Uke 2 - 2022
La oss holde seriøsiteten høyt hevet på tråden for uke 2.
Mange spennende ting til uka: Overføring fra Hanwha på fredag (?) og Manchin har begynt å rikke på ræva spesielt mtp. klimadelen (som er detvi i rec bryr oss mest om 😉)
Hvor skal vi på mandag? Kan makro tvinge oss ned på 16-tallet igjen?
Mange spennende ting til uka: Overføring fra Hanwha på fredag (?) og Manchin har begynt å rikke på ræva spesielt mtp. klimadelen (som er detvi i rec bryr oss mest om 😉)
Hvor skal vi på mandag? Kan makro tvinge oss ned på 16-tallet igjen?
Redigert 09.01.2022 kl 15:44
Du må logge inn for å svare
Opportunist1
10.01.2022 kl 15:04
3777
Jeg er ikke noe trading fan, mest sannsynlig fordi jeg ikke er god til det og de gangene jeg har prøvd, har jeg ikke tjent noe på det. Men jeg er enig med Anywhere. Aksjen trades mye fordi den er trade-able. Tror det er så enkelt.
Når det er sagt, blir jeg ikke overrasket om shorten ble redusert på fredag og økt idag. Handelsmønsteret på fredag tyder på det.
Vi har svaret om ca. en time.
Når det er sagt, blir jeg ikke overrasket om shorten ble redusert på fredag og økt idag. Handelsmønsteret på fredag tyder på det.
Vi har svaret om ca. en time.
Anywhere
10.01.2022 kl 15:06
3770
Nemi's vet selvsagt ikke hvorfor Hanwha har investert betydelig i REC til 20 kroner aksjen før jul...og ikke tok seg bryet med å forhandle til markedspris 16 kroner der vi nå igjen ligger.
Hanwha tenker utbytte fra polysilicon og solceller, ikke på aksjekurs. Er man nervøs nå, så har man ikke satt seg inn i caset//
En annen ting; både Group 14 og Sila nano har uttalt, som RECsi, at de skal melde hvor produksjonen skulle ligge i løpet av 2021.
Her har nok TT hatt rett igjen… Ingen ting skjer før endelig BBB er endelig vedtatt eller forkastet. Taktikk.
Når det er bestemt (ene eller andre veien), så kommer det.
En annen ting; både Group 14 og Sila nano har uttalt, som RECsi, at de skal melde hvor produksjonen skulle ligge i løpet av 2021.
Her har nok TT hatt rett igjen… Ingen ting skjer før endelig BBB er endelig vedtatt eller forkastet. Taktikk.
Når det er bestemt (ene eller andre veien), så kommer det.
drapper12
10.01.2022 kl 15:17
3629
markedsverdien på selskapet er tull. merker at jeg er veldig frustrert. det fundamentelle og fremtids prospekter er jo knall positive. Hanwah kjøper aksjer til 1.5 milliarder kroner til en kurs på 20kr, men en måned er alt som trengs for at man kan handle REC snart på 15 tallet igjen.
Ledelsen i REC må seriøst ta seg sammen. Her ligger det helt enorme prospekter, men det hjelper ikke om markedet aldri får en oppdatering på hva som foregår. Nå har det vært nesten dønn stille etter emisjonen i oktober 2020, med to nyheter i mellomtiden, hanwah og at tore går av. De må gi oss en oppdatering!
Jeg er irritert, men jeg selger ikke. Irriterer meg at denne snart kan gå tilbake til 12-13kr hvis denne tausheten fortsetter.
Ledelsen i REC må seriøst ta seg sammen. Her ligger det helt enorme prospekter, men det hjelper ikke om markedet aldri får en oppdatering på hva som foregår. Nå har det vært nesten dønn stille etter emisjonen i oktober 2020, med to nyheter i mellomtiden, hanwah og at tore går av. De må gi oss en oppdatering!
Jeg er irritert, men jeg selger ikke. Irriterer meg at denne snart kan gå tilbake til 12-13kr hvis denne tausheten fortsetter.
Trondjo
10.01.2022 kl 15:35
3395
Første gang jeg skriver her på forumet, men følger ivrig trådene som gjelder Rec. Takk til dere som bidrar til å belyse investeringen min👍🏻
Jeg sitter long med mine aksjer i Rec, så disse «forstyrrelsene» i kurs bekymrer meg lite.. Kan ikke se annet enn opptur i Rec de neste 3-4-10 år🥳
Tror neppe det er mange småsparere som selger på disse nivåene.
Gleder meg til fortsettelsen🥳
Lykke til alle sammen!
Jeg sitter long med mine aksjer i Rec, så disse «forstyrrelsene» i kurs bekymrer meg lite.. Kan ikke se annet enn opptur i Rec de neste 3-4-10 år🥳
Tror neppe det er mange småsparere som selger på disse nivåene.
Gleder meg til fortsettelsen🥳
Lykke til alle sammen!
omac
10.01.2022 kl 15:42
3307
Jeg heller mot shortdrevet akselerasjon som andre har sagt, de har nok tømt en del aksjer ut i ordreboken og på røde dager er kjøperene avventende. Blir spennende å se i morgen om og eventuelt hvor mye som ble pøst ut i dag
Opportunist1
3331
omac skrev Short økte med 700k på fredag
Det hadde jeg ikke trodd. Skal si de overrasker, men mulig det er slik man må gjøre det - gå all inn. Spennende å se om de økte i dag - men tyder nesten på det.
Anyway - alt skal jo kjøpes tilbake. Spennende å se hvordan dette ender for shorterne.
Anyway - alt skal jo kjøpes tilbake. Spennende å se hvordan dette ender for shorterne.
Tanjiro
3340
spanjolen skrev Kan se ut som mye stopp loss har gått idag…i
Definitivt, synd folk gjør jobben til Voleon mye lettere. Fin anledning til å snitte for de som har en snittpris høyere enn dagens kurs.
drapper12
10.01.2022 kl 15:46
3292
Bedre å vente til vi er på 12-13kr før man begynner å kjøpe. Denne skal ytterligere ned med mindre det kommer nyheter. Skulle ikka ha trodd at vi kan gå fra 22 til 15kr på litt over en måned, men nå er jeg klar for alt. Selger ikke, men er skikkelig frustrert. Kan ikke ledelsen få fingeren ut av ræva og gjøre noe? Vi har ventet i nesten 2 år nå! Frem til ledelsen gir oss ordentlig informasjon så vil tradere og shorts herje med denne.
247Bulli
10.01.2022 kl 15:50
3225
omac skrev Short økte med 700k på fredag
Takk. Så ble mine antagelser fra fredag bekreftet dessverre. Mye rar hausing her inne på forumet:... Voleron dekker inn short😂, hold.. Nei, de øker. Under 1mill aksjer i omsetning i dag og Voleon har nesten 7mill. Tenk selv. Teknisk har den også skreket selg siden den brøt under 20. Og hvilken plattform er dere på som kan se hvem som handler?
Mye tull!! Innehar selv på en bra mengde Recaksjer, men synes dette er blytungt å sitte i og langt mer frustrerende å time snitte ned da det faktisk er ekte penger man må bruke. Gir fingeren til shortingen i denne aksjen.
Hvilken nyhet er det egentlig som skal sende denne ned 7% i dag? Kun kursmanipulasjon, ikke noe annet😡
Mye tull!! Innehar selv på en bra mengde Recaksjer, men synes dette er blytungt å sitte i og langt mer frustrerende å time snitte ned da det faktisk er ekte penger man må bruke. Gir fingeren til shortingen i denne aksjen.
Hvilken nyhet er det egentlig som skal sende denne ned 7% i dag? Kun kursmanipulasjon, ikke noe annet😡
Redigert 10.01.2022 kl 15:55
Trollstuket
10.01.2022 kl 15:52
3188
Tja..
Hva skal man si.
Q-Cells har siste 2 ukene utlyst hele 90 full tids stillinger.
Jeg tror vi er ganske nærme en nydelig børsmelding :-)
Hold ut.
Hva skal man si.
Q-Cells har siste 2 ukene utlyst hele 90 full tids stillinger.
Jeg tror vi er ganske nærme en nydelig børsmelding :-)
Hold ut.
Redigert 10.01.2022 kl 15:54
Stabukk
10.01.2022 kl 15:58
3059
I følge min kalkulator kjøper Hanwha aksjar for 1,4 mrd. kroner, ikkje 1,5. Enig med drapper12 i at det fundamentale er veldig positivt. Etter emi i okt. 2020 har det kome ein nyhet ekstra: At Rec går ut av avtalen med Violet Power. Det var i mine auge ein GOD NYHET, all den tid VP ikkje hadde kapital å bidra med. Det har Hanwha, pluss ambisjonar saman med Aker. Litt info har jo komme i kvar Q-rapport, men trur at selskapet sin «taushet» om framtida må vi leva med ei stund til. At Torvund slutta på dagen, utan å ha klar ny GEO, var klønete utført av Rec sitt styre. Håpar Røkke junior og Hanwha sin mann bidrar til at selskapet sin info utad blir meir offensiv og PR-minded.
manman01
10.01.2022 kl 16:00
3048
omac skrev Det er omsatt 11 mill aksjer i dag
Rødt over hele feltet og VIX oppe 20%. Intet REC specifikt :)
247Bulli
10.01.2022 kl 16:00
3059
Ser det nå... Takk :) Ingenting som er bedre enn at jeg tar feil her.
Redigert 10.01.2022 kl 16:03
Hvor har du dette fra? Hadde blitt kjempetakknemlig for en kilde
Tech- sektor + "grønn" sektor har opplevd salgspress i det siste grunnet forventede renteøkninger. Men jeg tror det snart er priset inn så begynner å kjøpe inn noen long posisjoner (sprer kjøpene utover noen dager). Et selskap for fremtiden.
Trollstuket
10.01.2022 kl 16:03
3049
Slettet brukerskrev Hvor har du dette fra? Hadde blitt kjempetakknemlig for en kilde
Q - Cells North America /Linkedin
Kan bli heftig i sluttauksjonen…
Anywhere
10.01.2022 kl 16:08
3079
Man har håpet på en stop-loss ved å stupdykke aksjen under 16. Det har ikke kommet, så her kriges kjøpere og selgere (trolig også short-rester)
ShoeShineBoy
10.01.2022 kl 16:08
3123
Vi skal langt ned nå. Begynner å gå opp for markedet at renta må settes vesentlig opp for å stagge inflasjonen. Dette kommer til å gå hardt utover aksjer som er priset basert på høye usikre framtidige inntjeningsestimater.
Det tror jeg snart er priset inn (som kjent er markedet alltid i forkant).
I hvert fall for REC sin del.
I hvert fall for REC sin del.
Var vel en av de tre dårligste i dag, renta!??
Dette er kursmanipulasjon, shortsalg.
Dette er kursmanipulasjon, shortsalg.
Tanjiro
10.01.2022 kl 16:17
3014
Er ikke noe garanti for at den går videre ned, men det samme gjelder vel opp. Gitt ut ifra alt vi har i vente og informasjon tilgjengelig pdd så vil jeg si at oppsiden veier mer enn nedsiden. Veldig vanskelig å time, derfor jeg heller ikke har solgt noe mer siden 10kr. Er en fin aksje for tradere ja, men tviler på at alle treffer toppene/bunnene, og at det er så lett som man skal ha det til. Hører som oftest de som vinner og ikke de som taper. Blir uansett volatilt frem til vi får noe håndfast, men frem til da er det ikke dumt å utnytte dagens kurs. Hanwha har betalt overpris for disse aksjene, og et selskap som har assets til 200 milliarder USD vet nok hva de gjør.
Stabukk
10.01.2022 kl 16:19
3006
manman01 skrev aldrig været så rolig :)
Takker manman01 for svar tidligere svar og er også nokså rolig. Men er såpass gammel at det kan bli min kone som får glede av aksjene i Rec! Det får stå sin prøve. Inntil videre er siste års kjøp av aksjer i selskapet så godt som totalt bortkastet. Selv om «blodet flyter i gatene» velger jeg å være optimist, og stole på manman, Hanwha Solutions og Røkke junior. Pluss amerikanske Morgan Stanley, som kjøper stadig flere aksjer i Rec.
Jeg tror Hanwha har analysert verdien av RECsi langt grundigere enn de som selger i dag👍
drapper12
10.01.2022 kl 16:27
4755
langsiktig er det ingen tvil, men kortsiktig er jeg redd for at vi kan se 12kr muligens 10kr også. tekniske tegn har vært der siden vi brøt ut av 20kr. dette er helt absurd og latterlig og jeg blir så provosert. aksjen er for tradere og shorts. vi langsiktige sitter med skjegg i postkassa! jeg er ferdig med å kaste inn penger i dette selskapet før det kommer noe konkret. kun vært taps prosjekt hittil og jeg har holdt i 1 1/2 år og vært stille. men nok er nok. finnes mange selskaper man kan tjene gode penger på.
selger ikke. men er drittlei for å være helt ærlig. hadde jo vært noe om markedsverdien henger grep med realiteten. jeg har litt panikk i dag, men fortsetter dette så kan nemis ha rett og vi kan se kurser under 10kr også! Skulle aldri trodd vi skal gå fra 22 til 15kr på en måned, men nå er jeg klar for alt.
selger ikke. men er drittlei for å være helt ærlig. hadde jo vært noe om markedsverdien henger grep med realiteten. jeg har litt panikk i dag, men fortsetter dette så kan nemis ha rett og vi kan se kurser under 10kr også! Skulle aldri trodd vi skal gå fra 22 til 15kr på en måned, men nå er jeg klar for alt.
Anywhere
10.01.2022 kl 16:28
4769
Tidenes lengste sluttauksjon.
Drapper, 22 til 15 er ikke unormalt for REC:)
Drapper, 22 til 15 er ikke unormalt for REC:)
Redigert 10.01.2022 kl 16:28
nemi's
10.01.2022 kl 16:29
4780
Dere sa det var bedre å eie aksjene på 17,- enn å ha solgt dem på 22,-, slik jeg jo har minnet dere på i tiden etter at jeg på det sterkeste anbefalte salg på 22. Nå sier dere det samme her inne om veien videre fra 17 til 15, ser jeg.
Aldri før har et så gjennomgripende kursfall vært bedre forklart og forstått enn det dere har opplevd med min hjelp her på HO. Og det kan dere ikke nekte for, heller. Det er i hvert fall helt sikkert. Og bare vent - dere skal nok får merke det skikkelig en dag OSE er ordentlig rød, dere også.
Bra volum i dag.
Aldri før har et så gjennomgripende kursfall vært bedre forklart og forstått enn det dere har opplevd med min hjelp her på HO. Og det kan dere ikke nekte for, heller. Det er i hvert fall helt sikkert. Og bare vent - dere skal nok får merke det skikkelig en dag OSE er ordentlig rød, dere også.
Bra volum i dag.
Redigert 10.01.2022 kl 16:31
omac
10.01.2022 kl 16:31
4731
Ned 9% intradag, det er vel liten tvil omat aksjonærene blir malt i småbiter og forlater skuten. Ingen som kommer til å orke å holde i denne aksjen fremover uten nyheter, kan bli en lang vinter.....
drapper12
10.01.2022 kl 16:32
4675
Fra 19kr til 15kr på 2-3 børsdager? Det er 20% rett ned. Jeg er tom for ord. Tulle selskap er dette og ledelsen gir blanke F i oss aksjonærer! Snart kan man handle til billigere pris enn det hanwah betalte. det bør si nok. ingenting klarer å stabilisere markedsverdien på dette selskapet og den er herjet av tradere og shorts!
Det at noen kan manipulere prisen ned med shortsalg er ikke positivt. fordi de kan godt begynne å dekke nå eller på lavere kurser uten at det drar prisen opp. Angrer på om at jeg ble kjent med rec. skulle bare holdt meg til bil sektoren i USA. hadde jo tjent så mye mer.
Ledelsen i REC må få ræva ut av gir! Ikke for å være negativ! Jeg vil at denne skal opp, men jeg er så lei av dette her. Vurderer å selge neste gang kurs er på 20kr og bare legge alt dette bak meg, men jeg vet inni meg at selv om kursen er dritt nå så er potensiale helt enormt men hjelper ikke med potensial om ledelsen ikke klarer å lede! TT går av på dagen og helt amatør oppførsel av styret. dette skulle de ha planlagt i god tid på forveien!
Det at noen kan manipulere prisen ned med shortsalg er ikke positivt. fordi de kan godt begynne å dekke nå eller på lavere kurser uten at det drar prisen opp. Angrer på om at jeg ble kjent med rec. skulle bare holdt meg til bil sektoren i USA. hadde jo tjent så mye mer.
Ledelsen i REC må få ræva ut av gir! Ikke for å være negativ! Jeg vil at denne skal opp, men jeg er så lei av dette her. Vurderer å selge neste gang kurs er på 20kr og bare legge alt dette bak meg, men jeg vet inni meg at selv om kursen er dritt nå så er potensiale helt enormt men hjelper ikke med potensial om ledelsen ikke klarer å lede! TT går av på dagen og helt amatør oppførsel av styret. dette skulle de ha planlagt i god tid på forveien!
Redigert 10.01.2022 kl 16:37
Nsxnsx
10.01.2022 kl 16:37
4565
ALLE aksjer som noe selger er det jo noen andre som kjøper....så for noen er dette GULL. På dager som dette må man huske følgende:
World's largest manufacturer of Granular Polysilicon (NextSi™) from Fluid Bed Reactor (FBR) technology for solar applications.
NextSi™ proprietary process significantly lowers cost and uses 90% less power than the traditional Siemens process.
World’s largest manufacturer and supplier of Silane Gas and specialty silicon gases. Also world's largest ISO module container fleet.
One of the world’s largest producer of ultra-pure Float Zone (FZ) Polysilicon for electronic industry.
Hentet fra hjemmesiden.
World's largest manufacturer of Granular Polysilicon (NextSi™) from Fluid Bed Reactor (FBR) technology for solar applications.
NextSi™ proprietary process significantly lowers cost and uses 90% less power than the traditional Siemens process.
World’s largest manufacturer and supplier of Silane Gas and specialty silicon gases. Also world's largest ISO module container fleet.
One of the world’s largest producer of ultra-pure Float Zone (FZ) Polysilicon for electronic industry.
Hentet fra hjemmesiden.
Redigert 10.01.2022 kl 16:41
Hanwha betaler 20 kroner per aksje på fredag (14.1). De bruker 1,5 milliard. Det er ikke selskapet det er noe galt med, men aksjonærene.
SO88
10.01.2022 kl 16:38
4568
Mye drittsnakk om aksjen her nå, men hvorfor? Kun pga. at den faller uten en åpenbar grunn annet enn at ting tar tid? Jeg blir litt matt av noen her. Går kursen ned et par dager er aksjen dritt, går den opp er det sååå bull. Beklager denne sytekommentaren, men drit i de irriterende drittkommentarene om hvor bra og hvor rævva kun basert på dag til dag kurs og ikkeno mer. Banalt!
Uansett hva folk sier her og på børsen. En slik nedgang - og med den shorten som ligger der- Er dette manipulasjon av kursen, - og det skal etter loven være straffbart !.
Står han av.
Står han av.
VL
10.01.2022 kl 16:41
4550
Det er ingenting som har forandret seg, prøv å ro deg ned. Siden du har vært med i 1.5 år så regner jeg med at du har fulgt med. Vi har fått et sterkere fundament, vi har 2 store aksjonærer som kom inn ved kr16.7 og nå nylig kr 20. tror det er veldig mange som kaster kortene nå da de ikke orker å vente på BBB. Men nå har vi ventet i et år så hvorfor ikke vente litt til? Selskapet har blitt sterkere og har over 1.5 milliarder på bok til oppstart/oppgradering og utvidelse. Jeg personlig mener at vi er i stor oppover trend, som desverre medfører knall og fall.
DjTao
10.01.2022 kl 16:43
4502
Hvis tidshorisonten på investeringen din i REC er på noen måneder så er dager som dette utrolig irriterende ettersom det blir vanskeligere å få avkastning på pengene sine. Hvis du derimot er en investor i ordets rette forstand, dvs at du kjøper deg inn i en bedrift som har et produkt/tjeneste du har tro på og derfor har til hensikt å sitte med investeringen over flere år, så blir dager som dette mer som støy å regne.
For min del har jeg et perspektiv på min investering i REC på 3-5 år. DVS at først etter 3 år i 2024 vil jeg vurdere om det har vært en fornuftig investering eller ikke.
Frem til da fokuserer jeg på at REC er godt posisjonert til å dra nytte av 3 mega trender som nå skjer global og ikke minst i USA.
1. USA kommer til å utvikle verdikjeder innen for solenergi og REC vil spille en rolle her. Det er derfor Hanwa har investert 1,5 milliarder kroner
2. Det skal etableres en rekke giga fabrikker i USA som skal produsere batterier. Alt tyder på at silisium baserte anoder er fremtiden og da trenger man silan gass. Her vil REC spille en rolle
3. Det skal satses mye på etablere nye fabrikker innen halvledere. Her vil REC spille en rolle.
Sjelden har jeg vært mer fornøyd med å være investert i en aksje enn jeg er i REC. Det som irriterer meg nå, er at jeg ikke har noen midler til overs for å kjøpe mer på disse nivåene.
For min del har jeg et perspektiv på min investering i REC på 3-5 år. DVS at først etter 3 år i 2024 vil jeg vurdere om det har vært en fornuftig investering eller ikke.
Frem til da fokuserer jeg på at REC er godt posisjonert til å dra nytte av 3 mega trender som nå skjer global og ikke minst i USA.
1. USA kommer til å utvikle verdikjeder innen for solenergi og REC vil spille en rolle her. Det er derfor Hanwa har investert 1,5 milliarder kroner
2. Det skal etableres en rekke giga fabrikker i USA som skal produsere batterier. Alt tyder på at silisium baserte anoder er fremtiden og da trenger man silan gass. Her vil REC spille en rolle
3. Det skal satses mye på etablere nye fabrikker innen halvledere. Her vil REC spille en rolle.
Sjelden har jeg vært mer fornøyd med å være investert i en aksje enn jeg er i REC. Det som irriterer meg nå, er at jeg ikke har noen midler til overs for å kjøpe mer på disse nivåene.
Redigert 10.01.2022 kl 16:44
Null
10.01.2022 kl 16:45
4475
Det blir en fin kveld for nemis dette
Han skal nå vri rundt på alt en periode i løpet av kvelden og sende mange oppdateringer.
På samme måte som han var tilnærmet fraverende på +20 men slik er det
Jeg iriterer meg på at jeg ikke solgte, men har som i fjor på denne tiden tro på en stekrer kurs til nyttår.....
NULL
Han skal nå vri rundt på alt en periode i løpet av kvelden og sende mange oppdateringer.
På samme måte som han var tilnærmet fraverende på +20 men slik er det
Jeg iriterer meg på at jeg ikke solgte, men har som i fjor på denne tiden tro på en stekrer kurs til nyttår.....
NULL
VL
10.01.2022 kl 16:46
4477
Minner meg godt om tiden da Nhy var på kr26 , mye frustrasjoner før den tok fart og gikk oppover. Gi REC litt tillit, ting tar tid men selskapet har blitt mye sterkere etter at Aker kom inn. Typisk at man selger seg ut rett før den trender oppover.
drapper12
10.01.2022 kl 16:49
4474
jeg er enig med deg. jeg har vært med på alle reisene fra 10 til 20 så til 15 også 20 også 15 igjen. men for hver gang blir jeg mer provosert! Har jo bare tapt penger (ikke realisert) her! Kunne tjent så mye mer ved å trade toppene og bunnene. ikke rart tradere elsker denne aksjen. er så predikabel. vi kommer til å bunne på 10-14kr også opp til 18-19kr igjen bare vent å se.
enig at fundamentet har blitt sterkere men jeg savner at ting skulle gå fortere. virker nesten som om ledelsen i REC gir blanke F og har ingen hastverk med å gjenåpne ML eller så har nemis rett og kundene er rett og slett ikke der. jeg er glad i selskapet og fundament men jeg er drittlei aksjonærene og all denne opp og nedturen!
det jeg tenker nå er at jeg kan tjene mye mer ved å ha mine penger i andre selskaper som faktisk gir meg avkastning enn å fortsette med dette tullet. dessverre har jeg en høy snittpris og kan ikke ta tapet. men jeg er så lei av REC nå. Hadde jeg klaget etter å ha vært aksjonær i 1-2 måneder forstår jeg at det er for lite tid, men 1 og 1/2 år er mye tid og hittil har aksjen gitt meg ingenting annet enn hodebry.
hjelper ikke å ha mye potensial hvis ingenting skjer. fortsetter dette tempoet kommer andre selskaper til å ta igjen rec og ta hele markedet. nei jeg tar pause nå fordi jeg er skikkelig frustrert og deprimert og vil ikke være negativ foran alle.
enig at fundamentet har blitt sterkere men jeg savner at ting skulle gå fortere. virker nesten som om ledelsen i REC gir blanke F og har ingen hastverk med å gjenåpne ML eller så har nemis rett og kundene er rett og slett ikke der. jeg er glad i selskapet og fundament men jeg er drittlei aksjonærene og all denne opp og nedturen!
det jeg tenker nå er at jeg kan tjene mye mer ved å ha mine penger i andre selskaper som faktisk gir meg avkastning enn å fortsette med dette tullet. dessverre har jeg en høy snittpris og kan ikke ta tapet. men jeg er så lei av REC nå. Hadde jeg klaget etter å ha vært aksjonær i 1-2 måneder forstår jeg at det er for lite tid, men 1 og 1/2 år er mye tid og hittil har aksjen gitt meg ingenting annet enn hodebry.
hjelper ikke å ha mye potensial hvis ingenting skjer. fortsetter dette tempoet kommer andre selskaper til å ta igjen rec og ta hele markedet. nei jeg tar pause nå fordi jeg er skikkelig frustrert og deprimert og vil ikke være negativ foran alle.
Tanjiro
10.01.2022 kl 16:51
4413
Vil nok tro de som har satt seg inn i dette caset og ser lenger enn 1 uke frem i tid holder på aksjene sine. Nyheter kommer når de kommer. Folk må forstå at ting kan ta tid, er et komplekst verdenssamfunn der alt henger i et stort nettverk og man er avhengige av at andre ting må være på plass før man selv også gjør noe. Mye i markedet er selvfølgelig psykologi, og som REC aksjonær anbefaler jeg å trappe ned på forventninger, ellers blir man bare skuffet. Stol på din investering, hold deg oppdatert, men ikke tenk at nyheter vil være rett rundt hjørnet. De kommer når de kommer. Jeg har hvertfall veddet på at kursen vil stå mye høyere om noen år.
Nsxnsx
10.01.2022 kl 16:52
4397
Det er dette de har lovet oss......MÅ frigjøre mer kapital kjapt så jeg få kjøpt mer 👍😉
AGM 2021EGM 2021The REC Silicon Share
AnalystsShare
The REC Silicon's ambition is to create shareholder value through profitable growth and to remain financially strong.
Return on investment
REC Silicon's ambition is to give its shareholders a solid return on their investment. This should be achieved through stable operation and a strong market position as technology leaders within the silicon materials industry. To support REC Silicon's strategy, the Board believes retained earnings should be put to profitable use within the company in an effort to maintain and further develop the competitive edge in a fast developing industry.
AGM 2021EGM 2021The REC Silicon Share
AnalystsShare
The REC Silicon's ambition is to create shareholder value through profitable growth and to remain financially strong.
Return on investment
REC Silicon's ambition is to give its shareholders a solid return on their investment. This should be achieved through stable operation and a strong market position as technology leaders within the silicon materials industry. To support REC Silicon's strategy, the Board believes retained earnings should be put to profitable use within the company in an effort to maintain and further develop the competitive edge in a fast developing industry.
Så det du egentlig sutrer over er dine åpenbare begrensinger som akjsetrader?
PS: Ett år er ikke lenge i aksjemarkedet.
PS: Ett år er ikke lenge i aksjemarkedet.
drapper12
10.01.2022 kl 17:00
4258
det er mye når resten av markedet når nye høyder hele tia mens REC står dønn stille! Jeg er en investor, men jeg ser INGEN fremgang her. Hvor er beskjedene fra ledelsen? De gadd ikke engang å oppdatere oss om ML avgjørelse i 2021. De kunne ha sagt at på grunn av politiske tiltak vil beslutningen avventes med noen måneder / kvartaler. Kina og Daqo pøser ut med nye ting konstant, men eneste vi har fått fra ledelsen her på nesten to år er:
1. Avslutter avtale med Violet Power og vi skal få nytt samarbeid i nærmeste fremtid (gått 1 år, er ikke det nærmeste fremtid?
2. Hanwah går inn. Positivt.
3. Tore går ut. Hva slags styre er dette her? De visste han skal pensjonere seg men gadd ikke å planlegge noe som helst?
Bortsett fra det har INGENTING skjedd. ikke rart markedsverdien pøser opp og ned. Må vi vente flere år før vi får noe fremgang???? Jeg må ha lov til å være irritert når det er amatør ledelse som ikke klarer å si ett ord til oss aksjonærer! Fundament har ingenting å si hvis ikke ledelsen kan kapitulere! Amatører hele gjengen!
1. Avslutter avtale med Violet Power og vi skal få nytt samarbeid i nærmeste fremtid (gått 1 år, er ikke det nærmeste fremtid?
2. Hanwah går inn. Positivt.
3. Tore går ut. Hva slags styre er dette her? De visste han skal pensjonere seg men gadd ikke å planlegge noe som helst?
Bortsett fra det har INGENTING skjedd. ikke rart markedsverdien pøser opp og ned. Må vi vente flere år før vi får noe fremgang???? Jeg må ha lov til å være irritert når det er amatør ledelse som ikke klarer å si ett ord til oss aksjonærer! Fundament har ingenting å si hvis ikke ledelsen kan kapitulere! Amatører hele gjengen!