QEC - The Quebec government wants everything ready by February
17 DAGER IGJEN , TIL VI FÅR SVARET ?
BLIR DET 2,5 I KOMPENSJAJSON ELLER 10KR PR AKSJE ?
BLIR DET 2,5 I KOMPENSJAJSON ELLER 10KR PR AKSJE ?
nervøs for shorten din Cph2500? for øyeblikket ikke lett å få kjøpt over dobbelt som som vil kjøpe vs salg, før eller siden så blir kursen presset opp så lenge det er et så stort gap!
Tja, det vet du akkurat like lite om som vi. Men skulle det være at de ønsker saken ut av verden før valget så kommer det noe nå. Det tok da vel ikke flere år med Anticosti gjorde det vel?
Vi trenger bare ett ord fra regjeringen i Quebec om størrelser på erstatning så går aksjen himmelhøyt. Så får alle vurdere selv hvor sannsynlig det er. Som sagt tidligere. Bananrepublikk eller ikke?
Vi trenger bare ett ord fra regjeringen i Quebec om størrelser på erstatning så går aksjen himmelhøyt. Så får alle vurdere selv hvor sannsynlig det er. Som sagt tidligere. Bananrepublikk eller ikke?
Carlsen73
14.01.2022 kl 10:33
2783
Cph2500
Hvad er det lige, der er foregået mellem den 3. januar og den 14. januar, som gør, at du lige pludselig ser dig selv som det store orakel, der har svar på alt?
Hvad er det lige, der er foregået mellem den 3. januar og den 14. januar, som gør, at du lige pludselig ser dig selv som det store orakel, der har svar på alt?
Nano Rekyl
14.01.2022 kl 10:34
2821
Chp2500 har du hakk i plata? Skjønner du har lite eller ingen kunnskap om/rundt Québec med de utsagna du kommer med.
Ja alle skjønner nok at ikke pengene kommer inn på konto i februar, men det kan komme en avtale på plass mellom partene innen rimelig tid! Hvordan den ser ut er det ingen som vet før det blir meldt markedet.
Ha ellers en fin fin børsdag alle sammen!
Ja alle skjønner nok at ikke pengene kommer inn på konto i februar, men det kan komme en avtale på plass mellom partene innen rimelig tid! Hvordan den ser ut er det ingen som vet før det blir meldt markedet.
Ha ellers en fin fin børsdag alle sammen!
Cph2500
14.01.2022 kl 10:35
2800
Kompensation bliver så lavt at det hele ender i retten.
Flere års kamp i retten vil gør qec så svag at den ligger under 1 kr igen.
Flere års kamp i retten vil gør qec så svag at den ligger under 1 kr igen.
trønderinvest
14.01.2022 kl 10:37
2782
jeg har et rasjonelt forhold til aksjen, og har tid til å vente. min vurdering er at ditt scenario er det minst sannsynlige av alle jeg har sett her inne på forumet (men du har kanskje dine motiver?). selskapet er meget godt posisjonert, og det er ikke tvil om at potensialet (av flere grunner) er meget stort - forsiktig sagt! jeg har ikke grunnlag for å vurdere NÅR nyheter vil komme...men de kommer. og, når lekkasjer/rykter begynner å komme, så bør man være ombord...simpelthen! jeg er ikke ute etter ekstra weekendpenger...denne aksjen er rett og slett verdt å vente på, og belønningen vil bli stor. gylne tider er i vente! :-)
Asroma87
14.01.2022 kl 10:39
2779
Erkend dit nederlag og du solgte for tidligt og kom videre…
Det gør det nemmere for dig og din tilstand, det du gør her er ikke normalt…
Viking havde også svært ved det tidligere da han solgte, men han er heldigvis kommet videre…
God fredag til alle
Det gør det nemmere for dig og din tilstand, det du gør her er ikke normalt…
Viking havde også svært ved det tidligere da han solgte, men han er heldigvis kommet videre…
God fredag til alle
dårlig nerver pga shorten Chp?? denne kommer til å gi deg dårlig nattesøvn lang tid framover, sørger for noe beroligende!!
Det kommer helt an på. QEC kan for eksempel kjøre rettsaken ut i et eget selskap som blir delt ut til aksjonærene. Oppsiden i et rettsak-scenario er da ca 400 kroner per aksje. Så kan jo aksjonærene få utdelt aksjer i det selskapet i tillegg til rest-QEC.
Teknisk analyse viser sterk positiv utvikling på kort sikt. Det ser ut som denne skal mye opp allerede til mandag, eller starten av neste uke. Brå oppgang i oljepris kan vise seg å være en trigger selv uten nyheter om kompensasjon. Utvikling av støtte på 2.2. Jeg kjøper meg inn nå.
Ordreboken er nå full av kjøpsordre som har reagert på samme tekniske kjøpssignal, spennende..
Redigert 14.01.2022 kl 12:50
Du må logge inn for å svare
Jepp, tipper det sitter en bråte med folk på sidelinjen også og som vil trykke på kjøpsknappen hvis det kommer nyheter om erstatning, etc. Problemet deres er jo at det er sikkert MANGE som gjør det så de få aksjene i boken blir det veldig kamp om og det er null sikkerhet for at de får kjøpt før den er repriset for å reflektere en eventuell erstatning. I tillegg kan jo den meldingen komme utenfor børsens åpningstider og da hjelper det i alle fall ikke å sitte på sidelinjen. Vil tro en del skal inn før helgen...
Du er en luring du, Iagi.
Fillefrans
14.01.2022 kl 14:17
2160
Jeg lurer på en ting. Vil en eventuell erstatning komme aksjonærene til gode eller går pengene til bonuser til ledelsen og nye tvilsomme prosjekter?
mofi1
14.01.2022 kl 14:20
2260
Det må du jo bare spørre ledelsen om, Fillefrans, vi som skriver her kan jo ikke vite det!
går ut ifra at det er selskapet som mottar erstatning og dermed øke verdien på selskapet dersom det blir utfallet, en skal vel ikke se bort i fra at det kan bli helomvending når det gjelder pilot av clean tech dersom EU stemmer for at gass skal gjeld som overgang i det grønne skifte.
Synes du fortsatt "den holder seg bra", Børs58 ?
Hadde du forventet at den skulle falle mye mer ?
Hadde du forventet at den skulle falle mye mer ?
Redigert 14.01.2022 kl 14:31
Cph2500
14.01.2022 kl 14:37
2236
Nedturen er lige startet når det går op de nye køber at der ingen erstatning I fremtiden som i værst fælde ene I retten.
Under 2 kr på no time og omkring 0,45- 0,70 øre hvis det ender I Retten.
Under 2 kr på no time og omkring 0,45- 0,70 øre hvis det ender I Retten.
trønderinvest
14.01.2022 kl 14:42
2237
Give me a fu***** break...
Redigert 14.01.2022 kl 14:43
Ærligtalt
14.01.2022 kl 14:45
2223
Jeg har tradet denne i dag, og den er SEIG...
Hverken fysiske selgere eller algoer vil gi særlig rabatt; derfor vil jeg tro denne som et minimum vil se 2,6,- neste uke
Uansett...God helg -og lykke til, alle sammen :)
Hverken fysiske selgere eller algoer vil gi særlig rabatt; derfor vil jeg tro denne som et minimum vil se 2,6,- neste uke
Uansett...God helg -og lykke til, alle sammen :)
Carlsen73
14.01.2022 kl 14:59
2150
Det er faktisk rød børsdag i dag, og QEC kan sagtens ende dagen i break even eller endda i grønt.
Vestjyden
14.01.2022 kl 15:03
2142
meskar skrev Jeg har så lyst å riste deg ondskapsfulle mann!
Han er ikke ondskabsfuld, i hvert fald ikke bevidst.
Folk med en IQ under 70, er ikke klar over deres onde sider, de ved ikke hvad det betyder at være ond.
Folk med en IQ under 70, er ikke klar over deres onde sider, de ved ikke hvad det betyder at være ond.
nei tynnidioten jeg har faktisk litt tro på at vi går i + i dag og en videre liten oppgang på mandag....grunnen til at jeg sier at den holder seg bra er for å motbevise SP og Chp2500 som begynner å få panikk med shorten sin, ha en fin kveld :-)
Men du tror ikke at den skal over 3 i dag ?
Cph2500
14.01.2022 kl 15:47
1973
Tak endelig har vi en der har en høj IQ modsætning til de ukronede hyper som lever i sin egen fantasi verden med en lav IQ1😁
TA' DEN KURS 0,45- 0,70 øre efter alt brasser sig sammen i qec .
TA' DEN KURS 0,45- 0,70 øre efter alt brasser sig sammen i qec .
Vardes
14.01.2022 kl 15:57
4582
Chp2500
Det beste for deg er å sette pengene dine i banken, hold deg unna aksjer, så slipper du å miste alle pengene dine😊
Det beste for deg er å sette pengene dine i banken, hold deg unna aksjer, så slipper du å miste alle pengene dine😊
nei vi skal ikke over 3kr i dag og vet heller til uken men den kommer :-)
twin turbo
14.01.2022 kl 16:19
4501
Regjeringa sier klar og tydelig at de vil gjøre de kan for å ikke betale erstatning og trekke lisensene tilbake.
Slettet brukerskrev nei vi skal ikke over 3kr i dag og vet heller til uken men den kommer :-)
Spiller ingen rolle. Man må være inne når erstatningsbeløpet blir kjent. Hvis det blir erstatning da. Og det kan jo komme uttalelser fra pressen over there i løpet av helgen så kanskje lurt å ha en pott eller to...
Da skal de bevise med bevis i en rett at global oppvarming er menneskeskapt og at det IKKE vil være mulig med en sirkulærløsning med karbonfangst og lagring, osv... Og det beviskravet ligger da på regjeringen i Quebec. Good luck i retten med den!
vi gikk i + i dag og en sluttkurs på 2,25 så jeg syns vi skal være fornøyd med det :-)....den har etablert seg stabilt rundt 2,20 nivå så bare et tidsspørsmål før vi drar videre nordover, men tror neppe vi får disse enorme rykka før melding kommer....og når den kommer så har toget gått for de som ikke er inne!! ha en fin kveld nyt oppgang og stabilitet i aksjen :-)
oj jeg var litt tidlig ute, vi sluttet på 2,27 :-) Herlig :-)
Hadde virkelig ikke trodd på en positiv slutt. Boller og brus i kveld og gjennom hele helgen.
Hadde virkelig ikke trodd på en positiv slutt. Boller og brus i kveld og gjennom hele helgen.
(ble så glad et jeg fikk trøkkt to ganger)
(ble så glad et jeg fikk trøkkt to ganger)
Redigert 14.01.2022 kl 16:36
du sitter short eller??.....kom deg ut fortest mulig så ikke du sitter i saksa i en short skvis...myndigheten har sagt klart i fra at de ikke ønsker å framstå som Bananrepublikk, så dine ord henger ikke på greip, lykke til med baissinga svært få går på disse bløff innleggene deres!!
Carlsen73
14.01.2022 kl 16:41
4598
Lad os lige gøre status over ugen:
Aktien lukkede sidste fredag i 2,15 NOK og i denne uge i 2,275 NOK. En stigning på 12,5 øre svarende til 5,8 %. Der har været tre grønne og to røde børsdage. Volumen har været ganske højt gennem hele ugen - omend lidt ujævnt fordelt. Ser vi udelukkende på, hvordan aktien har gebærdet sig, må den modtage anerkendende nik fra velkonsoliderede storinvestorer.
Hvis den fortsat opfører sig sådan, vil vi ved årets udgang om 50 uger passere 38 NOK.
Jeg mener ugens højeste kurs har været 2,70 NOK. Nogle af hausserne lever altså i lidt af en parallelverden og lider ydermere under tvivlsom dømmekraft.
Men noget af baissingen hører jo ganske enkelt ingen steder hjemme.
God weekend!
Aktien lukkede sidste fredag i 2,15 NOK og i denne uge i 2,275 NOK. En stigning på 12,5 øre svarende til 5,8 %. Der har været tre grønne og to røde børsdage. Volumen har været ganske højt gennem hele ugen - omend lidt ujævnt fordelt. Ser vi udelukkende på, hvordan aktien har gebærdet sig, må den modtage anerkendende nik fra velkonsoliderede storinvestorer.
Hvis den fortsat opfører sig sådan, vil vi ved årets udgang om 50 uger passere 38 NOK.
Jeg mener ugens højeste kurs har været 2,70 NOK. Nogle af hausserne lever altså i lidt af en parallelverden og lider ydermere under tvivlsom dømmekraft.
Men noget af baissingen hører jo ganske enkelt ingen steder hjemme.
God weekend!
twin turbo skrev selg mens dere kan.
ta deg nå en STIV'ENså du får roa nervene, more to come next week da vi skal videre nordover!!
Mulla3
14.01.2022 kl 16:57
4507
Børs58 er du direkte dum eller. Det betyr ingen ting om det er i Canada eller Afrika det er lover og regler for slikt. Kan du dem ikke så hold kjeft. Dette blir det rettsak av dersom QEC ikke for sett i gang med prøveproduksjon.
twin turbo
14.01.2022 kl 17:29
4397
Børs58, du sliter fysisk derfor vil ikke kalle deg idiot! Du virker desperat og redd for investeringen din og det skinner igjennom reaksjonene dine. Din erfaring/avhengighet av STIV"EN er ikke anbefalt for alle så lykke til med å stå på alle fire.
Redigert 14.01.2022 kl 17:31
Fjellbris
14.01.2022 kl 17:47
4342
Glem ikke hva Jason tror / har kommunisert til diverse aksjonærer (limer inn under, er også sitert i Finansavisen/på HO) så får jo hver og en shorte så mye de vil fremover. SPB1 er ikke så positive som Jason/finansdirektør i QEC, men erstatning som de tror på gir uansett kr 4-10, så lykke til med å «shorte mot strømmen» fremover😀
….
...You are correct. I don’t think the investors realize that the downside for the situation in Quebec is that we get $175MM (~$0.40/share). The upside is we get fair value or in excess of $1,000-$2,000 MM ($2.30-$4.60/share). This is on top of the existing production...
….
...You are correct. I don’t think the investors realize that the downside for the situation in Quebec is that we get $175MM (~$0.40/share). The upside is we get fair value or in excess of $1,000-$2,000 MM ($2.30-$4.60/share). This is on top of the existing production...
Sosekopp 1
14.01.2022 kl 18:34
4225
Hei alle
I dag ble det mye kjefting og slemme kommentarer på denne tråden. Veldig leit å lese den totale mangel på respekt for hverandres synspunkter.
Noen ønsker den opp og noen ned, på mandag får vi fortsettelsen på hvilken vei det går.
Ønsker alle en god helg
Hilsen Sosekopp 1
I dag ble det mye kjefting og slemme kommentarer på denne tråden. Veldig leit å lese den totale mangel på respekt for hverandres synspunkter.
Noen ønsker den opp og noen ned, på mandag får vi fortsettelsen på hvilken vei det går.
Ønsker alle en god helg
Hilsen Sosekopp 1
VIP001
14.01.2022 kl 18:47
4177
+1
Jeg er helt ny i gamet og håpet på en konstruktiv og lærerik diskusjon, men har gitt opp trådene angående QEC. Håper dette snur når det kommer faktiske nyheter og vi unngår synsing. Uansett god helg alle sammen :)
Jeg er helt ny i gamet og håpet på en konstruktiv og lærerik diskusjon, men har gitt opp trådene angående QEC. Håper dette snur når det kommer faktiske nyheter og vi unngår synsing. Uansett god helg alle sammen :)
Redigert 14.01.2022 kl 18:50