Jeg tror russerne ikke går inn i Ukraina.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2022 kl 09:00
Slettet bruker
UKRAIN 25.01.2022 kl 00:12 18367

Hvorfor skulle de det ?
Da vil de jo få seg en skikkelig på tryne.

Russerne er ikke så aggressive. Men de synes det er provoserende hvis Ukraina gjøres til et Nato-land.
Og det synes jeg alle burde skjønne. Russerne hevder til og med at Nato ble opprettet pga. Sovjetunionen.

Det eneste russerne ønsker å oppnå, er å få garantier for at Ukraina ikke gjøres til Nato-land.

Og spørsmålsstillingen snudd trill rundt : Om Ukraina mot formodning ble Nato-medlem, kan da også
Russland søke om medlemskap i Nato ?

Redigert 01.10.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Inngangen
23.09.2022 kl 14:26 3389

Bartesam endte selvfølgelig ikke sine dager i en bunker.
Han dro til Argentina og levde lenge der, men klart det tar tid å avlære vranglæren.
https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=hitler+went+to+argentina&ia=web
Piggvar 2
23.09.2022 kl 10:38 3458

Å sammenligne Ceausescu og Putin - det blir for dumt - beklager det , men det blir for dumt. Putin er en helt annen kaliber enn Ceausescu. Nå leder Putin Russland som har mektige våpen som kan brukes. Det er derfor ingen tør å gå inn å hjelpe til mer. Det betyr atomkrig.
Du kan eller sammenligne han med en annen person som levde sine siste dager i en bunker.

-sannheten-
23.09.2022 kl 09:45 3489

Zelenskyj ber russere protestere mot mobilisering
Zelenenskyj oppfordrer russere til å protestere mot den delvise mobiliseringen av reservestyrkene som Putin kunngjorde onsdag.

Kunngjøringen har allerede ført til demonstrasjoner i et titall russiske byer.

I Zelenskyjs daglige videotale henvender han seg til russere og sier at 55.000 russere allerede har mistet livet i krigen.

– Vil dere ha mer? Nei? Så protester, oppfordrer han.

Zelenskyj sier russere som ikke tar til motmæle er medskyldig i «forbrytelsene, drapene og torturen mot ukrainere».

– For menn i Russland er dette tiden for å velge livet eller døden, sier han.
-sannheten-
23.09.2022 kl 09:23 3504

Den "verdigheten" Putin kan få, er at Nato avgir en erklæring om at Ukraina ikke skal bli et Nato-land.
Dette for å gjøre det mulig for Putin å kaste in håndkle.

omans,
Om Putin får en Ceausescu skjebne kan f.eks. FN gå inn å rette opp i Ukrainas territorielle grenser. Og det kan f.eks.
settes inn fredsbevarende styrker ved behov.

Jeg tror Putins opplegg bryter sammen på et tidspunkt.

Og resten av verden kan fremskynde dette tidspunktet.

En nedgang i gass- og strømpriser, kan få ned inflasjonen og renten.
https://www.dn.no/utenriks/forsyningskrise/usa/kina/-det-ville-vart-fint-a-tro-at-dette-vil-ta-knekken-pa-inflasjonsspokelset/2-1-1305518

https://www.aftenposten.no/verden/i/VPbw8J/de-stolte-paa-at-russland-skulle-redde-dem-naa-blir-de-brukt-som-kanonfoede-i-putins-krig
Redigert 23.09.2022 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
23.09.2022 kl 09:20 3514

Markie
Nå er fokuset å få slutt på krigen, og dermed drapene og ødeleggelsene. Russland er den part som raskest kan få slutt på krigen.
Med mindre noen helt utenfor krigen griper inn og stanser krigen.

Jeg ønsker ikke å se at Wall Street overtar Ukraina.
Skulle ikke forundre meg om det bryter sammen for Putin innen 1. Desember.
Demobiliseringen vil mislykkes.
Kanskje gassen blir skrudd på igjen før vinteren tar til for alvor ?
Og at europeiske strømpriser dermed ikke risikerer å komme opp i 20 - 30 kr. til vinteren.
Om det bryter sammen, burde Vesten gå inn å frigjøre Navaljny.
Putin kan få skjebne som Ceausescu.
Redigert 23.09.2022 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
omans
23.09.2022 kl 09:18 3514

Putler er syk. Eneste verdighet de ser for seg er å få som de vil. Ukr vil ha tilbake Donbas og Krim, Putler gir ikke fra seg igjen med verdighet.
Ser på d som uløselig, med stort skadepotensial og ingen vinner. Det rettferdige er at landegrensene går der de går før d ble en ulovlig okkupasjon/annektering.
markie
23.09.2022 kl 06:47 3588

Du bryr deg ikke stort med hva Ukrainerne som kjemper og dør vill?
Sannheten..
-sannheten-
23.09.2022 kl 00:17 3678

Jeg er enig at vanskelig å avslutte verdig. Jeg burde uttrykt meg anderledes på dette punkt. Så verdig som mulig. Selv det
innebærer vanskeligheter.
Mobiliseringen var trolig et video-opptak med en viss distanse i tid. Antagelig vil de færreste russere krige nå. Tidligere har
de brukt "soldater" fra en drøss land.
Jeg håper denne krigen går mot slutten nå.

Å krige med soldater som ikke vil krige, blir temmelig håpløst. Jeg har på følelsen at dette vil rakne nå.
PSI- Investor
23.09.2022 kl 00:05 3707

Det er bare en part som vil krige og så lenge russland vil krige må resten av verden presse på med alle midler.
En så uverdig og avskyelig handling som russland har foretatt vil aldri kunne avsluttes verdig.

Jeg lurer litt på en ting nå, og det er om det ikke er en skikkelig gedigen tabbe det med å mobilisere.
For det betyr tvang.
Og det betyr nok i stor grad å prøve å tvinge unge oppegående menn som har sett på nettnyheter og ikke så mye på propagandatv.
Jeg tenker at en stor del av disse ikke er for å drepe.
De ser sikkert som oss andre ingen gevinst i det for noen andre enn putin selv.
Så de vil ikke.
Og hvor vellykket kan det være å sende tusenvis av menn som ikke vil, ut i en krig helt uten mening?
Jeg håper opprøret i russland kommer nå.
Redigert 23.09.2022 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
22.09.2022 kl 21:30 3771

Utdrag fra dn.no :
Lavrov brukte sin taletid i Sikkerhetsrådet til blant annet å hevde at russere og russisktalende i Ukraina i årevis er blitt nektet sine rettigheter. Han brukte også nazister, fiktive kupp og fingerte folkeavstemninger som argumentasjon for hvorfor det var viktig for Russland å handle militært i Ukraina.

– Det var stort sett kjente standpunkter, men jeg la merke til at han ikke nevnte folkeavstemningene i de okkuperte delene av Ukraina, eller mobiliseringen som president Putin har tatt til orde for.

– Hva tror du er årsaken til det?

– Det er vanskelig å si årsaken, men det kom litt motsigende signaler fra Moskva for noen dager siden. Først ble det sagt at slike folkeavstemninger måtte vente noen måneder. Nå er budskapet at det skal skje om noen få dager. Det er ikke sikkert at alt som nå kommer fra Russland, bygger på enighet i ledelsen.
_____________________________________________________________________________________________________________-

Jeg tror det allerede har ant Putin, at dette vil ende galt. Mobiliseringen har antagelig i all hovedsak med å kjøpe seg mer tid å gjøre.
At dette tidsrommet skal brukes til å forsøke å komme ut av dette på en minst mulig pinlig måte.
Så lytt til Erdogan ; Putin trenger hjelp til å avslutte krigen på en verdig måte.

Vesten bør sette seg i Putins sted å finne den rette psykologien og verdigheten til å få slutt på krigen.
Det er slik jeg ser det ingen mulighet for Russland til å vinne noen krig her. Og det var klart FØR de gikk inn i Ukraina.

Og Russland bør hjelpe til med å få Vesten til å hjelpe til med å få slutt på krigen. Krigen forstyrrer hele verdens opp-
merksomhet. Jo mer Russland drøyer og forvansker en avslutning, jo verre for Russland. The point of no return for
å tape krigen, har passert.

Russland må lete etter måter å raskest mulig avslutte krigen på.

Et komplett og samstemt Nato bør lage en erklæring som går ut på at Ukraina ikke skal bli et Nato-land. Og den overleveres
mot en erklæring fra Russland om at krigen/militæroperasjonen er avsluttet. Nato må gjøre en slik erklæring klar, og fronte med den.

Og USA burde kanskje lage en erklæring om at Wall Street ikke skal overta Ukraina.
Det bør lages dokumenter som i størst mulig grad klargjør situasjonen for fremtiden i dette området av verden.


Her en video om årsakene til han gikk inn, fra 8. mars : https://www.youtube.com/watch?v=Plr4vioQeJk

Her en fra 16. mars : https://www.youtube.com/watch?v=yLbkcWhz6Vg

Man kan lure på om den videoen fra kontoret hans nå om mobiliseringen var et opptak. Og kanskje et litt gammelt opptak ? Det ser nesten
ut som ledningen til den ene telefonen omtrent ikke er rørt på et halvt år. Og Lavrov nå i Sikkerhetsrådet kan ha kommet, holdt tale og gått
igjen, fordi han ikke orket å være der. Ikke for å være ufin altså, men fordi han ikke orket å være der i all kritikk etc. Det er mer teater enn vi
tror sannsynligvis.
Redigert 23.09.2022 kl 00:10 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
22.09.2022 kl 16:13 2175

Nå har "Russia" sendt mail til Russia med oppfordring om rask avslutning av krigen. Så får vi se hva som skjer.
markie
22.09.2022 kl 11:50 2262

Kinas store mann kritiserte nå Putins siste offentlige forestilling.
Kritikk fra Kina svir. Samtidig som de aldri vill tillate noen kysnings roboter angrep på vesten.
Ettersom dette er selvsagt bad for business.
Piggvar 2
22.09.2022 kl 10:33 2300

Når en person føler viktigere enn ......osv.....jeg tror ikke han har innsett at kan tape denne krigen, men ligger bakpå - ikke gått etter planen. Når han innser at det ikke er en mulighet for å vinne krigen - så kan en aldri vite hva en person er stand til å gjøre!! Vi får håpe ikke alle i den innerste krets har blitt hjernevasket . og som tør å gjøre noe.....

Vi har jo sett litt i det siste at det er ikke Russland mot vesten, men Putin mot vesten. Ingen tør å motsi han - det er den sikre ........

Det som er ufattelig for meg er at de såkalte landets mektige ledere som har møtt han ikke har forstått hva lags person han er før nå.

Har hatt han som nabo i et land . Det var mye snakk om han da . Trudde ikke dengang så mye på det , men det var nok mye i det!!
Sjefen over alle sjefer. Skal ikke si så mye mer enn det.....
omans
21.09.2022 kl 19:41 2432

God dag mann økseskaft. Alt startet i 2014 når Putin bikkja Janukovitsj ble styrtet av befolkningen og måtte rømme til Russland, Maiden massakren og annektering av Krim. Flørt med nato har pågått en stund fra Ukr styre, og Putler måtte komme et medlemskap i forkjøpet for ikke bli underlegen motparten.
Så lenge Krim annektering ikke er anerkjent, men fordømt av vesten, er d naturlig at Ukraina vil prøve å få dette tilbake som del av Ukr. Da ville dette blitt et forsvarsprosjekt, og dersom medlem i nato ville Putler hatt et problem mhp motstanderen.
Er ikke opplagt at ting går helt som Putler tenker fremover, mhp sin mobilisering. Vet ikke om alle der tror på hans fortelling.
Redigert 21.09.2022 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
OZZY
21.09.2022 kl 16:16 2519

selvfølgelig blir Ukraina etterhvert et anoto land. Å ha en slik aggresiv nabo som Russland er det en nødvendighet. Nato ble dannet etter 1 verdenskrig for at ikke land som dengang Tyskland og etterhvert Sovjetunionen la land under seg. (land i østeuropa) skulle angripe andre land i fremtiden og at europa samlet skulle stå sterkere mot aggresive land. Nato er en forsvarsunion ikke en angripsunion.
omans
21.09.2022 kl 16:09 2509

Poenget er at en terrorist kan sprenge seg selv i lufta og lykkes med et attentat. Og d går ihht plan. Putler kan kjøre sitt løp så lenge det funker, men han forstår ikke at han er dømt til å tape uansett, dessverre blir det mest mulig skadeverk før det tar slutt.
Øretriller
21.09.2022 kl 14:45 2581

Nei, de gjør nok ikke det....
Ikke Penge Dum
21.09.2022 kl 14:15 2614

Mange roper på Nato, men vil ikke være mulig å få inn FN styrker? Eller klarer liksom Russland og blokkere dette igjennom sikkerhetsrådet?
Piggvar 2
21.09.2022 kl 14:10 2616

Leser og hører på de såkalte ekspertene som har en mening på dette. Jeg sa Putin hadde bestemt seg for å invadere Ukraina - ikke mange trudde det.
Nå når han sier han kommer til å bruke alle midler - ja, da kommer han til å gjøre det. Det er ikke en bløff. Dette blir sværtr vanskelig å løse dette før han mister makten på en aller måte! Skal være forsiktig å sammenligne personer...men enkelte har ikke skrupler for å nå sine mål.....Og Nato har en grense de også...de kan ikke se på dette uten å gripe inn....ja , det er skremmende utvikling....
omans
21.09.2022 kl 09:56 2714

Putler er fullstendig nuts, om d ikke var avklart før. Stakkars normale russere. Håper han dør av kreft e.l.
omans
20.09.2022 kl 23:16 2899

Blir trolig lenge til Bulsjonov konkurrerer mot Høsflot, så lenge Putler/regimet styrer. De blir utestengt fra verden, de kan krige og okkupere men det går ikke i lengda. D vil kollapse, ser Putler tale ikke kom ikveld. Tipper de er oppe I et hjørne.
undrende
20.09.2022 kl 21:15 2984

Håper jeg tar feil, men tror de vil fabrikkere en folkeavstemning, kalle Luhansk, og Donetsk russisk, og mobilisere fullskala krig med begrunnelse av at landet blir angrepet. Putin og den nærmeste kretsen er gal, og noen vettuge hoder i Kreml burde stoppe dette nå.
omans
20.09.2022 kl 21:13 2983

Ukraina tenker seg nok Krim tilbake, og at grensene skal gå der de har gått siste 23 år.
Putler gir neppe fra seg det allerede anekterte sånn helt uten videre, var vel derfor de startet krigen, pga at dersom Ukr nato medlemskap, mye lettere for Ukr å ta tilbake okkuperte Krim og Donbass.

Tviler på om despoten innrømmer, Putler virker å være ferdig på litt sikt, evt regimet kollapser.

Patron72
20.09.2022 kl 21:04 2984

Det er lov å håpe.
Selv frykter jeg full mobilisering.
-sannheten-
20.09.2022 kl 20:27 3016

https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-putin-kan-innromme-nederlag/77208929

Om disse opplysninger stemmer, kan spetakkelet i Ukraina være over om ikke så lenge.
Hverken Kina, India eller Tyrkia synes noe om spetakkelet Russland har stelt i stand.

Vil Nord Stream I og II plutselig bli åpnet ?

En del hykleri fra Vesten. De sanksjonerte Russland og ville ikke handle med Russland.
Men gass vil de ha levert. Var ikke holdningen niks handel med russerne ?
Rule
14.09.2022 kl 01:44 3292

ja, det kan snu utrolig fort. Rent galskab og en kæmpe ubalance. Lidelsen for os med vækst aktier har været stor. Dette kan være begyndelsen på enden...
-sannheten-
14.09.2022 kl 01:26 3290

Russerne kan være i ferd med å innse at militæroperasjonen var en tabbe. Og at dette ikke kan ende bra nå for dem.
Det kan bli kollaps som beskrives i denne linken. (Som jeg så først nå).
https://www.dagbladet.no/nyheter/ekspert-spar-russisk-kollaps/77155349

Russerne har nå to nye ting mot seg :
1. De kan miste Krim.
2. Gassflammen utenfor St. Petersburg må stanses. Ellers kan Russland pådra seg europeisk og global vrede.

Hvis ikke russerne stopper krigen i tide, risikerer de å miste Krim. Det vil være et stort tap for russerne.
Og EU kan komme til å kreve at deler av fremtidige russiske gass-, olje- kull- og strøminntekter m.m. øremerkes
til gjenoppbygging av Ukraina.

Norges superprofitt kan altså fort borfalle. Men til gjengjeld bør Russland og ikke f.eks. bl.a. Norge betale for
gjenoppbygging av Ukraina.

Den gassflammen er en ekstra forbannelsesfaktor her nå. Den vil jeg utbre globalt. Krim kan også ryke for
russerne om ikke den fjernes.

Om Krim ryker, kan det også bli trøbbel for Giga-palasset i Gelendzjik ved Svartehavet, som ligger i nærheten av Krim.
Antagelig finansiert i skyggen av utbyggingen av Sochi OL i tiden før 2014. Med arbeidere og materialer "bokført" på
OL utbyggingen som istede bygget palasset i hemmelighet. Litt sånn Ceaucesco-palass lignende bygging altså.
Redigert 14.09.2022 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
14.09.2022 kl 01:10 3243

Vi må følge med i timen nå, for her kan kanskje plutselig gass- og strømpriser, inflasjon og renter, snu trill rundt.
Det bør ihvertfall tas en viss høyde for at ting kan skje.
-sannheten-
14.09.2022 kl 00:52 3123

Putin og Xi vil vise at det finnes et alternativ til Vesten, sier Kreml
Russlands president Vladimir Putin og hans kinesiske kollega Xi Jinping skal diskutere både Ukraina-krigen og den anspente Taiwan-situasjonen denne uken.

De to topplederne møtes i Usbekistan på et toppmøte i Shanghai-samarbeidsorganisasjonen torsdag og fredag. Ledere fra India, Pakistan, Tyrkia, Iran og flere sentralasiatiske land deltar.

– Dette er et reelt alternativ til de Vesten-sentrerte organisasjonene. Alle medlemmer står for en rettferdig verdensorden, sier Juri Usjakov, en av Kremls politiske rådgivere.

Putin skal møte Xi, Irans president Ebrahim Raisi og Pakistans statsminister Shebaz Sharif torsdag, mens det fredag venter møter med Indias statsminister Narendra Modi, Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan og den aserbajdsjanske lederen Ilham Alijev.

Når de møtes, skal Xi og Putin diskutere en rekke temaer, blant annet krigen i Ukraina og spenningsnivået mellom Kina og Taiwan.

– Møtet er spesielt viktig i dagens internasjonale situasjon, sier Usjakov.
________________________________________________________________
Til undrende
Jeg tror det er sjokkerende dårlig standard på de russiske soldatene som er brukt i Ukraina. Og det er mye rot i det russiske krigingsopplegget.
Og russere bråker nå på hjemmebane om krigen.
Videre savner nok de russiske oljeselskapene og Russland olje- og gassinntektene. Også kull- og strøminntekter.
Men å gi naziene litt pepper kan ha vært på sin plass. En merkelig krig.
Redigert 14.09.2022 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
undrende
14.09.2022 kl 00:39 3103

Jeg trodde heller ikke at de skulle finne på å gå inn. Men det gjorde de, og det er der galskapen ligger.
Trodde også at vest Europa skulle straffe de hardt om de gikk inn, men det gjorde de vel ikke ordentlig....
Gale folk gir seg neppe, m.m de blir stoppet, fortrinnsvis på hjemmebane.
Er slik som dette utviklet seg, urolig for at Putin vil erklære krig og full mobilisering. Konvensjonelt så har de neppe mye å stille opp med om nato skulle bli dratt inn. Men gale folk og kjernefysiske våpen er ikke til å føle seg trygg på.
-sannheten-
14.09.2022 kl 00:27 3105

badabing01
Du løfter en tråd som ikke har vært rørt siden 2. mars.
Tråden ble startet 1 måned før krigen startet.

Nå tas opp på en annen tråd at russerne kanskje har møtt nok motstand og motbør, og dermed kanskje finner
det for godt at nok er nok. Dessuten savner de nok gass- og oljeinntektene fra Europa.
De bør også stoppe i tide, ellers er risken at Krim kanskje ryker også.
Og gassflammen utenfor St.Petersburg som er et daglig 100 mill. kr. sløseri rett ut i luften, bør stoppes. Så folk
ikke blir ekstra forbanna på dette. Dette i seg selv kan ellers lett dra med seg Krim alene.

Tråden er interessant, for trådstarten viser nettopp at russerne burde ikke gå inn, for da risikerer de å få seg en på tryne.
Og det kan være nettopp det som er i ferd med å skje nå. De får juling, og bør slutte mens leken ikke er enda verre enn
den allerede er.

Videre har nok samtidig Nato skjønt, at Ukraina ikke bør bli et Nato-land. Dette for at Nato skal unngå å provosere
Russland unødvendig.

La oss alle bidra til å få slutt på denne meningsløse krigen. Og gjøre Ukraina til et moderne europeisk land. Som
senere forhåpentligvis kan smitte til Belarus og den europeiske del av Russland.
Redigert 14.09.2022 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
badabing01
14.09.2022 kl 00:02 3144

Tror du må endre tittel til "Russland har gått inn i Ukraina" eller noe
morgendagen
02.03.2022 kl 10:03 3696

De er disse folkene som bor i Oslo å tror alle verdens probleme er i en 50m3 leilighet, dagene går i TikTok å Instagram.
De er enda sure for at de måtte betale 500kr for Microsoft Word når student livet var ferdig.
PSI- Investor
02.03.2022 kl 09:17 3750

Godt skrevet!
Pussig nok øker Rødt som bare det om dagen, hva er det folk tenker på.
Og slutte med olje og gass vil de, skal vi forsvare oss med eljagerfly og eltanks?
Londonmannen
02.03.2022 kl 08:08 3800

SV sier nei til å sende våpen til Ukraina. Javel, ikke noe overraskende i et slikt vedtak. Det som overrasker meg er at voksne folk som stør om seg med solidaritets-begrepet i hytt og pine, ikke evner å vise solidaritet med et hardt kenoende folk som de facto ikke er medlem i en forsvarsallianse men som står mutters alene mot en militær overmakt, som angriper russiske kjøretøy med bare nevene i mangel av våpen, som ubevæpnet skjeller ut russiske soldater.

SV må gjerne prate om solidaritet, men også i denne situasjonen gjelder ordene, ikke gjør som jeg sier, gjør som jeg gjør!

Jeg ber SV velgerne å merke seg at SV ønsker at Norge skal forlate NATO og gå inn i en ny nordisk forsvarsallianse, altså en allianse mellom Norge, Sverige og Finland. SV ønsker at Norge, som grenser til Russland, skal sette seg i samme situasjon som Ukraina. Mener de virkelig dette? Ja, utrolig nok. Men når man ser på hvilke feig holdning SV mener er riktig ovenfor Ukraina, så bør enhver oppegående nordmann takke våre forfedre for at landet er i NATO. En allianse som snart blir utvidet til Finland og Sverige. Nasjoner som er i en situasjon som Ukraina og som SV ønsker for Norge, men som både Finland og Sverige nå erkjenner utsetter dem for utilbørlig risiko med en utilregnelig atommakt som Russland som sin nabo.

SV består tydeligvis av en gjeng urealistiske, naive drømmere som tror man kan leve ved siden av Russland som en feig, krypende hund som logrer med halen og etterkommer diktatoren uvett og alt. Makan til naivitet!!
Kajtek
01.03.2022 kl 20:48 4016

Det er så tragisk. Mange uskyldige folk blir dratt i krigen. Stakkars ukrainerne men også stakkars russiske soldater som ikke vet en gang at de er dratt i krig med Ukraina. Helt tragisk. Det er ikke til å tro at det skjer i 2022.
Falketind
20.02.2022 kl 23:46 4535

Putin lider av mindreverdighets kompleks. Blir forbigått på alle fronter. Tidligere land av Sovjetunionen vender ansiktet mot vesten både militært, økonomisk og demokratisk. Russland og Putin klarer bare å samarbeide/trekkes mot diktaturstyrte stater. "Like barn leker best" der er det makten som rår basert på enevelde, undertrykkelse og propaganda mot egen befolkning og resten av verden. For diktatoren blir militæret det eneste opplagte virkemiddel som man har i verktøykassen for å kunne nå sitt mål som verdensledende midtpunkt, dessverre 🤔.
Redigert 20.02.2022 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2022 kl 23:23 4581

Putin tok tilbake Krimhalvøya som Krutsjov ga til Ukraina i 1952. En meningsmåling på Krim i 2014 var det vel ga et overveldende flertall for at Krim igjen bre under Russland.
Slettet bruker
20.02.2022 kl 18:22 4806

Putin risikerer mye selv ved en krig. Det vil bli store tap på begge sider og appetitten på krig er ikke stor i den Russiske befolkningen. Jeg for min del synes nato og vesten opptrer ekstremt klønete jeg da. Putin koser seg med at med vestlig presse skremmer hele Europa med sine overskrifter. Vi vet ikke hva Putin tenker. Vesten burde holde kortene tettere til brystet. Hva de vil gjøre osv… denne åpne dialogen biter ikke på Putin. Tror også han nå har skjønt at han blir sanksjonert. Dele etterretning om dato for angrep med formål å utsette et angrep. Hva er vitsen, da kommer angrepet før eller siden allikevel. Diplomati fungerer jo ikke. Det eneste som ikke er prøvd er å la Putin selv føle på usikkerheten. Vil påminne om at USA alene ville tatt Russland. Problemet er atomvåpnene. Men skal de brukes er alle ferdige, men det skjønner Putin også.
Slettet bruker
20.02.2022 kl 18:13 4845

Putin har gått inn Ukraina ...
Donbass og Krim danser allerede etter balalaikaen til Putin ...

Putin og hans regime er busy med å fabrikkere en unskyldning for å ta
resten av Ukraina men blir tatt med buksa nede.

All russisk virksomhet må kastes ut av børsene i Nord Amerika og Europa slik
den kilden til kapital stoppes. Britene har lenge hatt riksmanns visum som
russere har hatt glede av. Ved å trekke dette tilbake og konfiskere alt av verdi
vil svi for Putin og hans bøller.