Hva er logikken???

noprofit
JIN 19.01.2022 kl 14:50 3131

Supra faller sakte dag for dag men ligger fremdeles på rekordhøye nivåer i forhold til de siste 10 årene, og kursen til JIN lagger.

MEN cape ratene er nede i 10000 blank og GOGL holder seg godt og stiger.

INVESTORER på OSE ----- skjerp dere, ser dere ikke forskjell på selskaper som tjener penger og de som ikke gjør det?
Slettet bruker
19.01.2022 kl 14:54 3120

Ser kanskje forskjell på hvem som betaler utbytte og ikke da... ;)
noprofit
19.01.2022 kl 15:09 3101

Penger ut av selskapet betyr mindre at selskapet blir mindre verdt ikke mer....:)
Redigert 19.01.2022 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
oppturen
19.01.2022 kl 15:12 3087

Det er når markedet er «idiot» at der er penger å tjene 😜
Matematikken seirer til slutt.
noprofit
20.01.2022 kl 14:33 2924

Ja i skrivende stund er altså CAPE ratene på 8000 og SUPRA over dobbelt så høye, på 19000 dollar.

JIN tjener gjennomsnittlig over 11000 dollar på hver sine 26 skip, og GOGL taper altså 5-6000 dollar hver dag på sine skip.

Og enda ligger GOGL kursen på 76-77, hvem er tulling her...........den burde vel vært på 50 tallet med denne inntjeningen.
oppturen
20.01.2022 kl 14:46 2895

Og i tillegg har gogl betalt ut alt de tjente i fjor i utbytte mens Jin har nesten utelukkende forsterket egenkapitalen.
😀

mithra
20.01.2022 kl 14:47 2885

Tro håp og kjærlighet gir nok gode følelser. Men det gir ikke penger i kassen på kort sikt.
Fordelen er at tro , håp og kjærlighet kan vare en god stund. Og etter en tid kan dette snu ganske kraftig.
kasperd
20.01.2022 kl 14:49 2877

Eneste som kan stoppe en relativt stor oppgang her er brødrene.

Problemet er at det er mulig at dem gjør det :(
oppturen
20.01.2022 kl 15:01 2848

Og ser man på flåten så er den vel nermere 12-13 år i snitt ( restlevetid på 10 år ??) så sammenlignet med Belco så burde JIN hatt PE på 10 mens Belco kan ha PE på 20.
I dag er vel Jin på ca1,2 og Belco på ca 3

Gogl og 2020 er i en annen divisjon de er langt overpriset i dag.
kasperd
20.01.2022 kl 15:14 2818

Ja, denne aksjen er nok dessverre undervurdert pga utbyttepolicy. GOGL motsatt.
Slettet bruker
21.01.2022 kl 13:14 2589

Det fosser inn penger i Jin med flere skip blir det enorme bidrag.
De har en egeneid flåte som vil gjøre det enormt bra,og max ratene er i går 19000 usd.
Bdi går nå ned på denne tida og sikkert litt til kanskje blir max ratene også halvert,men det betyr fortsatt store bidrag i Jinhui.
q4 blir tiårets beste res og q1 har begynt kjempebra med snitt godt over 20000 usd til nå.
De 2 siste skipene kan bli nedbetalt allerede q1.
Om det er riktig inngang nå er ikke godt og si men Jin tjener enormt med penger nå.
RSI 33
Stocastic 0
Burde gi en tur opp og er oversolgt nå.
Redigert 21.01.2022 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
skvisen
21.01.2022 kl 13:50 2539

Er nok litt avventende holdning nå og så lenge ratene siger nedover følger kursen etter. Kinesisk nyttår og Covid er vel hovedgrunnen til rate fallet. Har stor tro på att det snur når kineserne er på gang igjen og Vesten letter på covid tiltak. Neste trigger blir Q4 i slutten av feb, så blir syretest frem til da. Kan vere vel vert å vente på tidenes resultat. Vedder en flaske XO på att de klarer minst 2 kr aksjen i overskudd på shipping delen, dvs Pe 1 for kvartallet. Noen som tør å vedde mot?
kasperd
21.01.2022 kl 13:54 2526

Jeg vil tro de klarer noe lignende. Så blir spørsmålet hva de velger å gjøre med overskuddet, er jo fort det som kan bli avgjørende
Let it be
21.01.2022 kl 19:18 2384

Når ratene var ca .35.000 usd pr dag for JIN sine skip, oppnådde JIN effektivt ca. 25.000 pr. dag. Når ratene nå er ca. 19.000 pr.dag og fallende, oppnår ikke JIN disse ratene i snitt. Og mange skip er kjøpt og overtatt og 2 skal overtas. Kommer overtagelseskostnader i både Q4/21 og Q1/22. Og kostnadene både på hyre, drivstoff osv er økende. Og forsiktighetsprinsippet til JIN ledelsen, ingen utbytte i Q3/21, så kan ikke se at det blir utbytte for Q4/21 og Q1/22.
Men bonus til de 2 herrer som styrer dette, ja det blir det godt med. Langsiktig avkastning via utbytte blir det vel ikke noe av(sett mot de neste kvartalene) og kortsiktig kursgevinst synes også vanskelig, ref nedadgående rater. Time will show
Slettet bruker
21.01.2022 kl 20:37 2314

Man skal aldri la en god krise gå til spille heter det visst. Jeg for min del tok benyttet muligheten til å kjøpe litt mer på 10,20 - hvor ellers får du kjøpt kvalitetsaksjer i shipping til 75% rabatt?

Som en kommentar til innlegget under - når ratene var ca 35,000 per dag oppnådde vel JIN en bedre margin enn konkurrentene i samme segment? Sammenlikner du Q3 hadde BELCO TCE på USD 25,378 og JIN 23,963 – og JINs driftskost var betydelig lavere…
Hva gjelder dagens rater på ca 19,000 p/d. Glem ikke etterslepet av «gamle rater» på skip som er på kontrakt – som virker negativt i stigende markeder men motsatt i fallende markeder. Dette nyter JIN, som alle andre redere, godt av nå – og jeg tipper JIN har vært flinkere enn de fleste til å unngå for mange slutninger rett for kinesisk nyttår.

La nå Ng brødrene få noen bonuskroner, det er dem vel forunt – kostnaden blir vel omtrent tilsvarende meglergebyrene på de gunstige skipskjøpene de har gjort tenker jeg.
Muffe
24.01.2022 kl 10:28 2040

En tragedie denne kursen her..
Muffe
24.01.2022 kl 11:46 1931

Skal vi se 8 tallet i dag? Kjøpte like godt 18,5K til liiiiitt for tidlig.. på 10,-
Redigert 24.01.2022 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
Aramis
26.01.2022 kl 15:04 1664

Bulkratene faller ytterligere, capsizeratene laaaangt under breakeven .... og markedet jubler... Skal man le eller gråte?
Finansavisen i dag:
"Capesizeratene faller 5,7 prosent til 5.826 dollar, panamax er ned 4,0 prosent til 15.888 dollar mens supramaxratene faller 2,3 prosent til 18.199 dollar. Onsdag i forrige uke var capesizeratene over 10.000 dollar og for litt over to uker siden var capesizeratene over 20.000 dollar.

På Oslo Børs stiger Golden Ocean 3,7 prosent, 2020 Bulkers er opp 6,3 prosent, Belships stiger 4,8 prosent mens Jinhui Shipping er opp 6,6 prosent."
kodenavn
26.01.2022 kl 15:12 1647

Supramax-ratene har holdt seg veldig mye bedre enn cape, og med 18.199 i spot og CBE under 10.000, tjener JIN og Belships veldig godt med penger.
noprofit
26.01.2022 kl 15:16 1631

ja det er et lite tanke eksperiment hva GOGL kursen ville blitt med CAPE rater tilnærmet 0....... ville aksjen stått i 100......:)
Muffe
26.01.2022 kl 16:16 1570

Bare uker til tidenes beste Q4
JIN bare MÅ jo snu på ett tidspunkt.. Tør ikke håpe på noe som helst, men hadde vært smått fint om det var i dag.
skvisen
26.01.2022 kl 20:05 1434

De 2 foregående resultat fremleggelse ble jo fremskyndet 14 dager så hvem vet. Tviler på att det skjer denne gangen grunnet Kina nyttår. Det som hadde vært både fint og viktig var om ratene og markedet pekte oppover ved Q4 tall.
Redigert 26.01.2022 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Ryddegutt
26.01.2022 kl 20:17 1400

Når er dato satt ? 28.02?
Muffe
26.01.2022 kl 20:42 1361

Stemmer !