Er 2022 -> AXA året?

Hysa
ACR 02.01.2022 kl 20:47 22691

Setter en slant på at 2022 er året for AXA.

100% / 15kr+ romjulen 2022.
EnAksjeTil
28.01.2022 kl 09:39 2748

Da ble det påfyll i dag til pene 5.77.
tenketanken
27.01.2022 kl 14:17 3023

Sett på talla til Intrum, som fra underskudd i 2019 revitaliserte
seg på nye porteføljekjøp gjennom 2020. De leverte nå i Q4-2021
tidenes tall Resultatet gir kurs Sv.kr 673,- på P/E 18 ( Stor oppside )
De har bekreftet utbytte sies det på 13,50

Hele bransjen har over tid slite med ugunstig kjøp av portefølje, som
Har fått ringvirkninger som brudd på Lånevilkåra, nedgradering fra
finansintuisjoner, og en tid ble de også massiv shortet.
Den tid er nå beviselig forbi. Bransjen revitaliserer seg nå på nye
porteføljer til et bedre IRR. Dette er fremforhandlet gjennom en
restriktiv og lang prosess, som nå også tar innover seg porteføljenes beskaffenhet.

Axa er også en del av denne prosessen, der nye innkjøp har
vert knyttet opp mot samme restriktiv innkjøpspolitikk gjennom 2021
Her kan man ha mange meninger om når og hvor mye de har kjøpt,
da de tydeligvis ligger mer bakpå med innkjøp en andre.
Jeg tror det kan ha vært prissmart, å være avventende i et opphetet markedet.

Vi vil IGJEN SE at Axa dobler seg PÅ NYTT fra dagens nivå, for
gevinsten kommer som kjent fra bunnen og opp for de som er med.
CRBLS
26.01.2022 kl 11:29 3421

Har ikke mannen ett poeng? Selv justert for nedskrivningen males ikke ett bilde av sterk underliggende drift. Jeg har aksjer, kommer til å fortsatte å eie aksjer, men blir for dumt å sette på skylapper og prøve å overbevise noen om at ikke: tilliten er tynnslitt, løfter brutt og driften har vært svak.

Må heller være ærlige på at ACR ikke er blitt straffet uten grunn, men at det selvfølgelig gir gode muligheter fremover. Om bokførte assets nå gir ett riktig bilde av de faktiske verdier, og man via driften klarer å overbevise er jo oppsiden ekstrem. Jeg kjøpte litt til igår, men er det er jo ett flaxlodd.
Hysa
26.01.2022 kl 09:54 3509

Min spådom og håp er at sauebonden stenger porten og sender aksjen opp til rundt 7kr. Da vil det tegnes et kraftig OHS, med potensial opp til 9-10kr. Før påske. En positiv oppdatering på driften i januar kan være en trigger som sender aksjen opp.
Hysa
26.01.2022 kl 09:35 3545

SS,

Du og jeg har en heftig historie bak oss med diskusjoner. Det var en fin tid det.

Jeg får svare deg bedre når jeg får tid.

Jeg viste deg en gang hvordan du fikk tilgang til Topp-50lister. Du kan gå inn å se hvem som har solgt fra justeringen ble meldt... Topp-50 er kun ubetydelige bevegelser, og volumet kommer fra 51 og ned. Så det er lett å tenke hvem som springer ut døren, for ingen har gevinster på dette nivået. Det er små aksjonærer som er lei og trist. Samt short. Positive er at short må dekkes inn.

Satse på vi får en innkalling til EGF. Det kan trigge en tilbakekalling av short-posisjoner. Det kan bli heftig 😉
Redigert 26.01.2022 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2022 kl 21:41 3817

Postcorona skulle tilsi 20 kr har jeg hørt folk snakke om. Men Postcorona er her og nå, mens kursen faller som en stein.
carpe
25.01.2022 kl 21:16 3877

Hvorledes kan du ha full tiltro til ledelsen når de kommuniserer en ting med markedet og så dokumenterer de det helt motsatte? Når man snakker med ledelsen blir det bare løsprat og man sitter igjen med at en slik samtale er totalt bortkastet.
realist15
25.01.2022 kl 19:55 4003

Unødvendige karantenetiltak og vannvittige klimatiltak har ført til tidenes inkassobombe. Selvfølgelig vil inkassobyråenes tjenester være etterspurt nå. Eneste mulige grunn til at ikke inkassobyråne vil tjene gode penger penger framover nå, vil så vidt jeg kan se være hvis de utfører dårlig håndtverk. Personlig har jeg full tiltro til Nåværende ledelse, som har vist evne til å handle gode porteføljer. Gammel moro og slett arbeid under tidligere ledelse er også nedskrevet. Har stor tro, på at aksjekursen nå befinner seg veldig nært bunnen. en krone hos axactor som er blant dem, som vil tjene penger framover, kjøpes over børs til kun 40 øre. Det er hva jeg kaller et røverkjøp.
investius
25.01.2022 kl 19:54 4008

Veldig troverdige innlegg fra en som registrerte seg her på forumet for par dager siden, 23.01.2022.
Eneste denne personen (Ingolv_Kvamme) har gjort hittil er å slenge dritt om AXA.
Vil anbefale alle å ignorere denne personen.

Redigert 25.01.2022 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Snofall
25.01.2022 kl 19:14 4065

Det ville også jeg sagt hvis jeg var short i aksjen. Unødvendig kommentar.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 18:55 4070

1 år til neste "krem kvartal", som regnes som Q4 i inkasso. Da kan jo inflasjon og renteøkninger ha utradert børsene, og AXA står i 1 kr. Kanskje øresaksje.

Her ville jeg ikke satt sparekronene mine. Kun short som gjelder her.
Slettet bruker
25.01.2022 kl 18:53 4080

Jeg vet at du Hysa har vert med på mye verre ting enn dette i AXA.
En gang skulle du kjøpe alle aksjene som ble lempet ut, for å holde en støtte. Det er titalls kroner over dagens kurs.

Problemet nå er at AXA sin ledelse har null tillit.
Det er skjeletter i skapet mange av oss har påpekt i åresvis.
Johnny er ikke rette mannen.
Endre var rette mannen, men en cowboy.

Goodwill er blåst opp i dagens situasjon, den må korrigeres.

Selskapet har i nesten ethvert kvartal sagt at "neste Q" blir alt så mye bedre. Kostnader, innkreving, ja alt - men gang på gang, så kommer skuffelsene.

Selskapet har null troverdighet lengre. Snart må emisjon nr tre komme, også den går til drift og rydde i gammel morro, fremfor å kjøpe billig gjeld.

Bunnen var 4,85 sist, jeg tror den skal testes. Ryker den, så er det på nytt inn i Dødsriket.
Invesreg
25.01.2022 kl 18:45 4094

Ved inngangen til korona så stupte kursen ned i kjelleren. Alle mente at når samfunnet åpner opp så skal ACR virkelig vise sin styrke, men så skjer det samme igjen! Rett ned i kjelleren.
Er ikke det ironi så vet jeg ikke. Tragikomisk hele selskapet.
Hadde vært gøy å høre hva de selv har å si om saken, alle de småsparere som har tapt penge sine.
Redigert 25.01.2022 kl 18:46 Du må logge inn for å svare
Hysa
25.01.2022 kl 18:44 4090

Med denne utviklingen så er kursen 0 om ca.3uker 😂😂. Det er så dumt at man kan egentlee bare flire 😂👍. Trøsten er at d er skarvelige volum kursen går ned på. Så når sauene er ute så stenges døren å kursen går opp igjen. Satser på det 👍
carpe
25.01.2022 kl 17:30 4203

Dette er den brutale virkeligheten når tilliten til de som styrer den svikter.
china
25.01.2022 kl 16:39 4303

Her rømmer folk skuten!
carpe
25.01.2022 kl 10:03 4489

Hvem ønsker å investere i et selskap der ledelsen over tid har ført sine aksjonærer bak lyset med regelrett løgn. Ceo som lovet et bedre 2021 allerede FØR Q3 men i stedet la frem et elendig resultat. Og så kom Q4 . Katastrofe. Hvem kan ha tillit til dette? Fredriksen er nok ikke ty han heller. Klart han ønsker høyere kurser men da må ledelsen enten skiftes ut eller noe annet radikalt må til.
U2Bono
25.01.2022 kl 09:48 4521

Når alle andre aksjer reverserer store deler av gårsdagens fall, så fortsetter Axactor i rødt... Merker jeg har vært altfor tålmodig med dette selskapet nå. Det vil seg rett og slett ikke. Til tross for mye elendighet, er aksjekursen fullstendig frakoblet selskapet. Fredriksen styrer denne akkurat hvor han vil. Spiller vel ingen rolle for han om aksjekursen faller, da presser han ut utålmodige og snapper opp selskapet billig (som han gjorde med Aktiv Kapital). Hadde vært helt uproblematisk sitte med denne aksjen om noen andre var største aksjonær, men det gjør det svært ekkelt å sitte med denne når Fredriksen styrer som han vil. Og hvorfor er det ingen i ledelsen som kjøper aksjer nå? Hvis de ikke har troen på selskapet til kurs på 5-tallet, så er det ikke mye som kan redde aksjonærene her...
EnAksjeTil
24.01.2022 kl 22:32 4686

Jeg å mener nedgangen er overdrevet. Fortsatt mye rot i Axa, men det tar tid å snu skuta og jeg tror de klarer det på sikt. Mye negativitet på forumet er et kjøpssignal for meg. Du har mange gode argumenter Ingvold og jeg skjønner dine valg og synspunkter. Jeg er long i alt jeg foretar meg og U det lange løp er jeg Bull på aksjer. At OSE skal krakker med en oljepris langt over 80 har jeg ingen tro på, men vi lever i en tid der det er mye global usikkerhet og ting kan snu fort. Selv om rentene skal opp er de uansett historisk lave og vil være det i lange tider. Leste i en artikkel i dag at mennesker er elendige Tradere , noe jeg synes var et fantastisk uttrykk😂 Min store skepsis ligger i hvorvidt vi vi vil se det grønne skiftet.
Redigert 24.01.2022 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Hysa
24.01.2022 kl 22:07 4731

Axa justerer ned boken med knappe 4%, og kursen går ned 20%….. med denne faktoren er det fortsatt 80% igjen av boken når kursen i Axa er 0,00kr 😂. Dette er den mest idiotiske overdrevne nedgangen jeg har sett.

Usa i pluss. Satse på en kraftig rekyl opp nå!
Slettet bruker
24.01.2022 kl 17:04 4922

Short AXA som eneste posisjon på børsen. Solgte ungenes fond 1 uka i januar. Glad for det.

Stocholm børsen ned 12% nå - OSE har mye å ta igjen, nedover.....!
EnAksjeTil
24.01.2022 kl 16:59 4940

Mye kan skje på kort sikt, men ser man på aksjemarkedet historisk så flyter det rimelig greit oppover og jeg tror ikke dette forandrer seg i det store bildet Jeg er enig i alt du sier ang risikofaktorer og at vi står ovenfor en mulig nedgang. Det vil komme kriser i fremtiden også, men covid knekken var en helt unik hendelse. Uten den hadde jeg nok ikke eid aksjer i dag. AXA kan man diskutere i øst og vest. Jeg har valgt denne som mitt wildcard da jeg går for trygge kjedelige utbytteselskaper i utgangspunktet. Jeg har ikke solgt en eneste aksje. Har du solgt deg helt ut av aksjemarkedet?
Redigert 24.01.2022 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2022 kl 16:51 4964

Jeg blir målløs.

Det er nok mange som skal få seg en reality check etterhvert om dette utvikler seg. Børsene er alt for dyre, og for mye priset inn. Dette kan vi takke negative renter for, og pengetrykking, annen stimuli.

Inflasjonen plager sentralbankene, rentene skal kraftig opp. Dårlig nytt for børsene. Også for AXA, som kjøper gjeld med lånte penger......!

AXA skal nok langt nedover etterhvert. Ser ingenting som kan løfte den aksjen.
EnAksjeTil
24.01.2022 kl 16:49 4973

Jeg sier ikke at alt er rosenrødt i axa og det må ryddes opp i gammal moro, men nedgangen nå er overdrevet. Gjelder forøvrig markedet generelt. Samfunnet går mot varig gjennåpnig og så fort russerne rygger skal alle som selger seg ut i panikk nå inn igjen til en kostnad på 10-20 prosent. Jeg var ute av aksjemarkedet i mange år selv og hoppet inn igjen samtidig som det. Kjøpte bla Akso med et snitt på 7kr og fikk en kule der. Har pr nå en gav på 357 i aker asa, gav på 57 i storebrand. I axa har jeg gav på 9,2 men jeg har troen å fyller på. Ingen garantier i aksjemarkedet og alle er sin egen herre. Jeg kjøper ikke aksjer i gode tider når alt er rosenrødt. Har man psyke til å kjøpe motsyklisk av saueflokken gjør man suksess.
Slettet bruker
24.01.2022 kl 16:27 5043

Overhode ikke, denne nedgangen er varslet, både i ACR og børsene.

Jeg ville istedenfor ACR på 20 kr - ha kjøpt EQNR mars 2020 til 97 kr, og solgt sist uke for 260,- Slik blir det penger av. Ikke sitte her inkassopapirer hvor det er helt fritt frem for debitorer å velge morro fremfor gammel morro...........
Slettet bruker
24.01.2022 kl 16:01 5076

Kryper stadig nedover. Snart nede på all time low, der hvor Endre kjøpte sin post 4,85 kr aksjen.

Hvor settes så emisjonen, som virker uunngåelig? Den burde blitt unnagjort på høyere kurser, men det går gjerne ikke så raskt med Johnny og DNB ?
tenketanken
24.01.2022 kl 13:52 5161


Klotind A/S Dugstad har øket i det senere: 193+30 Sum 2,23 mill aksjer
(Dugstad har også økt tidligere med 20,000 aksjer.)
Hysa
24.01.2022 kl 08:06 7994

Det er en post som øker på listene. Oppgjørskonto som snart er oppe på 1,5mill aksjer. Økte med 494k aksjer på fredag.
Tectic
23.01.2022 kl 20:12 8250

Jeg er ganske sikker på at de ikke har behov for påfyll.

Men om de Så gjør. Så har det nok med den store misligholdsbølgen som skal konsumeres fremover. Axactor er posisjonert i riktig marked.

Google translate. Men legger med link til kilde.

SPANIA Beholdningen av NPLs i Spania stiger til 83,1 milliarder euro Spania har den nest største porteføljen av misligholdte lån (NPLs) i hele Europa, bare bak Frankrike.

ALEXANDRE LIMA | 01.06.2022

«Beholdningen» av misligholdte lån (NPLs) i Spania steg til 83,1 milliarder euro i andre kvartal i år, den høyeste verdien siden 2019, ifølge data fra den siste NPL-rapporten fra Prime Yield, et spesialistfirma i Gloval-gruppen. ved verdsettelse av eiendomsmidler og lån for investeringsfond og banker. I denne forstand bør det bemerkes at Spania hadde den nest største porteføljen av misligholdte lån i Europa mellom april og juni 2021, 19 % av totalen, bare bak Frankrike, ifølge data fra European Banking Authority (EBA, for dets akronym på engelsk).

"I løpet av dette året ser det ut til at misligholdte lån har stoppet den nedadgående trenden som har blitt registrert de siste årene og som ble forsterket som et resultat av virkningen av koronaviruspandemien," sier Prime Yield.

Ser vi fram mot 2022, kan NPL-markedet i Spania nå 102 000 millioner euro, 22,7 % mer, med ulike misligholdte lån fra SMBer som forventes å komme på markedet i løpet av de kommende månedene.

«Finansinstitusjoner selger sin «beholdning» av dårlige fordringer, slik at de kan fortsette å redusere tap i påvente av en mulig ny bølge av dårlig gjeld som kan oppstå i løpet av de neste to årene som følge av mislighold og forverring av gjeld.

https://www.iberian.property/news/conferences/the-stock-of-npls-in-spain-rises-to-831-billion-euros/
Redigert 23.01.2022 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Karlaxel01
23.01.2022 kl 17:55 8388

Enig med Hysa, dette må være SS. Han prøver å påvirke kursen til sin egen fordel. Noe som er dessverre mulig med aksjer med lav omsetning. SS snakker aksjer opp når han er i posisjon, og ned når han har solgt (eller skal kjøpe). Ganskje kvalmt når man tenker på det.
Slettet bruker
23.01.2022 kl 16:52 8442

Du kan spekulere i det ene og det andre, det står jeg også fritt til Hysa.
Du har nok sett mer spenstige ting i AXACTOR enn det som har foregått januar 2022.

Klart AXA skal hente penger, det må dem jo. To siste emisjoner skulle pengene gå til store porteføljekjøp. Istedenfor renner pengene ut som i en sil, på alt mulig.
Pengene går jo ikke til annet enn drift og kostnader, ikke kjøp av råstoff.

Jeg ville uansett solgt nå, ventet på emisjonen, og håpe man får være med på leken med de store gutta. Jeg er også sikker på at Johnny sine dager er talte, og at 2022 er hans siste år.

Redigert 23.01.2022 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
Hysa
23.01.2022 kl 14:19 8548

Det er bare for folk å gå inn på Shareville å lese på forum under Axa. Så ser man hvem Ingolv er…

Du skriver først at Axa skal div… for så å tone ned med det bare er synsing… Blir grovt å komme med informasjon om at Axa SKAL gjøre div, for så at det ikke stemmer. Da må du formulere deg annerledes….
Redigert 23.01.2022 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Tectic
23.01.2022 kl 14:13 8560

Hva jeg personlig mener er uinteressant, holder meg til fakta. SS ier at moratorium ble avsluttet 31. Desember 2021 i Spania.



Klart det hjelper.
Slettet bruker
23.01.2022 kl 13:44 8621

Jeg har god oversikt, og historikk. Klart alt jeg skriver er korrekt. Vi leser det samme fakta grunnlag, men kanskje forskjellen er at man som sitter i klisteret ikke vil forstå, eller snakke opp aksjen. Litt annerledes for de av oss som ser dette fra sidelinjen, og ikke har egeninteresse av å tildekke neagtive fakta.

Sier du at det går så det griner i Spania og sør om Skagerrak ?
Tectic
23.01.2022 kl 13:36 8641

Du henger ikke med!

Det var ikke i Spania problemet lå. Det var de nordiske landene som hadde lavere collection (Norge og Sverige) og her har vi kronofogden og namsmannen noe og si, dermed er ikke denne inntektene/innkrevingen borte, den kommer inn i kassen til slutt. IRR er opp på forward flow kontrakter (nesten dobbelt), 3pc leverer nå 17 % av inntektene totalt. 3pc krever Ingen lån eller renter fra Axactor. Så ting går faktisk i riktig retning nå.

Resten av det du skriver har ingenting med Axactor å gjøre.



Slettet bruker
23.01.2022 kl 13:16 8671

Det fungerer tydeligvis i Spania. Og mange andre land uten en namsmann.
Så vidt jeg vet, så blir vel det neste "renteropet". Nå dreper inflasjonen folks økonomi.
Maten blir dyrere, strøm, fuel, reiser, renter, plank, biler, telefoner, og alt mulig annet. Ingenting blir billigere. Kostnadene ligger langt over lønningene.

Folk fant ikke råd å betale gammel morro da, tror du de vil gjøre det nå ? Tor du europa vil gi 3-4% lønnshop slik vi kan ligge ann til i Norge?
Neppe.

Denne virkelighetsoppfatningen din Tectic må du nok justere på. Hvorfor ikke kjøpt Equinor på 97 kr mars 2020 og selge den 260 kr nå, i tillegg til alle utbyttene? Det er vel ikke en lukurativ sak å sitte i inkasso eller axactor samme periode. Har det vel?
Tectic
23.01.2022 kl 13:06 8678

Påslaget regnes inn i portoføljekjøpene til inkassoselskapene framover. Det vil si at går rentene opp, så må høyere utgifter regnes inn i prisen på portoføljekjøp. Men det er også mange andre ting med renter som gjør mye positivt for inkasso- først og fremst så betyr høyere renter bedre verdensøkonomi, som igjen fører til mindre betalingsutsettelser/moratoriums da skyldnerene ikke kan beskyttes av lockdown og andre tiltak - i og med at verden går ut av pandemien.

Det er ikke makro som blir ødeleggende her.

Du nevner :

"Jeg leser at debitorene prioriterer ferie, julegaver og annen morro, fremfor gammel morro. Hvordan kan ACR tillate dette?"

Om du tror dette er en varig situasjon, så virker det noe naivt, prøv selv å ikke betale regninger/kreditt. Det funker noen kvartaler. Men til slutt så kommer namsmannen/inkasso og henter pengene fra deg.

Slettet bruker
23.01.2022 kl 12:40 8702

Rentene går opp, og det gjør også påslagene i lånene ACR har. Dette vil uansett spise opp optimaliseringen og kostnadskuttene.
Jeg leser at debitorene prioriterer ferie, julegaver og annen morro, fremfor gammel morro. Hvordan kan ACR tillate dette?