Kitron. Tid for gevinstsikring???

suspekt
KIT 30.12.2021 kl 12:24 3102

Er det tid for gevinstsikring? Vi har vert til 24 før, for så å datt ned igjen til 18, men det er jo nye tider i kitron nå med oppkjøp og sikkert gode utsikter. Likevel er det ikke feil å ta gevinst, og fristende å sikre noen kr. Hva sier dere som er experter?
Redigert 30.12.2021 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
suspekt
30.12.2021 kl 14:52 2972

Ingen kit aksjonærer på forumet i dag?
Vargtas
31.12.2021 kl 11:25 2731

Tanken er jo liksom fristende men; Kitron tjener penger og i lang tid nå har det vært tyst fra selskapet og kursen har holdt seg jevnt rundt 18 - 19 kroner. Og nå plutselig får vi vite om denne emisjonen og kjøp av et konkurrerende selskap i Danmark som også leverer. Kitron ble over natten større og fortsetter sin kurs med inntjening. Spørs om ikke man ser Kitron i 30 i løpet av våren , ingen "gevinst sikring " her i gården .
Godt Nytt Kitron år :)
omans
31.12.2021 kl 12:13 2683

Ingen nekter deg å selge aksjer, hvem kan si man er en god trader, og hvem er investor.
Hva skal man gjøre med pengene etter evt selger, vil man gå glipp av et evt neste leg opp pga man ventet på f.eks kurs under 20 igjen før nytt innkjøp? Gevinsten kan forsvinne igjen uansett hva man gjør(pga man f.eks prøver lykken i annet som kan falle, de er vel tenkt for re-investering?) eller man kan gå glipp av mer opptur pga man trodde kurs skulle ned som sist.
Jeg tror utbyttene kan øke ytterligere vi 2022, det er en god trend på dette nå. Om man trenger penger til noe er det sikkert ikke dumt og selge, men det kan også være nå at aksje vil bli løftet til nye høyder etter månedsvis med konsolidering. Pga test av ATH er det ofte naturlig med litt tilbakesig, før et evt brudd opp.
Redigert 31.12.2021 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
suspekt
31.12.2021 kl 12:54 2627

Du tenker ganske likt som meg omans. Fristende å ta gjevinst når en har 450% fortjeneste. Jeg hadde kit lenge før korona, i mars 2019, kjøpte mer på 7-8 kr. Dersom en er redd for en korr på børsen, eller et fall i kursen av andre årsaker.så kan det jo være lurt å selge noe. I kit er jeg ikke redd den skal falle, og så kommer jo utbyttene.Har tatt gjevinst før, og kjøpt aksjer jeg har troa på, men det har ikke alltid vert vellyket, kunne like godt lat vøre å ta gjevinst. Dupper den ned igjen, kjøper jeg tilbake. Solgte bare 12% så jeg sitter med mye i kit ennå.
Redigert 31.12.2021 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
31.12.2021 kl 17:00 2484

Ingen blir fattig av å ta gevinst, heller ikke om man gjør det i KIT. Men som nevnt på tråden er Kitron plutselig mye mer verdt over natten, og de har ikke overtatt en liten "hjørnebderift". Dette ser ut som har vært en svært god handel for KIT aksjonærene, også for BB sine ansatte som nå blir KIT ansatte.
I børsmeldingen kom det ganske klart frem at dette er "innvanning" som gir økende verdier for aksjonærene, noe som ble signalisert før emisjon. Top 20 + innsidere sine kjøp har sendt et kraftig signal kurs rundt 20,- var et godt kjøp, og det er et fortsatt godt kjøp. Ikke vanskelig åse at KIT handles fortsatt veldig billig, det er trossalt overtatt et selskap i vekst, med kunder og ansatte, og en ordrereserve på ca. 1,3 milliarder, kursen burde reagert umiddelbart over 30,- men slik er det ikke i KIT, markedet tar kursen pent og pyntelig opp, så får de anldening å selge de som vil, uten å stresse, som mener toppen er nådd, og de imener ikke Kitron m/ BB innvannet i KIT kke får flere kontrakter. :-) Det er helt ok, og er vel egentlig slik børsen skal fungere.
BB Electronics er et voksende firma på lik linje som KIT, så får vi se hvor kursen ender, men den bør være på god veg mot 100,- etter set siste kjøpet.

1.BB Electronics A/S:
This Company is one of the largest in Denmark and is a large producer of PCBs. It focuses mostly on the consumer, industrial, information technology, telecommunications, and healthcare electronics. BB Electronics is a subsidiary of Axcel. It has its headquarters in Horsens, Denmark. It was set up in Horsens in territory Denmark to support the quickly developing Danish market for printed circuit boards and proficient gathering of electronic gear. The organization was incorporated in 1999. It is a leading electronic manufacturing supplier in Scandinavia with batch production specialization.

https://www.raypcb.com/ems-electronic-manufacturing-supplier/
Redigert 31.12.2021 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
suspekt
02.01.2022 kl 14:12 1972

Hva betyr det?
omans
02.01.2022 kl 15:13 1916

Kostpris på anskaffede aksjer, tot hele beholdning.
suspekt
02.01.2022 kl 19:02 1761

Ok, du mener snitt, 4,01 her, 487%, pluss utbytter underveis. Ikke så verst det.
omans
02.01.2022 kl 19:48 1697

Tror det er greit nok å sitte long intil en evt får teften av noe urovekkende global markeds verkebyll. Alle Bull marked ender som regel i en form for eufori, med høyder der det er høy investor tilfredshet, og man snakker om hva som er tjent, høy avkastning, gevinster man har etc. Et lite snev av dette her nå, men tror det er for tidlig å si at dett var toppen.
Markeder er nær ATH, men det trenger ikke være negativt, mer et tegn på optimisme. Forventer alltid noe turbulens ved test av ath som for Kitron nå, men har tro på 2022 sett under ett.
omans
26.10.2022 kl 13:42 769

Hvorfor snakker de ikke om utbytte? Fint at d går bra, men da bør bytte ut også. Aksjen fortsatt ned 7-8% på årsbasis, men sprekere enn nasdaq d. De er vel en "krigsprofittør"
Redigert 26.10.2022 kl 13:45 Du må logge inn for å svare