Uke 1, 2022
Nytt år og nye muligheter! Manchin snuser på BBB igjen, Chuck Sutton vil/kan ikke si så mye om RECs umiddelbare planer for Moses Lake og REC står i kurs 17,90 (sidelengs) ved åpning på årets første handelsdag.
Like clockwork 😂
Nå er det vel like før vi ser Donald igjen også kanskje?
Eller var det Nemis?
Nei det skjer kanskje bare under 16? 🤔
I forget
Nå er det vel like før vi ser Donald igjen også kanskje?
Eller var det Nemis?
Nei det skjer kanskje bare under 16? 🤔
I forget
Opportunist1
05.01.2022 kl 16:05
8093
Innlegget er slettet
Blir til stadighet overrasket over hvordan enkelte klarer å slenge ut kommentarer uten å bidra med noe som helst til diskusjonen. Totalt verdiløst.
Interessant artikkel om shorting og kursmanipulering som bør leses.
https://www.griproom.com/fun/why-your-stock-is-always-red
https://www.griproom.com/fun/why-your-stock-is-always-red
247Bulli
05.01.2022 kl 16:07
8081
Enig med deg. Men skjønner ikke hvordan feks Voleons økning 21.12 og senest 3.1 kan forsvares? Kursen har jo steget siden 20.12 og det fundamentale ser jo lysere ut en noen gang. Tror imidlertid det er mange mellomstore som holder seg under 0,5 % som trader. At de har en viss psykisk påvirkning på meg og mine valg i denne aksjen, det skal de ha.....(Veldig mye rart og snedig underholdning på trading tråden til denne aksjen, anbefales 👍)
Jeg kommenterte i en annen post hva som gjelder. Dine skriverier er verdiløse av den enkle grunn at du har null peiling.
Idiotiske teorier om shorting er ikke debatt. Det er søppel.
Idiotiske teorier om shorting er ikke debatt. Det er søppel.
Sa2ri
05.01.2022 kl 16:09
8057
Mitt poeng er at selve utlånet ikke registreres som en transaksjon i boken. Men, alle salg vedkommende gjør med sine lånte aksjer blir selvfølgelig synlige på samme måte som alle andre handler. Man kan jo bare tenke seg hvordan det ville blitt dersom alle utlån ble registrert som handler - da ville det blitt ragnarok og enda mer spekulasjon.
Ok, grei oppklaring.
Blir interresant å se om shorten økte i dag.
Blir interresant å se om shorten økte i dag.
Opportunist1
05.01.2022 kl 16:54
7812
Har aldri diskutert med deg - noen stilte et spørsmål, jeg svarte til vedkommende. Hvorfor du kaster deg inn i diskusjonen med oppgulpet ditt, forstår jeg ikke.
Men uansett - tror jeg bare sier god ettermiddag til deg.
Men uansett - tror jeg bare sier god ettermiddag til deg.
Redigert 05.01.2022 kl 16:57
Du må logge inn for å svare
"Det blir de hvis ikke utlåner og shorter opererer fra samme VPS konto - f.eks. hvis de ikke bruker samme forvalter. For at du skal disponere aksjene må de flyttes til din VPS konto."
Utlåner og shorter opererer fra samme VPS-konto? Dette er jo fullstendig tullete og et klart bevis på at du har null peiling.
Samme forvalter? Kaller du megler for forvalter? Det er også fullstendig tullete og nok et tilfelle der begrepsbruken avslører svært mangelfulle kunnskaper.
Men skrive skal du til tross for din manglende innsikt i og forståelse av aksjemarkedet. Det finnes nok av ressurser på nettet hvor du kan lese deg opp. Investopedia for eksempel.
Utlåner og shorter opererer fra samme VPS-konto? Dette er jo fullstendig tullete og et klart bevis på at du har null peiling.
Samme forvalter? Kaller du megler for forvalter? Det er også fullstendig tullete og nok et tilfelle der begrepsbruken avslører svært mangelfulle kunnskaper.
Men skrive skal du til tross for din manglende innsikt i og forståelse av aksjemarkedet. Det finnes nok av ressurser på nettet hvor du kan lese deg opp. Investopedia for eksempel.
VL
05.01.2022 kl 18:47
7457
Er det noen her som har en formening om Jon Andre Løkke? Kan han bli den nye CEO til REC? Han har tidligere vært I REC Wafer.
Sikkert tilfeldighet men han meldte om å gå av i midten av 2021, og Hanwha kom inn i november. Lov å håpe men det hadde helt rått med han som CEO i nye «REC»😊
Sikkert tilfeldighet men han meldte om å gå av i midten av 2021, og Hanwha kom inn i november. Lov å håpe men det hadde helt rått med han som CEO i nye «REC»😊
Redigert 05.01.2022 kl 18:53
CEO Jon André Løkke sitter ut Q1-2022.
Babbai
05.01.2022 kl 20:27
6988
In mid-2021, Jon André expressed to the Board that he had been CEO of the Company for over five years and that the time was right to initiate a process for identifying his successor.
Tidspunktet passer jo ganske bra. Det er ikke sikkert TT egentlig sluttet så brått... kanskje bare på papiret?
Tidspunktet passer jo ganske bra. Det er ikke sikkert TT egentlig sluttet så brått... kanskje bare på papiret?
Sluttet bare på papiret? Bullshit visvas.
Null
05.01.2022 kl 20:35
6967
Ja tenk det
Det er jo den digitale verden vi lever i
så man slutter på papir og forsetter digitalt slik som en avis ;)
Det er jo den digitale verden vi lever i
så man slutter på papir og forsetter digitalt slik som en avis ;)
Redigert 05.01.2022 kl 20:41
Babbai
05.01.2022 kl 20:35
6978
Man kan slutte på dagen slik TT gjorde (umiddelbar virkning
var det kanskje?), men det betyr ikke at han ikke kan ha diskutert dette med styret og andre på et tidligere tidspunkt. Eller tenker folk kun svart/hvitt?
Jeg bare nevner muligheten.
Med "på papiret" mener jeg at det er offisielt og at formell oppsigelse foreligger. Signaturen er på plass. Da er det på papiret. Før det kan man fortsatt planlegge overgangen etc..
At TT plutselig en dag etter alle disse årene sier "Nå pensjonerer jeg meg. På dagen. Dere får klare dere selv" - det er da veldig lite sannsynlig...
var det kanskje?), men det betyr ikke at han ikke kan ha diskutert dette med styret og andre på et tidligere tidspunkt. Eller tenker folk kun svart/hvitt?
Jeg bare nevner muligheten.
Med "på papiret" mener jeg at det er offisielt og at formell oppsigelse foreligger. Signaturen er på plass. Da er det på papiret. Før det kan man fortsatt planlegge overgangen etc..
At TT plutselig en dag etter alle disse årene sier "Nå pensjonerer jeg meg. På dagen. Dere får klare dere selv" - det er da veldig lite sannsynlig...
Redigert 05.01.2022 kl 20:41
Stabukk
05.01.2022 kl 21:25
6700
50 år og tidlegare erfaring frå REC Wafer bør vera fortrinn når Rec og ny eigar Hanwha satsar innan full solarkjede i USA. Har opplevd Løkke som framoverlent og PR-minded i Nel. Kanskje han kan bidra til å løfta Rec sin børsverdi litt nærmare Nel, om han får jobben. Men Hanwha/Q-Cells har vel og solide kandidatar?
Marketwatch
05.01.2022 kl 21:49
6592
Ber deg presisere hva som hadde vært "rått" med Løkke som ny CEO. Etter min mening har han ikke levert i NEL og jeg kan ikke se han har noe spesielt å tilføre
RECsi heller. Mer eller mindre mislykkede fotballtrenere har imidlertid ikke problemer med å få ny jobb, så kanskje det er slik det fungerer i næringslivet også.
Når det gjelde kursen til RECsi så tror jeg det skjer lite før selskapet selv annonserer restart av ML. Før det skjer skal driften sikres med leveringsavtaler, det er derfor lite trolig at det skjer noe før BBB vedtas i en eller annen form. Hanwha sin inntreden bør imidlertid sikre nedsiden. Som jeg har skrevet før, det er viktig å ikke legge alle eggene i samme kurv. Da har man midler til også å investere i andre aksjer, som kan gi fine gevinster i påvente av konkrete nyheter fra RECsi.
RECsi heller. Mer eller mindre mislykkede fotballtrenere har imidlertid ikke problemer med å få ny jobb, så kanskje det er slik det fungerer i næringslivet også.
Når det gjelde kursen til RECsi så tror jeg det skjer lite før selskapet selv annonserer restart av ML. Før det skjer skal driften sikres med leveringsavtaler, det er derfor lite trolig at det skjer noe før BBB vedtas i en eller annen form. Hanwha sin inntreden bør imidlertid sikre nedsiden. Som jeg har skrevet før, det er viktig å ikke legge alle eggene i samme kurv. Da har man midler til også å investere i andre aksjer, som kan gi fine gevinster i påvente av konkrete nyheter fra RECsi.
Det er svært strenge regler som regulerer ledelsen i ASA, det går på fullmakter og ansvar overfor aksjonærer, myndigheter osv.
TT gikk og forsvant inn i pensjonisttilværelsen. Ferdig snakket.
TT gikk og forsvant inn i pensjonisttilværelsen. Ferdig snakket.
Totalt uaktuelt med en ex-sjef fra NEL i denne posisjonen. Hanwha skal nå lede Recsi til de store kontraktene innen solarindustrien og den mest naturlige fordelingen er at CEO kommer fra HS. Kristian Røkke har jeg forøvrig stor tro på som styreleder
Babbai
05.01.2022 kl 22:56
6174
Du misforstår nok poenget mitt. Jeg skrev sikkert litt utydelig.
Poenget var at det er en mulighet at Røkke/REC hentet Løkke mid-2021, at Løkke da sa opp i NEL, og at REC og TT ble enige (implisitt, men ikke skriftlig) om at TT en gang ila de neste måneden skal avtre. Det var kanskje planen, men uten at det var satt på papiret. For å være fleksible, kan de ble enige om at han kan gå på dagen en dag som passer. Det betyr at han fortsatte å jobbe fra mid-2021 frem til den dagen han forsvant inn i pensjonisttilværelsen. Oppsigelsen/pensjonsdokumenter etc. ble da signert samme dag som han sluttet og selskapet sendte børsmelding.
Poenget mitt var altså at det ikke er helt urimelig at Løkke blir CEO dersom man tenker på hendelsesforløpet og tiden fra mid-2021 frem til nå. Om han er den beste CEOen er en annen diskusjon.
Poenget var at det er en mulighet at Røkke/REC hentet Løkke mid-2021, at Løkke da sa opp i NEL, og at REC og TT ble enige (implisitt, men ikke skriftlig) om at TT en gang ila de neste måneden skal avtre. Det var kanskje planen, men uten at det var satt på papiret. For å være fleksible, kan de ble enige om at han kan gå på dagen en dag som passer. Det betyr at han fortsatte å jobbe fra mid-2021 frem til den dagen han forsvant inn i pensjonisttilværelsen. Oppsigelsen/pensjonsdokumenter etc. ble da signert samme dag som han sluttet og selskapet sendte børsmelding.
Poenget mitt var altså at det ikke er helt urimelig at Løkke blir CEO dersom man tenker på hendelsesforløpet og tiden fra mid-2021 frem til nå. Om han er den beste CEOen er en annen diskusjon.
omac
05.01.2022 kl 23:05
6096
REC har blitt en global aktør sa TT før han sluttet, det blir nok en global CEO og
REC burde flytte ledelsen til USA, ihvertfall de neste par årene.
Sette opp et pendle-fly for de som ikke vil flytte.
Sette opp et pendle-fly for de som ikke vil flytte.
Stabukk
06.01.2022 kl 03:45
5483
«Den nåværende finansdirektøren i REC Silicon ASA, James A. May II, vil fungere som administrerende direktør mens styret sluttfører søket og rekrutteringen av en ny administrerende direktør». May er vel stasjonert i Moses Lake? Inntil vidare er vel det både betryggande og ein fordel med tanke på forhandling om kontraktar og jakt etter ekstra areal for «expansion», i samarbeid med City of Moses Lake. Med alt som skal skje under oppstart dei nærmaste åra, burde May få ein ny GEO på nabokontoret sitt i ML, ein amerikanar som kjenner bransjen?
James May har vel vært chief financial officer i Rec helt siden 2008 og som du sier lang erfaring med bransjen og det amerikanske markedet. Antar at Hanwha vil posisjonere seg med CEO stillingen.
Nsxnsx
06.01.2022 kl 09:05
4684
det var en god kjøpsmulighet på 17.82 :) var redd toget hadde gått :)
Nå er jeg tilfreds igjen :)
Nå er jeg tilfreds igjen :)
Nsxnsx
06.01.2022 kl 09:17
4556
Har dere lagt merke til en ting ?
Nå er det kun 4 ledige stillinger ved Butte/ML....altså har de ansatt 2 nye på Butte og den ledige stillingen ved ML er nå også besatt :) (opplæringsansvarlig)
Dra seg til :)
Nå er det kun 4 ledige stillinger ved Butte/ML....altså har de ansatt 2 nye på Butte og den ledige stillingen ved ML er nå også besatt :) (opplæringsansvarlig)
Dra seg til :)
manman01
06.01.2022 kl 09:18
4569
Lad traderne snuble over hinanden på vejen ud af døren.
Mig, jeg napper mere. Lol.
Mig, jeg napper mere. Lol.
Nsxnsx
06.01.2022 kl 09:21
4539
Hva skal de med en opplæringsansvarlig om fabrikken forblir STENGT ??
Her er det bare å handle ALT man kan få tak i under 22,- ( til og med alt under 30,- spør du meg) :)
Her er det bare å handle ALT man kan få tak i under 22,- ( til og med alt under 30,- spør du meg) :)
Redigert 06.01.2022 kl 09:22
Liten kommentar:
Det ble nevnt at de har hatt opplæringsansvarlig hele tiden, men at da de tidligere hadde vært ansatt på kortere intervaller er den nye stillingen en mer permanent stilling.
Men det betyr vel også samtidig at de ikke ser for seg noe mindre behov for opplæring enn tidligere ihvertfall 🙂
Det ble nevnt at de har hatt opplæringsansvarlig hele tiden, men at da de tidligere hadde vært ansatt på kortere intervaller er den nye stillingen en mer permanent stilling.
Men det betyr vel også samtidig at de ikke ser for seg noe mindre behov for opplæring enn tidligere ihvertfall 🙂
Slettet brukerskrev Øøøøøh. Var ikke vi på 19 igår?
Haha. Markedsverdien til REC og volatiliteten 😂😭
Fra 19kr til 17.57kr i løpet av 24 timer. Jaja. Akkurat nå er dette en trader aksje, men jeg er ingen flink trader og taper bare penger hver gang jeg prøver, så jeg får bare fortsette å ha is i magen og tenke langsiktig. Må jo innrømme at det selvfølgelig er litt kjedelig at RECs markedsverdi ikke har reagert slik som jeg håpet når jeg først gikk inn i casen, men man må adskille markedsverdi fra selskapet. Det er to helt forskjellige ting. Selskapet er knallsterkt og vil i følge mine prognoser bli en svært viktig aktør innenfor silan og polysil markedet i USA og vesten. Markedsverdien får bare sjonglere i mellomtiden og være volatilt. Jeg satser på at all frustrasjonen med opp og nedturer vil bli mer enn gjort opp for alle aksjonærer, når selskapet virkelig setter i gang.
Avventer med ytterligere kjøp til vi enten ser 16-tallet eller 20-tallet. Men jeg klarte jo ikke å holde meg disiplinert sist, så vi får se. Haha.
Fra 19kr til 17.57kr i løpet av 24 timer. Jaja. Akkurat nå er dette en trader aksje, men jeg er ingen flink trader og taper bare penger hver gang jeg prøver, så jeg får bare fortsette å ha is i magen og tenke langsiktig. Må jo innrømme at det selvfølgelig er litt kjedelig at RECs markedsverdi ikke har reagert slik som jeg håpet når jeg først gikk inn i casen, men man må adskille markedsverdi fra selskapet. Det er to helt forskjellige ting. Selskapet er knallsterkt og vil i følge mine prognoser bli en svært viktig aktør innenfor silan og polysil markedet i USA og vesten. Markedsverdien får bare sjonglere i mellomtiden og være volatilt. Jeg satser på at all frustrasjonen med opp og nedturer vil bli mer enn gjort opp for alle aksjonærer, når selskapet virkelig setter i gang.
Avventer med ytterligere kjøp til vi enten ser 16-tallet eller 20-tallet. Men jeg klarte jo ikke å holde meg disiplinert sist, så vi får se. Haha.
He-he.. Samme her. Lett å se mønstrene med fasit i hånd, men mine forsøk på trades har stort sett endt med stiv nakke, og lite ekstra på konto.
Stoler på fundamentet, og tror vi står svært nær mer nyheter nå
Stoler på fundamentet, og tror vi står svært nær mer nyheter nå
Nsxnsx
06.01.2022 kl 10:01
4230
Jeg har faktisk turt å trade litt mer enn vanlig og var ute med en for meg STOR post når vi tippet 19....det var en svært dårlig følelse.
Jeg er nå kommet 100% inn igjen på 17.80 ish og er mye mer rolig nå :)
Jeg er nå kommet 100% inn igjen på 17.80 ish og er mye mer rolig nå :)
omac
06.01.2022 kl 10:33
4058
Det er bare 1,4 mill aksjer omsatt. Dette lille fallet hentes fort inn igjen om ikke makro sender den enda mer ned
Ja/ nå får vi se hvordan kursen reagerer når RECsi sender melding om oppstart samt inngåtte kontrakter.
Hvis markedsverdien til RECsi etter slike meldinger fortsatt holdes under 20 milliarder (50 per aksje), håper jeg styret vurderer å flytte til børs i USA.
Verdiene av RECsi når fabrikkene har kunder er jo egentlig hinsides…
Hvis markedsverdien til RECsi etter slike meldinger fortsatt holdes under 20 milliarder (50 per aksje), håper jeg styret vurderer å flytte til børs i USA.
Verdiene av RECsi når fabrikkene har kunder er jo egentlig hinsides…
omac
06.01.2022 kl 11:16
3807
Jeg tipper Voleon økte shorten med 300k aksjer nå nettopp, fasit i morgen kl 1530
Nsxnsx
06.01.2022 kl 11:24
3718
Ja ser ut som de styrer kursen der de vil.....fundamentet er usynlig for 90% av aksjonærene (oss små vel og merke) så vi er meget lette å manipulere.
Topp 50 ser ikke ut til å bry seg nevneverdig, så blir spennende å se hvem som får den største gevinsten til slutt.
Topp 50 ser ikke ut til å bry seg nevneverdig, så blir spennende å se hvem som får den største gevinsten til slutt.
nemi's
06.01.2022 kl 11:38
3555
Jeg har forklart dere hvordan dette kom til å gå. Handelsavtale med Kina, JV'et i Kina, Violet Power, G14, silangass i ML. Jeg har hatt rett i alt! Også at REC gikk i 1 kr.
Alt dere har fantasert om har vært ren bullshit. Hanwha står til ansvar for sine aksjonærer. Kun det. De driver på rundt SEMA og BBB i US av hensyn til egne interesser, og ikke minst skatteletter for produksjon fra panelfabrikken i Georgia. REC, derimot, hører dere ingen ting fra. Det er fordi REC har null å berette. REC vet at uansett om Hanwha skulle kunne bidra til at wafer-produksjon kommer i gang i US, så tar det flere år. Fordi det tar flere år å etablere nok wafer-kapasitet i US til å kunne ta det meste av ML's kapasitet. Til vanvittig investeringkost. Og i mellomtiden kommer dessuten Hanwha å foretrekke å kjøpe rimelig høykvalitetswafer fra Asia til US/Georgia, akkurat slik de gjør i dag.
Hanwha talks the talk. REC er musestille. Det er det en god grunn til. For REC kan ikke starte litt opp i ML, til skyhøy driftskost. En eller annen gang. Skriveriene deres her ikke viser at dere heller ikke nå skjønner noe som helst.
Gjett hvem som får rett igjen. Som alltid.
Alt dere har fantasert om har vært ren bullshit. Hanwha står til ansvar for sine aksjonærer. Kun det. De driver på rundt SEMA og BBB i US av hensyn til egne interesser, og ikke minst skatteletter for produksjon fra panelfabrikken i Georgia. REC, derimot, hører dere ingen ting fra. Det er fordi REC har null å berette. REC vet at uansett om Hanwha skulle kunne bidra til at wafer-produksjon kommer i gang i US, så tar det flere år. Fordi det tar flere år å etablere nok wafer-kapasitet i US til å kunne ta det meste av ML's kapasitet. Til vanvittig investeringkost. Og i mellomtiden kommer dessuten Hanwha å foretrekke å kjøpe rimelig høykvalitetswafer fra Asia til US/Georgia, akkurat slik de gjør i dag.
Hanwha talks the talk. REC er musestille. Det er det en god grunn til. For REC kan ikke starte litt opp i ML, til skyhøy driftskost. En eller annen gang. Skriveriene deres her ikke viser at dere heller ikke nå skjønner noe som helst.
Gjett hvem som får rett igjen. Som alltid.