Kahoot - Oppturtråd

omans
KAHOOT 17.01.2022 kl 09:35 456518

Kursen har falt jevt siden 50 kroner, og tester støtte ved 36.7. Det er normalt med grønne dager også, og et sted må bunnen være. Kjekt med en tråd for grønne dager, det vil også komme. Ikke bare nedgang. Først blir det å se om støtten er ok nå, eller blir det flere røde?
Moonraker007
17.02.2022 kl 20:50 4249

Dette henger ikke på greip i det hele tatt, TA på denne type aksjer er lite verdt. Har du tjent på trading, er d mye flaks involvert. Verken du el jeg vet hva som skjer i morgen, neste uke, om
1 mnd osv - det er alt for mange variabler til å vite noe om det.
omans
17.02.2022 kl 21:06 7657

Det er litt nytteløst å diskutere hva som kunne vært riktig prising/kurs, når det som bestemmer kursen for tiden handler om, "dersom det blir krig i Europa".
Slik henger børs og kurser sammen, selv om de ikke har noe med Kahoot å gjøre, og man kan tro det ikke blir slikt scenario. Men frykt/grådighet fører/påvirker børsen, dermed kursene som går ned når frykten øker, og nyhetsbildet kommer med oppdateringer stadig på dette.
Redigert 17.02.2022 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Maxx
17.02.2022 kl 21:32 7619

Vel

1 det er ikke slik at jeg nå hater Kahoot eller ønsker å snakke den ned. Hva jeg sier her har 0 å si. Ber bare folk være forsiktige med bakgrunn av de 8 punktene jeg nevnte. Det gjelder maaaaaaaange aksjer

Men du har vel hørt om day-trading? Jeg følger med hele dagen og da klarer man å se at alle aksjer har et " liv". F. Eks Kahoot gikk lenge mye opp og ned mellom 32-25 kr og om en kjøper og selger 1-2-3-4 ganger hver dag og har råd til å eie 10000-15000 aksjer av gangen så tjener man gode penger. Noen dager bommer jeg/mann og taper også

Jeg ønsker alle lykke til, men kan med 99% sannsynlig si Kahoot vil lukte på 28 tallet i morgen etter at Nasdaq og Dowjones med fler indexer stupte i dag. Detter den til 27.50 og begynner å klatre opp og kjøpersiden bygger seg opp +++ god omsetning kan du kjøpe for da kan den ende på 29-30.

Det som er den tekniske analysen her er at man ser at trenden går nedover..... Fra 50....så var det mellom 40-44...... Så var det mellom 36-39 og så 33-35 og nå 27-31..... Det er dessverre sannheten.

Kahoot kan stå i 50-60-70 om 2-3-4 år.... Men akkurat nå trender den ned på grunn av Ukraina, frykt for renter og inflasjon....at super Bull markedet er på hell..... Dessverre
Moonraker007
17.02.2022 kl 21:41 7660

Etterpåklokskap, punktum.
omans
17.02.2022 kl 21:42 7667

Sentimentet snur når det snur, når noe oppleves negativt "i lufta", tar en frem alt man finner av ting rundt det og koker det sammen.
Det virker som du mener aksjen skal i null, vet ikke om det er noen trøstens ord du ønsker å formidle, siden du ikke sier om du skal kjøpe, bare at du er lettet over å ikke være inne når det er "sur vind i lufta". Det er risiko med alt, men mindre risiko nå enn da kursen var over 100. Bunnene er det få som treffer med kjøp, og toppene er det få som treffer med salg, de fleste ligger et sted i mellom.
Moonraker007
17.02.2022 kl 21:47 7640

Godt sagt. Det er enkelt å snakke om trend; 50, så 40 ig deretter 30 osv når man har foreløpig fasit i hånd. Slikt gidder jeg knapt å lese engang, det er rett og slett tøvprat, synsing, bedrevitenhet osv.
Maxx
17.02.2022 kl 22:03 7612

Oooh jeesus

Har jeg sagt 0 ? Nope.

I perioder er ikke aksjemarkedet rasjonelt

Så en aksje som har falt fra 100 kr til f. Eks 30 kr kan om alt slår til feil ( krig, finanskrise, generelt børskrakk). Falle til tullete priser i en kortere periode

Men P/E tall og total verdi.... Kunder/ordrebok og reelle verdier som f. Eks bygninger ECT har reelle verdier. I tillegg legger mann til scenarioet om vekst og fremtidig inntjening ( ofte siste punktet som kan bli bobler)

Ser at folk blur sure og spydige når noen ( her meg) prøver å snakke saklig om aksjer og hvordan markedet virker når det er " negativt" angående en aksje en eier og mest sannsynlig har et større urealisert tap i.

Jeg kan trade i Kahoot når som helst. Skal jeg bli mer langsiktig må det komme noe fundatale endringer.

1 rapport om Høyer salgstakt og flere abonnements kunder
2 om kursen skulle falle ned mot 23-24 kroner og den totale markedsverdien går ned fra 15-16 milliarder til 10-12 milliarder så er det mer interessant. Mer rom for økt aksjepris i fremtiden

3 jeg ønsker ikke og klarer ikke heller å snakke ned kursen i Kahoot. Jeg sier bare at det er i tech, det er et vekst case.... Yrende/teknisk analyse går nedover nå. Ukraina ødelegger for børsene generelt. Alle kjøper aksjer om dagen.... Lave renter og lav inflasjon har ført til det. Intet tre bokser inn i himmelen og akkurat nå er det skikkelig ruskevær på børsene og det kan de ut som enn større korrosjon kan komme. Det vil dessverre ramme f. Eks Kahoot og tech- vekst aksjer hardere en andre bransjer

Anser diskusjon som ferdig og ønsker alle lykke til og god børs fredag og god helg.

God natt
HP17
17.02.2022 kl 22:14 7620

For meg ser det helt uunngåelig ut til at tyngdekraften vil dra Kahoot langt ned på 20 tallet og kanskje under i 2022?
boupa
17.02.2022 kl 22:33 7546

Det du sier er reinspikka bullshit. Dette har du blitt fortalt siden aksjen kosta det dobbelte og sitter fortsatt og avfeier det som synsing. Men det ser du enkelt bort ifra. Dine egne innlegg derimot har i samme tidsrom vært utelukkende haussing og ingenting annet. Du er forumets desiderst verste bidragsyter, håper bare ikke for mange nye aksjonærer har lest sprøyter ditt og latt seg påvirke av det.
Slettet bruker
18.02.2022 kl 06:07 7286

Tillater meg og ha det forbannet fornøyelig når den ene eksperten slår den andre ihjel...
Skal ikke gjøre noe poeng av det, men jeg ville bare spørre dere hvorfor Trygdefondet ligger blandt de ti største aksjonærer hvis den er så vanvittig høyt priset som noen her hevder.
Som dere vil se har Trygdefondet gjort det svært bra det siste året så det er jo ikke noen bygdetullinger i byen som driver denne butikken !!

https://www.dn.no/bors/kjetil-houg/folketrygdfondet/rekordar-for-folketrygdfondet-resultat-pa-41-mrd-kroner/2-1-1169887

Bybonden....
Nsxnsx
18.02.2022 kl 06:59 7241

Vi som har kjøpt våre første aksjer her på 30 ish kommer seff til å tjene gode penger 😉👍 litt mer usikker på de som kjøpte på 130 ish.
Kodiaq
18.02.2022 kl 09:28 7023

Makkverk av en aksje, det er vel ikke mange som tjener penger på å selge aksjene under 30 kr…. Virker bunnløs, vurderer sterkt å selge meg ut å ta tapet. Kan fort gå i ny atl slik som det presses på her. For se om det kommer en liten bull trap i næreste fremtid, så er det bare å komme seg ut å glemme kahoot.
Slettet bruker
18.02.2022 kl 09:30 7026

Føler denne dagen etter q4 blir litt ekstra spennende ift hvilken vei kursen går i nær fremtid.
Slettet bruker
18.02.2022 kl 09:36 7048

Heier på Haudemann jeg også ( Og meg selv ) :))
Dagens FA:

Analytikerne heier på Haudemann

Umiddelbart er det ikke noe som indikerer at Haudemann-krakket skal avta, utover at flere meglerhus har pepret ut bull-analyser, men foreløpig til ingen nytte.

Det startet 12. januar i år da Kepler-analytiker Lars Devold spådde Kahoot i 80. Så spådde Nordeas Kristoffer Pedersen Kahoot i 70, mens Goldman og JP Morgan nøyde seg med henholdsvis 54 og 40 kroner. Sistnevnte trakk frem Kahoot igjen denne uken som en av sine tech-favoritter.

SEBs Håkon Fuglu og ABGs Øystein Lodgaard har fylt på med bull-analyser ved å spå Kahoot i 60 og 70 kroner. Eneste resultat så langt er imidlertid kursfall.

I Nykode var Arctic ute og spådde aksjen i 140 kroner i januar, mens ABG nylig spådde kursen i 102 kroner, altså henholdsvis tre og to ganger dagens børskurs.
Redigert 18.02.2022 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Moonraker007
18.02.2022 kl 11:05 6963

Sitter man long er ikke dette noe problem - har man cash ville jeg lastet m begge hender. Ville i alle fall ikke solgt på det nivået vi er nå. Kommer gode tider etter hvert.
Moonraker007
18.02.2022 kl 11:13 7041

Enda en besserwizzer som kommenterer med foreløpig fasit i hånd. Det er litt for enkelt, sorry - etterpåklokskapen ser ingen ende, og "hva var det jeg sa", "dette er du tidligere blitt fortalt" og dess like, fremstår som tomme ord og intetsigende svada.
Maxx
18.02.2022 kl 11:42 7011

Det er vel alltid en forløpig fasit når det kommer til aksjer ?
Morsomt å lese at du mener at de som eventuelt har sagt at denne aksjen kommer til å gå ned fra den var på 50 kr ( eller mer) nå blir kaldt for besserwizzer og at det er enkelt å si at den skal ned (når de sitter med forløpig fasit ??) men at deres ord er tomme ord og svada (??) Javel

Som sagt. kan godt hende Kahoot står i 50 - 70 og 100 kr en gang i fremtiden. Men trenden og teknisk analyse ( og forløpig fasit) tilsier at den synker nedover.

Er vel ikke noe å krangle om det.

De som har trua kan kjøpe mer og sitte long. De som følger med på det økonomiske bilde og kjøper etter teknisk analyse/risk-reward strategier og som trader ser at denne i et kortere bilde mest sannsynlig ( kan selvfølgelig ikke garantere det) trender ned mot f. eks 27 - 29 kr mer en 33 til 35 kr nå

Det kan slå poitivt ut for Kahoot om inflasjons frykte stilner eller ser ut til å komme under kontroll, Om rente fryktene avtar og om Ukrainia krisen løses helt. Da vil meget sannsynlig Kahoot og børsene stige noe opp igjen.

omans
18.02.2022 kl 14:51 6859

2021 er det nå satt et punktum for. 2022 er allerede 1,5mnd gammelt. På tide å se opp og frem.
sanfrancisco
18.02.2022 kl 14:53 6891

se frem mot ytterligere nedjusteringer av forventningene
omans
18.02.2022 kl 15:07 6868

I en kontrariær verden, vil justeringer alltid lagge realitetene. Dvs at det fundamentale ofte snur før aksjekursen, og før det også når ut til analytikere. Derfor ofte overreaksjoner, det tar tid å snu store flokker som beveger seg i bestemte retninger.
Kodiaq
18.02.2022 kl 16:50 6755

Ny short satt i møkka aksjen, klarte ikke selge på 30 tallet i dag, selv om jeg viste det kom til å ende ned. Da blir det lenge til 30 tallet nås igjen 😞. Større tap å ta til mandagen
Amore
18.02.2022 kl 19:40 6621

Da så vi grunnen til at den spenstige oppgangen som var på gang ble brutt på morgenen i går resultatdagen 17. Dette meldte de inn raskt sjøl om de har 3 dager på seg. Kan det være oppkjøp på gang? Da mener jeg bud på selskapet- Den podcasten til DNB sier noe annet enn dagens kurs-
Redigert 18.02.2022 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Noryng
18.02.2022 kl 20:38 6536

Analytikeren i podcasten forklarer litt om hva som er potensialet i selskapet. Og det han sier om 2021, har jo selskapet levert.
«Marked place» og «Asia» som han sier er jo akkurat rullet ut, brukermassen Kahoot sitter på er jo enormt.
Og med de planene selskapet har frem mot 2025 (som de guidet om i presentasjonen av Q4 resultatet) er bedre enn hva podcasten tar høyde for.
M79
18.02.2022 kl 22:05 6573

Solgt meg ut i dag med 32k i tap….. frykter den teste under 20kr snart… helvetes drit….
YNWA250505
18.02.2022 kl 22:54 6498

Punkt 8 vil jeg gjerne vite litt mer om. Hvilke konkurrenter kan du nevne?
Maxx
19.02.2022 kl 15:59 6210

Det er litt på generelt basis

Først kom facebook.... Så Twitter, så tik-tok og så masse annet

Først kom sukker.no.....så tinder...så just kiss

Først kom REC solceller i Norge og skulle ta over verden..... Men så kom Kina og kopierte alt og gruset REC eventyret.......

Så kom Tesla og hadde hele markedet...... Nå kommer Ford, general motors, Chrysler, Mercedes , wolswagen og alle de andre

Det finnes and platformer ok konkurrenter til Kahoot inne videokonferanse, spill og quis games ext i verden.

Dersom Kahoot virkelig skulle få fart på sakene og vokse seg store.... Så vil andre hvis seg på og kopier forretningsstrategien og levere de samme tjenestene og sloss om de samme kundene

Dette skjer i alle bransjer. For hver nye Facebook så har 100 om ikke 1000 vis av lovende firma og konsepter gått konkurs

3fotsyken
20.02.2022 kl 21:32 5779

Dette handler ikke om quiz lenger.
Tectic
20.02.2022 kl 22:51 5659

Handler om et techselskap som når ut til millioner av brukere
Flying-Dragon
21.02.2022 kl 08:49 5398

Soaring High – EdTech Market to Soon Touch $ 600 Billion?
Market Size was Valued at $254.80 Billion in 2021 and is Expected to Reach $605.40 Billion by 2027

Vi har nok bare sett starten paa EdTech markedet. Saa kan man jo spoerre seg hvordan Kahoot ligger an?
Amore
21.02.2022 kl 09:10 5388

Aksjekursen er ødelagt av shorterne - Er dette lov ??
Flying-Dragon
21.02.2022 kl 09:17 5482

Det blir en selvforsterkende effekt. Ingen liker aa tape penger, og folk kaster kortene en etter en. Men det gjoer jo ikke Kahoot mindre verdt som selkskap. For de som klarer aa ignorere stoeyen og ikke trenger aa nistirre paa kursen hele tiden, saa gaar det nok opp til slutt. Shortere tester psyken til folk. Det er desverre lov.
Amore
21.02.2022 kl 09:24 5570

Hvilken større nyheter kan snu denne nå- Jeg oppfordrer alle til å komme med noe konkret- Ny short satt den 17. om dette fortsetter-Ledelsen må komme på banen med noe heavy nytt om de skal klare å stoppe utvikling
omans
21.02.2022 kl 09:32 5541

Noen kan jo nesten legge en linjal på kursgrafen, så har man kunnet se kursen for neste dager, men siste kursmål oppdateringer jg så var 55 kroner, ned fra 60. Det vil måtte snu på et tidspunkt, så hvor lenge klarer de å holde på shorten, og hvem starter opp inndekning kjøret (?)
Slettet bruker
21.02.2022 kl 09:32 5556

Ser ikke for meg at det kommer noe heavy nytt i nær fremtid dessverre. Nyheter som måtte komme er innsidehandler eller andre store investorer som går hardt inn i Kahoot. Når det er sagt, så tror jeg det var smart å kutte ut trading update og erstatte dette med virtuell presentasjon på dagen tallene skal legges frem. Min følelse er at det i mai vil legges frem gode tall, samt at det ikke er gitt ut informasjon- som deretter igjen vil gjøre shorting mer risikofylt. Kan fort bli ett par måneder nå med ørkenvandring, men ikke f... om jeg selger unna noe.
Redigert 21.02.2022 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Flying-Dragon
21.02.2022 kl 09:48 5576

Vi snakker om et helt annet selskap i dag, enn hvor Kahoot var for ett eller to aar siden. De har gjort et bra oppkjoep, har bra vekst og tjener naa penger.
Saa hvis folk i dag selger i panikk saa faar de gjoere det. De som ser litt lenger holder kortene, eller kjoper mer.
Slettet bruker
21.02.2022 kl 11:36 5420

Dagens FA:

Nå velger DNB Markets å oppgradere Kahoot-aksjen fra hold til kjøp, samtidig som kursmålet nedjusteres fra 44 til 41 kroner. Meglerhuset senker omsetningsestimatene for perioden 2022-2023 med seks prosent og det blir kun gjort justeringer i fakturerings- og kontantstrømestimatene.

Ifølge TDN Direkt skriver DNB Markets i analysen at aksjen har klart seg bra sammenlignet med andre SaaS-selskaper, noe de tolker som at forventningen har falt og at verdsettelsen nå har nådd et gulv der investorene ser verdi.

Kahoot handles ifølge DNB Markets med 50 prosent rabatt basert på 12 måneders forward DCF (discounted cash flow-modell, red. anm).
MASTERCLASS
21.02.2022 kl 13:16 5310

Finner ikke mange like elendige investeringer på Oslo Børs som Softbanks Kahoot-investering!

På kurs 30 kroner (for å være litt snill!) har Softbank et tap på sine aksjekjøp i Kahoot på ca 2500 millioner kroner. På enkeltkjøpet i januar ifjor da de kjøpte 11 millioner aksjer til kurs 110 kr har de et tap på 900 millioner alene!

Siden de mente 110 kroner var en fornuftig pris å kjøpe til for ett år siden, så er det jo rart at de nå ikke hamstrer som pokker på kurser under 30 kroner? Men det gjør de ikke. Hvorfor ikke tro? Kanskje de har insett hvor dumme og grådige de var?
Kodiaq
21.02.2022 kl 17:52 5146

Samme nedsalg tendens på slutten av dagen i dag å. Skulle egentlig selge meg ut, men endte med å kjøpe flere aksjer på 28.5. Klarer ikke selge på disse nivåene. Må vel være svært nærme en bunn med påfølgende rekyl opp.
Spartan
21.02.2022 kl 18:09 5231


Yahoo var som Kahoot, bare mer etablert som et virkelig stort merkenavn med en enorm brukermasse. De tjente ikke penger, og vokste ved å kjøpe andre nettselskaper som også gikk i minus.

Forhindret det ikke å gå ned med 90% da dot.com sprakk. Kom seg aldri på fotene igjen. Ingen konkurransefortrinn, ble slukt av andre aktører. Eies nå av oppkjøpsfond. Aksjonærene mistet alt.

Slik tror jeg det går med Kahoot (Yahoot) også. Bare at det er en liten fjert på Euronext i den store sammenhengen.