Aqua Bio Technology 2022 Gjennombruddsåret

Slettet bruker
ABT 16.01.2022 kl 21:30 4170

Aqua Bio Technology 2022 gjennombruddsåret!

Jeg har skrevet om en rekke aksjer siste årene, tre – fire ganger pr år om selskaper som jeg tror står foran en eksplosiv vekst i aksjekurs og etterspørsel. Av de 10 innleggene jeg har hatt siste 2 årene har man i snitt hatt 40% avkastning påfølgende ukene etter innleggene. Sist skrev jeg om Scana som gikk fra 1,70 til 2,50, før selskapet presterte å sette en emisjon på oppgangen. Jeg hadde også 5pg fra 0,85 til 1,40 nylig. Og har hatt SOFF fra 4 til 10 kr og Magseis fra 1 til 5 kr. Jeg har nå funnet et selskap som nylig har hentet penger. Ergo emisjonsfaren er ikke tilstede.

ABT har derimot nylig hatt emisjon på 14 kr og kursen var oppe i 17 kr for noen dager siden, den ligger nå på 15 kr. Aksjen ser meget spennende ut teknisk fra disse nivåene. Seneste i sommer var den oppe i 27 kr.

Om selskapet:

Ticker: ABT

Mcap: 310 millioner kroner

Antall aksjer: 20.623.792 stk.

Topp 20 : 15.097.164 stk.

Topp 50 : 16.870.200 stk.

Antall aksjer utenfor topp 50 – ca. 3,5 millioner aksjer eller ca. 17%.

Aksjonærbasen er solid på topp 10 som styrer nær 70% av aksjene.

Selskapet leverer lakseklekkevæske til kosmetikk industrien – en av de hurtigst voksende industriene i verden. Etterspørselen har siste året tatt seg kraftig opp og fra at finanstilsynet ba selskapet skrive ned egne eiendeler som nå er satt til 0 fra 36 millioner for 18 mnd. siden. Dette er potensielle oppskrivninger for selskapet som utgjør ca. 15% av selskapets mcap, men som pt. Er nedskrevet.

Selskapet selv opplyser at verdien av klekkevæska (ingrediensen dem leverer) har betydelig høyere kommersiell verdi – kanskje så mye som 150 millioner kroner. Dette er altså ikke tatt med i selskapet finansielle regnskap nå.

Ved en potensiell oppskrivning av verdier vil selskapet kunne reprises fra dagens nivå.

Selskapet meldte gjennom 2021 flere nye avtaler med samarbeidspartnere og skal nå levere sitt produkt både i Asia og Europa. Dem har allerede en avtale med Restorsea i USA som ble fornyet med 5 nye år for en uke siden.

5.feb 2021 - Aqua Bio Technology (ABT) torsdag signert en eksklusiv distribusjonsavtale med Cosmed Beauty. Avtalen er i første omgang for tre år.

12. feb. 2021 - Aqua Bio Technology ASA (ABT) har fredag inngått distribusjonsavtale med Galaxa Pharma Aps.

23. april 2021 - Aqua Bio Technology (ABT) har fått klarsignal fra AI Dawaa Pharmacies om at de er klare for å distribuere Moana Skincare til omtrent 50 apotek på tvers av Saudi-Arabia.

19. aug. 2021 - Aqua Bio Technology har inngått en intensjonsavtale med det Auckland-baserte selskapet D&S Maisey Limited, for retten til å distribuere hudproduktet Moana Skincare i Japan og Filippinene.

15. nov. 2021 - Aqua Bio Technology har mottatt den første ordren fra Sitil Bohemia under distribusjonsavtalen i Tsjekkia og Slovakia, ifølge en melding mandag.

Siden avtalen ble inngått har partene blitt enige om å også inkludere distribusjon av Seidr og Seidr Clinique, i tillegg til Moana Skinvare. Den første ordren inkluderer alle tre merkevarer.

13. des 2021 – Innsidekjøp/kapitalinnhenting – henter 12,9 millioner kroner og innsidere kjøper for 3 millioner kroner.

12. januar 2022 - Aqua Bio Technology har fått fornyet en tilbuds-, lisens- og eksklusivitetsavtale av Restorsea, melder selskapet i en børsmelding onsdag.

Fornyelsen av avtalen er på fem år.

Aksjekursen var oppe i 17 kr intradag sist uke og ser meget eksplosiv ut – man ser flere nye på topp 50 listen og det er en meget spennende tid for selskapet.

CEO Håvard Lindstrøm gjorde noen dager siden et intervju med finansmedia – der han forklarer at dem sikter mot verdensmarkedet og venter høyere etterspørsel inneværende år.

Selskapet skal nå kommersialisere egne produkter i en helt annen skala enn tidligere – og det ventes betydelig inntekter fra dette. Det er også ventet at større etablerte aktører vil benytte seg av Aquabeautine XL.

Det unike Norske, rene og unike norsk laks fra norske fjorder selger godt internasjonalt. Sentrale merker som.

- Oriflame

- Mary Kay

- Cliniderm

- L`Oreal

- Johnsen & Johnsen

Og mange mange fler ca. 80 aktører som omsetter for mer enn en milliard dollar – mange er ute etter merkevarebygging mot det unike norske, rene, arktiske krystallrene vannet hvor laksen klekker. Produktet har fått enormt flotte tilbakemeldinger og har svært økende etterspørsel særlig i Asia og Øst Europa. USA er i støpeskjeen.

Kosmetikkindustrien omsetter og forventes å omsette for nær 12,000 milliarder kroner frem til 2024. I segmentet hvor hudkrem ABT eksponerer seg er det snakk om nær 4000 milliarder kroner.

Hvis bare en av disse 80 aktørene vil tilegne seg avtale med å sikre seg patenterte Aquabeautine XL og eller andre produkter av lakseklekkevæsken – vil dette kunne føre til enorme inntekter for ABT.

Som i all annen industri gjelder domino effekten – tar en større aktør kontakt vil flere ta kontakt. Dette kan føre til milliard inntekter for selskapet som blir priset til null og niks på Oslo Børs nå.

ABT har allerede sikret seg eksklusive avtaler i Asia og Saudi Arabia som er betegnet som betydelig ordre.

ABT er en sovende gigant – noe mange har tatt til orde for før. Senest på kurs i høst på 20 kr – meldte aksjeananalyser.com «Det samlede svært positive bildet for aksjen indikerer et potensiale for ABT-aksjen på solide 100-150 prosent opp fra fredagens sluttkurs rundt 20 kroner, og det kanskje i løpet av bare de neste par månedene» dvs. 45 kr altså en tredobling fra dagens 15 kr.

Kursen gikk da til over 28 kr før den snudde brutalt ned – ingenting har endret seg siden den gang – de har derimot fått flere avtaler og forlenget sin avtale med Reasorsea i USA.

Det er verd og merke seg at Bjørn Inge Pettersen (som driver aksjeanalyser.com) som bokstavelig talt elsker ABT ikke eier aksjer pt. Det er ofte lurt å posisjonere seg FØR slike bjellesauer tar tak igjen i selskapet.

Teknisk perfekt for hopp!

Aksjen i seg selv er i en perfekt teknisk trend nå – den har brutt gjennom motstand på 14,50 og testet taket i trendkanalen på 17 kr – den falt tilbake derfra. Aksjen ligger rett under siste 20 dagers glidende gjennomsnitt (13,87) rett under 50 dagers gildene gjennomsnitt (13,94).

Når dette skjer vil det lyse grønt og blinke mot en del spekulanter og tradere – som indikerer oppgang.

Samtidig vil en kurs økning forsterke tekniske betydelig ved SMA 100 – Siste 100 dagers SMA ligger på 15,60 og den ligger nå på 15,35 kun 25 øre under – ved brudd på SMA 100 vil alle tekniske parametere nå lyse grønt – det er derfor man bør posisjonere seg her som vel som det fundamentale.

Per Stolt en av Sveriges beste teknisk analyse og som har flest følgere i sosiale media i Sverige – publiserte dette på Dagens Børs i dag.

Aqua Bio Techology (ABT) stiger stabilt och har stundtals handlats över 25 kr.

RSI-kurvan har brutit upp över sitt fallande motstånd och detta är en klassisk köpsignal.

Vi ser stigande bottnar och huvudscenariot är att Aqua Bio Techology (ABT) stiger up mot jämviktsnivån 20-25 kr för en test, vilket motsvarar en potential på 33-66 %.

Sammanfattningsvis: Aqua Bio Techology (ABT) har signalerat för en test sannolik test av jämviktsnivån 20-25 kr.



Svenske og Dansker på veg inn?

Tidligere har det vært store horder av Svenske og Danske investorer i selskapet – det er et bullish moment dere SKAL følge med på i listene fremover. Særlig Avanza Bank og Nordnet AB.

Volum

Volummessig har selskapet ligger selskapet mellom mellom 50 – 300k aksjer pr dag – senest i sommer var den oppe i over 1,4 millioner aksjer pr dag.

Inflasjon

Stadig høyere inflasjonstall fører til bedre forutsetninger for at underliggende produkt blir priset høyere. Det kan slå to veier – produktene blir billigere enn peers (sammenlignbare produkter) ergo man kjøper mer eller varen til sluttbruker blir høyere ergo råvarene øker også i pris. Noe som vil slå ut på regnskapet

At selskapet ved en eller flere avtaler kan prises til rundt 1-2 milliarder kroner ila 2022 er ikke utenkelig. Da snakker vi en oppgang 250-500% ila året. Jeg tror selskapet skal ganske kjapt opp og teste forige topp på 27 kr for deretter og stabilisere seg mellom 20-25 kr. Før den rykker på nytt.

Så blir det opp til selskapet å levere inn mot den enorme industrien som står med åpne armer.

Jeg er ganske sikker på at dette blir en av vinnerne på Oslo Børs i år – det er nå du skal kjøpe aksjen ikke på 30 kr.
Redigert 16.01.2022 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
uritse
17.01.2022 kl 08:27 3990

En veldig fin oppsummering! 2022 blir en bra år for ABT💪🏽
Boot-Hansson
22.01.2022 kl 13:08 3733

Tompengpung…..finansminister i Kina når jeg var ung gutt ;))))
Hvor mange emisjoner har dette selskapet hatt? Det tar aldri slutt! Hva er Ebitda i dette selskapet?
Skjønner ar du hauser, lov det, men ro deg ned litt da. Ser av måten du skriver på at du har vært innom her for en del år siden, samme innhold som den gang.
Abt seiler sakte fremover med hjelp av solid aksjonær støtte. Jeg ønsker selskapet alt vel og håper at de får det til, men 2022 blir nok ikke det årer da raketten tar helt av.
Herman*
22.01.2022 kl 13:23 3720

Med unntak av noen inntekter fra ekslusivitetsrettigheter i en kort periode, har selskapet aldri hatt nevneverdige inntekter. Med en market cap på 300 mill, hvor mye tror dere selskapet omsatte for i 2021 via sine mange internasjonale distribusjonsavtaler? 50 mill? Jeg tipper maks 10 mill. Og hvor mye tror dere de vil omsette for i 2022? 100 mill? Jeg tipper maks 20 mill. Dere må ikke se dere blind på antall distribusjonsavtaler, men heller på hva hver av disse avtalene generer i inntekter og dekningsbidrag. Cluet ligger i hvor mye ABT og distributørene har råd til å bruke på markedsføring. Skulle jeg ta feil, og ABT sikter mot flere hundre millioner i omsetning i løpet av noen år-vel da er det bare å glede seg.
NASLover
10.02.2022 kl 18:11 3469

Nytt Prosjekt....mye spennende som skjer......
https://newsweb.oslobors.no/message/553034
Redigert 10.02.2022 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
Andpaal71
16.02.2022 kl 13:02 3272

Rart at det er stillstand! Skulle tro denne ble dagens vinner! Men det er ingenting som overrasker med lengre. Gode nyheter; ingen bevegelse. Emisjon: kursen flyr i været eller ned. Dårlig nyheter. Raskt ned, raskt opp. Synes det er veldig lite forutsigbarhet!
Andpaal71
16.02.2022 kl 13:04 3268

Burde jo ha passert 16.-. Sto der med langt «dårligere» utgangspunkt!
uritse
30.03.2022 kl 11:57 3043

Den går fort opp til 14kr som var emi pris på starten av året hvor flere insidere var med på. Følg med!
IncognitoPamda
07.04.2022 kl 17:18 2816

Noen som har en idé om hvorfor den gikk så voldsomt i dag?
janhen
07.04.2022 kl 18:54 2767

Vill gjetting på at aksjeanalyser.com er ute og anbefaler igjen:)
NASLover
07.04.2022 kl 21:07 2702

helt enig, han som har tatt dekning igjen.....
NASLover
07.04.2022 kl 21:08 2699

Tipper at aksje skal skyte mot 20 i løpe av ganske kort tid....bare løp og kjøp før det er for sent
uritse
07.04.2022 kl 21:20 2683

Hehe…det var mus stille når den falt fra 15kr til 10kr men spørsmålet kommer når den henter seg en del av fallet. Det fundamentale har ikke endret seg noe og den skal rett opp først til emi pris på 14kr. ABT er et spennende case som alle bør ta en bet on i 2022.
IncognitoPamda
07.04.2022 kl 21:20 2681

Er det sarkasme eller ikke? Spør helt seriøst, jeg vet ikke hvor kursen skal.
NASLover
09.04.2022 kl 14:11 2517

hvis du ser historie av aksjen så den har vært opp mot 27kr. Det er aksjeanalyser.com som anbefat sist og den har vært på det nivå og nå er det igjen han gjør det. Q4 rapport ut snart i slutten av april og han positionere seg fordi den skal bli svært godt.
NASLover
09.04.2022 kl 14:14 2509

etter hans anbefaling skyttet det opp mot 11 fra 9.8 og stiget 17% bare på en dag og eventyret skal fortsette videre neste uke, kan være litt svingene men til slutt skulle den opp.
Icon1985
09.04.2022 kl 20:16 2447

Ser ingen oppdatering på noe fra aksjeanalyser.com
Eneste er en analyse på jumpgate AB.
Legg gjerne ved en link til det dere referer til.
NASLover
10.04.2022 kl 10:25 2358

Hei. Siden jeg ikke er medlem så vet jeg ikke hva er hele utdraget men fra den som jeg kan lese er at han er veldig optimistisk mot dette selskapet.
https://aksjeanalyser.com/2022/04/07/til-informasjon-for-vip-medlemmer-aksjeanalyser-com-tror-denne-aksjen-na-star-foran-en-ny-var-og-tror-aksjen-er-ved-et-svaert-gunstig-niva-a-kjope-ved-her-na/
Icon1985
10.04.2022 kl 10:59 2344

Så du er ikke sikker på hva slags selskap som ligger i artikkelen ?
Niel
10.04.2022 kl 12:13 2304

Bjørn skriver at han sender over en analyse han jobber med til nettavisen neste uke. Utenom det er Bjørn nå veldig positiv til ABT igjen grunnet mange kontrakter den siste tiden og flere Inside kjøp. Det kan være lurt å hoppe på toget nå før kursen går til 20-25.
IncognitoPamda
10.04.2022 kl 17:34 2225

Jeg håper det stemmer, men jeg håper det ikke bare er han som mener det. Han har en del følgere som slavisk følger hans råd som han kan bruke som sin personlige haussegjeng. Får se om resten av markedet er enige, og ikke bare hans lille kultfølge.
Niel
10.04.2022 kl 18:23 2206

En regel jeg har er at man skal alltid gjøre egne vurderinger. Grunnen til at jeg abonnerer på aksjeanalyser er at Bjørn bruker mye tid på dette og klarer å hente frem mye informasjon, som jeg ikke klarer å finne. Hvis man leser seg opp på ATB og følger markedsutvikling, kontrakter, intensjonsavtaler og insidekjøp så fremstår ABT de veldig sterke per nå.

Icon1985
10.04.2022 kl 18:55 2186

Ståltro selv ,men ikke mer enn 13 % av porteføljen
Vært aksjonær i ca 1 år og snittet bra ned i det siste så nå har jeg en gav på 13.98 . Fornøyd med det . Så vil tiden vise om det var lurt
uritse
11.04.2022 kl 10:22 2087

Det blir spennende å lese års rapporten som kommer 29.04. Med alle disse salgs meldingene som har kommet revisoren bør oppjustere varelageret fra 0kr idag til opprinnelig verdi nord for 30mnok.
NASLover
11.04.2022 kl 14:45 2029

Helt enig med #uritse. Kontrakter og nyheter som har kommet i det siste har plassert ABT i utrolig bra posisjon. ABT vil bli en svært spennende case fremover. Har mye tro på selskapet
IncognitoPamda
13.04.2022 kl 13:05 1898

Er det noen som er i hvilken grad de tjener penger? Jeg er ikke flink til å finne slik informasjon
uritse
02.06.2022 kl 10:36 1363

Aqua Bio Technology enters into an exclusive distribution agreement for the Nordics for Seiðr and Seiðr Clinique.
https://newsweb.oslobors.no/message/563983