Har Binnion "kuppet" markedet og energimenisteren?
21.01. 2022 skal EU ha klar godkjennelse om at gass skal regnes som "grønn" energi.
https://www.tu.no/artikler/eu-kommisjonen-kan-apne-for-at-gass-merkes-som-gronn-energi/514597
26.01. 2022 - skal det være møte mellom tyske og kanadiske næringsinntereser (politeske?) om kjøp av gass.
https://kanada.ahk.de/en/events/event-details-eng/canadian-german-conference-and-trade-mission-on-energy-efficiency-in-industry
I første halvdel av februar har Quebecs energimenister bekreftet at han skal legge frem lovforslg som forbyr utvinning av olje og gass i Quebec.
https://www.tu.no/artikler/eu-kommisjonen-kan-apne-for-at-gass-merkes-som-gronn-energi/514597
26.01. 2022 - skal det være møte mellom tyske og kanadiske næringsinntereser (politeske?) om kjøp av gass.
https://kanada.ahk.de/en/events/event-details-eng/canadian-german-conference-and-trade-mission-on-energy-efficiency-in-industry
I første halvdel av februar har Quebecs energimenister bekreftet at han skal legge frem lovforslg som forbyr utvinning av olje og gass i Quebec.
Redigert 20.01.2022 kl 20:20
Du må logge inn for å svare
sigj2
17.02.2022 kl 15:02
4323
Jeg begriper ikke hvorfor aksjekursen er så lav
Jeg har store forventninger 🤑🤑🤑
Jeg har store forventninger 🤑🤑🤑
Er det ikke ganske åpenbart?
Usikkerhet, usikkerhet og atter usikkerhet.
Usikkerhet, usikkerhet og atter usikkerhet.
sigj2
17.02.2022 kl 15:17
4281
Nei
Qec pisser på regjeringa å skal fracke noe så inni granskauen i jungelen derborte 🤭
Qec pisser på regjeringa å skal fracke noe så inni granskauen i jungelen derborte 🤭
Pam
17.02.2022 kl 15:48
4167
Det var jo skikkelig saklig. Takk !! Du skjønner det sikkert ikke selv, men intelligensnivået trekkes jo ned her inne. Det betyr at din kommentar bidrar til å skremme dem som vill legge igjen penger her på dette nivået. Bare fortsett så får vi som IKKE er inne akkurat nå mulighet til å kjøpe på 1,4 kanskje 1,2 om ikke så lenge ;-)
6710
17.02.2022 kl 16:18
4086
De har faktisk 24 % opbakning i Quebec City som er veldig godt, set i det lys at modstander til udvinding får kamp til stregen, og tro mig kampen om pilot og klimavenlig udvinding er langt fra overstået 😀
Jeg har det også fin med at man er afventende, men mere svært med Nick som svinger efter aktie beholdning.
Jeg har det også fin med at man er afventende, men mere svært med Nick som svinger efter aktie beholdning.
Redigert 17.02.2022 kl 16:19
De scorer på sin helsepolitikk. Energipolitikken deres er ikke nevnt med et eneste ord i meningsmålingen.
Redigert 17.02.2022 kl 16:33
sigj2
17.02.2022 kl 18:13
3819
Æ kødda bare med deg,Qec skal bare borre noen hull i året for å holde hjulene igang må veta 🤣
tynnidioten
17.02.2022 kl 19:04
3701
Med meg ?
Du har dummet deg ut for alle som leser dette forum.
De spør seg hva slags lavpanner som investerer i QEC.
Du har dummet deg ut for alle som leser dette forum.
De spør seg hva slags lavpanner som investerer i QEC.
Redigert 17.02.2022 kl 19:05
søkeren
17.02.2022 kl 22:19
3319
Jensi
18.02.2022 kl 09:22
2782
sigj2 skrev 👍 1.89 Nkr i Canada da i går 😊.......
jeg har taget lidt flere idag
så må vi se hvor mange år jeg skal sidde med dem
så må vi se hvor mange år jeg skal sidde med dem
sigj2 skrev 👍 1.89 Nkr i Canada da i går 😊.......
og hvor stort var volumet Sigj2 ? det er OSE som styrer Qec og ikke Toronto børsen....har valgt å selge meg helt ut i dag, ingen sensasjon i det! Jeg skal jeg stå klar på perrongen den dagen toget kommer, ha en fin dag folkens!!
Fjellbris
18.02.2022 kl 10:00
2720
Kjøpte også mer i dag under 1,7, forventer nyheter snart samt ikke minst positive tall og god guiding i forb med Q4 pres.
Bombibitt
18.02.2022 kl 10:30
2659
Bombibitt skrev Det enda partiet som är för gas utvinning.
The Conservative Party of Quebec
Duhaime favours more private intervention in health care, and he wants to reopen oil and gas exploration in Quebec. He's generally for less government and less red tape
Duhaime favours more private intervention in health care, and he wants to reopen oil and gas exploration in Quebec. He's generally for less government and less red tape
Carlsen73
18.02.2022 kl 11:13
2584
tynnidioten skrev Med nyhetstørke kan denne falle videre.
Gid der bare var nyhedstørke!
Nyhederne er for tiden præget af en mulig konflikt mellem Rusland og Vesten, og det præger desværre alt for mange aktier - også aktierne i QEC.
Nyhederne er for tiden præget af en mulig konflikt mellem Rusland og Vesten, og det præger desværre alt for mange aktier - også aktierne i QEC.
BIF78
18.02.2022 kl 11:28
2555
Ja og det kan nok ses i næste præsentation og guiding for 2022. Så vil vi nok se en opadgående trend. Jeg håber dog på en hurtig fredelig løsning af konflikten mellem Rusland og Ukraine.
Jeg tror ikke på en hurtig stor gevinst indenfor de næste 2-3 uger, men jeg tror på, at kursen er for lav nu ift kommende produktion. Og så er der mindst en erstatning på vej, som vil tage tid. Her er mulighed for god gevinst. Så er der mulighed for pilot. Denne er på ikke lukket, men det er svært at sætte procent på mulighed for pilot. Men lige meget hvad så tror jeg, at vi er væsentligt højere oppe til sommer. Derfor har jeg investeret langsigtet i QEC
Jeg tror ikke på en hurtig stor gevinst indenfor de næste 2-3 uger, men jeg tror på, at kursen er for lav nu ift kommende produktion. Og så er der mindst en erstatning på vej, som vil tage tid. Her er mulighed for god gevinst. Så er der mulighed for pilot. Denne er på ikke lukket, men det er svært at sætte procent på mulighed for pilot. Men lige meget hvad så tror jeg, at vi er væsentligt højere oppe til sommer. Derfor har jeg investeret langsigtet i QEC
Redigert 18.02.2022 kl 11:32
Carlsen73
18.02.2022 kl 11:30
2549
tynnidioten skrev QEC nyter godt av konflikten - med høy oljepris.
Det er selvfølgelig lidt usmageligt at udtale sig på en så alvorlig baggrund. Men udsigten til ustabile gasleverancer fra Rusland kan også blive en fordel for QEC. Det er bare ikke gået op for markedet endnu.
Cph2500
18.02.2022 kl 11:34
2527
Jeg sikker på du genkøbe kurs i 0,50 - 1,10 kr igen.
Så sælg dem omkring i kurs 1,70 - 2,10 .
Så sælg dem omkring i kurs 1,70 - 2,10 .
Cph2500
18.02.2022 kl 11:37
2523
Sælg dem nu ,hvis du er i plus & genkøbe dem til meget lavere kurs igen .
En interessant artikkel med gode synspunkt på situasjonen i Quebec.
https://www.google.com/amp/s/calgaryherald.com/opinion/columnists/opinion-heres-why-the-world-should-get-natural-gas-and-oil-from-canada/wcm/cac85eba-4b69-4909-af38-5e3ade1741ea/amp/
Det er forøvrig positivt at det for tiden er lite nyheter rundt aksjen. First Nations venter på svar fra regjeringen, og ettersom det nå har gått snart 3 uker, er det mye som tyder på at regjering har funnet ut at de ikke bare kan si nei uten å inngå en form for avtale. Videre er også regjeringen i forhandlinger med oljebransjen angående kompensasjonen. Jeg tror regjeringen enten kommer med et bedre forslag til kompensasjon eller godtar pilotprosjektet med urbefolkningen. Dette på bakgrunn av at de ikke ønsker å tape en ny runde i retten, slik som i oktober.
Teknisk så begynner det også å danne seg en bunn. Aksjen er oversolgt, og vil trolig stige fra dette punktet og holde seg stabil frem til nyheter. Med estimert verdi pr aksje på 1.7kr UTEN situasjonen i Quebec, så er aksjen nå utvilsomt et godt kjøp.
https://www.google.com/amp/s/calgaryherald.com/opinion/columnists/opinion-heres-why-the-world-should-get-natural-gas-and-oil-from-canada/wcm/cac85eba-4b69-4909-af38-5e3ade1741ea/amp/
Det er forøvrig positivt at det for tiden er lite nyheter rundt aksjen. First Nations venter på svar fra regjeringen, og ettersom det nå har gått snart 3 uker, er det mye som tyder på at regjering har funnet ut at de ikke bare kan si nei uten å inngå en form for avtale. Videre er også regjeringen i forhandlinger med oljebransjen angående kompensasjonen. Jeg tror regjeringen enten kommer med et bedre forslag til kompensasjon eller godtar pilotprosjektet med urbefolkningen. Dette på bakgrunn av at de ikke ønsker å tape en ny runde i retten, slik som i oktober.
Teknisk så begynner det også å danne seg en bunn. Aksjen er oversolgt, og vil trolig stige fra dette punktet og holde seg stabil frem til nyheter. Med estimert verdi pr aksje på 1.7kr UTEN situasjonen i Quebec, så er aksjen nå utvilsomt et godt kjøp.
Redigert 18.02.2022 kl 11:41
Når kommer Q4 presentasjonen?
sigj2
18.02.2022 kl 11:55
2488
Børbørson,du kommer ikke til å sove godt når du ikke eier Qec mer.det gjør vondt.noe anna er bare løgn.du kommer til å kaldsvette.lykke til med det.😬
Carlsen73
18.02.2022 kl 11:59
2490
Jeg har alt for mange aktier, jeg skal ud med. Når jeg er færdig med at sælge dem, så vil det i hvert fald ikke være med gevinst.
Når man ser på dine meget divergerende meldinger her på forummet, så er det altså vanskeligt at tage dine “råd” alvorligt. Du er vel bare ude efter, at kursen skal falde, så du kan få lavest mulig indgang.
Når man ser på dine meget divergerende meldinger her på forummet, så er det altså vanskeligt at tage dine “råd” alvorligt. Du er vel bare ude efter, at kursen skal falde, så du kan få lavest mulig indgang.
Som en av verdens største produsenter har Canada har mer enn nok gass til å betjene Tyskland uten å være avhengig av Quebecs ressurser.
tuja
18.02.2022 kl 12:18
2443
Laster litt etterhvert på svake dager. Har stor tro på pilot på landområdene til FN. Da bør man være inne i aksjen. For det er en skikkelig gamechanger for selskapet. Og snart kommer også produksjonsøkning i Kakwa.
1013
18.02.2022 kl 12:57
2343
Utroligt at man kan være så positiv som du har været længe og så ikke tro på casen mere
Hvem sier at jeg ikke er interessert i caset??? Jeg har valgt å gå ut og venter på ny inngang lenger ned i brønnen! Pt så skjer det ingenting før noe konkret foreligger så jeg har valgt å ta den profitten jeg hadde mulighet til nå, og så står jeg klar på perrongen når jeg anser tiden er inne :-)))
Cph2500
18.02.2022 kl 13:22
2251
Måske kommer pilot , men før det vil kurs ligge omkring 0,50 - 1,10 kr .
Det er min vurdering lad os se om hvem der får ret😉
Det er min vurdering lad os se om hvem der får ret😉
Pam
18.02.2022 kl 13:58
2151
I min filosofi så er det å misforstå, nå skal det også sies at jeg ikke er filosof, men jeg kan mye om risiko. Det jeg mener er at det er ikke farlig å stå igjen på perrongen, surt ja. Det som er farlig er å måtte realisere tapet.