Er 2022 -> AXA året?

Hysa
ACR 02.01.2022 kl 20:47 22608

Setter en slant på at 2022 er året for AXA.

100% / 15kr+ romjulen 2022.
tenketanken
24.01.2022 kl 13:52 5134


Klotind A/S Dugstad har øket i det senere: 193+30 Sum 2,23 mill aksjer
(Dugstad har også økt tidligere med 20,000 aksjer.)
Slettet bruker
24.01.2022 kl 16:01 5049

Kryper stadig nedover. Snart nede på all time low, der hvor Endre kjøpte sin post 4,85 kr aksjen.

Hvor settes så emisjonen, som virker uunngåelig? Den burde blitt unnagjort på høyere kurser, men det går gjerne ikke så raskt med Johnny og DNB ?
EnAksjeTil
24.01.2022 kl 16:06 5044

Denne nedgangen er overdrevet. Lyser kjøp med store bokstaver hos meg.
Slettet bruker
24.01.2022 kl 16:27 5016

Overhode ikke, denne nedgangen er varslet, både i ACR og børsene.

Jeg ville istedenfor ACR på 20 kr - ha kjøpt EQNR mars 2020 til 97 kr, og solgt sist uke for 260,- Slik blir det penger av. Ikke sitte her inkassopapirer hvor det er helt fritt frem for debitorer å velge morro fremfor gammel morro...........
EnAksjeTil
24.01.2022 kl 16:49 4946

Jeg sier ikke at alt er rosenrødt i axa og det må ryddes opp i gammal moro, men nedgangen nå er overdrevet. Gjelder forøvrig markedet generelt. Samfunnet går mot varig gjennåpnig og så fort russerne rygger skal alle som selger seg ut i panikk nå inn igjen til en kostnad på 10-20 prosent. Jeg var ute av aksjemarkedet i mange år selv og hoppet inn igjen samtidig som det. Kjøpte bla Akso med et snitt på 7kr og fikk en kule der. Har pr nå en gav på 357 i aker asa, gav på 57 i storebrand. I axa har jeg gav på 9,2 men jeg har troen å fyller på. Ingen garantier i aksjemarkedet og alle er sin egen herre. Jeg kjøper ikke aksjer i gode tider når alt er rosenrødt. Har man psyke til å kjøpe motsyklisk av saueflokken gjør man suksess.
Slettet bruker
24.01.2022 kl 16:51 4937

Jeg blir målløs.

Det er nok mange som skal få seg en reality check etterhvert om dette utvikler seg. Børsene er alt for dyre, og for mye priset inn. Dette kan vi takke negative renter for, og pengetrykking, annen stimuli.

Inflasjonen plager sentralbankene, rentene skal kraftig opp. Dårlig nytt for børsene. Også for AXA, som kjøper gjeld med lånte penger......!

AXA skal nok langt nedover etterhvert. Ser ingenting som kan løfte den aksjen.
EnAksjeTil
24.01.2022 kl 16:59 4913

Mye kan skje på kort sikt, men ser man på aksjemarkedet historisk så flyter det rimelig greit oppover og jeg tror ikke dette forandrer seg i det store bildet Jeg er enig i alt du sier ang risikofaktorer og at vi står ovenfor en mulig nedgang. Det vil komme kriser i fremtiden også, men covid knekken var en helt unik hendelse. Uten den hadde jeg nok ikke eid aksjer i dag. AXA kan man diskutere i øst og vest. Jeg har valgt denne som mitt wildcard da jeg går for trygge kjedelige utbytteselskaper i utgangspunktet. Jeg har ikke solgt en eneste aksje. Har du solgt deg helt ut av aksjemarkedet?
Redigert 24.01.2022 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2022 kl 17:04 4895

Short AXA som eneste posisjon på børsen. Solgte ungenes fond 1 uka i januar. Glad for det.

Stocholm børsen ned 12% nå - OSE har mye å ta igjen, nedover.....!
Hysa
24.01.2022 kl 22:07 4704

Axa justerer ned boken med knappe 4%, og kursen går ned 20%….. med denne faktoren er det fortsatt 80% igjen av boken når kursen i Axa er 0,00kr 😂. Dette er den mest idiotiske overdrevne nedgangen jeg har sett.

Usa i pluss. Satse på en kraftig rekyl opp nå!
EnAksjeTil
24.01.2022 kl 22:32 4659

Jeg å mener nedgangen er overdrevet. Fortsatt mye rot i Axa, men det tar tid å snu skuta og jeg tror de klarer det på sikt. Mye negativitet på forumet er et kjøpssignal for meg. Du har mange gode argumenter Ingvold og jeg skjønner dine valg og synspunkter. Jeg er long i alt jeg foretar meg og U det lange løp er jeg Bull på aksjer. At OSE skal krakker med en oljepris langt over 80 har jeg ingen tro på, men vi lever i en tid der det er mye global usikkerhet og ting kan snu fort. Selv om rentene skal opp er de uansett historisk lave og vil være det i lange tider. Leste i en artikkel i dag at mennesker er elendige Tradere , noe jeg synes var et fantastisk uttrykk😂 Min store skepsis ligger i hvorvidt vi vi vil se det grønne skiftet.
Redigert 24.01.2022 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
U2Bono
25.01.2022 kl 09:48 4494

Når alle andre aksjer reverserer store deler av gårsdagens fall, så fortsetter Axactor i rødt... Merker jeg har vært altfor tålmodig med dette selskapet nå. Det vil seg rett og slett ikke. Til tross for mye elendighet, er aksjekursen fullstendig frakoblet selskapet. Fredriksen styrer denne akkurat hvor han vil. Spiller vel ingen rolle for han om aksjekursen faller, da presser han ut utålmodige og snapper opp selskapet billig (som han gjorde med Aktiv Kapital). Hadde vært helt uproblematisk sitte med denne aksjen om noen andre var største aksjonær, men det gjør det svært ekkelt å sitte med denne når Fredriksen styrer som han vil. Og hvorfor er det ingen i ledelsen som kjøper aksjer nå? Hvis de ikke har troen på selskapet til kurs på 5-tallet, så er det ikke mye som kan redde aksjonærene her...
carpe
25.01.2022 kl 10:03 4462

Hvem ønsker å investere i et selskap der ledelsen over tid har ført sine aksjonærer bak lyset med regelrett løgn. Ceo som lovet et bedre 2021 allerede FØR Q3 men i stedet la frem et elendig resultat. Og så kom Q4 . Katastrofe. Hvem kan ha tillit til dette? Fredriksen er nok ikke ty han heller. Klart han ønsker høyere kurser men da må ledelsen enten skiftes ut eller noe annet radikalt må til.
china
25.01.2022 kl 16:39 4276

Her rømmer folk skuten!
carpe
25.01.2022 kl 17:30 4176

Dette er den brutale virkeligheten når tilliten til de som styrer den svikter.
Hysa
25.01.2022 kl 18:44 4063

Med denne utviklingen så er kursen 0 om ca.3uker 😂😂. Det er så dumt at man kan egentlee bare flire 😂👍. Trøsten er at d er skarvelige volum kursen går ned på. Så når sauene er ute så stenges døren å kursen går opp igjen. Satser på det 👍
Invesreg
25.01.2022 kl 18:45 4067

Ved inngangen til korona så stupte kursen ned i kjelleren. Alle mente at når samfunnet åpner opp så skal ACR virkelig vise sin styrke, men så skjer det samme igjen! Rett ned i kjelleren.
Er ikke det ironi så vet jeg ikke. Tragikomisk hele selskapet.
Hadde vært gøy å høre hva de selv har å si om saken, alle de småsparere som har tapt penge sine.
Redigert 25.01.2022 kl 18:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2022 kl 18:53 4053

Jeg vet at du Hysa har vert med på mye verre ting enn dette i AXA.
En gang skulle du kjøpe alle aksjene som ble lempet ut, for å holde en støtte. Det er titalls kroner over dagens kurs.

Problemet nå er at AXA sin ledelse har null tillit.
Det er skjeletter i skapet mange av oss har påpekt i åresvis.
Johnny er ikke rette mannen.
Endre var rette mannen, men en cowboy.

Goodwill er blåst opp i dagens situasjon, den må korrigeres.

Selskapet har i nesten ethvert kvartal sagt at "neste Q" blir alt så mye bedre. Kostnader, innkreving, ja alt - men gang på gang, så kommer skuffelsene.

Selskapet har null troverdighet lengre. Snart må emisjon nr tre komme, også den går til drift og rydde i gammel morro, fremfor å kjøpe billig gjeld.

Bunnen var 4,85 sist, jeg tror den skal testes. Ryker den, så er det på nytt inn i Dødsriket.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 18:55 4043

1 år til neste "krem kvartal", som regnes som Q4 i inkasso. Da kan jo inflasjon og renteøkninger ha utradert børsene, og AXA står i 1 kr. Kanskje øresaksje.

Her ville jeg ikke satt sparekronene mine. Kun short som gjelder her.
Snofall
25.01.2022 kl 19:14 4038

Det ville også jeg sagt hvis jeg var short i aksjen. Unødvendig kommentar.
investius
25.01.2022 kl 19:54 3981

Veldig troverdige innlegg fra en som registrerte seg her på forumet for par dager siden, 23.01.2022.
Eneste denne personen (Ingolv_Kvamme) har gjort hittil er å slenge dritt om AXA.
Vil anbefale alle å ignorere denne personen.

Redigert 25.01.2022 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
realist15
25.01.2022 kl 19:55 3976

Unødvendige karantenetiltak og vannvittige klimatiltak har ført til tidenes inkassobombe. Selvfølgelig vil inkassobyråenes tjenester være etterspurt nå. Eneste mulige grunn til at ikke inkassobyråne vil tjene gode penger penger framover nå, vil så vidt jeg kan se være hvis de utfører dårlig håndtverk. Personlig har jeg full tiltro til Nåværende ledelse, som har vist evne til å handle gode porteføljer. Gammel moro og slett arbeid under tidligere ledelse er også nedskrevet. Har stor tro, på at aksjekursen nå befinner seg veldig nært bunnen. en krone hos axactor som er blant dem, som vil tjene penger framover, kjøpes over børs til kun 40 øre. Det er hva jeg kaller et røverkjøp.
carpe
25.01.2022 kl 21:16 3850

Hvorledes kan du ha full tiltro til ledelsen når de kommuniserer en ting med markedet og så dokumenterer de det helt motsatte? Når man snakker med ledelsen blir det bare løsprat og man sitter igjen med at en slik samtale er totalt bortkastet.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 21:41 3790

Postcorona skulle tilsi 20 kr har jeg hørt folk snakke om. Men Postcorona er her og nå, mens kursen faller som en stein.
Hysa
26.01.2022 kl 09:35 3518

SS,

Du og jeg har en heftig historie bak oss med diskusjoner. Det var en fin tid det.

Jeg får svare deg bedre når jeg får tid.

Jeg viste deg en gang hvordan du fikk tilgang til Topp-50lister. Du kan gå inn å se hvem som har solgt fra justeringen ble meldt... Topp-50 er kun ubetydelige bevegelser, og volumet kommer fra 51 og ned. Så det er lett å tenke hvem som springer ut døren, for ingen har gevinster på dette nivået. Det er små aksjonærer som er lei og trist. Samt short. Positive er at short må dekkes inn.

Satse på vi får en innkalling til EGF. Det kan trigge en tilbakekalling av short-posisjoner. Det kan bli heftig 😉
Redigert 26.01.2022 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Hysa
26.01.2022 kl 09:54 3482

Min spådom og håp er at sauebonden stenger porten og sender aksjen opp til rundt 7kr. Da vil det tegnes et kraftig OHS, med potensial opp til 9-10kr. Før påske. En positiv oppdatering på driften i januar kan være en trigger som sender aksjen opp.
CRBLS
26.01.2022 kl 11:29 3394

Har ikke mannen ett poeng? Selv justert for nedskrivningen males ikke ett bilde av sterk underliggende drift. Jeg har aksjer, kommer til å fortsatte å eie aksjer, men blir for dumt å sette på skylapper og prøve å overbevise noen om at ikke: tilliten er tynnslitt, løfter brutt og driften har vært svak.

Må heller være ærlige på at ACR ikke er blitt straffet uten grunn, men at det selvfølgelig gir gode muligheter fremover. Om bokførte assets nå gir ett riktig bilde av de faktiske verdier, og man via driften klarer å overbevise er jo oppsiden ekstrem. Jeg kjøpte litt til igår, men er det er jo ett flaxlodd.
tenketanken
27.01.2022 kl 14:17 2996

Sett på talla til Intrum, som fra underskudd i 2019 revitaliserte
seg på nye porteføljekjøp gjennom 2020. De leverte nå i Q4-2021
tidenes tall Resultatet gir kurs Sv.kr 673,- på P/E 18 ( Stor oppside )
De har bekreftet utbytte sies det på 13,50

Hele bransjen har over tid slite med ugunstig kjøp av portefølje, som
Har fått ringvirkninger som brudd på Lånevilkåra, nedgradering fra
finansintuisjoner, og en tid ble de også massiv shortet.
Den tid er nå beviselig forbi. Bransjen revitaliserer seg nå på nye
porteføljer til et bedre IRR. Dette er fremforhandlet gjennom en
restriktiv og lang prosess, som nå også tar innover seg porteføljenes beskaffenhet.

Axa er også en del av denne prosessen, der nye innkjøp har
vert knyttet opp mot samme restriktiv innkjøpspolitikk gjennom 2021
Her kan man ha mange meninger om når og hvor mye de har kjøpt,
da de tydeligvis ligger mer bakpå med innkjøp en andre.
Jeg tror det kan ha vært prissmart, å være avventende i et opphetet markedet.

Vi vil IGJEN SE at Axa dobler seg PÅ NYTT fra dagens nivå, for
gevinsten kommer som kjent fra bunnen og opp for de som er med.
EnAksjeTil
28.01.2022 kl 09:39 2721

Da ble det påfyll i dag til pene 5.77.
carpe
28.01.2022 kl 09:45 2735

Hei tenketanken. Godt å se at du er optimist. Jeg mener å ha sett at dette noe du har vært fra 11-12 kroner og hele veien ned til under 6 kroner. Ære være deg for det. For mitt vedkommende er det slutt å være aksjonær i Axaxtor. Det ble et lite tap på denne investeringen. Årsaken til at jeg solgte meg ut er at jeg hadde null tillit til CEO og ledelsen i selskapet. For meg er dette noe som er helt fundamentalt når jeg investerer i en aksje. All desinformasjon i 2021, ja sogar direkte løgn og uttalelser om et bedre 2021, alt slo feil. Meget mulig at 2022 blir et bedre år og at kursen vil stige igjen, litt på bakgrunn av det du skriver. Men det blir uten meg med på lasset. Lykke til videre til dere andre Axactor aksjonærer.
tenketanken
28.01.2022 kl 11:59 2675

Hei carpe!

Jeg sitter i flere aksjer hvor jeg har vektet meg inn fra et gitt nivå, der
endrede moment fra tid til annen krever en opp/ned vekting av aksjen.
Slik prøver jeg å optimalisere gevinsten, ut ifra gitte omstendigheter.
Slik også i Axa.

Overvekt av aksjer på Ose har mistet moment på samme måte som Axa,
men ofte på langt mer problematiske og uoversiktlige premisser.
Dermed det lett å møte utfordringer, i et format som er «hode i veggen».

Ja, jeg er optimist på egne vegne! Om jeg ikke kunne forsvare det, så ville
grunnlaget for mine avgjørelser falle som et korthus. Derfor lener jeg meg
ofte på ordtaket: «det er bedre å vite litt, en ingenting»

Lykke til med dit valg!
Redigert 28.01.2022 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
nyigamet
28.01.2022 kl 18:32 2615

Hei dere, så det kom melding i ettermiddag om ekstraordinær g.forsamling 21.02.22.
Valg av ny styreleder ja, men kommer det også vedtak om emisjon? kr 4,50/5- ?
Redigert 28.01.2022 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
tenketanken
28.01.2022 kl 19:20 2617

Valgkomiteen i Axactor foreslår Jon Kristian Melhuus som
ny styreleder i selskapet, Merete Haugli, som har vært
midlertidig styreleder, vil fortsette som ordinært styremedlem.

Den ekstraordinære generalforsamlingen vil være 21. februar.
Slettet bruker
28.01.2022 kl 19:23 2640

Emisjonen kommer den, men den settes ikke på 4-5 tallet. Den skal nok en plass 1-2 kr tenker jeg.
nyigamet
28.01.2022 kl 19:36 2626

Å bytte styreleder kan jo til tider være positivt, men det 'reparerer' ikke det som har vært frem til nå og de drift, porteføljentapene ++ de måtte ha i 'bagasjen'. tall kan vel mulig tilsi k.3,- ich, men 1-2 er for negativt.

Utvanning kommer nok dessverre) og da bør en være med. Håper også JF blir med videre og ikke selger seg ned...:/ om han gjør, da blir det mørkerøde dager
Redigert 28.01.2022 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2022 kl 19:52 2647

Dødsriket da?

JF selger seg ikke ned, han skal jo ha denne omtrent gratis. Han har jobbet denne ned fra sin inngang da han kom hånd i hånd med Endre inn på 24,90 kr. Det tror jeg Hysa også husker godt, for han applauderte dette. Vi andre med Fredriksen erfaring skjønte at nå er det bare å selge, og sette shorten.

I dag har Fredriksen fått dette ned på 4-5 tallet, foreløpig 4,85 som laveste kurs. Han har nok satt noen krav, om å dumpe emisjonskurs til minimale nivåer, hvor han og indre sirkel får det meste, resten får smuler og en rep emi.

Dette skal av børs, det er jeg rimelig sikker på, og det til en kurs som gjør at mange vil angre på at de ikke solgte på 5-6 kr og ALDRI så seg tilbake i AXA speilen.
Tectic
28.01.2022 kl 20:35 2685

Så dramatisk....









Kapteinen sender ut S.O.S signaler både på Shareville og HO nå. Stay tuned
tenketanken
28.01.2022 kl 21:35 2664

Axa i forhold til B2h har 1,56 milliard mindre lån ved Q3-21, i tillegg
en stor kapitalreserve som kan trekkes opp, før en er like utvannet.
Dette er ETTER Q3 der B2h har levert glitrende resultater, mens Axa
har skrive ned en stor ubalanse gjennom samme tidsrommet.
Likevel har vi samme Gjeldsgraden, utrulig spør du meg!!

Q3-21 Axa Gjeld 8,91 Milliard/ Pr dato Gjeldsgrad 2,08 MCup 1,6 Milliard
Q3-21 B2h Gjeld 10,47 Milliard/ Pr.dato Gjeldsgrad 2,08 MCup 3,9 Milliard

Like utrulig er det at Axa skal prises ca 10 krone under egenkapitalen
til skarve 1,6 Milliard mens Axa prises til 3,9 Milliard på samme balansen.

Å ikke skjønne tall, blir som å spille etter noter som en ikke kan,
Det blir lett falskt og motbydelig å høre på !
Redigert 28.01.2022 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
navnkalle
29.01.2022 kl 08:57 2581

Hva har B2H med diskusjonen å gjøre?
Men jeg kan svare allikevel. B2H har levert stabilt overskudd i alle kvartaler siden Q1 2017 med unntak av ett, hvor det var store nedskrivinger. De ender opp med 1-2 kr i netto overskudd per aksje for 2021 ,mens Axactor ender opp med ca 1,65 kr i tap per aksje. Gjelden er lite relevant når det kommer en jevn strøm av kontanter inn til å betale avdrag og renter. Axactor har jo emisjon på emisjon i historien sin. Jeg tror ikke Axactor trenger emisjon lenger, da de har god balanse og EK dekning, samt muskler til å kjøpe opp aktuelle porteføljer. Begge vil øke overskuddet i årene som kommer fremover, og etter min mening er det røverkjøp på begge 2 på disse børskursene som er nå.
Slettet bruker
29.01.2022 kl 09:55 2728

Tenketanken:


Siden 2019 har du levert 906 innlegg om AXA. I samme periode har AXA gått stikk motsatt vei på børsen, og tallmessig enn det du har skrevet om i snart 1000 innlegg.


Her er ett av dine tidlige innlegg, og alle ser jo hvordan dette har gått.



Kjøper Fredriksen seg opp, for å ta AXA av børs ?
tenketanken
14.05.2019 kl 10:14 524
Med ytterligere kjøp av 750.000 aksjer, så har Fredriksen igjen signalisert at hensikten kan være å ta AXA av børs.
Før han kan sette frem et tilbud må han først erverve 1/3 av aksjene totalt 51.657.038 aksjer. Han kommer da i det vi kaller tilbudsplikt.
Da må han sette frem et tilbud som aksjonærene aksepterer, eller igjen velge å selge seg ned under tilbudsplikt.


Teller vi nå sammen alle aksjene han eier sammen med 13 mil Warrants ,så har han nå 50.907.148 aksjer tilsvarende 32,85%.
Det betyr han trenger bare å kjøpe ytterlig 749.890 aksjer for å komme i tilbudsplikt på 33,33 % av aksjene tot 51.657.038 aksjer


CASE 1. SOM VIL PRESSE KURSEN OPP I KR 35-40
For å få 13 mil warrants lev.som 13 mil aksjer, må kursen den 24.okt.-19 minst være
kr 32,5 Her er mye penger i spill, alene er dette et STERKT CASE FOR KURSOPPGANG


CASE 2. SOM VIL PRESSE KURSEN OPP I KR 35-40
Fredriksen har frem mot dato 24.okt-19 måtte kjøpt tot. 38.657.038 aksjer.
Selv for han er det MEGET VIKTIG å få de kapitalisert opp, spesielt inn mot kjøp av AXA.


CASE 3. SOM VIL PRESSE KURSEN OPP I KR 35-40
Fredriksen må komme med et bud på selskapet, i intervallene 35-50 for å få nødvendig
aksept fra aksjonærene.(MANGE aksjonærer KJØPTE rundt + -Kr 28,-)


CASE 4. SOM VIL PRESSE KURSEN OPP I KR 35-40
Skulle Fredriksen ikke kjøpe flere aksjer inn mot dato og følgelig ikke kjøpe AXA av børs, så har han likevel den SAMME interessen
av å få levert Warrants den 24.0kt-19
Det handler fortsatt om vanvittig mye penger, som da blir utløst sammen med oppkapitalisert portefølje.


Alt dette veit markedet, derfor har vi allerede et underliggende kjøps press i aksjen.
På et gitt tidspunkt frem mot den 24 Okt.-19, starter en hard og brutal posisjonering
for en opp side på 70-100% fra dagens kurser.

Redigert 29.01.2022 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Tectic
29.01.2022 kl 10:11 2715

Ja det er alvorlige ting!

Men ting forandrer seg. Er det så interessant å se bakover, leite i arkivet for å hevde seg?....neppe.