Seaway 7 - Selskapet på Euronext Growth med høyest mcap


Har sett litt nærmere på Seaway 7 (Tidligere OHT)

- Seaway 7 er det selskapet på Euronext Growth med desidert høyest markedsverdi, kr 6,5 mld.

- Seaway 7 har per i dag 10 skip, nr 11 Alfa Lift leveres i andre halvår i år og skip nr 12, Seaway Ventus leveres i 2023. De var tidlig ute med bestilling av nye spesialskip for havvind, og oppnådde svært gode priser på disse.

https://www.seaway7.com/our-fleet/


- 1.oktober 2021 ble OHT slått sammen med giganten Subsea 7 sin divisjon for bunnfast havvind og ble til Seaway 7. Selskapet har byttet ut nesten hele ledelsen og består nå hovedsaklig av ansatte med lang fartstid og kompetanse fra Subsea 7.

- Selskapet er etter sammenslåingen blant verdens 5 største total leverandører av frakt og installasjon av bunnfast havvind. Antall skip og ansatte gjør at de kan kapre store ordre der de kan fungere som en totalleverandør. Det betyr at Seaway 7 bør kunne forsyne seg godt av de høye kostnadene det er å få fraktet og installert de enorme havvind konstruksjonene. Markedet for havvind forventes å vokse med 20% årlig de neste årene.

- Resultatet for 2020 for OHT viste en omsetning på ca 590 mill og et overskudd på ca kr 50 mill. I 2021 skuffet OHT markedet i 2. og 3. kvartal og kursen er ned nesten 30% siden oktober og nesten -45% fra toppnotering i januar 2021.


Presentasjon av 4.kvartals tallene tidlig i mars, tror jeg blir et vendepunkt for det nye selskapet. Tallene vil for første gang omfatte hele selskapet og med stor sannsynlighet kunne vise til høy omsetningsvekst og forbedret resultat.

Seaway 7 har de siste månedene meldt om flere store kontrakter i størrelsesorden kr 500 mill -1,5 mld, uten at det har ført til høyere kurs.

Markedet har ennå ikke priset inn synergiene og konkurransefortrinnet sammenslåingen av OHT og Seaway 7 på sikt vil gi. Årsaken kan være de generelle markedsforholdene (vekst->verdi), gjentatte lovnader fra gammel ledelse om kontrakter som har latt vente på seg, og kvartalstall som ikke er i henhold til forventningene. Derfor er det ikke uventet at markedet først vil se resultater i form av bedre inntjening før selskapet igjen får økt verdsettelse.

Seaway 7’s nåværende kurs på 14 tallet bærer helt klart preg av lav likviditet i aksjen på Euronext Growth. Utålmodige småsparere kombinert med lav omsetning i aksjen gir store utslag i kursen. I siste kvartalsrapport signaliserte selskapet en overgang til Oslo Børs. For hva gjør egentlig et selskap med markedsverdi på mer enn 6,5 mld kr på Euronext Growth? Det spørsmålet kan man jo stille seg..

Jeg mener det er liten tvil om at Seaway 7 er svært lavt priset i forhold til de verdiene de nå sitter med i form av skip og kontrakter, samt den omsetningen og overskuddet de allerede på kort sikt med stor sannsynlighet kommer til å levere.

Kristian Grindheim i Arctic har kjøpsanbefaling med kursmål på kr 28 - ca 100% oppside!

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/10/18/7754977/dette-er-arctic-analytikerens-fire-favoritter-i-havvind

Triggere i nær fremtid er blant annet:

- Gode kvartalstall
- Flere store kontrakter
- Overgang til Oslo Børs
Redigert 26.01.2022 kl 12:36 Du må logge inn for å svare

Jo, det vil være positivt faktisk, ettersom de har solgt i flere måneder, og helt klart skal ut av aksjen. Må huske at disse kommer fra OHT og skal ikke nødvendigvis være eksponert mot Offshore Wind. Jo fortere de kommer seg ut av aksjen, jo bedre:))
ziik
24.08.2022 kl 13:05 4191

Høres bra ut 🙂 håper på en fin stigning mot 2024/25

Har Alfalift blitt testet etter reparasjoner? Ingen informasjon fra selskapet om fremdrift. Et nytt skip er også under bygging. Helt stille fra Seaway7.....

Det har vært en del info rundt dette. Seaway Alfa skal leveres fra verft mot slutten av året, for så å seile til Europa hvor de skal montere resten av utstyret. Her har det vært en del utfordringer og de har nå satt ned et team med hjelp fra Subsea 7. Sammen skal de konstruere og bygge dekket slik at det fungerer optimalt.
De forventer at Alfa er i operasjon i starten av 2024.
Seaway Ventus er i rute og skal leveres høsten 2023.

Ellers hyggelig å se at topp 20 har økt med rundt 800.000 aksjer. Frode Teigen sitt selskap kjøpte den posten 625.000 aksjer som ble krysset for noen dager siden og er nå 6. største aksjonær. Veldig positivt. Aksjene ble solgt av pensjonsfondet til Nordnet.
Ellers velsig hyggelig å se av Morgan Stanley har økt sin beholdning. Disse har solgt jevnt siste 6 mnd og jeg var sikker på at de skulle selge seg helt ut, men disse har altså økt ganske mye.

Caset er fortsatt at selskapet skal surfe gjennom 2023 uten hverken tap eller gevinst, men at markedet tar skikkelig av fra 2024. Dette ser mer og mer realistisk ut..

Dette ble skrevet fort og uten briller, så beklager eventuelle skrivefeil..:)))

God helg alle Seaway7 aksjonærer..

Mange takk for mye fin informasjon vedrørende Alfa og Ventus. Veldig positivt med topp 20 også.
Ditt svar gjør det lettere å vente, og beholde troen på selskapet:-)

Vil innhente nær 6,4 milliarder kroner
Seaway 7 vil innhente nær 6,4 milliarder i kapital for å dekke kostnader knyttet til bygging av fartøy, samt øvrig drift.
ziik
09.09.2022 kl 23:22 3918


09.09.2022 19:27:17: Seaway 7 ASA - updated financing plan including a contemplated fully underwritten rights issue



Not for release, publication or distribution, directly or indirectly, in Canada,
Japan, Australia or the United States, or any other jurisdiction in which such
release, publication or distribution would be unlawful. This announcement does
not constitute an offer of any of the securities described herein.

Oslo - 09 September 2022 - Seaway 7 ASA (Euronext Growth: SEAW7) - Reference is
made to the second quarter 2022 earnings presentation fromSeaway 7 ASA ("Seaway
7", or the "Company") in which the Company stated it would present an updated
financing plan during the third quarter 2022.

The financing plan set out below provides the Company with the committed funding
required to complete the new build vessel programme and supports the future
anticipated working capital needs of the Company.

Funding requirement
The Company currently has two significant newbuild vessels under construction,
Seaway Alfa Lift and Seaway Ventus representing the primary capital expenditure
planned for the coming years. Both vessels are anticipated to be delivered
during 2023 and to enter operations in the first half of 2024. Delivery
payments on these vessels are anticipated to represent the peak funding need of
the Company.

In addition to the newbuild vessels, the capital expenditure forecast also
allows for potential upgrades and new enabling equipment on other vessels within
the fleet as well as usual dry docks. The total capital expenditure forecast
from Q3 2022 through to the completion of the newbuild program totals USD 550
million.

In addition to funding the above committed and potential capital expenditure,
the Company is arranging an additional USD 100 million in committed funding
capacity to cater for unplanned working capital needs. This brings the planned
total committed funding to USD 650 million.

Committed Funding
The Company's anticipated peak financing requirement of USD 650 million is
planned to be met by the following:
(i) A fully underwritten rights issue to raise gross proceeds of approximately
USD 200 million (see below for more details). The Company has received
commitments from the Company's three largest shareholders to fully underwrite
the contemplated rights issue in proportion to their current shareholdings in
Seaway 7.
(ii) A USD 300 million Revolving Credit Facility to be provided by a syndicate
of banks. Such committed debt facility from a syndicate of banks would be
drawable on the successful completion of the contemplated rights issue. This
facility will be guaranteed by Subsea 7 S.A. ("Subsea7") and is priced on an
arms-length basis.
(iii) A USD 150 million Shareholder Revolving Credit Facility, to be provided by
Subsea7, and drawable only if Seaway 7 fully draws upon the USD 300 million
Revolving Credit Facility. The Company expects that this bridge finance facility
will be replaced by alternative core debt financing prior to being drawn down.

The debt facilities have been arranged on arms-length terms reflecting the
support from the Company's largest shareholder with interest approximately 4%
over the USD secured overnight financing rate. Both debt facilities will be
fully committed ahead of the contemplated rights issue with drawdown dependent
on the successful completion of the rights issue.

Underwritten rights issue
The board of directors of Seaway 7 (the "Board") has resolved to propose that
the Company carries out a share capital increase, by way of a fully underwritten
rights issue, to raise gross proceeds corresponding to the NOK equivalent of
approximately USD 200 million (the "Rights Issue"). The final NOK amount to be
raised in the Rights Issue (the "Total Subscription Amount") will be determined
by the Board on the last trading date prior to the date of the EGM (defined
below).

The net proceeds from the Rights Issue will be used in the funding of the
Company's newbuild vessels, Seaway Alfa Lift and Seaway Ventus.

The proposed Rights Issue is subject to approval by the Company's shareholders
at an extraordinary general meeting (the "EGM") in the Company expected to be
held early Q4 2022.

The Rights Issue is underwritten by the Company's three largest shareholders,
Subsea7, Songa and Lotus Marine in accordance with an underwriting agreement
dated 09 September 2022 (the "Underwriting Agreement"). Pursuant to, and subject
to the terms and conditions set out in the Underwriting Agreement, the
underwriters (jointly, the "Underwriters") have undertaken to vote their shares
in favour of the Rights Issue and to guarantee on a prorata basis (not jointly)
in proportion to their current shareholding in the Company subscription of the
shares offered in the Rights Issue, with a total underwritten amount
corresponding to the NOK equivalent of approximately USD 200 million. Subsea7,
Songa and Lotus Marine currently hold 72.00%, 14.32% and 7.16%, respectively, of
the shares in Seaway 7. The Underwriters are entitled to an underwriting fee of
1.5% of their respective underwriting obligation.

Pursuant to the Underwriting Agreement, the subscription price in the Rights
Issue is proposed by the Board to be the theoretical ex rights price (TERP),
based on the volume-weighted average price ("VWAP") of the Company's shares on
Euronext Growth Oslo ("Growth") in the 30-day period prior to the date of this
Agreement or the VWAP of the Company's shares on Growth in the 30-day period
ending two trading days prior to the date of the EGM if lower, less a discount
of approximately 28%. The total subscription amount, the final subscription
price, the number of new shares to be issued in the Rights Issue and the total
amount of the share capital increase, will be announced through a stock exchange
announcement at the last trading date prior to the date of the EGM and will be
reflected in the final proposed resolution to the EGM.

In connection with the Rights Issue, a prospectus is being prepared by the
Company, which is subject to approval by the Financial Supervisory Authority in
Norway (the "NFSA"). The prospectus will be published prior to the commencement
of the subscription period and will form the basis for subscriptions in the
Right Issue.

Pursuant to Section 10-4 of the Norwegian Public Limited Liability Companies
Act, the shareholders of the Company at the day of the EGM (as registered in the
Company's shareholder register in VPS two trading days thereafter (the "Record
Date")), and who are not resident in a jurisdiction where such offering would be
unlawful or, would (in jurisdictions other than Norway) require any prospectus,
filing, registration or similar action, will be granted a preferential right to
subscribe for and be allocated the new shares in proportion to the number of
shares in the Company they own as of the Record Date (the "Existing
Shareholding"), and will receive subscription rights proportionate to their
Existing Shareholding. The Company expects to apply for admission to trading of
the subscription rights on Euronext Growth Oslo.

A further description of the Rights Issue and of other circumstances that must
be considered upon subscription of shares in the Rights Issue will be included
in the prospectus for the Rights Issue, which will be published no later than at
the commencement of the subscription period and that will constitute the
subscription material for the offering.

Corporate finance outlook and market prospects
On a fully invested basis, the mix of equity and debt in the financing plan
outlined above enables the Company to achieve a balance between debt and equity
funding at an attractive cost of capital

The Company is currently experiencing strong market demand for its services
driven by the energy transition and energy security considerations. The
increased demand is enabling a repositioning of the contractual risk / reward
balance for contractors such as Seaway 7 and the Company believes it is well
positioned to win its fair share of installation contracts, both with its
existing fleet and with its two newbuild vessels, Seaway Alfa Lift and Seaway
Ventus.

With the newbuilds delivered, market demand increasing and with a more
sustainable contractual risk / reward balance in place with the Company's
clients, we anticipate strong financial performance which will form the basis
for a long-term conservative leverage ratio.


For further information, please contact:
Mark Hodgkinson
ir@seaway7.com

About Seaway 7
Seaway 7 is a global leader in the delivery of fixed offshore wind projects,
committed to contributing to an efficient and sustainable energy supply for the
future.

Seaway 7 is listed on Oslo's Euronext Growth (SEAW7).
ziik
10.09.2022 kl 07:28 3897

Jammen godt å ha en morselskap som stiller opp.
200 mill use er allerede fulltegnet av de tre største aksjonæren hvor subsea 7 er en av de.
300 mill use skal hentes fra banker hvor subsea 7 står som garantist.
Subsea 7 stiller videre med 150 mill usd dersom lånet blir brukt opp.
desirata
10.09.2022 kl 07:45 3911

Bra med Subsea7 i ryggen, som du sier, men er spent på åssen kursen vil reagere på mandag.

Seaw7 er siste måned blitt helt il-likvid, vet ikke om dette hjelper heller. Det er for lite aksjer i omløp, med noen få eiere sitter på 90% Er derved ikke kvalifisert for hovudlisten på lang tid.
ziik
10.09.2022 kl 07:47 3966

Er ihvertfall nok aksjer til å holde kursen nede :(

Hadde tidligere litt aksjer her, men solgte ut på break pga likviditet.
Denne emisjonen har vært varslet i minst et år, men du verden da mann, dette var voldsomt.
Får kalde gufs nedover ryggen, tenker tilbake med årelang nedtur i f.eks rigg markedet eller dyre asset innen olje service, en er forespeilet et fantastisk marked, kjøper svinedyre asset og det går ikke rundt , så får en en global nedtur i verdens økonomien osv osv .
Bir dette her egentlig noengang god butikk?
Redigert 10.09.2022 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
ziik
10.09.2022 kl 09:30 4088

Vil vel nesten påstå at det er subsea 7 som tar den største risken her. Blir bra dette her for seaway :)

Dette har vært varslet lenge, så ingen overraskelser her. Alle akjsonærer vil også få tegningsretter, og dermed mulighet til å tegne seg for samme kurs som de 3 store aksjonærene. Det viktigste og mest positive med meldingen er i mine øyne de gode betingelsene de har fått, mye takket være en solid majoritetsaksjonær som garanterer for lånet. Renten på lånet virker å være meget god, noe Seaway7 vil tjene godt på i mange år fremover.

Med begge disse to skipene i full drift utover i 2024, vil dette bli meget bra. Det som er helt sikkert, er at vindparkene offshore skal bygges, og det vil ikke være nok skip til å klare dette fort nok (Uttalelser fra Seaway7). Skipene til Seaway 7 vil derfor være fullbooket i mange år fremover.

Større en selskapet Seaw selv mener du? Den må du forklare nærmere

Dette selskapet og tidligere Oht har ikke vært noe annet en en stor fiasko på børs så langt, jeg tror det fortsetter.
Dette selskapet, med den daglige omsetning på børs, som omtrent = 0, med et digert nytt antall aksjer, nei her holder jeg meg unne, til selskapet tjener penger, det er lenge til
Redigert 12.09.2022 kl 11:54 Du må logge inn for å svare

Helt enig i at volumet er et problem i aksjen. Vanskelig når topp-20 eier nesten 99% av aksjene. Så for en kortsiktig investor ville jeg anbefalt en annen aksje.
Men for en mer langsikitg investor som ønsker en verdi aksjen som prises til 50% av bokført egenkapital, og som opererer i et marked med fantastiske fremtidsutsikter, så er jeg betydelig mer positiv. Det er bestemt på øverste politiske hold at vindparkene offshore skal bygges, og det er svært få aktører som kan dette. Det er heller ikke en bransje hvor man lett kan tre inn som ny aktør. Det kreves svært mye kompetanse og finansiell styrke, samt at det å bygge disse skipene tar flere år. Så når dette markedet eksploderer i 2024 og fremover, vil Seaway 7 være i en svært gunstig posisjon, hvor de nærmest kan bestemme vilkårene selv.
De skriver jo også dette i fredagens melding, at de nå er i en posisjon hvor de kan kreve bedre priser og lavere risiko på prosjektene som selges fremover.
Redigert 12.09.2022 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
ziik
13.09.2022 kl 14:28 3611

Songa solgte hele sin lot på 65 mill aksjer. Hvem kjøpte ?
ziik
13.09.2022 kl 14:29 3746

Songa solgte hele sin lot på 65 mill aksjer. Hvem kjøpte ?
Patron72
13.09.2022 kl 14:40 3737

Tja dette er jo ca 14% av totalen av selskapet.
Så når ingenting er meldt om kjøper må det vel være subsea som har kjøpt?

Songa Corp har solgt aksjene til Songa Capital
(enkel flytting av kapital)
Patron72
13.09.2022 kl 16:15 3675

Aha…. Takk for oppklaring 👍

Vel, vi vet at de skal hente inn ca 2 mrd, så hvis selskapet er priset til ca 4 mrd når emisjonen blir satt, vil du få 1 tegningsrett per 2 aksjer du har på VPS. Med denne kan du tegne deg for 1 aksje til en kurs som er snitt siste 30 dager før amisjon, minus en rabatt på ca 28%. Det vil også bli informert hvilken dato man må eie aksjen for å få tegningsrett. Dette er ikke bestemt ennå, men vil komme en gang straks etter ekstraordinær generalforsamling.

Kort forklart.. Har du aksjer for 100 000kr vil du få retter som gir deg mulighet til å tegne aksjer for ca 50 000.. Denne retten bør man benytte seg, ettersom det er en kraftig rabatt på aksjene som tegnes..

Var det et ok svar?
Redigert 16.09.2022 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
desirata
16.09.2022 kl 13:04 3353

DnB har feilet totalt på offshore fornybar aksjer.

Seaw7, Ewind, Cadeler, alle har DnB har kjøp med kursmål 35-40. Alle har fallt ganske mye.

Muleg feilen er at DnB har kjøp på 90% av aksjene de har dekning i.

Det sikrer at de ligger godt an til å få nye oppdrag for de samme kundene. Burde vært forbudt slike ting. - Euetisk - og dette av Norges største bank og meglerfirma.

Ser ut som selskapet er i akutt behov av cash, ikke rart Blystad dumpet alt, dette går nok rett på dunken.
Nå senker de repp kursen får å skrape sammen noen kroner, huttetu

Tenk dere å få 435 millioner nye aksjer, i et selskap som daglig trader med 150 000 kroner på børs, shortere vil smaddre denne

Seaway 7 henter over to mrd. kroner til saftig rabatt
Styret i Seaway 7 har besluttet at kursen i tegningsrettsemisjonen skal være 4,83 kroner pr aksje.

Det fremgår av en melding onsdag.

Styret har videre bestemt at antall nye aksjer som skal utstedes i emisjonen vil være 436.562.575 aksjer, som gir et bruttoproveny på om lag 2,11 milliarder kroner.

Seaway 7 er en del av Subsea 7, der Kristian Siem er dominerende eier.

Seaway 7-aksjen omsettes i skrivende stund for rundt 7,8 kroner på Euronext Growth.

Redigert 05.10.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare

Betyr dette at eksisterende aksjonærer får tegne seg for ett visst antall aksjer ?

Vel.. Blystad har ikke solgt seg ut, men flyttet aksjene sine fra et selskap til et annet. Han er også en av garantistene i emisjonen og skal tegne tilsvarende sine ca 15%.. Så skjønner ikke helt hva som blir skrevet over her.

Ja alle som eier aksjer torsdag (i morgen) når børsen har stengt, får tegningsretter og kan da få tegne seg og kjøpe aksjer til 4,83 øre. Egentlig ingen grunn til at aksjen faller idag.. Det er jo en fordel for alle som eier aksjen å få tegne så billig som mulig. Tegningsrettene vil også være omsettelige.

Man skal huske at når emisjonen er på plass vil Seaway7 ha skip til en bokført verdi av ca 15 mrd og en gjeld på rundt 5 mrd. Altså en egenkapital på rundt 10mrd og en børsverdi på et sted mellom 4 og 7 mrd.. Litt avhengig av hvor kursen er etter at emisjonen er på plass. Du får med andre ord kjøpt en flåte med skip som skal benyttes til å montere offshore vindmøller de neste 20 årene, til halv pris av hva de koster.. Virker ikke veldig skremmende.!!
ziik
05.10.2022 kl 17:52 2670

Var første mann til å begynne å selge i dag på 8.5 og endte med å selge ca 85 % av beholdningen med snitt pris på 8.2. Beholder 1000 stk bare for moro skyld. Så langt har det bare vært en stor nedtur. I kjent emi stil så får man sikkert kjøpt tilbake under 4.83.

Tenkte å kjøpe en god del aksjer til 4,83. Du skriver at tegningsrettene også vil være omsettelige, hvordan fungerer det?
Lexi01
06.10.2022 kl 22:36 2414

Ziik er lik turban, ikke peiling?. Greit du er første mann å bli kvitt, lykke til..:-)
desirata
06.10.2022 kl 22:45 2399

Det er vel så enkelt at kan du selge tegningsretter til 3kr, så gjør du det, men dersom kun 2kr, lønner det seg å tegne selv. Dette med dagens kurs, vel og merke.
ziik
07.10.2022 kl 09:18 2272

Hehe, dårlig med turban her i gården gitt. du tenker på en sikh du å det er vel egentlig en religion fra India. Anyway, glad jeg solgte mannskiten på 8 , snart 6 kr nå.

Katastrofe selskap, kjøpes om 3 år da tiden for slike case kanskje blir aktuelt.
I tiden frem dit må aksjonærene punge ut, dette er neppe soste gangen.
En ekstrem kostbar industri og de makter ikke generere penger.

På sett og vis minner denne i industrien meg mye om rigg industrien, der en blir forespeilet store gevinster og avkastning og så ender det tvert om, der investorene blir sittende i en henge myr og må finansiere selskapet over en år rekke.

Tiden er ikke moden eller rett for slike case nå, som alle ser.
Redigert 07.10.2022 kl 12:05 Du må logge inn for å svare

Hyggelig med gode nyheter fra bransjen idag:

Storstilt satsing på havvind i Danmark
Fire nye prosjekter skal fordoble Danmarks kraftproduksjon fra havvind, melder energikonsernet Ørsted.

Prosjektene skal sparke i gang neste fase i Danmarks satsing på grønn energi, og anleggene skal etter planen stå ferdig senest i 2028, skriver Ørsted i en pressemelding.

To av anleggene skal ligge i Nordsjøen – Vikinge Banke, med kapasitet på 1,1 gigawatt, og Jyske Banke Nord med samme kapasitet. De andre to blir bygd ved Bornholm i Østersjøen, hver av dem med kapasitet på 1,5 gigawatt.

Det gir en kapasitet på til sammen 5,2 gigawatt, tilsvarende omtrent fem kjernekraftverk

I morgen er også endelig emisjonen ferdig og man kan begynne å se fremover med en solid og godt utrustet balanse.
Blir spennende å se aksjeonærlisten i etterkant.

God tirsdag:))
Redigert 25.10.2022 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
Lexi01
25.10.2022 kl 16:48 1745

Ja, tror det kan bli virkelig spennende fremover. Noen må jo installere alle disse vindturbinene, og Seaway 7 vil bli en av de ledene i dette markedet med sine nye fartøyer.
Når det gjelder aksjonærliste hadde det vært ekstra hyggelig om Kontrari/Teigen hadde øket ytterlig sin beholdning. Pleier å vite hva han holder på med den karen.-).

Denne her og likesinnede selskaper kan virkelig gå godt på lengre sikt. For øyeblikket kontraheres det skip for å serve kommende Greenfield prosjekter. På lengre sikt så vil disse skipene brukes til både vedlikehold og utskifting av vindmøller. Da kan også antallet anlegg og vindmøller ha kommet opp i en så stor mengde at bransjen kan bli noe å regne med.
desirata
02.11.2022 kl 11:54 1522

Enig, har veldig tro på firma og konseptet, men problemet er aksjen.
Nå blir det et hav av aksjer, men 87% sitter hos store eiere. Likviditeten er dårleg og notert på Euronext hjelper heller ikke.

Men, som den erfarne og smarte ringrev Siem er, så antar jeg han har en plan videre. Inntil den tid blir det vel single digit kurs -

En fortrinnsrettet emisjon er veldig aksjonærvennlig, ettersom alle eksisterende aksjonærer får bli med, men det er ingen tvil om at det legger en klam hånd over aksjekursen i ganske lang tid. Spesielt når det er så lite volum fra før.
I tillegg har det vært svært lite nytt fra selskapet de siste månedene, og da er det ikke så rart at enkelte blir utålmodige.
17. november kommer Q3 rapporten. Kanskje det viktigste kvartalet for Seaway 7. Vi får håpe at den blir bra og at guidingen for Q4 også er god.
Da er jeg sikker på at vi vil se bevegelser på kursen.

Gøy med litt ordentlig volum idag:))