Prosafe- 10.2.2022

rosgun
PRS 21.01.2022 kl 18:09 7669

Ser at børsverdi er ca 800 millioner med kurs kr 0,1. Hvis vi antar at oljeprisen er som den er nå, vil lønnsomhet i store utvinninger være lønnsomt. Mange mindre rigger vil ikke være lønnsomme lenger… kun store utvinninger, og det er disse som er Prosafe sin målgruppe med «flytende hoteller»….
Så børsverdi i 2019 var på ca 150 mill, og i 2021 ca 250 mill.( inkl skyhøy gjeld og krav på 250 mill- i dag er det kun 10% gjeld igjen og aksjekurs skal mangedobles)
Ingen visste utnyttelsen før i dag for 2021, all time high siden 2015..,. Tror 2022 blir beste året noen sinne, og kurs idag kan forsvares….vil anta at med 2 kontrakter til i 2022 vil nærme seg 80% utnyttelse med høyere priser i takt med store oljefunn. Det er snakk om store ordre og ingen stenging pga korona lenger…

Mener en børsverdi på minst 3-4 mrd kan forsvares og en kurs på 0,4-0,6….

Denne står i LinkedIn på Prosafe:

« Den operative flåten av halvt nedsenkbare innkvarteringsfartøyer vil alle være i drift i løpet av det kommende året, og det eneste fartøyet som er tilgjengelig for charter i Nordsjøen er det norske og allsidige 'Safe Scandinavia', som kan tilby en hybrid av overnatting og brønnstøtte i de tøffeste forhold.

Omfattende refinansiert og klar til å levere, ønsker vi alle våre kunder, investorer, ansatte, partnere og leverandører et trygt, sunt og velstående 2022»

Konklusjon:

Her bør man gå inn snart før folk begynner å skjønne at de kan bruke Google translatø fra engelsk til norsk.

De har også tre rigger klare for levering om det blir behov. Da begynner det å lukte svidd av aksjen som nå fås med verdi under 1 mrd. Forstå det den som kan.

At en aksje går ned 5% samme dag det meldes om all time highutnyttelse siden 2015 må bety lav IQ på de som selger istedet for å kjøpe. Snakk om en hodeløs hønseflokk uten hjerne.

Klukk klukk-tidenes kjøpsmulighet mandag.Ttirsdag 11.2 kl 07:00 er det møte…..



Redigert 28.01.2022 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.01.2022 kl 07:48 3397

Dere får retningen i dag og har vel ikke mye å gå på Prosafe. Aksjen er utbombet til nanopartikler
rosgun
26.01.2022 kl 23:31 3266

Tipper åpningen imorgen ligger på kr 100.

Tror den vil lukte på kr 110-120 Ila denne uka. Husk at verdien på selskapet bare er 800 millioner.

Historisk har verdi på selskapet ligget på mellom 12-16 mrd. Med 3 nye skipshoteller klare for levering og medfølgende kontrakter skal verdi. Minst til gamle høyder og teoretisk øke med de tre nye hotellene kunne dra verdien ytterligere 30-40% opp. Dvs16-22 mrd.,mao 5-6 gangeren🏋🏼🏋🏼🏋🏼🏅🏅🥇🥇😃
Redigert 26.01.2022 kl 23:31 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.01.2022 kl 05:19 3192

Safe Boreas
Safe Zephyrus
Safe Eurus
Safe Notos
Safe Concordia
Regalia
Safe Caledonia
Safe Scandinavia – TSV
Safe Nova & Safe Vega

1)Safe Boreas ble bygget på Jurong Shipyard, Singapore, i GVA 3000E-design og er utstyrt med et DP3-system og 12-punkts wire fortøyningsarrangement som gir maksimal kostnadseffektivitet og fleksibilitet.

Levert i 2015, er fartøyet bygget for å overholde strenge norske og britiske forskrifter. Innkvarteringsblokken inneholder to atrium som gir naturlig lys til de sentrale hyttene, messerommet og rekreasjonsområdene.

Safe Boreas har et stort dekkområde på mer enn 1000 m² og to kraner på 50 tonn, og gir utmerket vedlikeholds- og konstruksjonsstøttefunksjoner.

29. mai 2015 ble Safe Boreas innvilget en bekreftelse på samsvar (AoC) fra Petroleumstilsynet (PSA). Dette tillot fartøyet å utføre jomfrukontrakten på norsk kontinentalsokkel (NCS) som støtter Lundin Petroleum under tilkoblings- og igangkjøringsaktiviteter ved Edvard Grieg-anlegget.

2)Safe Zephyrus, søsterskip til Safe Boreas, ble bygget på Jurong Shipyard, Singapore, i GVA 3000E-design og er utstyrt med et DP3-system og 12-punkts wire fortøyningsarrangement som gir maksimal kostnadseffektivitet og fleksibilitet.

Levert i 2016 ble fartøyet bygget for å overholde strenge norske og britiske forskrifter. Innkvarteringsblokken inneholder to glassatrium som gir naturlig lys til de sentrale hyttene, messerommet og rekreasjonsområdene.

Safe Zephyrus har et stort åpent dekkområde på mer enn 1000 m² og to 50 tonns kraner, og gir utmerket vedlikeholds- og konstruksjonsstøttefunksjoner.

19. juli 2016 ble Safe Zephyrus innvilget bekreftelse på samsvar (AoC) fra Petroleumstilsynet (Ptil). Dette tillot fartøyet å utføre jomfrukontrakten på norsk kontinentalsokkel (NCS), og støtte Aker BP (Det Norske) under ferdigstillelse og oppstart av Ivar Aasen-utviklingen.

3) The Safe Eurus er et forbedret GustoMSC Ocean 500 design halvt nedsenkbart overnattingsfartøy levert fra COSCO (Qidong) Offshore Co. Ltd. i mai 2019 og er søsterskipet til Safe Notos.

Med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem med programvare som er installert som følger, og som gjør det mulig å koble til andre flytende installasjoner, og et 10-punkts fortøyningsanlegg er fartøyet designet for å gi maksimal fleksibilitet og kostnadseffektivitet under verdensomspennende operasjoner i de tøffeste offshore-miljøene.

Med et åpent dekkområde på ca. 1500 m², 50 tonn og 300 tonn Liebherr elektrohydrauliske kraner gir Safe Eurus utmerket vedlikehold, konstruksjonsstøtte og tunge løft.

I mai 2019 ble Safe Eurus kontraktsfestet av Petrobras for en periode på tre år på grunn av påbegynnelse i 4. kvartal 2019, for sikkerhets- og vedlikeholdsstøtteoperasjoner utenfor Brasil.


4)Safe Notos er et forbedret GustoMSC Ocean 500 design halvt nedsenkbart overnattingsfartøy levert fra COSCO (Qidong) Offshore Co. Ltd. i februar 2016.

Med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem med programvare som er installert som følger, og som gjør det mulig å koble til andre flytende installasjoner, og et 10-punkts fortøyningsanlegg er fartøyet designet for å gi maksimal fleksibilitet og kostnadseffektivitet under verdensomspennende operasjoner i de tøffeste offshore-miljøene.

Safe Notos har et åpent dekkområde på ca. 1500 m², 50 tonn og 300 tonn Liebherr elektrohydrauliske kraner, og gir utmerket vedlikehold, konstruksjonsstøtte og tunge løft.

I august 2015 ble Safe Notos tildelt en kontrakt på tre år og 222 dager med Petrobras, fra første kvartal 2017, for sikkerhets- og vedlikeholdsstøtteoperasjoner utenfor Brasil. I løpet av denne kontrakten har fartøyet lykkes med gangbro koblet til anker-fortøyde halvt nedsenkbare, spredte fortøyde FPSO-er og tårnfortøyde FPSO-er.

5)Fartøyet ble bygget på Keppel FELS-verftet i Singapore og levert i mars 2005 før det ble fullført en oppgradering i juli 2015.

Safe Concordias fleksible design gir romslige verksted- og tildekkede lagringsområder, opp til 1300 m² legging og dekksareal, og rikelig med arbeidsstasjoner og klientkontorer. Disse områdene kan endres for å møte klient- og prosjektspesifikke krav.

I løpet av 2011 opererte Safe Concordia for Petrobras i det brasilianske Campos-bassenget og hevdet en milepæl i bransjen da det var den første dynamisk posisjonerte ASV noensinne som opererte landgang som var koblet til et tårnfestet FPSO.

6)Regalia ble bygget i 1985 i GVA Sweden for en forbedret GVA-design. Regalia gjennomgikk en større 20-årig levetid, oppussing og ombygging i 2009

7)Safe Caledonia ble bygget i 1982 på GVA Kockums yard i Sverige til et Pacesetter-design og fullførte en 20-årig levetid i 2012/13, forbedret innkvarteringsfasilitetene og forlenget skipets strukturelle levetid.

Med opptil 454 senger tilgjengelig, et stort dekkområde og betydelig lager og butikker (150 m²), tilbyr Safe Caledonia utmerkede fasiliteter for bygging og vedlikehold med høyt innkvartering. Verkstedet, nedleggingsområdet, 9 kontorer og 67 klientarbeidsstasjoner kan endres i henhold til klient- og prosjektspesifikke krav.

8)
De oppgraderte Tender Support Vessel (TSV) -funksjonene tilbyr også godt forlatelse, generell tilkobling og rengjøringstjenester for å støtte plattformavvikling.

Safe Scandinavia ble bygget i Aker Verdal i 1984 i Aker H-3.2-design. Fartøyet ble oppgradert i 2003 og ble gjennomgått en 20 års livsforlengelse i 2014. Safe Scandinavia fullførte en omfattende og kompleks ombygging til et Tender Support Vessel i 2016.

Utstyrt med høy- og lavtrykksslamepumpe-, blandings- og lagringsfunksjoner har fartøyet muligheten til å støtte wireline, coil tubing og sementtjenester supplert med en høy standard på overnatting, kontorer, verksteder og tjenester. Safe Scandinavia kan også støtte riggfri brønnintervensjon eller kan konfigureres med en modulrigg eller plattformstopp for å utføre bore- eller arbeidsaktiviteter

9)Safe Nova og Safe Vega ble konstruert på COSCOs Qidong Shipyard til et forbedret GM500A-design, med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem og et 10-punkts fortøyningsarrangement for fleksibel og effektiv drift i de tøffeste offshore-miljøene.

Begge fartøyene er ASV-er med høy spesifikasjon som inkluderer moderne og komfortabel innkvartering, velferds- og fritidsfasiliteter, moderne klientkontorer og møteområder og noen av de mest avanserte livreddende systemene offshore som er tilgjengelig.

Prosafes avtale med COSCO Shipyard muliggjør fleksibel levering og langsiktig finansiering av Safe Nova og Safe Vega. Begge skipene nærmer seg ferdigstillelse med en planlagt bevarings- og strategisk stabling-modus i verftet og kan være klare til operasjoner over hele verden

Safe Zephyrus - opptatt 2021-2024 (+450 senger)
Safe Eurus - opptatt 2021-2025 (+500 senger)
Safe Notos -opptatt 2021-2023 (+500 senger)
Safe Caledonia -opptatt 2021-2022 (+454 senger)

Safe Boreas - ledig 2021 (450 senger)
Safe Concordia-ledig 2021 (461 senger)
Regalia-ledig 2021 (306 senger)
Safe Scandinavia – TSV -ledig 2021 (400 senger)
Safe Nova & Safe Vega - nye skip ledige 2021 (500 senger)

Ledig for leie i 2021:2171 senger / 6 båter

Utleid for 2021 :1904 senger / 4 båter
Utleid for 2022:1904 senger/ 4 båter
Utleid for 2023:950 senger/ 2 båter
Utleid for 2024: 500 senger/ 1 båt


Totalt utleid for 2021-2024: 4 403 senger

2171+1904 utgjør total kapasitet pr år, dvs 4075 senger................

De har mao allerede leid ut 4 403 senger som er over en årskapasitet fordelt over perioden 2021-2024 !!!!!!!!!! SLÅ DEN......!!!!
Redigert 27.01.2022 kl 05:21 Du må logge inn for å svare
Seriøs
27.01.2022 kl 08:13 3080

Tipper den slutter rundt 70-80 kr i dag. Ikke noe som tilsier noe mer. Kursen holder seg rundt der den er nå før omvendt splitt. Hvorfor tror du den ble satt til 1000-1? Og ikke 100-1? Jo det skall jeg si deg. Der er for å ikke havne i en ny splitt om kort stund. Prosafe har en sinnsykt mengde aksjer og verdien pr aksje er betydelig liten. Rosgun. Du kan få i oppgave å regne på selskapsverdi med dagens kurs og antall aksjer.
rosgun
27.01.2022 kl 08:19 3055

Aksjene er jo allerede i markedet- refinansiering er gjennomført. Selskapsverdi er fortsatt ca 800 millioner som igår!!!!

Tror du blander aksjekurs og selskapsverdi for å være helt ærlig med deg.

rosgun
27.01.2022 kl 13:47 2929

Dommedag profetiene til Seriøs slo ikke akkurat til….

Nå er del 2 innen rekkevidde da resultat for Q4 er meldt som ventet 12.2.

Om det kommer melding før den tid om 1-3 hoteller får kontakt på 4 år vil det være en boost på flere triggere.

Bare å kjøpe nå da all usikkerhet er borte og vi skal minst på selskapsverdier på mint 5-6 gangeren.( og kurs som gjenspeiler 5-6 gangen av 800 mill)
Seriøs
27.01.2022 kl 13:48 2920

Er du blind? Se på utviklingen da. Denne kollapser.
Seriøs
27.01.2022 kl 13:51 2913

Det henger sammen og du henger snart ikke sammen. Sa 70-80 kr ved børsslutt og det ser ut til å holde tritt. Skal langt ned. Vil aldri se Rosgun sine spådommer dessverre.
rosgun
27.01.2022 kl 16:57 2811

Du får holde deg på krakkteåden din. Huff og huff.
Seriøs
27.01.2022 kl 20:21 2742

Din spådom er kurs mellom 3-400 kr? Har du problem med tall og kalkulator kan være et hjelpemiddel. Kan du forklare hvordan du kommer til de kursene. ? Har du tatt hensyn til dagens utvanning og de smulene som er igjen pr aksje?
Gullhaugen
07.03.2022 kl 11:17 2302

Oversikt for PRS (PROSAFE). Oppdatert 07.03.2022- Her er det fortsatt mulighet til å komme seg på toget under 90 som er penge rpå gaten men da må det skje nå.

01 NORTH SEA STRATEGIC INVESTMENTS AS 15.40% 104.23m 1 355k
02 DNB BANK ASA 12.89% 87.244m 1 135k
03 HV VI INVEST SIERRA AS 12.69% 85.864m 1 117k
04 NORDEA BANK ABP, FIL 12.19% 82.473m 1 072k
05 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 9.43% 63.824m 830.0k
06 SWEDBANK NORGE 6.67% 45.101m 586.5k -1 781
07 SPAREBANK 1 SR-BANK ASA 5.47% 36.995m 481.1k
08 CLEARSTREAM BANKING S.A. 4.94% 33.451m 435.0k
09 THE BANK OF NEW YORK MELLON 3.48% 23.550m 306.2k
10 CITIBANK, N.A. 3.19% 21.562m 280.4k
11 WESTCON YARDS AS 2.99% 20.263m 263.5k
12 PROSAFE SE 2.23% 15.070m 196.0k
13 DEUTSCHE BANK AKTIENGESELLSCHAFT 1.09% 7 379.6k 95 964
14 CITIBANK, N.A. 0.86% 5 812.8k 75 589
15 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.76% 5 108.7k 66 433 -2 608
16 CITIBANK, N.A. 0.55% 3 729.8k 48 502
17 HOLME HOLDING AS 0.41% 2 800.7k 36 420
18 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.29% 1 983.9k 25 798 -50
19 NORDNET BANK AB 0.23% 1 565.2k 20 354 294
20 THE EXPORT-IMPORT BANK OF CHINA 0.23% 1 560.6k 20 294
21 VOLLSTAD DAG KRISTIAN 0.21% 1 388.4k 18 054
22 BRØNMO BJARTE 0.18% 1 217.4k 15 831
23 J.P. MORGAN SECURITIES PLC 0.14% 934.57k 12 153 -271
24 ABN AMRO GLOBAL CUSTODY SERVICES N 0.14% 916.26k 11 915
25 CITIBANK, N.A. 0.11% 720.71k 9 372
26 UBS SWITZERLAND AG 0.09% 619.04k 8 050
27 DJB INVEST AS 0.09% 615.20k 8 000
28 DANSKE BANK A/S 0.09% 592.36k 7 703
29 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.08% 536.22k 6 973
30 BARCLAYS CAPITAL SEC. LTD FIRM 0.07% 468.32k 6 090
31 WIBE HÅKON TANDSTAD 0.06% 401.03k 5 215
32 TEIR MAGED ELABD SOLIMAN ABU 0.06% 384.50k 5 000
33 G-EIENDOM AS 0.05% 341.44k 4 440
34 JOSVANGER SVERRE 0.05% 322.98k 4 200
35 AGGAHYTTER AS 0.05% 319.13k 4 150
36 MARKMANN BJØRN 0.05% 307.60k 4 000
37 KBC BANK NV 0.04% 297.60k 3 870
38 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.04% 296.06k 3 850
39 UBS SWITZERLAND AG 0.04% 282.92k 3 679
40 GEHRKEN SYSTEMS AS 0.04% 272.07k 3 538
41 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.04% 270.92k 3 523 20
42 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 0.04% 257.31k 3 346 215
43 JUSTNES AS 0.04% 248.46k 3 231
44 LARSEN KNUT WILLY RYDZ 0.03% 230.70k 3 000
45 UNNVEST AS 0.03% 230.70k 3 000
46 HVIDSTEN MORTEN 0.03% 184.56k 2 400 200
47 LINDEFJELL HOLDING AS 0.03% 180.95k 2 353
48 AVANZA BANK AB 0.03% 175.26k 2 279 -29
49 REKDAL HENRY 0.02% 164.26k 2 136
50 SAXO BANK A/S 0.02% 159.64k 2 076
51 ØVRIGE INVESTORER 2.03% 13 544 720 178 220 4 010
Redigert 07.03.2022 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
09.03.2022 kl 08:39 2216

Pass på her smeller det snart 💣💣Den mest undervurderte olje aksjen nå.
Seriøs
09.03.2022 kl 08:45 2207

Tror dessverre den skal lenger ned
Gullhaugen
09.03.2022 kl 08:47 2202

Da tar du dessverre kraftig feil. Denne skal opp 100 %. 160-180 er minstemål i dagens marked. Det blir mangel på overnatting når alle havvindprosjektene skal i gang over hele verden pluss en boost i oljeborring m..m.m den perfecte storm for Prosafe som nå er priset til en opsjon.
Redigert 09.03.2022 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
09.03.2022 kl 09:03 2170

Det finnes ikke en eneste aksje som går like heftig som Prosafe nå den setter igang. Hele prosjektet er nå mega BULL:
Her er det bare å komme seg inn før nye avtaler tikker inn å denne eksploderer opp!

Prosafe har guidet er overskudd på nesten en hav milliard i 2022 kun basert på dagens avtaler.
Dette er oljeaksjen med aller lavest prising på olso børs akkurat nå. traderne tar snart tak i denne juvelen. da er det for seint å komme seg inn under 100
Redigert 09.03.2022 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
09.03.2022 kl 09:31 2135

Det er vel ikke snakk om om det skjer men når traderne tar tak i denne. HOLD

11.02.2022

Oslo (Infront TDN Direkt): Prosafe er godt posisjonert for de neste årene etter den finansielle restruktureringen av selskapet og tror 2022 vil bli en god start.

Det sier Jesper Kragh Andersen, konsernsjef i Prosafe, i forbindelse med at selskapet legger frem resultater for fjerde kvartal.

Prosafe fikk en ebitda på 4,4 millioner dollar i fjerde kvartal 2021, mot 0,7 millioner dollar samme kvartal året før.

Driftsinntektene var 29,4 millioner dollar (15,5).

Prosafe hadde en likviditetsreserve på 73,9 millioner dollar ved utgangen av kvartalet. Flåteutnyttelsen i fjerde kvartal var 59,3 prosent (25,0).

Selskapet mener aktivitetsnivået for 2022 vil øke med minst 6 av 7 fartøyer på kontrakt for hele eller deler av året.

–Vi har posisjonert oss relativt godt for 2022.

Etter restruktureringen er vi klare for de neste årene og det ser ut som 2022 vil bli en god start, sier Andersen.

I tilknytning til avslutningen av restruktureringen i desember 2021, veiledet selskapet en ebitda på USD 50-60

millioner for 2022, hvilket gjentas.
Redigert 09.03.2022 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
09.03.2022 kl 09:57 2107

Problemet er å få tak i aksjer/ volum...det er jo ingen som vil selge....
Redigert 09.03.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Fenriken
09.03.2022 kl 22:49 2000

Store flagginger i denne i ettermiddag.
Fenriken
10.03.2022 kl 09:57 1927

Mange som er gode på oil service her inne. Dette er en av få oil service navn som ikke har beveget på seg. Selskapet sier på de siste presentasjonene at de aller fleste enhetene vil jobbe i 2022, noe som er en stor bedring vs. 2021.

Mye gjeld er borte, så det er relevant å se på egenkapitalen her nå.

Blir den tatt tak i igjen av investorer og analytikere, så må denne ha bra oppside.

Noen som kjenner markedet og hvordan utsiktene er fremover?
Sonatrach
10.03.2022 kl 13:38 1851

Hva skjer her i dag? Har det lekket kontraktsnyheter? +27.5% i skrivende stund.....
Redigert 10.03.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2022 kl 11:30 1680

Er denne man venter på:

«Prosafe was the lowest bidder in a recent auction for a 4-year contract in Brazil. Post-auction process is ongoing»

Kan bli en finfin vår!
Slettet bruker
11.03.2022 kl 12:27 1649

Saftige innsidekjøp nå! Denne kommer til å gå! Fullstendig restrukturert og positive fremtidsutsikter. Langsiktig kontrakt kommer også snart
Seriøs
11.03.2022 kl 12:31 1645

Lave kurser da
Kane
11.03.2022 kl 13:57 1591

Skulle ikke denne kolapse Seriøs??
Tror du må bytte ut spåkula. Virker ikke her og heller ikke i Nel.
Andpaal71
20.07.2022 kl 14:44 937

Satser på ettermiddagsrally