đ„đ„ FinansdirektĂžr snakker om 18 ganger 3kr til 40krđ„đ„.
Rally dette. burde se 10kr fort? noen tanker ref FA i dag.
Slutter 3,5-4kr i dag? kan det skje.
Slutter 3,5-4kr i dag? kan det skje.
Redigert 11.01.2022 kl 00:03
Du mÄ logge inn for Ä svare
njn-
18.10.2022 kl 21:53
4297
googleearth11 skrev Det er vel en grunn til at QEC gÄr til hÞyesterett for Ä fÄ erstatning....
QEC har ikke gÄtt til hÞyesterett men lagt frem sin sak for Quebec rettssystem, og hvis de avviser saken eller ikke blir enige vil Questerre gÄ videre til Canadas hÞyesterett.
njn-
18.10.2022 kl 23:20
4152
googleearth11 skrev Kun for syns skyld....
Du er veldig skrÄsikker pÄ utfallet.
Tror du fÄr deg en nesestyver.
Tror du fÄr deg en nesestyver.
MC Axel
19.10.2022 kl 02:14
4062
Our friend Pierre Fitzgibbonđ
Pierre Poilievre willing to scrap environmental assessment to please Legault
Published Oct. 18, 2022
Other energy projects, like the massive LNG terminal in Saguenay, could be back on the table despite their rejection by both federal and provincial environmental assessments. Legault plans to anoint a new uber-minister of energy and the economy, Pierre Fitzgibbon
https://www.ctvnews.ca/politics/tom-mulcair-pierre-poilievre-willing-to-scrap-environmental-assessment-to-please-legault-1.6113938
Pierre Poilievre willing to scrap environmental assessment to please Legault
Published Oct. 18, 2022
Other energy projects, like the massive LNG terminal in Saguenay, could be back on the table despite their rejection by both federal and provincial environmental assessments. Legault plans to anoint a new uber-minister of energy and the economy, Pierre Fitzgibbon
https://www.ctvnews.ca/politics/tom-mulcair-pierre-poilievre-willing-to-scrap-environmental-assessment-to-please-legault-1.6113938
googleearth11
19.10.2022 kl 05:24
4050
Denne saken gÄr garantert til HÞyesterett, da den skaper presendens. Og det er snakk om mange penger.
Redigert 19.10.2022 kl 05:29
googleearth11
19.10.2022 kl 05:28
4050
Da har du ikke helt forstÄtt mitt standpunkt. Jeg fÄr ingen nesestyver, men en brÄte med penger. Det er bare det at situasjonen pr i dag ikke tyder pÄ noen som helst endring i Quebec`ernes idiotiske holdninger. AltsÄ mÄ vi forholde oss til god inntjening og kanskje flere brÞnner i Alberta - som vil sende kursen Ä QEC oppover. En eventuell erstatning i rettssystemet er ogsÄ noe som er mye mer trolig enn utbygging i Lowlands. Det fÄr vÊre en bonus, men ligger langt fram i tid.
Jeg baserer meg ikke pÄ tro. Det hÞrer hjemme i kirken. Ev moskeen. Eller andre gudshus. Forholder meg til realiteter og fakta.
Jeg baserer meg ikke pÄ tro. Det hÞrer hjemme i kirken. Ev moskeen. Eller andre gudshus. Forholder meg til realiteter og fakta.
MC Axel
19.10.2022 kl 09:47
3855
I like this "Other energy projects" could it be the QEC clean energy pilot etc. ;)
Enig MC Axel, isĂŠr dette:
Quote:
Andre energiprojekter, som den massive LNG-terminal i Saguenay, kunne vÊre tilbage pÄ bordet pÄ trods af deres afvisning af bÄde fÞderale og provinsielle miljÞvurderinger. Legault planlÊgger at udnÊvne minister for energi og Þkonomi, Pierre Fitzgibbon, som er Äbenlyst positiv til projektet pÄ trods af de farer, det udgÞr for biodiversiteten og Þkosystemerne.
Unquote:
Quote:
Andre energiprojekter, som den massive LNG-terminal i Saguenay, kunne vÊre tilbage pÄ bordet pÄ trods af deres afvisning af bÄde fÞderale og provinsielle miljÞvurderinger. Legault planlÊgger at udnÊvne minister for energi og Þkonomi, Pierre Fitzgibbon, som er Äbenlyst positiv til projektet pÄ trods af de farer, det udgÞr for biodiversiteten og Þkosystemerne.
Unquote:
Tunge tider for aksjen, 1,80 er under press
Fjellbris
19.10.2022 kl 14:53
3539
Som skrevet tidligere, ingen som Þnsker Ä selge her nede nÄr QEC gÄr mot EBITDA 300 mill i Är, gjeldsfritt selskap og har meldt Þkt produksjon neste Är. Kun tradere som leker seg litt pÄ lavt volum.
SĂ„ ligger erstatning og/eller oppheving Bill21 som ren bonus, begge disse 2 bonusene kan alene lĂžfte QEC med alt fra kr 4 - 40,-.
SĂ„ ligger erstatning og/eller oppheving Bill21 som ren bonus, begge disse 2 bonusene kan alene lĂžfte QEC med alt fra kr 4 - 40,-.
NÄr aksjen faller sÄ lett pÄ lave volum indikerer det vel at kjÞpsinteressen er syltynn. SÄ om noen Þnsker Ä selge seg ut med litt stÞrre volum er det vanskelig uten at kursen kollapser.
Markedet er definitivt ikke enig i din vurdering av aksjen.
Markedet er definitivt ikke enig i din vurdering av aksjen.
Fjellbris
19.10.2022 kl 15:42
3729
«Markedet» som du kaller det som er tradere som styrer aksjen pÄ syltynt volum kommer til Ä lÞpe etter pÄ vei oppover snart (frem mot og over Q3 presentasjon), bare vent og se :-)
Slettet brukerskrev Tunge tider for aksjen, 1,80 er under press
SÄ lÊnge fremtiden er lys for QEC, sÄ er det ikke vigtig, om kursen hedder 1,80 eller 1,95 NOK!!
tuja
19.10.2022 kl 16:38
3730
googleearth11 skrev Er ikke da ogsÄ salgsinteressen lav?
He he, ja, der sa du det. Blir forhÄpentlig stÞrre volum fram mot kv.rapportering den 10 nov.
Stock Walker
19.10.2022 kl 18:05
3616
Som det opp til flere ganger har vÊrt pÄpekt pÄ forumet, har Saguenay prosjektet null og nix med Qecs forekomster i Quebec Ä gjÞre, men vil rydde veien for eksport av Albertas enorme ressurser av naturgass til Europa hvis det blir godkjent og finansiert. Qec med sweet spots i Alberta vil innlysende fÄ stÞrre omsetning, men det dreier seg om peanÞtter i forhold til hva som ville blitt realisert hvis Quebecs forbud var blitt opphevet.
OPC1000
19.10.2022 kl 18:29
3598
Det kommer ingen overraskelser i Q-rapporten og dermed ingen kursbevegelser.
Hvor har du det ifra at fremtiden er lys for Qec? Jeg kan iallefall ikke se det prdd. Québec er over og ut men de kan jo Þke produksjon eksisterende felt, noe annet kan jeg ikke se. Verden ser mÞrkere ut nÄ en den har gjort pÄ lenge og markedene er pÄ vei sÞrover fra stor hÞyde, jeg ser kun mÞrke skyer i horisonten og det gjelder de fleste aksjer.
Fjellbris
19.10.2022 kl 18:54
3562
Vi snakkes etter Q3 slipp 10. november. Det kommer ingen overaskelser, men proof of the pudding kommer til Ă„ bli godt mottatt og lĂžfte kursen, ref. 300 mill EBITDA 2022 og guiding om Ăžkt produksjon / EBITDA 2023 i et gjeldsfritt selskap.
Redigert 19.10.2022 kl 18:55
minsin
19.10.2022 kl 19:11
3518
Har i grunnen liten tro pÄ Saguenay prosjektet - tror det blir for mye motstand med det prosjektet
Repsol og St John er i "fast track modus" --- alternativt sÄ er NS Goldboro - Tyskeran har jo vurdert Ä gi 4,5 mrd USD i lÄn til dette prosjektet
Dette blir i sÄfall en permanent utbygging - og ny infrastruktur / rÞrgater settes opp, skal derfor ikke kimse av MBs plan om utskipning via Becancour Port , som "ett midlertidig" anlegg..
Disse prosjektene vil muligens gi QEC en fordel...
Vi fÄr se hva Canadierne mener med "Fast Track" - Saguenay er nok ikke en del av det...
Repsol og St John er i "fast track modus" --- alternativt sÄ er NS Goldboro - Tyskeran har jo vurdert Ä gi 4,5 mrd USD i lÄn til dette prosjektet
Dette blir i sÄfall en permanent utbygging - og ny infrastruktur / rÞrgater settes opp, skal derfor ikke kimse av MBs plan om utskipning via Becancour Port , som "ett midlertidig" anlegg..
Disse prosjektene vil muligens gi QEC en fordel...
Vi fÄr se hva Canadierne mener med "Fast Track" - Saguenay er nok ikke en del av det...
Redigert 19.10.2022 kl 19:17
minsin
19.10.2022 kl 19:16
3499
Hmm mĂžrke skyer ?? hvor??
Gassprisene vil holde seg hĂžye i Ă„revis fremover(3-4 Ă„r) - Det vil vĂŠre energi mangel de neste par Ă„rene... inflasjon eller ei..
Allerede fra slutten av Nov vil vi se - Þkte gass priser nÄr EU begynner Ä tÊre pÄ reservene...Det vil vÊre en frykt gjennom vinteren nÄr EU vil gÄ tomme, klarer uansett ikke erstatte Russlands gass med skip, lagrene til eu skal holde i ca 3 mnd uten pÄfyll... Tipper det gÄr noen uker sÄ skrur Putin av siste rest av gass forsyninger mot Europa , muligens fÄr Ungarn litt sÄ de kan holde "kaffen lonka"
Satse pÄ QEC er som ei god halvgardering i ett nedadgÄende marked - andre selskap og bransjer vil slite mye mere..
Gassprisene vil holde seg hĂžye i Ă„revis fremover(3-4 Ă„r) - Det vil vĂŠre energi mangel de neste par Ă„rene... inflasjon eller ei..
Allerede fra slutten av Nov vil vi se - Þkte gass priser nÄr EU begynner Ä tÊre pÄ reservene...Det vil vÊre en frykt gjennom vinteren nÄr EU vil gÄ tomme, klarer uansett ikke erstatte Russlands gass med skip, lagrene til eu skal holde i ca 3 mnd uten pÄfyll... Tipper det gÄr noen uker sÄ skrur Putin av siste rest av gass forsyninger mot Europa , muligens fÄr Ungarn litt sÄ de kan holde "kaffen lonka"
Satse pÄ QEC er som ei god halvgardering i ett nedadgÄende marked - andre selskap og bransjer vil slite mye mere..
Redigert 19.10.2022 kl 19:44
Fjellbris
19.10.2022 kl 19:21
3482
Minsin 19.16 - spot on, jeg har ogsÄ vanskelig for Ä finne bedre aksjer pÄ OB i dagens marked, gjeldsfritt og som tjener sÄ gode penger, og som profiterer pÄ galskapen til Putin i form av Þkte olje/gass priser, samt et marked/verden som skriker etter produkter de produserer og selger.
googleearth11
19.10.2022 kl 19:37
3460
BehĂžver ikke komme overraskelser. HĂžyere inntekter er nĂždt til Ă„ komme. Dermed stigende kurs. Det er svĂŠrt enkelt.
minsin
19.10.2022 kl 20:00
3456
Ser mange aksjer med ett greit potensiale pÄ OB , handler litt om timing,bransje mm ...har selv kursmÄl pÄ 4-7 kr for Qec..
sigj2
19.10.2022 kl 20:43
3371
Natgas derborte er bare 5.44$ nÄ.
Er det meldt sommertemperaturer der i vinter.
Qec fÞlger gassprisen nÄ
Er det meldt sommertemperaturer der i vinter.
Qec fÞlger gassprisen nÄ
OPC1000
19.10.2022 kl 22:13
3230
Hadde det bare vÊrt sÄ enkelt (sÄ hadde alle kjÞpt i bÞtter og spann).
njn-
19.10.2022 kl 22:45
3170
Jeg forstÄr godt ditt standpunkt, men det ser ut som du er alene om dine meninger.
Du gjentar det, til det uendelige.
Du messer om dette mange ganger om dagen.
Du gjentar det, til det uendelige.
Du messer om dette mange ganger om dagen.
njn-
19.10.2022 kl 22:51
3150
Har du ett lite hÄp?
"Det fÄr vÊre en bonus, men ligger langt fram i tid."
"Jeg baserer meg ikke pÄ tro."
Og hva baserer du pÄ?
"Det fÄr vÊre en bonus, men ligger langt fram i tid."
"Jeg baserer meg ikke pÄ tro."
Og hva baserer du pÄ?
Redigert 19.10.2022 kl 23:17
njn-
19.10.2022 kl 23:07
3216
Det vil ta minst like lang tid Ă„ bygge ut Saguenay som St John.
SĂ„ hvem av dem er mest lĂžnnsom?
Tror nok ST John vinner med stor margin.
SĂ„ hvem av dem er mest lĂžnnsom?
Tror nok ST John vinner med stor margin.
Jeg er da flĂžjtende ligeglad med, hvad du mener đ SelvfĂžlgelig er fremtiden lys for QEC og det kan selv en anti-QECâ er som dig ikke spolere đ
Carlsen73
20.10.2022 kl 07:13
6753
Der er ikke anti-QEC'ere herinde. Der er nogle, der vil have stor gevinst, og der er nogle, der vil have billig indgang.
googleearth11
20.10.2022 kl 07:32
6765
Og sÄ er det noen som er nÞkterne optimister, som ser pÄ Qec som en grei investering som kan gi bedre avkasning enn Ä ha pengene i banken pÄ sikt.
Jo, jeg kan med sikkerhed godt nĂŠvne en, som er 100% anti.......gĂŠt selv :-)
Carlsen73
20.10.2022 kl 11:03
6437
Der findes nÊppe normaltfungerende mennesker, der tilbringer anseelige dele af deres dagligdag pÄ dette forum uden at vÊre interesseret i aktien.
minsin
20.10.2022 kl 11:45
6358
hmm "Normaltfungerende mennesker" er som regel mer interessert i nyheter rundt selskapet enn Ä bruke timevis pÄ Ä kommentere hvem som er interessert i aksjen eller ei..
Dessverre er QEC trÄdene forsÞplet med dritt snakk om andre personer- faktisk virker det nesten som om flesteparten her inne har kjÞpt qec uten Ä vite sÊrlig om selskapet , samtidig som man tror at alle aksjer skal opp pÄ gamle hÞyder - "fordi det bare er slik" verden fungerer.
Dessverre er QEC trÄdene forsÞplet med dritt snakk om andre personer- faktisk virker det nesten som om flesteparten her inne har kjÞpt qec uten Ä vite sÊrlig om selskapet , samtidig som man tror at alle aksjer skal opp pÄ gamle hÞyder - "fordi det bare er slik" verden fungerer.
Peter Sellers
20.10.2022 kl 14:35
6097
@minsin, velvalgte og kloke ord minsin....her er det alt for ofte personangrep dersom man ikke er bull til enhver tid!
Carlsen73
20.10.2022 kl 16:19
5944
Jeg kan ikke se, at det afkrÊfter min tese om, at alle her pÄ forummet er interesseret i aktien.
minsin
20.10.2022 kl 17:27
5827
Normalt fungerende mennesker bryr seg ikke om dine teser....de mener at det er selskapet qec som har relevans
Carlsen73
20.10.2022 kl 17:42
5804
Jeg tror, diskussionen er stukket lidt af. Jeg vil anbefale, at du finder tilbage til mit udsagns udgangspunkt, som vist var en meningsudveksling mellem Elly og Stevepick XL (jeg orker ikke engang selv at finde det).
Jeg har hverken befĂžjelser til eller forudsĂŠtninger for at udtale mig om, hvem der er normaltfungerende eller ej (og det har du vist heller ikke).
Jeg vil derfor sige, at det lyder hÞjst besynderligt, hvis der er tilstedevÊrende her pÄ forummet, der tilbringer op til flere timer dagligt herinde og i gennemsnit bidrager med et tocifret antal indlÊg om dagen, som slet ikke er interesseret i aktien.
Jeg har hverken befĂžjelser til eller forudsĂŠtninger for at udtale mig om, hvem der er normaltfungerende eller ej (og det har du vist heller ikke).
Jeg vil derfor sige, at det lyder hÞjst besynderligt, hvis der er tilstedevÊrende her pÄ forummet, der tilbringer op til flere timer dagligt herinde og i gennemsnit bidrager med et tocifret antal indlÊg om dagen, som slet ikke er interesseret i aktien.
sigj2
20.10.2022 kl 20:10
5662
NĂ„r skal egentlig natgas derborte slutte Ă„ falle?
GĂ„r da vitterlig mot en stein kald vinter.
GĂ„r da vitterlig mot en stein kald vinter.
Kennethp68
20.10.2022 kl 20:31
5610
Slut med LNG Canada og Tyskland har indgÄet aftale om hydrogen.
Under the agreement, Canada will export wind-generated hydrogen to Germany as that country looks to move away from Russian imports. While the Ukrainian war has made for an immediate crisis, Germany has also been shopping for long-term sustainable solutions.
"Our vision of the future and our shared aims are clear. Canadians and Germans and all our friends around the world look forward to good jobs, a strong economy and pure air," said Trudeau.
"We cannot as a world continue to rely on authoritarian countries that will weaponize energy policy as Russia is, that don't concern themselves with environmental outcomes, or labour rights or even human rights."
Canada hopes to export Canadian-made hydrogen within three years.
Scholz said the German coast cannot keep up with the same wind conditions found in Newfoundland and Labrador, making the province an ideal location for hydrogen production.
He said hydrogen will play a major role in Germany's future energy supply, especially in industries that are hard to decarbonize, such as shipping and aviation.
Under the agreement, Canada will export wind-generated hydrogen to Germany as that country looks to move away from Russian imports. While the Ukrainian war has made for an immediate crisis, Germany has also been shopping for long-term sustainable solutions.
"Our vision of the future and our shared aims are clear. Canadians and Germans and all our friends around the world look forward to good jobs, a strong economy and pure air," said Trudeau.
"We cannot as a world continue to rely on authoritarian countries that will weaponize energy policy as Russia is, that don't concern themselves with environmental outcomes, or labour rights or even human rights."
Canada hopes to export Canadian-made hydrogen within three years.
Scholz said the German coast cannot keep up with the same wind conditions found in Newfoundland and Labrador, making the province an ideal location for hydrogen production.
He said hydrogen will play a major role in Germany's future energy supply, especially in industries that are hard to decarbonize, such as shipping and aviation.
Kennethp68
20.10.2022 kl 20:46
5659
Jeg vurderer at QEC sÊlger sine smÄ brÞnde til hÞjst bydende inden for de nÊste 2-3 Är. Erstatning er langt ud i fremtiden og med 200 mil til deling fra Quebec bliver det smÄpenge for os aktionÊrer. Jeg vurderer min investering for vÊrende ikke rentabel i det lange perspektiv..
1013
20.10.2022 kl 20:58
5623
sÄ skal du da bare sÊlge dine aktier. indtjening i 2023 mindst 500 millioner norske kroner med de nye brÞnde. sÊt det op imod markedsvÊrdi.