REC - Uke 4
Uke 4 står for tur. Hvor skal kursen? Roer nasse seg til uka, eller går makro lengre ned i den røde dalen?
Vi diskuterer REC, ikke enkeltpersoner. Vis hensyn ❤️
Vi diskuterer REC, ikke enkeltpersoner. Vis hensyn ❤️
Redigert 23.01.2022 kl 17:51
Du må logge inn for å svare
Småplukker
30.01.2022 kl 15:56
4845
Stabil kursøkning mot 30?? Da snakker vi ikke flere år frem i tid, da snakker vi da adskillig høyere? Dersom vi nå i løpet av et kvartal får 1. Lov gir redusert skatt, beskyttelse mot kinesiske konkurrenter ++
2. Informasjon om at bedrift startes vegg i vegg med ML som blir kunde av Rec
3. Åpning av ML fastslås til markedet.
Allerde m disse triggerne er vi da rundt 30 kr?
2. Informasjon om at bedrift startes vegg i vegg med ML som blir kunde av Rec
3. Åpning av ML fastslås til markedet.
Allerde m disse triggerne er vi da rundt 30 kr?
Det er jo en god økning fra 15kr vi har ligget på i lang tid. Stabilt over 30kr er en god start det. Viktig å huske at selv om selskapet melder alt dette, så er det fortsatt lenge til dette gir resultatet på kvartalsrapportene ☺️
Det kan dog være at markedet med disse meldingene plutselig vil prise inn verdier frem i tid. Så langt har det vært liten vilje der.
Det kan dog være at markedet med disse meldingene plutselig vil prise inn verdier frem i tid. Så langt har det vært liten vilje der.
optimist68
30.01.2022 kl 16:09
4761
Ligger det ett stort fremførbart underskudd og venter på positive resultater i Rec ? Dette skrev de da Røkke kjøpte posten
Skal jeg tippe, tror jeg at det er en gøyal finansoperasjon. Det er sannsynligvis enorme underskudd i REC Silicon. Da kan selskapet til personen som putter aktivitet inn, få skattefordelen det ligger i fremførbare underskudd. Det kan regnes mot eventuelle overskudd siden i aktiviteter som blir tilført selskapet, sier Hegnar.
Skal jeg tippe, tror jeg at det er en gøyal finansoperasjon. Det er sannsynligvis enorme underskudd i REC Silicon. Da kan selskapet til personen som putter aktivitet inn, få skattefordelen det ligger i fremførbare underskudd. Det kan regnes mot eventuelle overskudd siden i aktiviteter som blir tilført selskapet, sier Hegnar.
Skalleknarp
30.01.2022 kl 16:41
4565
Markedsmessig er det stor forskjell å opplyse at man skal gjøre noe enn det å faktisk starte opp å gjøre det. Blir vel enklere at dette da blir tatt med og bidrar positivt i estimater. Blir vel litt ekstra siden RECSI endeeeeeeelig har noe på gang - en plan og ikke minst et marked uten 57% straffetoll..🤠🚀🚀🚀
2022-01-26
Hanwha heir aims to build solar energy ecosystem
Hanwha Group has been working to create a comprehensive solar energy ecosystem to transform the conglomerate into a renewable energy powerhouse in the increasingly environment-conscious business world, according to company officials Monday. This transformation has been spearheaded by Hanwha Solutions President Kim Dong-kwan, the eldest son of Hanwha Chairman Kim Seung-youn.
Hanwha Solutions has been working to liquidate non-core businesses to obtain funds for future growth. The company plans to sell stakes in its advanced materials business in order to raise funds to expand its solar business.
https://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2022/01/419_322812.html
Hanwha heir aims to build solar energy ecosystem
Hanwha Group has been working to create a comprehensive solar energy ecosystem to transform the conglomerate into a renewable energy powerhouse in the increasingly environment-conscious business world, according to company officials Monday. This transformation has been spearheaded by Hanwha Solutions President Kim Dong-kwan, the eldest son of Hanwha Chairman Kim Seung-youn.
Hanwha Solutions has been working to liquidate non-core businesses to obtain funds for future growth. The company plans to sell stakes in its advanced materials business in order to raise funds to expand its solar business.
https://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2022/01/419_322812.html
Jeg er forsåvidt enig i det.
Men jeg er uenig i at selskap bare "gir fra seg penger" til aksjonærer fordi "det er det rette å gjøre", eller fordi "eierne vil det".
Det må da gi mening for økonomien i selskapet, og bidra til videre vekst eller annen positivt utfall for selskapet.
Men jeg er uenig i at selskap bare "gir fra seg penger" til aksjonærer fordi "det er det rette å gjøre", eller fordi "eierne vil det".
Det må da gi mening for økonomien i selskapet, og bidra til videre vekst eller annen positivt utfall for selskapet.
Tror du må ta deg et kurs i bedriftsøkonomi
Stabukk
30.01.2022 kl 23:03
2914
OB er ein liten børs med stor Lotto-faktor, der mange går i flokk som følge av masse-suggesjon, kanskje massehysteri! Eg tenker spesielt på viljen til å «prise inn verdier frem i tid». Var det ikkje ein ung tysk bjellesau eller analytikar som fekk tusenvis av tyskarar til å prisa hydrogenselskapet Nel til ca. 50 mrd kr midt i januar 2021? Litt over eitt år seinare er børsverdien 16,5 mrd. Men fremdeles 4 mrd over Aker Solutions med ordrebok på ca. 40 mrd. Kor stor er Nel si ordrebok?
Aker Offshore Wind hadde kurs 12,50 8. januar 2021 og 2,96 vel eit år seinare.
Scatec-kursen var 362,40 i jan. -21 og 126,10 på fredag.
Recsi er visstnok også ein «vekstaksje» som Nel og AOW. Som skal tena pengar om x antall år. Men takk høgare makter så har Rec i alle fall NESTEN. samme aksjekurs no som for eitt år sidan! Rett nok 17,20 den 25. jan. - 21 og berre 14,91 no på fredag. Det gir håp for framtida...
Kanskje er Rec-kursen oppe i 25-30 med Småplukker sine to triggerar: Bedrift vegg i vegg som blir kunde og børsmeldt gjenåpning av ML. 20-tallet bør vera mulig. Trur i alle fall sjansen for ein stor gevinst i Rec er ganske mykje større enn i Lotto.
Aker Offshore Wind hadde kurs 12,50 8. januar 2021 og 2,96 vel eit år seinare.
Scatec-kursen var 362,40 i jan. -21 og 126,10 på fredag.
Recsi er visstnok også ein «vekstaksje» som Nel og AOW. Som skal tena pengar om x antall år. Men takk høgare makter så har Rec i alle fall NESTEN. samme aksjekurs no som for eitt år sidan! Rett nok 17,20 den 25. jan. - 21 og berre 14,91 no på fredag. Det gir håp for framtida...
Kanskje er Rec-kursen oppe i 25-30 med Småplukker sine to triggerar: Bedrift vegg i vegg som blir kunde og børsmeldt gjenåpning av ML. 20-tallet bør vera mulig. Trur i alle fall sjansen for ein stor gevinst i Rec er ganske mykje større enn i Lotto.
Tro hva du vil - jeg bare svarte informativt på det jeg trodde var et spørsmål.
Absolutt.
Misforstå meg rett.
Jeg setter pris på tankene 😊
Det var et spørsmål og en oppfordring til delte meninger 👍
Hadde et ønske om å bli korrigert eller nyansert hvis jeg f.eks tenker naivt eller har en vridd oppfattelse av hvordan dette normalt fungerer.
Misforstå meg rett.
Jeg setter pris på tankene 😊
Det var et spørsmål og en oppfordring til delte meninger 👍
Hadde et ønske om å bli korrigert eller nyansert hvis jeg f.eks tenker naivt eller har en vridd oppfattelse av hvordan dette normalt fungerer.
Slettet brukerskrev Tror du må ta deg et kurs i bedriftsøkonomi
Ingen dum tanke det.
Men ingen ledig tid dessverre.
Så det du mener er at det er akkurat dette bedriftene gjør?
Gir utbytte for aksjer, uten noen tanke eller behov for å bruke aksjekurs som en økonomisk buffer til investering eller annet?
Mulig jeg misforstår her, men er ikke hele hensikten med børs at selskaper skal ha en mulighet for å "crowdsource" lån/kapital innhenting på en fleksibel og rentefri måte?
(Og ja jeg innser at utbytte da bare er en annen form for "rente" som betales når økonomien går bra.)
Men ingen ledig tid dessverre.
Så det du mener er at det er akkurat dette bedriftene gjør?
Gir utbytte for aksjer, uten noen tanke eller behov for å bruke aksjekurs som en økonomisk buffer til investering eller annet?
Mulig jeg misforstår her, men er ikke hele hensikten med børs at selskaper skal ha en mulighet for å "crowdsource" lån/kapital innhenting på en fleksibel og rentefri måte?
(Og ja jeg innser at utbytte da bare er en annen form for "rente" som betales når økonomien går bra.)