Er dette slutten på begynnelsen.

Havstril
ACR 18.01.2022 kl 00:37 2961

Denne meldingen som ACR kom med Mandag kveld kommer nok ikke som en overraskelse for de som har fulgt ACR den siste tiden dette måtte komme.
Ser att mange på forumet tror att kursen skal gruses når børsen åpner, skal nok ned men hvor mye..Nå ble Axactor også kvitt mye av usikkerheten som har fulgt selskapet den siste tiden.
Det var også mye bra som selskapet kom med i den samme meldingen.
Og vi må ikke glemme att det har vært flere kjøp av Innsidere den siste tiden.
Kan det være så enkelt att det var daukjøttet som ble slettet, og fremtiden ser lys ut for Axactor.





Slettet bruker
19.01.2022 kl 23:45 1414


Gikk ut av axa og b2 i dag, bare rømme disse totalt kjedelige aksjene.
Tectic
19.01.2022 kl 18:38 1744

Du har min respekt ved å selge å ta tapet. Men å ytre deg slik du gjør med å sammenligne Axactor og B2H blir litt feil grunnlag å ta beslutninger på.

Siterer:

"Og så ser du på konkurrentene, la oss ta B2H, for eksempel. De har kjøpt tilbake aksjer, stille i markedet, og levert sterke resultater. Alternativkostnaden for å holde ACR er for høy, og derfor bestemte jeg meg for å avvikle stillingen min. Jeg vil ikke korte ACR, jeg vil rett og slett ikke være en del av dette amatørselskapet, som ikke vet hva de gjør i markedet"

Du hadde nok ikke ment det samme i 2019 da B2H skrev ned portoføljen med 430 millioner.

Acr er et mye nyere selskap enn B2H og startet opp først høsten 2015.

Axactor har etter mitt syn et mye høyere potensialet til vekst og kursstigning de nærmeste året enn B2H. B2H er priset til 4 milliarder kroner og Acr er priset til 1,9 milliarder kroner, mens egenkapitalen til selskapene er nesten lik, å jeg tror at Acr er der B2H var for noen år siden, og at de kan komme på b2H- størrelse i løpet av kort tid. Det tok nemlig en stund før B2H også klarte å tjene penger på bunnlinjen, topplinjen må vokse først, men når bunnlinjen først kommer burde det komme raskt pga stordriftsfordeler for Axactor. Jeg ser heller ingen grunn til at ikke skal klare å gjøre det B2H har gjort til nå.



tenketanken
19.01.2022 kl 14:39 1926

Det forundrer meg at noen har oppkjøp på hjernen med en gang
kursen av hvilken grunn kommer ned. Fredriksen eier i en masse
selskap, hvorfor har han ikke kjøpt de opp slik dere hevder?
Dere må innse at Axa hadde han kunnet kjøpt for lenge siden, om
det var det han ønsket.

Sannheten er han beviselig ønsker å være deleier, med stor/liten
strategisk eierpost som selges ned kjøpes opp i sykluser.
Videre har han en klar utbyttepolitikk. Dette er hans forretningside!

Den dagen markedet tviler på denne strategien og Jf. systemet
overkjører sine aksjonere, da vil han ikke få ut den dynamikken.
Derfor er han lojal til sine aksjonærer, som er ønsket medinvestorer.

(PS! Ja, jeg vet at han kjøpte ut et selskap til all time high,
og kjenner inngående historien til Aktiv Kappital , som ikke på
noen måter handler om oppkjøp, men enkelt og greit en konkurs.)

Å tenke det verste om det beste er en klassisk feil man gjør,
når redselen for egne avgjørelse er større en forstanden kan bære.
Redigert 19.01.2022 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
mithra
19.01.2022 kl 12:30 2104

Jeg tipper at konsernsjefen nok vet veldig godt hvilke planer største eier har for selskapet.
frs
19.01.2022 kl 12:15 2148

Jeg har vært ACR-aksjonær de siste 18 månedene, og i dag solgte jeg posisjonen min med et tap på 30 %. Det var min nest største posisjon i porteføljen min, så du kan tenke deg at det ikke var en lett avgjørelse.

Men etter å ha lest nyhetene mandag kveld, og lyttet til markedsoppdateringen deres i går, var det klart for meg at de ikke skal noe sted. Konsernsjefen snakker om forbedret data, maskinlæring, kostnadsreduksjon, alt tull, gitt at selskapet ikke gjør det de må, som er å levere resultater.

Jeg var en av personene som stilte spørsmål under samtalen, og nevnte at de har lovet resultater siden 2018 og også sagt at fjerde kvartal er ment å være det beste innen inkasso, og likevel hadde de det dårligste kvartalet noensinne. Når du lytter til konsernsjefens svar, som sier at aksjonæren må legge fortiden bak seg og se inn i fremtiden, hvordan skal jeg gjøre det med tanke på at teamet i fremtiden vil være det samme i nær fortid? Hvordan har du det verste kvartalet noensinne og ikke sett noen lysbilder for å forklare virkningen for aksjonærene dine?

Men min største bekymring er: Hvordan går konsernsjefen fra å snakke om å betale utbytte til aksjonærene til det dårligste kvartalet i selskapet i løpet av 6 måneder? Dette viser for meg at de ikke vet hva de gjør, de har ikke pålitelige data (hvis de hadde hadde de visst om det), og likevel snakker han om pålitelige Machine Learning-modeller? Alt dette er tull.

Og så ser du på konkurrentene, la oss ta B2H, for eksempel. De har kjøpt tilbake aksjer, stille i markedet, og levert sterke resultater. Alternativkostnaden for å holde ACR er for høy, og derfor bestemte jeg meg for å avvikle stillingen min. Jeg vil ikke korte ACR, jeg vil rett og slett ikke være en del av dette amatørselskapet, som ikke vet hva de gjør i markedet.
mithra
19.01.2022 kl 12:04 2174

Reglene om tilbudsplikt krever at tilbyder skal betale en pris som tilsvarer den høyeste kursen tilbyder har betalt i løpet av den siste 6 måneders perioden.
Hvis kursen for Axactor blir liggende på dagens nivå fremover , tipper jeg at Fredriksen systemet vil avvente situasjonen frem til juni, og deretter legge frem et tilbud om kjøp av alle aksjene.
trani
19.01.2022 kl 10:55 2278

Vet ikke helt hvordan man klarer å se lyset?
Det skal investeres 250 av en beholdning på 300?
Og det er slett ikke sikker om at denne investeringen vil gi noen store profitter for investorene..
Heller lukter det mer som en ny emisjon før sommer..
Redigert 19.01.2022 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Havstril
19.01.2022 kl 09:44 2356

Med de grepene som ble gjort i Q4 med nedskriving av porteføljer som kjøpt for dyrt på grunn av for lite data i 2017-2018
er nå ute av systemet, men som jeg forstår fortsatt kan drives inn.
Med den prisingen av Axactor som er for øyeblikket er det godt mulig det vil komme ett bud her, noe jeg ikke håper
vil skje nå.
Og det er kun 90% av REO tilbake i Spania.

trani
18.01.2022 kl 11:25 2645

Vi har nok ikke sett det værste enda!
Her må det nok bli værre før det kan bli bedre..
nikkers
18.01.2022 kl 10:39 2745

Det meste er ute i lyset nå. Kursen er rasert, men forventningene til selskapet er på bunn. Unngår man en EMI er mitt tips at selskapet vil reise seg langsomt utover 2022 og 2023.