AXA - Q3 - videopresentasjon.

Hysa
ACR 12.01.2022 kl 18:44 4070

https://www.facebook.com/Investorweb/videos/396112102179949/

Viktig pensum for AXA interesserte. Jeg tror det er nå AXA får vendepunktet.

Etter:
10min - Kjøp av CR Service - utelukkende 3PC = inntekter som raskt settes inn i AXA sitt regnskap.

VIKTIG! 12min - 300mill bond - lavere rente - refinansiering - slår direkte inn på finanskostnader fremover.

13.30 - sterkt finansiert

14 - CAPEX. Økende investeringer

18 - kostnadsprogram ferdig og effekt fra Q4 2021.

19 - spørsmål ........

Vil tro det er før Q4 man må inn.






Hysa
12.01.2022 kl 19:27 4023

Terje Mjøs doblet beholdningen rett etter Q3.

Fra 200k aksjer til 400k. Snittpris ca.8kr

JonnyMoney
12.01.2022 kl 20:38 3927

Det hadde vært en våt drøm å få være med når denne skuta snur. Jeg kjøpte i mange fall nedover fra 11,6 før jeg tok et surt tap etter denne presentasjonen kon. Jeg ble mer optimistisk av det fundamentale, men måtte innse at den var i fritt fall og at det som vanlig neppe ville komme noen børsmeldinger og redde den. De om innsidekjøp har ikke vært til hjelp. De har kommet i mange år...

En del av meg har nå lyst inn igjen, men jeg vet det er mange som føler seg sviktet av denne gjengen de siste årene. Med manglende tillitt til styret er det da vanskelig å kjøpe seg inn før en kvartalsrapport. Det var voldsom optimisme til Q3 også etter en god Q2, men den gikk rett i dass uten at noen fikk det til å stemme.

Kort oppsummert: det er alltid noe som kan gå galt i Axactor, men oppsiden burde vært enorm.
Hysa
12.01.2022 kl 21:23 3849

Om du først startet å kjøpe fra 11kr og ned er det ikke det store tapet ift de som var med fra start. Husk at AXA ble stiftet på 1kr (dagens 10kr). Stort sett alle fra starten har et høyere sitt. Ledelsen og styret kjemper nok daglig for å få verdiene synlig. Du vet nedsiden når du kjøper, og på dagens nivå er oppsiden større enn nedsiden.

Jeg tolker tausheten fra selskapet som positivt. Før børsmeldte de alt fra stort til smått. Det er mer strategisk å holde kortene tett. Konkurransen om kjøp er tøff. Eks B2H melder kun kjøp over en viss sum tror jeg det var. Like stille fra de.

Jeg har stiftet mange selskap selv. Og det er ikke enkelt de første årene å selge seg ut til bankene. Det er en kamp.... De skal sikre seg fra topp til tå uansett. Det samme gjelder AXA. De må kjempe først, for så å kunne velge og stille krav til banker/finans.

Redigert 12.01.2022 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
Hysa
13.01.2022 kl 09:58 3626

Bryter opp fra fallende trend 1mnd nå. satser på slutt over 7.27.
Arky
13.01.2022 kl 13:08 3428

Teknisk ser den nå ut til å bunne ut. Test av 7,20 ser kanksje ut til å være ok...
Hysa
13.01.2022 kl 18:36 3241

En fin fin dag i AXA.

støtten på 7.20 var solid. Merk det var laber omsetning ned mot 7.20. Det tyder på at det er lite interesse i å selge, og det stemmer helt med bevegelser på topp50. De sitter dønn stille.

Satser på AXA etablerer seg godt over 8kr før Q4.
Arky
13.01.2022 kl 22:46 3046

enig, ser bra ut. Ikke minst at det ser ut til å danne en bunn. Det tror jeg det er en del som vurderer. Da kan denne gå en del tror jeg....
JonnyMoney
13.01.2022 kl 23:44 2975

Absolutt! Jeg synes også presentasjonen var god, og jeg tror veldig på at de har fått investert mer nå enn tidligere i år og til bedre priser. Så får vi håpe at "folk gidder å betale inkassoen" denne gang.

Vurderer fortløpende da jeg har lastet godt opp i andre selskap (med hell) etter Q3. Hvis den snur engang til for å hilse på 7,2 skal jeg ta turen. Er vel aldri langt til neste motstand. Ble brutt en del støtter i fjor.
china
14.01.2022 kl 11:11 2718

Sørgelig!
carpe
14.01.2022 kl 15:57 2574

Nitrist!
china
15.01.2022 kl 01:33 2407

Denne aksjen er så fiasko at ingen gidder å kommentere kor fiasko den faktisk er!
Hysa
15.01.2022 kl 09:51 2272

Stemningen fra de siste kommentarer forklarer faktisk best kursutviklingen og den lave prisingen. Axa er lite sexy for tiden. Jeg satser på at Q4 vil gjøre Axa sexy again
tenketanken
21.01.2022 kl 09:59 1787

Det kommer en perfekt storm for Axa og hele sektoren!

Så lenge vi har hatt en sterk gjeldsoppbygging, så har det beviselig
ekskludert hele bransjen ut av økonomien, på svært vanskelige betingelser.
Det er bare å innse, at dette har vert sektorens største problem i mange år.
Under slike betingelser, blir økonomien selvdreven av sin egen suksess,
inntil ubalanser ikke lenger kan refinansieres, fordi aktiva faller i verdi.

En reversering av denne prosessen er nå i gang, gjennom de innstrammede tiltak som nå vokser frem i økonomien.
Dette får meg til å tro at de som nå selger her, selger på det punktet markedet starter å kjøpe.

Summen av dette er at vi kan se på Ose, at sektoren inntar nå en reversering av fallet,
som fremover etter hvert vil printe ut en tydeligere vendeformasjon.

Det vil være det første beviset på, at de store ubalansene i økonomien alt har,
begynt å sette sektoren i arbeid.

God Helg!
Redigert 21.01.2022 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
Funderer
21.01.2022 kl 12:08 1643

God helg
carpe
21.01.2022 kl 13:27 1560

Hei Tenketanken. Mulig du har rett i det du skriver. Men det er et stort men: Tillit og tillit. Ceo og ledelsen har kommunisert helt ansvarsløst overfor sine aksjonærer og lovet ting de ikke har stått for. Og tillit er noe jeg vektlegger i mine investeringer. Den er etter mitt syn borte i dette selskapet med denne ledelsen. Håper du får rett i dine antagelser. Men en evt opptur vil ta laaang tid. Tror jeg.
Redigert 21.01.2022 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
tenketanken
21.01.2022 kl 14:48 1494

Carpe, takk for svaret!

Selvsagt er jeg enige i det, tillit det gjelder neste i alle situasjoner i livet.
Likevel kan jeg si etter å ha vert i kontakt med ledelsen mange ganger, at
det er likevel et stort men....,. som selv ikke ledelsen eller noen annen
investor kan løpe i fra og det er ÅRSAKEN. Det prøvde jeg å formidle i dag!

Gjennom de ulike tidsbolker helt tilbake til finanskrisen 2008, mener jeg å se
en aktivitetsgraf på inkasso som er laber i perioder med gjeldsoppbygging,
og langt mer aktiv når kontratrender i økonomien utvikler seg.
Bruker man hode foran emosjonelle tanker som er heftet opp mot skuld,
så skjønner alle at dette også er et svært logisk forløp. For min del er jeg
helt klar på, hadde jeg visst det jeg veit i dag, så hadde jeg kjøpt Axa NÅ.
(Da tenker jeg aller minst på aksjekursen, men mest på tidsepoken)

Dette skjermer til en viss grad også dagens ledelse for skuld, ettersom noen
har arvet problemstillingen og prøver etter beste evne å eliminere skadene.
Hvor vidt de har vert gode til det, og hvordan de vil lykkes må vi se på
etter hvert som markedet nå snur. Jeg er så langt optimistisk til det som blir sagt.

Slettet bruker
23.01.2022 kl 17:15 1212

"Gjennom de ulike tidsbolker helt tilbake til finanskrisen 2008, mener jeg å se
en aktivitetsgraf på inkasso som er laber i perioder med gjeldsoppbygging,
og langt mer aktiv når kontratrender i økonomien utvikler seg."

Har du kilde på dette, dokumentasjon?

Du var vel en av de som mente Fredriksen skulle kjøpe dere ut på 32,50 warranter. Etter det har det gått nedover, nedover og nedover.
Tålmodigheten er fascinerende må jeg innrømme.