LINK - attraktiv oppkjøpskandidat - SINCH og Twillio "sikler"

Pimpernell
LINK 18.01.2022 kl 07:18 100819

I dagens E24 nevner Kongslie/SB1 LINK som en klar oppkjøpskandidat;


Bla. "Kan være attraktivt for konkurrenter

Det andre selskapet Kongslie trekker frem, er telekomselskapet Link Mobility. Om selskapets aksjekurs fortsetter å være svak, tror Kongslie det vil være en oppkjøpskandidat.

Philippe Sissener i Sissener Canopus meldte derimot til Dagens Næringsliv tidlig i januar at selskapet nok går konkurs på et tidspunkt.

– De har litt for mye gjeld etter vårt skjønn, og følgelig er det nok ikke like relevant for en ny PE-aktør (private equity, red.anm.) å ta selskapet privat – typisk leveraged buyout – så her kunne det for eksempel vært konkurrenter, som for eksempel Sinch eller Twilio, som kunne gjort det på svært innvannende multipler.

Potensielle kjøpere kan også være store selskaper som Cisco, forteller Kongslie."

Jeg tror Sinch vil være bekymret for å få Twillio inn i sitt europeiske hjemmemarked, så her kan det bli spennende fremover. MEN, med de store eierne i LINK, som f.eks. Ferd, krever det nok vesentlig høyere kurs enn i dag for å få dem til å selge.

https://e24.no/boers-og-finans/i/5GMg5X/tre-eksperter-dette-er-boersens-heteste-oppkjoepskandidater
Redigert 18.01.2022 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Rui
20.12.2022 kl 10:29 7589

Da er nok de fleste som skal ut av Link av skattemessige årsaker ute. Nå er inngangsprisen for aksjen svært attraktiv.
Om en ser på hovedaksjonærene så sitter de helt stille i båten og det har de stort sett gjort hele tiden.
Jeg forventer en kraftig oppgang når dette året er lagt bak oss. Siste kvartalsresultat i november(3 kvartal) var positivt, og med fastrente på sitt hoved lån på 3,25% ut 2025, har de gått fra å ha et lån som tidlig i 2022 ble betraktet som dyrt, til å ha et billig lån i dagens marked. Alt ligger til rette for en reprising av Link i 2023.
Slettet bruker
20.12.2022 kl 14:42 7553

Enig i disse betraktningene. For øvrig har Link utviklet følgende tjeneste.
https://www.nettavisen.no/okonomi/dorvakttjeneste-skal-forhindre-sms-svindel-da-nektes-du-adgang/s/5-95-804760
Slettet bruker
21.12.2022 kl 15:45 7590

Pris aktiviteten i denne aksjen er til tider ganske latterlig. Men når den først beveger på seg, da går det unna.
Kryper nedover kun på lite volum, og svakt nedsalg.
tuja
21.12.2022 kl 16:54 7642

Vodsomt til aktivitet i dag, og tildels enkelte store poster. Kom også en del på kjøp i sluttauksjonen, uten å få fill. Muligens skatterelatrert handel i dag?
Slettet bruker
21.12.2022 kl 17:20 7662

Ja, jeg vil tro det er en blanding av retail som selger unna tap, noen mellomstore aktører som trimmer litt på porteføljen før nyttår og større aktører som posisjonerer seg for kortsiktig oppgang.
Slettet bruker
22.12.2022 kl 14:08 7594

En eller annen aktør som har en salgsvegg rundt 7,8kr og en kjøpsvegg på 7,3kr? Prisen sitter dønn fast. Eller er supply og demand omtrent helt lik?
Slettet bruker
02.01.2023 kl 09:34 7405

Sinch er opp 6% i dag. Link henger etter. Forventer oppgang her nå mot kvartalsrapport i februar.
fjellmannen
02.01.2023 kl 09:48 7420

7,6 % opp akkurat nå. Sinch opp 173 % siste 3 mnd, Link 13 % siste 3 mnd
Rui
02.01.2023 kl 10:26 7416


Da er alle som skal ut av Link av skattemessige årsaker ute. Nå er inngangsprisen for aksjen svært attraktiv.
Historisk var aksjeprisen i januar 2021 ca. 50kr, og i januar 2022 ca. 20kr.
Om en ser på hovedaksjonærene så sitter de helt stille i båten og det har de stort sett gjort hele tiden. De fleste av hovedaksjonærene gikk inn på priser rundt 40kr.
Jeg forventer en kraftig reprising i 2023. Siste kvartalsresultat i november(3 kvartal) var positivt, og med fastrente på sitt hoved lån på 3,25% ut 2025, har de gått fra å ha et lån som tidlig i 2022 ble betraktet som dyrt, til å ha et billig lån i dagens marked. Inflasjonen vil avta utover 2023 og alt ligger til rette for en reprising av Link.
Slettet bruker
03.01.2023 kl 09:22 7405

Det er, og har vært en salgsvegg på 8kr som jeg mistenkte. Den er mindre nå, kun på 90k aksjer. Var 250k i går.
Rui
03.01.2023 kl 11:26 7389

Mye som tyder på at 8 kroner sperren for Link brytes i dag.
Da er veien videre opp mot 10 kr uten store hindringer. Stor omsetning i dag, noe som er viktig for videre prisstigning, og et viktig kjøpssignal.
Link viser som forventet en positiv utvikling i starten av året, noe som med stor sannsynlighet vil fortsette.
Nå mangler vi kun noen gode kjøpsanbefalinger fra et par finanshus så tar den helt av tenker jeg.

Slettet bruker
03.01.2023 kl 14:49 7538

Den eneste bekymringen jeg har er de annonserte rentehevingene i Europa og kvantitative innstramminger, som mest sannsynlig vil sende EU inn i en kraftig resesjon. Gitt selvfølgelig at ECB gjennomfører det. En kraftig resesjon vil utvilsomt påvirke inntjeningen til Link, og selv med kostnadsbesparing, vil nok det føre til en lavere aksjekurs. Jeg mistenker at ECB ikke greier å gjennomføre det, før de evt må stimulere økonomien igjen. Sinch har annonsert at de ønsker videre vekst gjennom oppkjøp. Det er nok en grunn til å eie Link.
Slettet bruker
05.01.2023 kl 09:12 7423

Sinch går som en kule om dagen. Oppe i 45kr. Link fortsatt stuck under 8kr. Oslo børs i et nøtteskall.

Sinch opp 170% siste 3mnd, Link 7% i samme periode.
Redigert 05.01.2023 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
jonne
06.01.2023 kl 09:58 7382

for hver dag som går blir vel Link en større og større oppkjøpskandidat....
Slettet bruker
06.01.2023 kl 12:06 7419

Twilio er nok ute av bildet når det kommer til oppkjøp av Link. Større sannsynlighet for at Sinch kommer på banen.
jonne
06.01.2023 kl 12:20 7466

ja, de kan snart få Link til 5 kr
Pimpernell
09.01.2023 kl 10:55 7320

Dette er veldig positiv utvikling for LINK. Som vi vet er DB ekstremt høy på varslinger av krisesituasjoner, som er Messaging Broadcast's hoved segment. At de får 2 nye Fortune 500 kunder, som i tillegg skal ha "tradisjonelle" B2C messaging tjenester, tyder jo på at de har begynt å selge inn LINKS's basis tjenester også. Det sikrer LINK et enda bedre fotfeste i US og gjør dem nok enda mer attraktive for investorer, - og fryktet av peers............;-)
Redigert 09.01.2023 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Rui
09.01.2023 kl 11:09 7358

Dagens nyheter om 2 nye kontrakter på til sammen 7,6 mill USD i det amerikanske markedet, med Fortune 500 selskaper med mer en 10 000 ansatte og flere millioner kunder er svært positivt.
Det bekrefter Link Mobility sin teknologi og konkurransekraft, og vil bidra til bedre inntjening og økte mulighetene for flere lignende kontrakter i kommende år i USA.
Allerede i Q3 rapporten som var positiv flagget Link et enda bedre Q4 resultatet, og det blir spennende å se hva Link rapporterer i februar for Q4.
Alt ligger til rette for en reprising inn mot Q4 rapporten.

Utdrag fra Q3.
Sterkere fra Link Mobility i tredje kvartal, Infront TDN Direkt
Link Mobility Group fikk et justert ebitda-resultat på 166 millioner kroner i tredje kvartal 2022, sammenlignet med 152 millioner i samme periode året før, ifølge selskapets kvartalsrapport torsdag.
Driftsresultatet ble 32 millioner kroner i kvartalet mot minus 9 millioner kroner året før. Det av totale driftsinntekter på 1,3 milliarder kroner, mot 1,1 milliarder året før.
Slettet bruker
09.01.2023 kl 12:47 7366

Det er veldig mye algoritmebasert handel, som generaliserer sektoren som "hold deg unna". Jeg mener Link fortsatt er i en litt egen kategori mtp god rente på lån, det at inflasjonskostnader tas av tredjepart, det store kostnadskuttet, god kontantstrøm, og i tillegg en attraktiv oppkjøpskandidat. Selskapet har en markedsverdi på 2,2mrd, noe som er en helt latterlig prising. Link har 916 mill på bok.

En enkel utregning av Enterprise value gir 7,1 mrd. Dvs en aksjekurs på 24kr.
Slettet bruker
09.01.2023 kl 14:25 7416

https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/01/09/7975264/link-mobility-vinner-kontrakter-til-en-verdi-pa-75-millioner-kroner?internal_source=sistenytt

Dette er veldig viktig for investeringscaset, sier SpareBank 1 Markets-analytiker Petter Kongslie.
Dette er to nye utility-selskaper som øker inntjeningskraften og veksten fra USA, mener analytikeren.
Det vi er mest spent på, og som vi tror blir det viktigste i kvartalsrapporten, er kommentarer rundt progresjonen på kostnadskuttprogrammet selskapet har iverksatt, som er viktig for inntjeningsveksten i 2023, sier Kongslie.
Det viktigste for aksjen fremover er at selskapet viser vekst i kontantstrømmen – både fra organisk vekst i bruttofortjeneste og fra kostnadskutt, slik at gjeldsgraden kommer ned til mer fornuftige nivåer, og slik at investorene får komfort på at det ikke er refinansieringsrisiko når gjelden forfaller i slutten av 2025, forteller Kongslie.
Slettet bruker
12.01.2023 kl 14:31 7199

Tar på de lange brillene og tok en post her. EV/EBITDA på 9 samtidig som Sinch sin EV/EBITDA ligger på rundt 18 impliserer en saftig rabatt! Link har målsetting om EBITDA på 1,5 MRD i 2025. Ved uendret multippel skal det gi oppside på over 250%.
Slettet bruker
13.01.2023 kl 11:02 7118

Sinch tar helt av om dagen. Oppe i 53 kr.
lynx
19.01.2023 kl 09:38 6821

Kursen på Link har gått ganske parallelt med MWTR i lang tid. Budet på MWTR viser at den var sterkt underpriset, var vel helt nede nede på kr 7 på det verste, mens budet er på kr 18. Ikke bli overrasket hvis noe lignende skjer med Link som er i samme situasjon kursmessig.
Fond med dype lommer kjøper hele selskaper når kursene er lave og aksjonærene går lei. Så her er det bare å være tålmodig.
Pimpernell
25.01.2023 kl 07:42 6478

Hyggelig oppgang i LINK i går, men fortsatt er den relativt veldig billig ift. Twilio og Sinch. Klarer Link og overbevise om at de klarer nedbetalingen av lånet innen 2025, - ikke trenger refinansiering, viser god omsetning i Message Broadcast (etter alle stormer etc. den siste tiden i USA er dette svært sannsynlig), ny CEO (det er gått 8 mndr siden den forrige ble sparket), - nå må den nye styreformannen Andre Christensen få ut fingern, -så får vi en hyggelig reise :-)
Seriøs
25.01.2023 kl 08:45 6432

Bra innhenting i går ja og gått sakte men sikkert litt opp den siste tiden. Teknisk ligger den som "stay long" hos Norsbulls og den har tendens til å vippe litt ned etter en slik oppgang men vi får se hvor uken slutter? Den har absolutt et rakett potensialet og mye hviler på ny CEO og ikke minst Q4 snart og guiding der

Hadde vært artig med kurs opp mot 20 kr snart...
Seriøs
25.01.2023 kl 08:45 6450

Bra innhenting i går ja og gått sakte men sikkert litt opp den siste tiden. Teknisk ligger den som "stay long" hos Norsbulls og den har tendens til å vippe litt ned etter en slik oppgang men vi får se hvor uken slutter? Den har absolutt et rakett potensialet og mye hviler på ny CEO og ikke minst Q4 snart og guiding der

Hadde vært artig med kurs opp mot 20 kr snart...
Seriøs
26.01.2023 kl 08:43 6244

Noen øker
LINK TIGERSTADEN INVEST AS 250.000 1.250.000 0,4

Skogens
29.01.2023 kl 19:08 5782

På tide det kommer oppkjøpstilbud nå snart?
Slettet bruker
30.01.2023 kl 12:29 5543

IR i Sinch sier at en av strategiene deres fremover blir å se etter attraktive oppkjøp. Får håpe Link er en mulig kandidat.
Rui
01.02.2023 kl 13:25 5334

Aksjekursen i Link ligger nå i en stigende trend kanal. Det er ikke lenge siden aksjen kjempet for å bryte igjennom 8 kr`s grensen.
Omsetning i Link er økende, noe som bidrar til stigningen, og som er nødvendig for å få ytterligere oppgang.
Nå vil Link teste motstanden ved cirka 9.60 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 9.60 kroner vil utløse et kjøpssignal med ytterligere kraftig oppgang.
I Q3 rapporten som var positiv flagget Link et forventet enda bedre Q4 resultat. Med nye kontrakter i det amerikanske markedet og ved å vise til at kostnadsinnsparings prosjektet gir effekt ved fremleggelse av Q4 rapport, vil det komme nye prognoser fra finanshusene som fort kan bli på over 20kr.
Spesielt kostnadsinnsparing er viktig og alt tyder på at Link vil levere. Det mener jeg også kan sees i økende omsetning siste ukene.
Fortsatt er aksjen svært billig og det er nå liten risiko på nedsiden. Ved å være posisjonert inn mot Q4 rapporten 16 februar ligger alt til rette for en kraftig rekyl oppover.


Pimpernell
02.02.2023 kl 05:49 5162

Twilio ytterligere opp 6,5% i handel/etterhandel i går kveld/natt, borger vel for at vi skal opp og teste 9.60 i dag.
Slettet bruker
02.02.2023 kl 07:43 5082

Når jeg ser på chartet, ser jeg en supply sone mellom 9,8kr-10,20. Tror det er ganske kraftig motstand her i fravær av en større trigger, som f.eks fall i gjeldsgrad, betydelig progresjon i kostnadsreduksjon, eller uventet positivt resultat. Spørs om ikke dette er nok et bear market rally som begynner å nå slutten. Ventes 0,5% heving fra både ECB og BOE i dag. Dette er jo ikke positivt for eurosonen og fremtidig inntjening. En resesjon i Europa er vel uungåelig nå, og da skal inntjeningsestimater ned som de pleier. Analytikere er jo gjerne bak kurven sånn sett.
Positivt fra chartet: det ser ut som Link er i ferd med å bunne ordentlig ut. Alt tyder på at dette er en bunnformasjon over ca 6mnd mellom rekkevidden 6,50- 10. Ideelt vil jeg gjerne se en ny retest av 8kr, slik at det dannes en ny "higher low". Men denne kan fyke av gårde når som helst. Jeg er konservativt posisjonert med en bearish bias. En ny retest av 8kr som holder, da er jeg all-in.
Det samme gjelder dersom det kommer brudd opp som holder.
Redigert 02.02.2023 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
Rui
02.02.2023 kl 10:06 4955

Synes du er noe negativ til Link. Det må være grenser for hvor mange ganger Link skal teste 8kr grensen.
Det er nå flere positive triggere en på lang tid. Inflasjonen har avtatt betydelig mer en forventet siste måned, og markedene i USA etter Powel sin siste renteøkning 01 februar på kun 0,25% ble mottatt positivt, spesielt innen teknologi sektoren. Resesjonen synes å bli en myk landing i stedet for en reell resesjon i både USA og i Europa. Inntjening til Link er ifølge uttalelsene fra selskapet i Q3 rapporten forventet å stige, og verdi på selskapet har jo du selv sagt er latterlig lav. Jeg tror at dette bildet fremstår betydelig klarere for investorene i dag en for bare et par måneder siden. Alle hovedaksjonærene sitter stille i båten og ingen selger. De har da de gikk inn i selskapet betalt rundt 40kr for aksjen og vurdert verdien på det tidspunktet til over 40 kroner pr aksje, og det er tydelig at de mener Link er altfor lavt priset og forventer en reell reprising til et betydelig høyere nivå.
Sist men ikke minst betyr renteøkning ikke noe særlig for Link da hoved lån er bundet opp ut 2025 til en betydelig lavere pris en markedsprisen. Nå er det kun 2 uker til Q4 rapport foreligger, og det er etter mitt syn klart at flere tror på en god Q4 rapport og derfor kjøper seg inn i forkant for å delta i en eventuell reprising. Som du også nevner når Link går,så går det fort og derfor må en være med når båten går.
Slettet bruker
02.02.2023 kl 11:40 4888

Jeg er ikke negativ til Link, har ganske mye plassert der allerede. Er bare litt bekymret for makroøkonomiske forhold. Det er det eneste. Jeg er forsiktig bull eller forsiktig bear. Over tid er jeg meget positiv til Link, men jeg er ikke all-in. Da trenger jeg litt mer overbevisning.
Rui
07.02.2023 kl 10:22 4725

Som jeg påpekte i mitt tidligere innlegg har nå Link stadig flere triggere for økende aksjekurs.
DNB sin tekniske analyse viser nå at LInk har brutt gjennom taket i en fallende trendkanal.
Aksjen har brutt en dobbel bunn formasjon, og brudd motstanden på 9,59,kr og signaliserer oppgang til 12.25 eller høyere.
Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. RSI over 70 viser at momentumet i aksjen er sterkt positivt på kort sikt. Investorer har stadig gått opp i pris for å få kjøpt aksjen, noe som indikerer økende optimisme og at kursen skal fortsette opp. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som kan være et tidlig signal om innledning av en stigende trend også for kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Slettet bruker
07.02.2023 kl 10:35 4737

Ser ut til at motstand mellom 9.80-10.20 er i ferd med å ryke.
Slettet bruker
07.02.2023 kl 10:48 4701

Holder den seg her, er det veldig lite motstand opp mot 12,5. Her kan det gå fort, selvfølgelig gitt at Q4 unngår ubehagelige overraskelser.
Autolock
08.02.2023 kl 13:18 4536

Rart om det ikke kommer et bud snart nå som kursen er gruset. Perfekt timing for oppkjøp må jo være nå.