Seaway 7 - Selskapet på Euronext Growth med høyest mcap

Zolly
SEAW7 26.01.2022 kl 12:04 32054

Har sett litt nærmere på Seaway 7 (Tidligere OHT)

- Seaway 7 er det selskapet på Euronext Growth med desidert høyest markedsverdi, kr 6,5 mld.

- Seaway 7 har per i dag 10 skip, nr 11 Alfa Lift leveres i andre halvår i år og skip nr 12, Seaway Ventus leveres i 2023. De var tidlig ute med bestilling av nye spesialskip for havvind, og oppnådde svært gode priser på disse.

https://www.seaway7.com/our-fleet/


- 1.oktober 2021 ble OHT slått sammen med giganten Subsea 7 sin divisjon for bunnfast havvind og ble til Seaway 7. Selskapet har byttet ut nesten hele ledelsen og består nå hovedsaklig av ansatte med lang fartstid og kompetanse fra Subsea 7.

- Selskapet er etter sammenslåingen blant verdens 5 største total leverandører av frakt og installasjon av bunnfast havvind. Antall skip og ansatte gjør at de kan kapre store ordre der de kan fungere som en totalleverandør. Det betyr at Seaway 7 bør kunne forsyne seg godt av de høye kostnadene det er å få fraktet og installert de enorme havvind konstruksjonene. Markedet for havvind forventes å vokse med 20% årlig de neste årene.

- Resultatet for 2020 for OHT viste en omsetning på ca 590 mill og et overskudd på ca kr 50 mill. I 2021 skuffet OHT markedet i 2. og 3. kvartal og kursen er ned nesten 30% siden oktober og nesten -45% fra toppnotering i januar 2021.


Presentasjon av 4.kvartals tallene tidlig i mars, tror jeg blir et vendepunkt for det nye selskapet. Tallene vil for første gang omfatte hele selskapet og med stor sannsynlighet kunne vise til høy omsetningsvekst og forbedret resultat.

Seaway 7 har de siste månedene meldt om flere store kontrakter i størrelsesorden kr 500 mill -1,5 mld, uten at det har ført til høyere kurs.

Markedet har ennå ikke priset inn synergiene og konkurransefortrinnet sammenslåingen av OHT og Seaway 7 på sikt vil gi. Årsaken kan være de generelle markedsforholdene (vekst->verdi), gjentatte lovnader fra gammel ledelse om kontrakter som har latt vente på seg, og kvartalstall som ikke er i henhold til forventningene. Derfor er det ikke uventet at markedet først vil se resultater i form av bedre inntjening før selskapet igjen får økt verdsettelse.

Seaway 7’s nåværende kurs på 14 tallet bærer helt klart preg av lav likviditet i aksjen på Euronext Growth. Utålmodige småsparere kombinert med lav omsetning i aksjen gir store utslag i kursen. I siste kvartalsrapport signaliserte selskapet en overgang til Oslo Børs. For hva gjør egentlig et selskap med markedsverdi på mer enn 6,5 mld kr på Euronext Growth? Det spørsmålet kan man jo stille seg..

Jeg mener det er liten tvil om at Seaway 7 er svært lavt priset i forhold til de verdiene de nå sitter med i form av skip og kontrakter, samt den omsetningen og overskuddet de allerede på kort sikt med stor sannsynlighet kommer til å levere.

Kristian Grindheim i Arctic har kjøpsanbefaling med kursmål på kr 28 - ca 100% oppside!

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/10/18/7754977/dette-er-arctic-analytikerens-fire-favoritter-i-havvind

Triggere i nær fremtid er blant annet:

- Gode kvartalstall
- Flere store kontrakter
- Overgang til Oslo Børs
Redigert 26.01.2022 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
optimist68
26.01.2022 kl 13:10 15989

La oss håpe det snur. DnB har enda høyere kursmå 35
ziik
27.01.2022 kl 14:27 15904

Godt å se en seaway7 tråd, trodde nesten jeg var eneste aksjonær 😅 ATL nå ihvertfall så får vi håpe det snur snart.
Patron72
27.01.2022 kl 16:12 15879

Imponerende backlog og opererer i et marked som vil vokse stort i årene som kommer.
Kjøpte litt idag så du er ikke alene 😊
Zolly
27.01.2022 kl 16:18 15896

Bunn KAN være satt i dag på høyt 3 X gjennomsnittlig volum.

Gavepakke å kjøpe på disse nivåene!

Litt grovt regnet, men når gap'et i markedsverdi mellom et selskap med 2 skip og et med snart 11 er latterlige 1mld (4,6/5,8) tenker jeg at det er noe helt galt i verdsettelsen. (Cadeler vs Seaways 7)

Redigert 27.01.2022 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
ziik
27.01.2022 kl 17:09 15856

Da har du nok bedre forutsetninger enn meg fordi jeg har snitt på 19 😅
LarryOil
27.01.2022 kl 17:15 15873

Og jeg har snitt på nesten 20, fra OHT tiden...
Får vel vente et år eller to...
Redigert 27.01.2022 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Patron72
27.01.2022 kl 17:29 15856

Ser forøvrig på hjemmesiden til Seaway7 at de trekker frem en jobb de gjorde ute i outer moray firth i 2019-20.
Om jeg ikke tar helt feil var dette en vindpark til Ocean Wind.
Nå nylig har OW vunnet en ny bunnfast vindpark i outer moray firth gjennom Scotwind auksjonen.

Forøvrig skal det nok bygges inni hampen mye i årene som kommer. Tålmodighet her vil nok lønne seg 👍
Redigert 27.01.2022 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
optimist68
27.01.2022 kl 17:38 15862

Doggerbank prosjektet starter nå som er delt opp i A,B og C med 100 havvind møller på hver med høyde ca 256 meter per turbin. Seaway 7 skal jobbe med alle 3 faktisk og 300 turbiner ☺
https://doggerbank.com/uncategorised/seaway-7-asa-to-transport-and-install-turbine-foundations-for-dogger-bank-c/

Hele installasjonen gir strøm til 6,5 millioner husstander og dekker det meste av London. Equinor har mange flere prosjekter i pipelinen frem mot 2030. De skal bruke 50 milliarder dollar frem mot 2030. Det sier seg selv dette må bli bra
Redigert 27.01.2022 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2022 kl 20:32 15603

Og i fremtiden blir det veldig mye vindturbiner iflg glasskulen til DNV, se link

https://dnv.sharepoint.com/sites/intranet/news/global/Pages/Oceans-Future-to-2050.aspx
Slettet bruker
31.01.2022 kl 20:33 15595

A race for ocean space will be triggered by rapid growth of offshore wind, forecasts DNV’s new report.

The report forecasts that by mid-century offshore wind will require ocean space which is the equivalent to the landmass of Italy. The growth will be particularly pronounced in regions with long coastlines and presently have low penetration of offshore wind. Demand for ocean space is set to grow 50-fold in the Indian Subcontinent and 30-fold in North America.

The rise of wind will be pivotal to the transformation of the Blue Economy. Currently, 80% of capital expenditure (capex) in the Blue Economy is invested in the offshore oil and gas sector, but by 2050 that number will have dropped to 25%. By then, offshore wind will receive the largest investments, accounting for half of all capital expenditure (capex).
Zolly
08.02.2022 kl 10:30 15356

Etterspørselen etter fartøy som kan installere gigantiske vindmøller til havs vil være større enn tilbudet innen 2024, sier Rystad

https://www.oedigital.com/news/493993-demand-for-vessels-capable-of-installing-giant-offshore-wind-turbines-to-outpace-supply-by-2024-rystad-says
Zolly
17.02.2022 kl 13:45 15173

Seaway 7 har mye å bevise ved Q4 3. mars. Leverer de ikke gode tall så ser vi 10-tallet.

Kursutviklingen har vært skuffende for å si det mildt...
Redigert 18.02.2022 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Zolly
18.02.2022 kl 08:39 15063

Fra artikkelen i FA i dag, kjøpsanbefaling Seaway 7 fra Fearnley:

94 prosent oppside
Fearnley har en kjøpsanbefaling og et kursmål på 25 kroner på Seaway 7. Torsdag var kursen 12,70 kroner, noe som indikerer et oppsidepotensialet på 94 prosent.
Fearnley fremhever Seaway 7, Integrated Wind Solutions (IWS) og Eneti som sine favoritter i et stramt marked for både installasjons- og servicefartøyer.


https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/02/18/7820652/fearnley-mener-kostnadsokningen-allerede-er-priset-inn-i-vindsektoren
Redigert 18.02.2022 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2022 kl 06:31 14803

Mange har utsatt sine prosjekter grunnet høye utbyggingskostnader, noe som også gjelder offshoreselskapet innenfor grønt. Dette er en ganske kapitalkrevende bransje, så utsettelser tærer på balansen. For min egen del, så avventer jeg derfor Q4, og ser ikke bort ifra at de trenger mer penger i påvente av inntekter. Faremomentet her, er vel primært at ikke kontantstrømmen er tilstrekkelig for å vokse ihht.forventningene. Et annet faremoment er at utsettelser kan medføre bedre balanse i markedet, og dermed dårligere marginer.
Dårlige marginer og store kapitalkostnader og nedskrivninger er sjelden en god kombinasjon for selskaper som dette. Jeg merker meg også at flere peers sliter med sine kurser. Dette er ikke noe forsøk å prate ned kursen. Jeg tror rett og slett at våre skriverier ikke har den makta; De blir nok primært misbrukt av de store, som skal måle sentimentet hos oss. ANALister har den makta, men de har sin uetiske agenda, og de kan man så godt som aldri stole på. Tilbake til Seaway7: Jeg er på jakt etter min siste norske grønne/ ESG aksje å investere i. Jeg investerer ikke i noe annet, og vil ikke investere i de kynikere, sosiopater og løgnere som dominerer børsen, og da så jeg også på Seaway7. Har bestemt meg for å la den ligge, og eneste grunnen er det jeg nevnte ( utsettelser av prosessene i en kapitalkrevende bransje, med store årlige avskrivninger).

Noen ganger er det ok å snu problemstillingen, og spørre seg selv hvorfor en aksje faller så mye, selvom den tilsynelatende ikke burde det.
For f.eks. HEX+ selskapene er det en inkompetent ledelse ( kun på kostnadskontrollsiden), som er feilen. Her er det relatert til markedsforhold de ikke har kontroll på, samt at de er en en kapitalkrevende bransje. Med SCATC, som jeg også har noe, så har jeg ikke funnet grunnen ennå…men det er alltid en plausibel forklaring til store kursfall, som en pilråtten media ikke deler med småaksjonærer.
Bruker anledningen til å spørre om råd: Jeg sitter i verdens dårligste grønne fond fra Storebrand, som en slags hedge og risikospredning, men de har påført meg mer tap enn det jeg har påført meg selv ( 15%, ialt, men 24% i verdens dårligste grønne fond). Jeg skal nå investere 17%, og er deretter 100% investert, men har i grunn ikke funnet ut hvor. Har vurdert Schibsted, Cadeler og Nordic semiconductor, og har ikke tenkt å øke eksponering mot HEX, HPUR og SCATC. Noen tips?
PS: Om de bytter ut ledelsen i HEX+ med profesjonelle, så er det mitt eget stalltips. Dessverre så er det usansynlig fordi Flakk og sin trofaste nestleder, er for gode venner til Engeset og gjengen. Kriminelt i mine øyne
Redigert 24.02.2022 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Zolly
25.02.2022 kl 14:31 14698

Seaway 7 og japanske Sumitomo Electric Industries har inngått en intensjonsavtale om å samarbeide om havvindprosjekter i Japan og den asiatiske stillehavsregionen, fremgår det av en pressemelding fra partene.
Sumitomo Electric vil bidra med kunnskap om det regionale markedet og design og produksjon av undersjøiske kabler, mens Seaway 7 vil bistå med installasjonstjeneser, heter det i meldingen.
I likhet med store deler av resten av verden er det ventet kraftig vekst i det asiatiske havvindmarkedet det neste tiåret.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/02/25/7826612/seaway-7-inngar-intensjonsavtale-om-japansk-samarbeid?internal_source=sistenytt

https://www.marketscreener.com/quote/stock/SEAWAY-7-ASA-113038009/news/Seaway-7-Sumitomo-Electric-and-Seaway-7-collaborate-on-Offshore-Wind-Farm-Projects-39582292/
Redigert 25.02.2022 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Zolly
28.02.2022 kl 12:54 14591

"All of the jacket components for the project will be manufactured in Asia, and the foundations will be installed by Seaway 7."

https://www.offshorewind.biz/2022/02/28/sembcorp-marine-completes-formosa-2-jacket-foundations/
Zolly
01.03.2022 kl 13:58 14521

Jmf DNB sine kursmål så har Seaway 7 enormt mye større oppside enn Cadeler.

Seaway 7- 170% oppside
Cadeler - 30%


"To leverandører som delvis allerede har god dekning de neste årene, men som bakgrunn av denne utviklingen potensielt vil kunne akselerere veksten fremover er imidlertid Cadeler og Seaway 7. Cadeler steg i går med nesten 9 % og stengte på NOK 33.27 pr. aksje, mens Seaway 7 var opp 1 % til NOK 11.50 pr. aksje. Vi har en kjøpsanbefaling på begge, med et kursmål på NOK 45 pr. aksje for Cadeler og NOK 35 pr. aksje for Seaway 7."

Publisert i dag:

https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/sanksjonene-rammer-russisk-okonomi

"Reduksjonen i, usikkerheten for og motviljen mot også langsiktig å basere seg på energileveranser fra Russland har de siste dagene gitt fornyet oppmerksomhet på aktører som Ørsted og Vestas. Installering, drift og vedlikehold av anlegg for offshore vindenergi for blant annet disse to selskapene er avhengig av tilgjengelig relevant skipskapasitet og slik tilgjengelig kapasitet er begrenset. To leverandører som delvis allerede har god dekning de neste årene, men som bakgrunn av denne utviklingen potensielt vil kunne akselerere veksten fremover er imidlertid Cadeler og Seaway 7. Cadeler steg i går med nesten 9 % og stengte på NOK 33.27 pr. aksje, mens Seaway 7 var opp 1 % til NOK 11.50 pr. aksje. Vi har en kjøpsanbefaling på begge, med et kursmål på NOK 45 pr. aksje for Cadeler og NOK 35 pr. aksje for Seaway 7."
Redigert 01.03.2022 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Baklengssaldo
01.03.2022 kl 14:29 14521

Takk for veldig positiv info. :-)
fjettis
01.03.2022 kl 14:41 14508

Utrolig at denne disse to har samme mcap i dag på rundt 5milliarder.
Seaway 7 har en flåte på 10, snart 11
Cadeler har 2 fartøy. Samme som seaway har
Latterlig! Utrolig å få tak i aksjer på dette nivået i S7
Stocktonslap
03.03.2022 kl 11:07 14338

Selskapet omsetter for 1,2 mrd dollar ( over 10mrd nok) i 2021 og verdsettes til 5,7 mrd nok. Er det logisk? Feks i sammenligning til Cadeler
Slettet bruker
18.03.2022 kl 23:07 14140

Noe på gang, omsetning på vei opp, hovedliste, snart ser vi 20 tallet. I 2030 har vi 200 gangeren...:-)
Zolly
27.03.2022 kl 15:42 13907

Skagen-forvalteren Søren Milo Christensen anbefaler Seaway 7:

"En billig fornybaraksje
Blant Christensens favorittaksjer er Seaway 7, der mangel på nye kontrakter har gitt kursfall.
– Omstillingen til grønn energi innebærer at pipelinen med havbaserte vindprosjekter fremdeles er enorm, påpeker han.
– Europas interesse for å bli mindre avhengig av russisk gass har forsterket trenden, og kombinasjonen av Subsea 7s fornybare offshorevirksomhet og OHT er godt posisjonert for denne utviklingen."

https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2022/03/27/7841959/skagen-forvalter-ravarepriser-og-pengepolitikk-skaper-usikkerhet
Slettet bruker
28.03.2022 kl 01:00 13689

Ja, slike spådommer har 0 verdi. Rent kortsiktig, så er det oppdragstørke og mye kapital bundet opp til stadig høyre rente som tynger de.
De store aktører vil forsinke disse prosesser så lenge som mulig og står i kontrast til politiske beslutninger og uttalelser.
Selv mener jeg at det er kapitalkreftene som styrer politikere og ikke omvendt. Det er den styrtrike oljebransjen som styrer disse tingene.
Det eneste positive er vel at de nå tjener penger som gress, og at disse pengene skal utnyttes i grønn sektor. Skviser man underleverandører nok, så kan de gjøre raske penger der også. De er del av SUBC i omstilling, og SUBC har mange ganger blitt skviset av aktører som Statoil ( jeg vet, men jeg nekter å kalle de for noe annet enn det de er). Det kan ta tid før de blomster tenker jeg. Så er det det med timing, men der er jeg grønn. Noen ganger tror jeg at det er kun HP som tjener penger på grønt.( fargepatroner). Politikere er frossen sirup, og de få gjenværende demokratier er nå kapitalanarkier. Det er vel det eneste krigsforbryteren i over 20 år har rett i. Det er først nå, etter Tsjetsjenia, Georgia, Syria, MH17, Krim og nå Ukraina, de synes det begynner å bli et problem. Hvit Russland, Kina, India, USA, Tyrkia, Brasil, Venezuela og mange andre stater er fortsatt « innenfor».
En fin øvelse er å se på all den informasjonen vi har fått den siste måned om oligarker, og så måle det opp mot info rund det de siste 20 årene.
Så kan man generalisere denne infoen til å gjelde så å si samtlige milliardærer som har blitt til siden Reagan og Thatcher.
Da har man et bilde langt nærmere virkeligheten enn det vi blir matet med. I et slikt perpektiv må man også se den grønne omstillingen.
Redigert 28.03.2022 kl 01:27 Du må logge inn for å svare
Fxdc
25.04.2022 kl 22:20 13192

Nå har denne ramlet 5kr siste 3 mnd. Hva skjer videre, får vi kjøpt den til 5kr i fellesferien, eller er det noe i nær fremtid som kan stoppe dette racet mot avgrunnen?? Det er jo når det renner blod i gatene man skal kjøpe, men her har det vært blod i et halvt år som har halvert kursen siden oktober.. Vurderer denne, men sånn som det er nå tror jeg det er det tryggest og vente til den får 20-30% stigning og da forhåpentlig vis har staket ut kursen nordover. Eller er det noen kloke hoder som sitter på noe info her, så kom med det. :)
Patron72
25.04.2022 kl 23:23 13126

Nå er det snart q1 så vi får håpe på noen bra tall og fin guiding fremover.
Selv har jeg tatt et lodd her,men sitter med 70% cash i disse urolige tider.
Vil nok kjøpe mere etterhvert.
Om verden mener alvor med det grønne skiftet er jeg overbevisst at seaway7 har en fin fremtid.
Minken
27.04.2022 kl 13:46 12978

Interessant innlegg! Jeg søkte opp MH17 og fant ut at dette gjaldt et nedskutt fly. "HP" klarte jeg dessverre ikke å finne betydningen av. Kan jeg få hjelp her?
Patron72
27.04.2022 kl 16:24 12939

Ingen FOMO i forkant av q1 å spore 😂

Men men i morgen får vi høre tingenes tilstand. Gleder meg!
Uansett et lodd for fremtiden i mine øyne.

Lykke til
stoploss14
15.05.2022 kl 10:53 12673

Etter å ha gjort en kule i Sioff gikk jeg på fredag ganske tungt inn i Seaway7, noe dere kanskje så på volumet. Har hatt aksjen i kikkerten lenge og minner meg veldig om Sioff og resten av offshoreselskapene og deres prising rundt nyttår.
Det har vært svært vanskelig å få tak i aksjer, men endelig løsnet det litt på fredag, hvor det ble omsatt aksjer for nesten 8 mill..

Det som ligner Offshore ved nyttår, er Pris/bok på rundt 0,5 noe som virker særdeles rimelig mtp fremtidig behov for disse skipene og spesielt mtp generell prisstigning, og hva det koster å bygge disse idag. Samtidig er vi inne i et marked som foreløpig ligger rolig, men hvor man vet, men relativ stor sikkerhet, at markedet vil eksplodere etter 2024. Igjen ganske likt bilde som det vi hadde for Offshore rundt nyttår.

Jeg gleder meg til å følge Seaway7 fremover, og tar gjerne imot nyttig informasjon fra dere som har kjent aksjen lengre enn meg.

Fortsatt god søndag..
optimist68
15.05.2022 kl 12:23 12628

Jeg gikk inn for tidlig i OHT. Usikker om jeg skal benytte anledningen å snitte ned. Hva er årsaken til den dårlige utviklingen på den delen av Subsea 7 som ble sammenslått til Seaway ? Man skulle tro Subsea 7 ville tilføre oppdrag umiddelbart. De håver inn på kontrakter men benytter de ikke Seaway 7 ?
stoploss14
15.05.2022 kl 14:14 12572

Nå sa vel selskapet i Q1 rapporten at flåteutnyttelsen var preget av et sesongmessig svakt kvartal i tillegg til mye dårlig vær, og at vi i Q2 ville se helt andre tall. Også pga nye prosjekter som blit igangsatt Ila kvartalet.
Selv om ikke de store prosjektene er planlagt før i 2024 og 2025, så har jeg god tro på Q1 var siste kvartal med røde tall. Da er de i så fall langt bedre enn hva f.eks DNB tror, som forventer røde tall i både 2022 og 2023 og likevel har kursmål på 35kr.
Jeg tror dette blir bra.. Man må bare være litt tålmodig.
Zolly
16.05.2022 kl 12:15 12373

Subsea 7 og Seaway 7 er 2 forskjellige selskaper selv om Subsea 7 har en stor eierandel i Seaway 7. (Mener de er største eier)

Seaway 7 har fokus på bunnfaste havvind installasjoner og kabling, frakt ol. i forbindelse med disse installasjonene.

Subsea 7 driver vel mest med oljerelatert, ikke med havvind.

Ja, kursutviklingenn i Seaway 7 har så langt vært begredelige greier...
Patron72
16.05.2022 kl 12:33 12361

Subsea har 72% av aksjene i Seaway7.

Men jeg stusser litt på hvorfor ikke Seaway 7 er innvolvert i Salamander prosjektet?
Her er subsea partner med ørsted.
Dette er dog et flytende havindprosjekt og Seaway er vel mest på bunnfaste om jeg har forstått det rett?






stoploss14
16.05.2022 kl 21:01 12242

Godt å se at volumet virkelig har tatt seg opp siden forrige uke. 8 mill på fredag og 3 mill idag er bra. For at aksjen skal kunne sette en ordentlig bunn etter en så lang nedtur som Seaway 7 har hatt, trenger man noen dager med volum godt over siste 30-dagers snitt. Idag var det mye handelsroboter som solgte, noe som ofte tyder på utenlandske eller institusjonelle kunder. Man må forvente at noen er lei og at selgere dukker opp, når de ser at det endelig er volum til å komme ut. Neste uke blir veldig spennende, og man kan fort se at aksjen setter bunnen på 10kr og begynner ferden oppover igjen.

Det kan vanskelig forklares hvorfor selskapet skal prises til 50% av EK. Det rustes nå opp for en betydelig aktivitet i tiden fremover, og nye skip koster langt over det Seaway 7 har betalt for sine skip, noe som indikerer at EK burde ligger ennå høyere. Det er bare snakk om tid før aksjen igjen står i 20kr, og deretter videre dersom inntjeningen tilsier det.

Jeg er spent på hva Subsea 7 planlegger å gjøre med sine aksjer. Det hadde vært fint med noe mer fri flyt. Idag er det 3 aksjonærer som eier rundt 93% av aksjene, og det gir litt lite rom for nye investorer. Noen som vet noe her? Er det blitt kommunisert noe fra Subsea 7? Det skulle ikke forundre meg om vi på et tidspunkt ser noen av de kjente, store investorene tar et ordentlig jafs, langt over børskurs, slik vi har sett i Sioff og Soff. Men da må selvfølgelig Subsea 7 være interessert i å selge seg ned.

Det blir spennende fremover.. Ha en riktig fin 17. mai alle sammen:))
Patron72
16.05.2022 kl 21:20 12217

I q1 rapporten til Subsea 7 er det å lese de skal ha minst 51% i Seaway 7.
De kommer nok til å slippe noen aksjer etterhvert.

Redigert 16.05.2022 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Patron72
19.05.2022 kl 07:55 11900

Da dukket det opp 2 nye navn på topp 50 lista. Som da forklarer det gode volum i fredagens handel.
Forøvrig godt å se at du spesifikt nevner fremtidspotensialet her.

Vi fikk igår en artikkel servert om EU sine planer innen havvind. Massiv satsning. Samtidig vet vi at asia og amerika satser stort.

Og bare for å nevne det. Seaway7 arbeider globalt 👍
stoploss14
22.05.2022 kl 14:38 11708

Edda Wind steg 5% på fredag og prises nå til ganske nøyaktig bokførte verdier. Edda Wind er også et offshore rederi med 100% fokus på offshore Wind.
Seaway7 prises til ganske nøyaktig 50% av bokførte verdier.
Dette er helt feil, og dette kommer til å rette seg opp. Dette er virkelig «penger på gaten»
Jeg er overbevist om at aksjen prises til minimum bokførte verdier innen 2022, noe som tilsvarer ca 20kr per aksje, og ser ikke bort ifra at DNB får rett med sitt kursmål på 35kr i løpet av 2023.
Jeg finner ingen annen aksje på Oslo børs med en så stor oppside og en så liten risiko.
God søndag alle sammen:))
stoploss14
25.05.2022 kl 11:47 11443

Godt å se at aksjen ser ut til å ha satt en solid bunn på 10kr på høyt volum. Her er det bare å hive seg på før toget går..!
stoploss14
26.05.2022 kl 14:09 11320

Veldig spennende å se Kontrari AS inne på topp 10 listen over største aksjonærer i Seaway7. Kontrari AS eies 100% av Frode Teigen som blant annet eier over 50% av Belships og er en skikkelig ringrev innen offshore og shipping. Dette var veldig betryggende.

Det er heller ikke overraskende å se at det er de utenlandske kontoene som vekter seg ned. Veldig lett å se at det er handelsroboter som gjør salgene, noe som kan være veldig irriterende, men før eller siden er de jo ferdige.

Trodde selv jeg skulle komme inn på topp 20, men ser ut som jeg akkurat falt utenfor. På forrige liste hadde nr 20 på listen 325.000, denne gangen var nivået ca 377k for å komme på listen. Men jeg er langt fra ferdig kjøpt, så kanskje neste gang.

Veldig moro å se at Frode Teigen har tro på Seaway7. Tror ikke det er lenge til før vi ser flere «bjellesauer» inne på listen.
Aksjen prises latterlig lavt, nå må bare markedet få det med seg.

Ha en strålende Kristi Himmelfartsdag😃