QFUEL: Gullkalven eller det Sorte får

Holymoses25
QFUEL 26.12.2021 kl 14:26 230972

QFUEL har slitt lenge med dårlig ledelse, elendig kommunikasjon og underdimensjonert anlegg.

Magefølelsen sier at dem nå har snart fikset alt og vi får en POC innen 15 Jan.

Gikk all in og kanskje jævligt dumt, men oddsen på magefølelse pleier å vare bra..
Redigert 26.12.2021 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Vetle
03.03.2022 kl 15:55 3403

Hei
Til Info .... idag er antallet 230 -231. Dvs Antall aksjer som legges automatisk ut for salg av maskiner forhåndsprogrammerte for hele dagen, hvis intet uventet skjer.

Vetle
Thesistulling
03.03.2022 kl 15:59 3427

Det går faktisk an.....
Det har vært organisert brukergrupper herfra som aktivt har gått inn for samarbeid i handelen med en aksje.
Riktignok mange år siden.
YNWA250505
03.03.2022 kl 20:09 3293

Våkner vi i morgen til melding om oppstart linje 2? Jeg tror melding kommer senest mandag førstkommende. På tide å putte shorterpakket inn i brennkammerne
Strategi
03.03.2022 kl 21:04 3240

Helt enig, vi må stå sammen og prøve å presse short siden mot inndekk, vi var så nære før dette unødige fallet tilbake.
(Uansett har de som følte for å "lufte seg" fått dette.)
Selv sitter jeg lastet opp til Nakkerota og blir sittende i aksjen i lang tid, denne reisen skal jeg ha med meg.
Hadde vi jobbet sammen mot målet ville kursen vært godt over 20 nå, mulig 25 også.
Om det er realisme i det jeg sier; ja - etter min mening er det det høyeste kurs før fallet var 19.90.
Vi hadde et innsidekjøp samme dag som også falt i fisk på grunn av nedgang.
Nok om det på tide og legge irritasjon bak seg og gå videre. Med en oljepris nesten 111 USD vil det klinge i Kassa til Quantafuel og det vil bli mye lettere .
for selskapet å øke tempo fremover.
Quantafuel er uten tvil et av selskapene på Oslo børs som har potensiale til å bli en giga investering, alt ligger til rette for dette nå.

Vi Ønsker slike overskrifter i media: AKSJE OPP 250 % I ÅR .
Jeg tror det er defensivt og at den skal mer opp enn dette fra dagens kurser.
Så får vi håpe (rischioso) også kan bidra til å få et skikkelig løft, et shortselskap er ute av listen, det er 4 igjen.

Jeg tviler på at anlegg 2 har oppstart i morgen (det vil nok uansett sansyligvis ikke bli børsmeldt) , men det betyr ingen ting, vi vet hva som kommer i veldig nær fremtid (vi snakker uansett om få dager) og de som kjøper i morgen får en fantastisk inngang, shortsiden vil være den største motoren her nå.


Redigert 03.03.2022 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Strategi
03.03.2022 kl 21:33 3202

Holymoses25

Kan du bidra med å endre navnet på tråden og ta vekk «eller det sorte får» dersom det er mulig å redigere bort?
På det stadie Quantafuel er i nå fortjener tråden «Gullkalven»
oivindl
03.03.2022 kl 21:35 3255

Vi vet at enkelte påvirkes til kjøp eller salg av det som skrives her inne.
Om det er tilstrekkelig til å bevege kursen i særlig grad, er jo en annen sak.
Men i aksjer med lav likviditet, men samtidig har blitt kraftig profilert her inne, er det ikke utenkelig.

Men uansett om det lykkes eller ikke, skader det ikke med en viss etisk standard på det som skrives.
Strategi
03.03.2022 kl 22:37 3186

Det skal ikke rare volumet til før shortsiden begynner å dekke seg inn, mange er oppmerksomme på at kursen nå skal opp og er klare for inngang så da kommer volumet av seg selv og derav shortindekk.
Det er sååå mye positivt rundt selskapet nå at kursen allerede nå burde vært over emisjonskursen på 25.-
rydning
03.03.2022 kl 22:56 3166

Dette innlegget alene burde vel bidra med å øke volumet betraklig i morgen;-)
Slettet bruker
04.03.2022 kl 05:10 3053

Vil bare minne om visdomsord som ble sagt angående "trylleriet" med å lage olje av plast....:
Der sa han at mange grønne selskaper etter all sannsynlighet aldri kom til å tjene penger, og at de prises som dotcom-aksjer. Samtidig omtalte han et ikke navngitt selskap, men alt pekte mot Quantafuel.
«Jeg var og så på et selskap som skulle omdanne plast til olje. Jeg er jo delvis kjemiker og geolog og petroleumsingeniør. Da jeg så de regnestykkene, at av ett tonn plast får de fem fat olje, altså fem fat olje. Et oljeraffineri produserer 200.000 til 300.000 fat olje pr. dag. Så tror de at de skal lage et oljeraffineri av plast», og fortsatte:
«Du må ha 200.000 lastebillass med plast som skal inn i det raffineriet. Det er så dumt, at du lurer på om de investorene er født uten hjerne. Det er helt enkel kjemi, fysikk og matematikk. Det kan ikke stemme. Det er noe gærent».
Thesistulling
04.03.2022 kl 05:57 3134

Seriøst?
Sett deg bedre inn i teknologien hvis du har mulighet.

Er ikke inne akkurat nå, men teknologien virker, det er da vitterlig bevist.
Skal man lytte til små, løse kanoner med komplekser eller ekspertisen i BASF+++++++, +++++++?
Eh, hæ?

Les noen eldre tråder du.

Visdomsord?
Success is an illusion.
😘
Redigert 04.03.2022 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Strategi
04.03.2022 kl 09:06 3082

Hei Camello

Jeg kommer med et litt utfyllende svar til deg på ditt innlegg litt senere på formiddagen i dag.
Det er jo slik som du med din bakgrunn beskriver ; (Jeg er jo delvis kjemiker og geolog og petroleumsingeniør) helt fantastisk teknologi og forretningsmodell.
Siden du har satt deg litt inn i selskapet er du klar over at Quantafuel og og andre har forsket i mange år for å løse og ikke minst optimalisere denne teknologien.
Teknologien er nå løst og blir sikker i fremtiden enda mer optimalisert når dette gjelder alt rundt logistikk / teknologi og "what ever".
Vi ser også at fremtidige anlegg for Quantafuel vil i hovedsak ligge ved "havner" slik at logistikk blir optimalisert.

Det er nok mange som deg som trenger oppdatert informasjon rundt teknologien og det vil dere få.

1 tonn plast gir cirka 700 liter olje/ diesel, ja det er jo helt fantastisk, men så er jo plast sin hovedingrediens olje så man snur på en måte prosessen omvendt.

Å få betalt for å motta plast, prosessere den tilbake til olje som selges til høy pris er jo "fantastisk", nesten ikke til å tro om man ikke har satt seg inn i Teknologien.
BASF som er verdens største Kjemiske konsern er Partner med Quantafuel og tar imot alt Quqntafuel kan produsere av olje, de er også hovedaksjonær etter Danske bank og sitter på en stor andel av selskapet.
Gjennom sitt forpliktende partnerskap og eierskap er de forpliktet partner og rådgiver for de nye prosjektene som bygges ut fremover.
Ønsker du og sammenligne med et oljeselskap, så er logistikken, Bærekraften, investeringsrammen til Quantafuel unik, det investeres enormt i å finne olje (mange tomme brønner pr. funn her, oljen må pumpes opp den må raffineres, transporteres rundt hele verden osv -osv.
Dette er viktig å tenke nøye over, Olje i bakken vil også bli volsomt dyrt på grunn av akkurat dette.
Globalt tømmes de store feltene det blir vanskeligere og dyrere å finne nye drivverdige felter prisen øker osv.
Her kan denne resirkuleringen av plast til olje selges som olje og brukes som olje og / eller selges som olje og /eller pellets og lage ny plast.

En litt hastig innføring som kommer rett fra hodet, lover å komme med mer utfyllende etter hvert.

frisker opp i ditt minne hva 1 barrel er: barrel (US, liq) = 31,5 US gallon = 119,24 l. så ditt anslag er litt for lavt. Riktig svar er ca.5.8 barrel pr 1 tonn plast.

Helt fantastisk - ikke sant.
https://www.quantafuel.com/
https://www.basf.com/no/en.html
https://www.quantafuel.com/our-solution/our-partners
Ha en fin dag.
Redigert 04.03.2022 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
04.03.2022 kl 09:29 3188

Ja , jeg tror det er viktig å ta posisjon "veldig " snart" da melding fra Skive kan komme når som helst nå.
Det er også viktig å sette seg inn i teknologien slik at man kan forsvare investeringen.
Aksjen blir etter all sannsynlighet ikke billigere enn nå og det skal svært lite til for å bevege kursen kraftig opp.
Thesistulling
04.03.2022 kl 09:53 3167

Enig i det, men det ble krig, og Noreco, som en her på tråden tipset om så særdeles interessant ut.
Tror ikke momentum i olje er tatt ut, ref: Nadia Wiggen.
Skulle likt å visst hva hun tenkte under møtet i London 🤣
Strategi
04.03.2022 kl 10:30 3131

Hvis man ser på ordrebildet nå og tar en liten analyse rundt hva som skjer, så er bildet omtrent det samme som i går.
De 4 selskapene på short siden håper å få noe skrell eller "stopp loss" utløst for ytterlige fall.
Potensielle aksjonærer ligger under og venter på noe "som sannsynligvis ikke skjer på nåværende tidspunkt" da siste ukers oppdateringer til markedet rett og slett har vært svært oppløftende ihht. fremtiden og hva vi har i vente.
For potensielle aksjonerer ender dette sannsynligvis at de bruker en del energi (manipulering og kurtasje på å legge et press for å få den automatiserte logaritmeplattformen shortsiden bruker til å styre kjøp og salg (manipulering).
Lite virkningsfullt i fasen aksjen står i nå, blir litt frem og tilbake og fare for å miste aksjer om man da ikke er helt overbevist om at aksjen skal ned og er villig til å gamble på dette.
Mitt tips dersom man tror kursen skal opp er å "snappe" disse "grumme " press postene og legge de i skuffen og du kan enkelt hente inn en god fremtidig gevinst som sannsynligvis er nært forestående.
Viktig å huske at automatiserte algoritmeoppsett ikke "tenker" det er et justerbart programmert oppsett, i denne "flate fasen" er det enkelt å skape en "squeeze" hvor programmering sier kjøp, det er det som nå i første rekke vil få fart på kursen og resten går nærmest av seg selv. (vi var der for noen dager siden og jeg regner med at mange så effekten).
Minner også om innside kjøp for et par dager siden som underbygger.

1mars 2022 15:50 CET
Thorleif Enger, Member of the Board of Directors in Quantafuel ASA, has bought
30,000 shares in Quantafuel ASA through Thoeng AS at a price of NOK 17.88 per
share.
Redigert 04.03.2022 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Strategi
04.03.2022 kl 11:15 3153

Denne ble lagt ut på Shareville 2 mars kl 12.01
-------
rocksolid
Rocksolid
2 MARS 12:01 kommenterte QUANTAFUEL
QUANTAFUEL: Nordea kutter kursmålet til NOK 13 (14), gjentar selg.
Liker (1) Følg tråden Skjul kommentarer
--------
Som første øyekast kan det se ut til at dette er et nytt kursmål.
Det skapes mye usikkerhet og dette må vi forholde oss til, hva er motivasjonen for å legge et kursmål fra (7 februar )ut på Shareville 2 mars.
Veldig mye er avklart og skjedd siden den tid.
------
Her er meldingen fra Nordea

Nordea kutter kursmålet på Quantafuel-aksjen
07.02.2022 · E24/Infront TDN Direkt
Nordea Markets nedjusterer sitt kursmål på Quantafuel-aksjen til 14 kroner fra 18 kroner og opprettholder salgsanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering mandag.
«Vi forventer at det siste tilbakeslaget i Skive vil øke usikkerheten for driften på Skive og Quantafuel sine anlegg generelt. Vi oppdaterer våre risikoforutsetninger i henhold til dette og reduserer sannsynligheten for suksess på Skive og andre anlegg med 10 prosent på kort sikt og med 5 prosent for fremtidige anlegg», heter det.
Nedjsusteringen kommer etter at Quantafuel har stoppet produksjonen på Skive-anlegget i Danmark etter en «mekanisk svikt» i brannkammeret på en av produksjonslinjene.
På Oslo Børs faller Quantafuel-aksjen 20 prosent mandag formiddag.
-----------------
Slik kan markedet manipuleres og setter man seg ikke inn i caset man investerer i så kan man gå på en skikkelig smell.
Strategi
04.03.2022 kl 11:36 3181

Enig, det må jo være lov å sette pengene der man vil.
😉
Jeg har mine i Quantafuel, det er jo olje som kommer ut der også selv om jeg ikke ser på det som det største fortrinnet i q-fuel.

En annen interessant vinkling i Quantafuel er nettop short siden med :(Position value på 141.30 M) as we speak.

Den største posisjonen nå er satt av ;(Think investments Lp :Position value på 57.7 M) (Snitt Startprice position 15.10 NOK).

Lykke til uansett.

Redigert 04.03.2022 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
04.03.2022 kl 12:07 3146

Lige så, svinger meg fort rundt og tilbake.
YNWA250505
04.03.2022 kl 14:04 3053

(Jeg er jo delvis kjemiker og geolog og petroleumsingeniør) helt fantastisk teknologi og forretningsmodell. Dette er Spetalens ord og ikke Caramello:-)
Strategi
04.03.2022 kl 14:20 3030

Det ser nå ut til at disse 4 aktørene på short siden har frie tøyler til å samarbeide.
Det er først og frems "Think" som ligger dålig an i forhold til hvor shorten er satt, de hadde tidligere et snitt på Rundt 14.50 NOK, dette er nå forbedret snitt messig til 15.10 NOK, tar man i betraktning at den % vise andelen på shorten nå er høyere (har økt til 2.05% sitter de fortsatt ille til med sine 3.386160 aksjer short i Quantafuel.

1. Bronte Capital Management Pty Ltd :Antall aksjer Short = 749149
2. Ennismore Fund Mangement Limited :Antall aksjer Short = 1 569 235
3. Helikon Investments Limited :Antall aksjer Short = 2 587 274
4. Think Investments Lp :Antall aksjer Short = 3 386 160

Totalt Aksjer short på disse 4 aktørene = 8.291 818.så det er mye som skal dekkes inn.

At ingen store aktører tar tak i dette og tvinger frem en squeeze er jeg forundret over.

Det er tydeligvis få som forstår hvordan short virker og hvilken nytte man kan ha av short under rette forutsetninger,

Her er det rette forutsetninger for 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀

Risk / Reward er mer enn god.


Redigert 04.03.2022 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Bulldog
04.03.2022 kl 14:26 3037

Se shortene i sammenheng med hva som foregår her: https://www.ls-tc.de/de/turbo/1711686
YNWA250505
04.03.2022 kl 14:29 3033

Skvisen kommer så snart fabrikken har fått stabil produksjon på minst en linje. I tillegg så er det faktisk krig i Europa som ikke akkurat hjelper på. Selv har jeg ståltro på Quantafuel og ikke eneneste av mine aksjer skal brukes til å dekke i short. Snarere tvert i mot. Jeg kjøper mer så fort jeg får midler mellom hendene. Har begynt å få ganske mange aksjer her nå og sitter på kjøpsknappen hele tiden. Eneste som holder meg igjen nå er psykologien i markedet pga denne jævla krigen.
Strategi
04.03.2022 kl 14:33 3044

Det er en ærlig sak det, vi tar alle våre valg.
Jeg sitter som sagt godt inn med det jeg har så stafetten må gå til andre, uansett krig eller ikke så kommer dette til å gå bra.
rischioso
04.03.2022 kl 15:25 2998

Holder seg knallsterk på en knallrød børs, MEN egentlig ikke så rart legger vi til grunn hva som er estimert å komme med tilhørende reprising hvilken dag som helst av de neste 6 hele børsdager ... ;)

God helg!

------------------------------------------

Quantafuel ASA | Mandatory notification of trade

Lars Rosenløv, CEO in Quantafuel ASA, has today bought 30,000 shares in Quantafuel ASA at a price of NOK 17.12 per share. After the transaction, Lars Rosenløv holds 50,800 shares and 400,000 options in Quantafuel ASA.

https://newsweb.oslobors.no/message/555660
Redigert 04.03.2022 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
thief
04.03.2022 kl 15:39 2980

Tyder hvertfall ikke på forsinkelse mtp produksjonstart🙂Blir nok noen meget bra dager på børsen til uka!
Strategi
04.03.2022 kl 15:48 2984

Ser ut til at noen har skjønt det, går kursen et stykke nå så må shortsiden følge ellers setter de seg selv i en "umulig situasjon".

Det kan hende det ender oppi en sterk sluttauksjon, det kan jo gi åpning for de som ønsker å gevinst sikre.
Dette gjelder ikke meg, jeg sitter.

Børsmelding kan nå sannsynligvis komme i løpet av neste uke om oppstart av linje, mulig så tidlig som mandag.
Dette er bare spekulasjon fra min side.
Redigert 04.03.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Bulldog
04.03.2022 kl 16:09 2946

Da har både Thorleif Enger og Lars Røsenløv brukt over 500.000 NOK hver på innsidekjøp denne uka. Prøver de å fortelle markedet noe?
Strategi
04.03.2022 kl 16:10 2955

Skal prøve å nøste sammen noe fornuftig gjennom helgen.
Men har jo jobb og familie jeg også som sikkert mange her har.
Sender muligens et par mail til Quantafuel også, de er ganske flinke til å svare tilbake på generelle spørsmål.
rischioso
04.03.2022 kl 16:30 2933

Ja - vi får vel satse på at "they put the money were the mouth is" - altså at de gjennom kjøpa understreker at lovnaden om oppstart er i progress ...

Nå kom jo denne meldingen rett før stengetid så effekten rakk ikke helt å materialisere seg - når dette får sunket inn hos flere i løpet av helgen så vil nok veien være kort til 20 tallet - mao, vi går en svært spennende uke i møte ... ;)
Redigert 04.03.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
thief
04.03.2022 kl 16:38 2930

De har jo kommunisert at oppstart kommer rundt midten av mars flere ganger.Så at de kjøper nå er vel bare en solid bekreftelse på at ting går som planlagt🙂Så er duket for en fin oppgang fremover!
Strategi
04.03.2022 kl 16:45 2997

Legger ut dagens SHORT oversikt.
Quantafuel (QFUEL)
17.71 NOK+0.49 (+2.85 %)
# Player Short Position value Latest win/loss Startprice position Total value change
1.
Bronte Capital Management Pty Ltd
0.50 % 13.27 M -0.37 M 20.64 NOK 2.20 M
2.
Ennismore Fund Mangement Limited
0.95 % 27.79 M -0.77 M 21.04 NOK 5.23 M
3.
Helikon Investments Limited
1.73 % 45.82 M -1.27 M 25.26 NOK 19.53 M
4.
Think Investments Lp
2.05 % 59.97 M -1.66 M 15.10 NOK -8.84 M
Sum: 5.23 % 146.85 M -4.07 M 18.12 M
Updated: 2022-03-04, 16:32
Stort sett uendret, skal en del volum til for å endre disse prosentene.
Gledelig siste 45 minuttene av dagens handel allikevel.

Så får vi se hva som skjer på mandag.
Bulldog
04.03.2022 kl 16:45 2996

Tipper Enger kjøpte når V-ECO 1700 begynte å jobbe. Røsenløv kjøpte når .....?

De som ikke har kikket på webcast Q4 presentasjonen bør gjøre det. Inneholder omvisning av Skive anlegget i sanntid (under webcast). VELDIG BRA
https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20220228_2/
Redigert 04.03.2022 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
Bulldog
04.03.2022 kl 19:00 2876

Merker meg også at Quantafuels største aksjonær, Danske Bank (Lego), hadde økt beholdningen med ca 100.000 aksjer i går. "Kloss for kloss"......... samt at Topp20 lista har økt beholdningen med 6,5 millioner aksjer siste måned.
Kilde: Reserven som imponerer med sitt oppsett
Redigert 04.03.2022 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.03.2022 kl 19:10 2870

Ja, det meste virker å ligge an til en nærstående:

https://www.youtube.com/watch?v=e4Ao-iNPPUc
Strategi
04.03.2022 kl 19:41 2844

Sterk info, får håpe de fortsette å støttekjøpe på nå som prisene er lave.
Dette vil isåfall presse short siden sterkt opp.
Bulldog
04.03.2022 kl 19:56 2849

Short siden er der for å kontrollere nock-out warrant som det handles hefig i. Nock-out er verdiløs ved en bestemt lavere kurs. Da er det greit å ha en short å sikre seg med. Short betyr ikke lavere kurs i dette tilfellet men større gevinst enn short på warrants.
Fredriknico
04.03.2022 kl 20:25 2896

Noen som har reflektert over hvilken betydning den historiske plastik avtalen som nettopp ble signert vil ha for Quantafuel ?
200 land har signert en bindende avtale for å utforme et rammeverk for å takle plastik problemet.
Dette innebærer forminsking av bruk, men også mye høyere gjennvinning 🤔
Dette vil ihvertall bidra til fokus.
rischioso
04.03.2022 kl 20:44 2874

Ikke bare økt fokus, MEN også økte støtteordninger og tilrettelegging med både forenklet og akselerert byråkrati slik at tidsvinduet fra søknad til til ferdig fabrikk og produksjon vil bi langt mindre enn i dag - mao, Qfuel vil ikke bare vise vei, men vil også bli ansett som en pioner med alle fordeler det vil kunne gi med å være en bedrift i tiden - på rett plass til riktig tid ... ;)
Redigert 04.03.2022 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
Strategi
04.03.2022 kl 20:46 2925

Bra innlegg.
Denne avtalen har veldig stor betydning for Quantafuel, den setter fokus på gjenvinning og regelverket strammes inn.
En annen vinkling er at det med høyt forpliktede fokus på innsamling /gjenvinning kan resultere i at plast blir en mer bærekraftig industri som (resirkulerbar).
Et stort pluss for Quantafuel som er akkurat der de skal være.
På toppen, når det gjelder løsning og med store planer for ekspansjon.
Konklusjon ; veldig sterk avtale som blir viktig for Quantafuel , konsekvensen av dette kan det skrives mye om.



YNWA250505
04.03.2022 kl 20:46 2949

Plasten i verden vil firedoble seg frem til 2050 var det vel? Mye av dette vil gå igjennom Quantafuels mange anlegg over hele verden. Disse innsidekjøpa nå er gull verdt og sier ganske mye. Ingen som tørr å vedde på at kursen ikke står i kr 25++ I løpet av neste uke.
rischioso
04.03.2022 kl 20:54 3039

Ja, stemmer det - firedoble seg fra dagens 450 millioner tonn til 1800 millioner tonn i 2050 ....

https://www.darrinqualman.com/global-plastics-production/
Redigert 04.03.2022 kl 20:56 Du må logge inn for å svare