgt dine moderlige "proffesjonelle råd" til å forstå at det å følge dine innsnevrede tanker kun fører rett i dass. Husker når du herja på Nel trådene. Hadde jeg fulgt dine oppgulp hadde jeg ikke tjent en krone. Derimot hentet jeg store penger i NEL. At det ikke gar gått så bra i etterkant med NEL er en annen sak.
En ting har jeg iallefall sett med ditt mønster gjenniom disse årene og det er at hvis jeg hadde fulgt dine "geniale" forståsegpå" råd så hadde hele porteføljen vært i dass for lenge siden
Redigert 01.02.2022 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
Dado83
01.02.2022 kl 09:49 6063

Denne gangen her har han lurt seg selv i denne berømte hausefella hans.

Tic-tac, tic-tac.......
Redigert 01.02.2022 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Nanoq
01.02.2022 kl 11:14 5918

Lego-topp frykter børskrakk

Dette sier altså mannen som styrer formuen til LEGO-Kirkbi Invest som nettopp har besluttet å investere 100 mill. NOK mer i Quantafuel i den siste emisjonen og nå er blitt QFUEL-selskapets største aksjonær foran BASF. Han må jo ha sterk tro på Quantafuel:

Dagbladet.no, Publisert mandag 03. januar 2022 - 08:26

Mannen som styrer formuen til den styrtrike Lego-familien i Danmark er ikke nådig.
Investeringsdirektør Teis Knuthsen styrer den styrtrike Lego-familiens milliardformue gjennom investeringsfondet Kirk Kapital.
Han mener det er flere illevarslende tegn på at finansmarkedene er så overopphetede at vi styrer mot et nytt krakk og en gjentakelse av finanskrisen.

Mer her:
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/lego-topp-frykter-borskrakk/75049341
hatitchi
01.02.2022 kl 13:17 5743

Kirk Kapital og KIRKBI er ikke det samme. Kirk Kapital ble fisjonert ut fra KIRKBI i 2007, og var nok utfallet av en uenighet mellom ulike greiner av slektstreet. KIRKBI ser ut til å vesentlig mer fokus på bærekraft enn Kirk Kapital.
Nanoq
01.02.2022 kl 13:27 5719

LEGO-Kirkbi Invest har jo sin egen mann i styret i Quantafuel, dansken Kasper Trebbien med en fortid i Danmarks største energiselskap Ørsted, verdens største utvikler av havvindmølleparker. Derfor ingen tvil om at Trebbien er 100% oppdatert når det gjelder den tekniske og kommersielle situasjonen og progresjonen i Quantafuel. Og har gitt en OK tilbakemelding til LEGO-Kirkbi-selskapet om situasjonen.

Hvis Trebbien ikke hadde troen på PoC og vekst i overskuelig framtid, så må man jo selv vurdere sannsynligheten for at LEGO/Kirkbi ville ha deltatt med nye 100 mill. NOK i denne emisjonen. Selv tviler jeg sterkt på at det ville ha skjedd.

https://www.quantafuel.com/about/board-of-directors

PS.: Såvidt jeg vet så har KIRKBI A/S (LEGO Kirkbi Invest) en egenkapital på ca. 100 milliarder NOK.

Kirkbi A/S blev i sin nuværende form dannet i 2008 ved at sammenlægge Lego Holding A/S og Kirkbi Invest A/S.
https://da.wikipedia.org/wiki/Kirkbi
Redigert 01.02.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Bulldog
01.02.2022 kl 14:25 5599

28.02.2022 - Quarterly Report - Q4

Er dette target for PoC nå? Blir en viktig dato hvor ledelsen må forklare seg uten PoC. Aksjonærene er grisebanket og emisjonsdeltagerne mindre fornøyd.
Men alt kan snu .................
Rule
01.02.2022 kl 14:28 5582

Ja, men er altså nød til at se på det fundamentale og hvad man kan stole på.
Kan vi stole på at de har produceret og leveret det de melder med 200 ton på 2 uger...? Yes.
Kan vi stole på at Kirkby har gjort sin due-diligence og deltager i emi til en attraktiv pris på 25 NOK...? Yes.
Kan vi stole på at de er well on track imod 12.000 ton for 2022..? Yes. Kun 1 til 1.5 linie har været i brug.

Mange er allerede nu blevet fintet ud til kurser langt under emi kurs på 25 NOK og skal nu løbe bagefter. Surt.
rischioso
01.02.2022 kl 15:24 5517

Ja - blir spennende og se hvilke kurstriggere som tikker inn først:

(1) Skive oppdatering
(2) PoC
(3) Konkrete ekspansjonsbevegelser (Esbjerg, EU og/eller Dubai)
(4) Kristiansund Oppdatering
(5) UK oppdatering
(6) MoU Dubai oppdatering
(7) Nye samarbeidsavtaler
(8) Q4 Presentasjon 28.02
(9) Annet ... ;)
Bulldog
01.02.2022 kl 15:36 5446

Nordea senket kursen enda mer med sitt kursmål på NOK 18.

Sitat fra Nordea rapporten:
“What do we need to see for us to change our minds?

As mentioned, we believe Quantafuel is targeting a very elegant solution to the issue of waste plastic, involving post-pyrolysis purification as well as combining chemical recycling with sorting and mechanical recycling facilities to obtain the highest possible recycling rate. Given this, we note that if the company is able to reach proof of technological concept and hit company-guided targets, we see an increasingly de-risked case – to this point, if we model 100% probability for all phases and include an offtake price in line with company guidance (USD 1,000/tonne), a fair value of almost NOK 70 per share is achieved.“ https://fitinvestmentideas.com/2022/02/01/quantafuel-nordea-research-what-they-really-say/

Nordea setter PoC i perspektiv: Uten PoC NOK 18 - med PoC NOK 70
Bulldog
01.02.2022 kl 15:44 5451

Da var Bronte tilbake på shortlista. Betyr ingenting siden de ligger akkurat på rapporteringspliktige 0,5%. Der kan de flytte seg opp og ned og inn og ut av lista ved å selge/kjøpe tilnæmermet null aksjer.
YNWA250505
01.02.2022 kl 17:20 5296

Det går vel ikke ann å glemme vel. Er meget skuffet over kursutviklingen seff, men å kunne fylle på med aksjer 4-5 kroner under emikurs så jeg ikke for meg. På sikt blir dette enormt bra og samarbeidet med Geminor vil nok forsterkes kraftig fremover. Store synergieffekter her vil jeg tro.
nutellut
01.02.2022 kl 17:43 5242

fristet til å si Holymoses :-) Her er nå liksom flere ting ute å gå - Aksjekursen : går ned PoC : kommer - trekker ut og kommer sikkert overraskende!. Så vær på plass dagen før - så enkelt er det Direktøren: enten er ikke hans folk ikke dyktige nok eller så er han ikke dyktig nok - så kom den der emisjonen i tillegg = tekniske problemer eller ei - ikke kompetent (nok)
Redigert 01.02.2022 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
HP17
01.02.2022 kl 18:38 5141

Hvorfor i alle dager tror du at dette kommer til å gå bra på lengre sikt? Selskaper har tydeligvis liten kontroll på utfordringene og det er bare vås alt som har blitt guidet vedr PoC, men som en analytiker så korrekt skrev. Det er bedre å sette emisjonen på kr 25 enn mellom kr 10-15 om 6 mnd. Tror nok kursen vil gå under kr 18 rimelig snart og det er jeg ikke alene om.
Redigert 01.02.2022 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.02.2022 kl 20:19 5040

Allikevel er vi fortsatt på børs begge 2 så enten har vi utømmelig adgang til kapital eller så tjener vi penger - jeg har drevet med dette på heltid i mange år og lever av det så bare bommerter kan det jo ikke ha blitt, men dine betraktninger om meg skal jeg ikke ta i fra deg - de er jo dine akkurat som dine nylige betraktninger om ledelsen - disse også virker å være tuftet mer på spontane følelser enn noe annet og av samme grunn heller ikke henger på greip - men for all del, vi er jo bare mennesker ... ;)
Redigert 01.02.2022 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.02.2022 kl 20:38 4993

Ikke bare du, MEN markedet som helhet (meg selv inkludert) har dessverre lagt alt for stor vekt på PoC i mangel på info. PoC er ikke caset, MEN caset er PoC og den forskjellen er det viktig å forstå. PoC kommer når den kommer og i mellomtiden blir den ene prod linjen etter den andre startet opp og satt i prod noe som igjen fører til økt prod og økt inntjening. Når selskapet nettopp har meldt at prod volumet i januar er på høyde med det totale prod volumet for hele 2021 så forteller det mer enn tusen ord om hva vi kan forvente av prod og inntjening fremover inkludert PoC. Mao, det er ikke spørsmål OM PoC kommer, men NÅR - og den kommer.

I mellomtiden så har selskapet hentet frisk kapital til å kunne materialisere ekspansjonsplanene hvor selskapet har meldt at emien ikke betydde at PoC lot vente på seg og en forsinket PoC utsetter ikke ekspansjonen - mao, ingenting er endret i så måte og av samme grunn opprettholdes tidligere guiding både når det kommer til prod volum og ekspansjonsplaner.

Mao, med disse realiteter i minnet så er PoC baissingen nå gått ut på dato og er ikke annet enn støy og betyr like lite som kursmåla du hiver ut alt ettersom du er på vei inn eller ut av en kortsiktig trade - det som virkelig betyr noe er at det meste nå ligger til rette for at PoC kommer sammen med økt prod, økt inntjening og materialisering av ekspansjonsplanene fremover noe som igjen vil reflekteres i stadig høyere kurser etter hvert som markedet blir oppdatert og høyst mulige, kjente og ikke minst nærstående kurstriggere finnes det nok av - egentlig ikke mer komplisert enn som så ... ;)

https://finansavisen.no/forum/post/4211324/
Redigert 01.02.2022 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.02.2022 kl 21:49 4863

Her var det mye RØR å lese - fra en aksjonær;
- "POC er ikke caset, men"....; Likevel har flere nicks hausset POC noe så til de grader her inne. POC; minutt for minutt.
- Selvsagt er spørsmålet NÅR? Det har det alltid vært. Det ligger an til at man må vente LENGE! Kommer den noen gang?

- Fordi; Når EMI kom før POC betyr det at QFUEL gikk glipp av et potensielt STORT beløp (beskrevet på egen tråd).
- Siden EMI kom først er det lenge til POC kan forventes. Personlig tror jeg ikke at ledelsen har peiling på når det kan bli.
- Hadde den kommet om f.eks 3 mnd hadde man ventet med EMI.

- Ja, frisk kapital er hentet, men BASF var ikke villig til å spytte inn mer. De lot seg gladelig utvanne. Begynner BASF å gå lei......?
- POC baissingen har IKKE gått mer ut på dato enn den tilsvarende HAUSSINGEN som noen aksjonærer står for.

- Aksjonærer som meler sin egen kake i håp om å berge stumpene. En kake som er bakt med råtne og illeluktende egg.
- Det er flere enn ETT meglerhus som synes at det hele stinker.
- Det gjør forresten også Finansavisen.....og det gjør også jeg.....uten at sistnevnte betyr så mye i denne sammenheng.

POC kan glemmes i uoverskuelig framtid.
Neste gang vi får høre noe håndfast blir ved Q4 rapporten.
I mellomtiden blir kursen preget av uvettig haussing og kanskje nye shorter?
Redigert 01.02.2022 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Bulldog
01.02.2022 kl 22:19 4776

Nordea setter PoC i perspektiv: Uten PoC NOK 18 - med PoC NOK 70

Nøytral kurs er da NOK 44
Tito
01.02.2022 kl 22:54 4700

https://live.euronext.com/en/node/7792106

Det ser jo ut til at de vil at vi skal ta kontakt med de om vi har spørsmål :-)
Kanskje vi skal ringe de alle sammen? (Hammer også)

For spørsmål, vennligst kontakt:
Lars Rosenløv, administrerende direktør +47 93018040
Kristian Flaten, finansdirektør +47 95092322
rischioso
02.02.2022 kl 01:22 4591

Det som det blir rør av er når man må gjenta seg selv til kjedsommelig fordi en ikke-aksjonær med et alt for stort ego og markeringsbehov aldri klarer å forholde seg til realitene, men velger bevisst å presentere sine egne alternative sannheter for å fremheve seg selv - ja, det sies at verden trenger ulikheter, men synd at det skal gå på realitetene løs ... ;)

---------------------------

RE - Her var det mye RØR å lese - fra en aksjonær;
- "POC er ikke caset, men"....; Likevel har flere nicks hausset POC noe så til de grader her inne. POC; minutt for minutt.
- Selvsagt er spørsmålet NÅR? Det har det alltid vært. Det ligger an til at man må vente LENGE! Kommer den noen gang?

* LES: Proof-of-concept is not a process with a binary outcome, it is a demanding and time-consuming process with many small improvements. For us, it has never been a question if we will reach proof-of-concept in Skive, but when.

https://newsweb.oslobors.no/message/537181


RE - Fordi; Når EMI kom før POC betyr det at QFUEL gikk glipp av et potensielt STORT beløp (beskrevet på egen tråd).

* Selskapet har ikke gått glipp av noe beløp overhodet, men hadde emien blitt satt på et høyere kursnivå så hadde det blitt utstedt noe mindre aksjer for samme beløp - en liten men betydelig forskjell


RE - Siden EMI kom først er det lenge til POC kan forventes. Personlig tror jeg ikke at ledelsen har peiling på når det kan bli
- Hadde den kommet om f.eks 3 mnd hadde man ventet med EMI.

* De er nok nærmest av oss alle til å ha peil på når PoC kommer, men siden dette er helt ny teknologi og nylig oppstart etter en omfattende modifisering så er det ingen som vet nøyaktig så riktig av ledelsen å ikke komme med et nytt estimat denne gangen hvor shortly blir stående som det siste noe som betyr snart.


RE Ja, frisk kapital er hentet, men BASF var ikke villig til å spytte inn mer. De lot seg gladelig utvanne. Begynner BASF å gå lei......?

* Noterer meg at du hang på et spørsmålstegn noe som sikkert er det eneste riktige. Ja, BASF tok ingenting i denne emien for de har allerede bidratt med det de opprinnelig ble enige om. Videre så har de avtalt at BASF skal bidra i ekspansjonen fremover så da er det logisk at de ikke blir med i emien - de skal jo ikke bidra på begge sider av bordet.


RE - POC baissingen har IKKE gått mer ut på dato enn den tilsvarende HAUSSINGEN som noen aksjonærer står for.

* PoC baiisingen er gått ut på dato enten du liker det eller ei. Aksjekurs uten PoC 18nok og med PoC 70nok - er det de få prosentene ned til 18nok du skal baisse? Da ser nok de fleste at PoC hausser seg selv når det ikke er annet enn oppside fra dette nivået - en massiv sådan.


RE - Aksjonærer som meler sin egen kake i håp om å berge stumpene. En kake som er bakt med råtne og illeluktende egg.
- Det er flere enn ETT meglerhus som synes at det hele stinker.
- Det gjør forresten også Finansavisen.....og det gjør også jeg.....uten at sistnevnte betyr så mye i denne sammenheng.

* Ved første øyekast så vil de fleste kunne få følelsen av at det stinker av den emisjonen - men når støvet har lagt seg og realitetene tikker inn så er det flere og flere som vil skjønne at dette ikke var en kriseemisjon og at det nødvendigvis ikke betydde at PoC var langt unna noe også selskapet har gått ut og understreket. For når ekspansjonsplanene ikke står på vent pga PoC så vil det kreve kapital og om samarbeidspartnerene er åpne for å gå videre med ekspansjonsplanene basert på dagens status selv om ikke PoC formelt er på plass så må selskapet bidra med kapital og den er nå hentet - aldri feil å ha flere tanker i hodet samtidig.


RE - POC kan glemmes i uoverskuelig framtid.

* PoC påstanden din er jo verken bedre eller riktigere enn andres siden ingen kjenner til det nøyaktige tidspunktet for når PoC kommer - Men legger vi selskapets siste forventning til grunn så kan PoC tikke inn hvilken dag som helst - også noe senere.


RE - Neste gang vi får høre noe håndfast blir ved Q4 rapporten.

* Neste gang kan bli veldig snart og hvilken dag som helst for det finnes mange, kjente og nærstående mulige triggere i loopen noe som er listet opp her:

https://finansavisen.no/forum/post/4211324


RE - I mellomtiden blir kursen preget av uvettig haussing og kanskje nye shorter?

* Caset slik status fremstår i dag hausser seg selv hvor veldig mye er på plass uten at det reflekteres i aksjekursen riktig ennå - men det kommer - det oxo ... ;)
Redigert 02.02.2022 kl 01:31 Du må logge inn for å svare
Rule
02.02.2022 kl 01:46 4578

Tja, PoC er vel det som kan bringe os større garanti for at Skive kan køre med 15 - 20.000 ton pr år. Idag ved vi at 15.000 må være yderst realistisk. De 15.000 er vel en omsætning i nærheden af 100 mill NOK'ish. Og full monty er 133 mill NOK'ish. Ny fabrik design's kan helt sikkert øge robusthed. Skive er en mini fraktion af værdisætningen. Se fx Nordeas projektion. PoC er som jeg ser det derfor vældig afgørende for om fremtidige fabrik designs går fra at blive en success (15.000 ton) til at blive super performere ( 20.000 ton).... PoC må øge sikkerheden for potentialet, men intet tilsiger at manglende PoC på en demonstrator fabrik udelukker højere produktionsrater på fremtidige fabrik designs. De ved hvad de gør, de ved hvad de gør virker osv.
Bulldog
02.02.2022 kl 01:49 4584

rischioso, kursen bruker normalt å gå ned nå dur hauser. Kursen går opp når du baiser.
Du representerer en tyngde i aksjen historisk .
Jeg anbefaler folk til å være litt avventende i aksjen.
Redigert 02.02.2022 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Rule
02.02.2022 kl 01:50 4612

det havde været 30%'ish bedre om PoC var meldt. Med PoC havde vi drømt om kurs på 50 NOK shorter term. Ved 70% opnåelse er det 35 NOK. Emi sat på 25 NOK, så med en fin rabat til dem der deltog. Alt hænger fint sammen her...pånær at kursen er gruset helt overdrevent....
rischioso
02.02.2022 kl 02:04 4624

Nå er det jo slik at det ikke er jeg som hausser - det klarer caset helt fint på egenhånd - jeg bare setter ord på realitetene, men for all del om du heller vil jeg skal baisse så må du nok vente til at selskapet ikke leverer fremover, men slik ting fremstår pr i dag så virker det som at de vil levere både når det kommer til økt prod, økt inntjening, PoC og ekspansjon - time will show hvor 2022 virker å være året veldig mye triggende vil skje - i alle fall ligger forholdene til rette for det .... ;)
Redigert 02.02.2022 kl 02:12 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
02.02.2022 kl 09:46 4377

Hmmmm......

Computer says.....buy.......
Holymoses25
02.02.2022 kl 09:58 4346

Like a Roller Coaster - Elsker denne aksje og selskap!! :)
Herman*
02.02.2022 kl 10:15 4301

Det er vel ikke lenge til de melder om partner og finansiering på sorteringsanlegget, og når aksjen er såpass utbombet vil jo det være litt kursdrivende. Så da bikker vi nok emisjonskursen vil jeg tro, uten at noen bør være fornøyd av den grunn.
Bulldog
02.02.2022 kl 13:13 4097

https://www.sunderlandecho.com/business/here-is-how-proposed-new-plastics-recycling-plant-that-will-create-100-new-jobs-at-the-port-of-sunderland-could-look-and-how-to-have-your-say-on-plan-3551882

En del nytt lagt ut: https://www.quantafuel.com/sunderland

110.000 tonn kapasitet med kjemisk gjenvinning. Quantafuel kjører på selv om PoC ikke er oppnådd i Skive. Hva forteller det?
Redigert 02.02.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare