🔥🔥 Finansdirektør snakker om 18 ganger 3kr til 40kr🔥🔥.
Rally dette. burde se 10kr fort? noen tanker ref FA i dag.
Slutter 3,5-4kr i dag? kan det skje.
Slutter 3,5-4kr i dag? kan det skje.
Redigert 11.01.2022 kl 00:03
Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
18.11.2022 kl 16:34
4952
Ikke blande inn regnskap?
Nei, Admin er for glad i "dere" til at man kan svare på tiltale...
Nei, Admin er for glad i "dere" til at man kan svare på tiltale...
tuja
18.11.2022 kl 16:41
4932
Blir dette fasiten, er det bare å laste med begge hender:
Bets On $200 Oil Surge As Traders Eye Extreme Volatility
By Irina Slav - Nov 15, 2022, 7:00 PM CST
Lower demand forecasts could materialize if China doesn’t fully reopen.
The European Union is preparing to implement an oil import embargo on Russian crude oil next month and on fuels two months later.
Bets on $200 oil are increasing at a fast pace.
Og de strategiske lagrene til USA er nå på ekstremt lave nivåer:
https://tekinvestor.s3.dualstack.eu-west-1.amazonaws.com/original/3X/1/4/14e642440536558cb0a46954c9a35b5d74992b95.png
Bets On $200 Oil Surge As Traders Eye Extreme Volatility
By Irina Slav - Nov 15, 2022, 7:00 PM CST
Lower demand forecasts could materialize if China doesn’t fully reopen.
The European Union is preparing to implement an oil import embargo on Russian crude oil next month and on fuels two months later.
Bets on $200 oil are increasing at a fast pace.
Og de strategiske lagrene til USA er nå på ekstremt lave nivåer:
https://tekinvestor.s3.dualstack.eu-west-1.amazonaws.com/original/3X/1/4/14e642440536558cb0a46954c9a35b5d74992b95.png
Smørolja
18.11.2022 kl 19:17
4771
Litt frem i tid har du Red Leaf prosjektet. Der har qec 40% eierandel.
googleearth11
18.11.2022 kl 20:46
4616
På sikt vil dette selvsagt hjelpe på kursen. Det er jo åpenbart. Ikke glem at qec sto i 96 øre for rundt 1 år siden, og er gått mye siden det.
Peter Sellers
19.11.2022 kl 08:25
4366
@Ærligtalt, kan du være så snill å forklare for meg hvorfor kursen er slik den er pt så lenge resultatene er mye bedre enn hva som vises på kursen og hva i all verden Admin skulle ha noe med dette gjøre når vi diskuterer kursen. Du har heller ikke tatt poenget mitt, jeg ba om ett ÆRLIG svar og konstruktiv forklaring på kursen så lenge ikke regnskap/resultat, høy olje/gasspris og at Qec har mye mer å tilby iflg Smørolja! Dette har foreløpig ikke hjulpet på kursen! Er Quebec nøkkelen? Jeg ønsker som aksjonær at kursen skal nordover og ikke sørover så har vi avklart det!
Peter Sellers
19.11.2022 kl 11:06
4164
@googleearth, ja jeg ser den men allikevel så har vi seget nedover til tross fra bra resultater og overskudd! Ble det ikke annonsert tidlig på nyåret at det skulle bores 2 eller 3 nye brønner i Kakwa før sommeren eller er det noe som skal skje i løpet av Q4 for nå er vi snart i Desember måned?
Ærligtalt
19.11.2022 kl 14:49
4024
Det du sier er helt feil. Du sa rimelig rett ut at inntjening ikke skulle ha grunnlag for verdsettelsen av selskapet
Referansen til admin var nok at mange her inne blir lett krenket
Referansen til admin var nok at mange her inne blir lett krenket
Peter Sellers
19.11.2022 kl 17:07
3895
@Ærligtalt, krenket av hva og hvorfor? Jeg har aldri uttalt meg om verdsettelsen av selskapet men at regnskap/resultat, høy olje/gasspris ikke har hatt noen som helst innflytelse på kursen pt, er det riktig eller feil at noe av det jeg nevner har løftet kursen, ut fra det jeg ser på kursen så har vi godt ned med ett Brak etter Q3, feil eller riktig? Beklager dersom du oppfatter at jeg prøver å krenke noen for det har aldri vært min hensikt...men vi lever jo i en verden i dag hvor man snart ikke kan uttale seg uten at noen blir krenket for den saks skyld, ha en fin kveld :)) tvi tvi om kursen Ærligtalt :))
MC Axel
09.02.2023 kl 21:02
2384
MC Axel
14.02.2023 kl 09:52
1723
In 2008 QEC went from 1,80 NOK to +30 NOK in matter of days
Now they say that the Quebec door is probably open for LNG
Trigger!
"Tonnessen claims his company ticks those boxes in Quebec. He’s “feeling more and more positive” about his company’s prospects these days. He came to Ottawa in search of customers."
Now they say that the Quebec door is probably open for LNG
Trigger!
"Tonnessen claims his company ticks those boxes in Quebec. He’s “feeling more and more positive” about his company’s prospects these days. He came to Ottawa in search of customers."
Redigert 14.02.2023 kl 09:56
tuja
14.02.2023 kl 09:59
2130
Og den gang hadde de rettigheter i Lowlands på kun 25%. I dag sitter de på 100%. Åpnes det opp, blir det en fantastisk reise.
Selv "tynde" er optimistisk :-)
risksøker
14.02.2023 kl 10:36
1941
Vi må få et lite hint fra en i regjeringen i Québec så skal dere se på utvikling.
MC Axel
14.02.2023 kl 10:53
1854
I do not think that someone like Tonnesen will make a public statement about this, unless there is something significant in this
Think it might be smart to be a shareholder in QEC at the moment
Think it might be smart to be a shareholder in QEC at the moment
Jensi
14.02.2023 kl 11:07
1789
Fatter der er nigen som tør trade
Nyheder står og venter
Som perler på en snor !
💲😎
Nyheder står og venter
Som perler på en snor !
💲😎
risksøker
14.02.2023 kl 11:13
1741
jeg tror det samme. Tror og at QEC trenger en tung partner e.g Shell eller et annet stort oljeselskap som kan overta operatør ansvaret samtidig forhandle med EU/Tyskland og regjeringen i Québec og Ottawa. Skulle ønske QEC kom på banen og skiserte sine planer.
tuja
14.02.2023 kl 11:23
1692
Enig. Tenk å være på utsiden om(når) det kommer melding at myndighetene i Quebec snur, og tillater utvinning i Lowlands. Da tar kursen kvantesprang opp med mange kroner pr aksje.
tuja
14.02.2023 kl 11:47
1595
Synest denne uttalelsen er meget lovende:
""Girard appeared to suggest an openness to projects with firm commitments from customers that would replace coal or oil — and environmentally responsible operations.
Tonnessen claims his company ticks those boxes in Quebec. He's "feeling more and more positive" about his company's prospects these days. He came to Ottawa in search of customers."
""Girard appeared to suggest an openness to projects with firm commitments from customers that would replace coal or oil — and environmentally responsible operations.
Tonnessen claims his company ticks those boxes in Quebec. He's "feeling more and more positive" about his company's prospects these days. He came to Ottawa in search of customers."
risksøker
14.02.2023 kl 11:58
1536
ja enig i det og at initiativet ligger på QEC må ha og en tung partner med
minsin
14.02.2023 kl 12:53
1363
Vil være helt unaturlig at QEC utvikler feltet alene, Partner er de nødt til å ha
QEC har verken penger eller kapasitet, til å utvikle feltet i det tempoet som vil være påkrevet
Shell kan være ett alternativ , men også Repsol vil være en naturlig partner.
Repsol eier eksport anlegget ved St John - det er der den naturlige utskipningen vil være på sikt. De har tidligere eid lisenser i lowlands og kjenner området veldig godt
For qecs del blir det å forhandle prosentvis utbytte , av produksjonen.
Det er derfor det vil bli en anbudsprosess mellom utvalgte og seriøse eksterne aktører, i forhold til inntekts fordelingen av produksjonen
Naturlig de har en sats til infrastrukturen er nedbetalt , deretter økes prosentvise inntektene.
Siden feltet er allerede godt kartlagt og gassmengdene er bekreftet - tipper jeg at QEC forhandler 30/70 til feltet/infrastrukturen er nedbetalt, deretter tar de 70/30 -
Satt på spissen , så utifra Q3 rapporten "the Government estimated the production value at $45 billion using $5/MMbtu gas prices on an undiscounted basis"
I så fall vil QEC få inn 70 pst av 45 mrd CAD, uten å bruke en kalori utover det å telle penger , - noe som tilsvarer 240 mrd NOK , uten emisjoner.. da prater vi aksjekurser :-)
QEC har verken penger eller kapasitet, til å utvikle feltet i det tempoet som vil være påkrevet
Shell kan være ett alternativ , men også Repsol vil være en naturlig partner.
Repsol eier eksport anlegget ved St John - det er der den naturlige utskipningen vil være på sikt. De har tidligere eid lisenser i lowlands og kjenner området veldig godt
For qecs del blir det å forhandle prosentvis utbytte , av produksjonen.
Det er derfor det vil bli en anbudsprosess mellom utvalgte og seriøse eksterne aktører, i forhold til inntekts fordelingen av produksjonen
Naturlig de har en sats til infrastrukturen er nedbetalt , deretter økes prosentvise inntektene.
Siden feltet er allerede godt kartlagt og gassmengdene er bekreftet - tipper jeg at QEC forhandler 30/70 til feltet/infrastrukturen er nedbetalt, deretter tar de 70/30 -
Satt på spissen , så utifra Q3 rapporten "the Government estimated the production value at $45 billion using $5/MMbtu gas prices on an undiscounted basis"
I så fall vil QEC få inn 70 pst av 45 mrd CAD, uten å bruke en kalori utover det å telle penger , - noe som tilsvarer 240 mrd NOK , uten emisjoner.. da prater vi aksjekurser :-)
Redigert 14.02.2023 kl 14:13