AOW - Utløst sterkt salgssignal ned til kr 2,60

Frodon
AOW 27.01.2022 kl 09:21 28755

Aksjen utløste et sterkt negativt salgssignal ved brudd ned igjennom støtten på kr 3,32. Denne fungerer nå som motstand hvis aksjen reagerer opp igjen. Neste støtte er på kr 2,60 fra september 2020. Volumbalansen er negativ, som signaliserer at interessen for selskapet er avtagende. MACD ligger også i salg. Eneste positive tekniske signalet jeg ser, er at RSI er oversolgt. Dvs at det kan være lurt å kvitte seg med aksjer ved reaksjoner opp igjen.

Hvis aksjen bryter ned igjennom støtten på kr 2,60, er det kun en støtte igjen.... på kr 1,47

Selskapet er priset til kr 2 milliarder, har ca kr 200 mill igjen i cash og minimalt med inntekter. Cashburn har vært på mer enn 50 mill pr kvartal
Frodon
07.02.2022 kl 21:24 3132

Det blir nok mer enn nok der ute for de spesialbygde skipene…de har jo tross alt tegnet 15 års kontrakter som utløper i 2037 😉
upsidedown
07.02.2022 kl 21:33 3089

Det jeg er blitt informert om fra Subsea 7 er at inntjeningen på havvind er svak. Så 15 års kontrakter kan bli en kvernstein rundt halsen med dypt vann under kjølen.
undrende
07.02.2022 kl 22:41 2972

Disse trådene er av uvurderlig viktighet og hjelp for en rekke ferskinger som kommer inn på forumet. Og mange med lengre fartstid også.
Selv om det ikke virker sånn, hvis man ser på 70-80% av responsen. Sånn sett, så er det samme toskeskapen som det florerte av på NAS trådene, der du advarte i årevis Frodon. Vil tro det er store papirtap som driver mange i desperate forsøk på å snakke opp kursen. Noe som selvfølgelig ikke har noen hensikt overhodet. Situasjonen i AOW pr nu, er så alvorlig som det kan bli, og det er på kortere sikt langt mer sannsynlig at 2.60 ryker, og 1 tallet kommer til syne, fremfor at det kommer snarlige kursdrivende nyheter andre veien. Her er det behov for emisjoner nå, eller umiddelbart ved en eventuell kontrakt. Ikke nødvendigvis en gullkantet en.
Så ja, betraktningene dine Frodon, har stor verdi for mange flere enn det kan synes som.
upsidedown
08.02.2022 kl 00:04 2855

Undrende:
Kan du forklare hvilke åpenbare sammenhenger du ser mellom NAS og AOW?
Nå har jeg vært aksjonær i AOW siden starten og tok gevinst og solgte 70 prosent rundt ca 10.

Hvor er de farene du og Frodon ser?

Er det NAS dere legger til grunn, er jeg virkelig spent på fortsettelsen…
Yostock
08.02.2022 kl 00:05 2875

Det er absolutt ikke et forsøk på å drive kursen opp som er formålet med å skrive om aow og Aker pakken. Det er å få frem perspektiver som fort blir oversett når kursene daler og folk som Frodon kommer inn med sine perspektiver. Det er bra med perspektiver.

Men aow og Nas er ikke det samme. Som nevnt tidligere, er dette to forskjellige bransjer. For det andre er turbinene til P.P. noe som er veldig positivt, altså at en turbin kan skape strøm til 10.000 husstander per år. Dette får skryt i bransjen. Samtidig er Aow en del av et konsern med muskler, og ikke et enkeltstående selskap. Situasjonen du beskriver som alvorlig, har vært det siden dag 1. Dette Siden Røkke viste at de ikke kom til å tjene penger på mange år. Det er altså langsiktig tenkning som gjelder her.

For min del kunne kursen vært på 1kr. Det bryr meg ikke på dette tidspunktet. Det som er viktig er en kombinasjon av Principle power, de ansatte og at jobbes etter kontinuerlig fremgang. Det at de fortsetter å ansette fra de beste firmanene. Senest tre kontraktvinnere fra Rwe. Og fremgang i prosjekter Slik som i Korea, Sverige og USA. Det er det at Principle power leter etter å ansette 40 nye hoder og eksploderer internasjonalt. Det at havvind eksploderer og snakkes om som den nye løsningen. Ps. Ingen vet inntjeningspotensialet om 10 år.

Hvorfor bruke tid her engang om folk ikke har troa?
Redigert 08.02.2022 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
upsidedown
08.02.2022 kl 01:29 2819

Gikk litt tilbake i tid og kan faktisk ikke finne Frodon på en AKSO-tråd før etter utskillelsen av AOW og ACC. Kanskje noe av negativiteten bunner i det enkle faktum at han aldri fikk med seg starten.

Personlig var jeg ikke imponert over Aker da emisjonsprisen ble satt, noe som fremgår av denne et par dager etter introduksjon på børs

https://finansavisen.no/forum/post/2394189
undrende
08.02.2022 kl 05:59 2775

Du forstår meget godt at den sammenligningen gjelder advarsler mot et papir som har falt over tid, hvor det blir advart om trend.
Det klassiske eksemplet er å nekte å innse realitetene, at inntektene er for dårlige, cashbeholdningen krymper, og emisjonsspøkelset lurer. Og selvfølgelig tilegne den som advarer shortposisjoner.
Frodon
08.02.2022 kl 08:09 2673

Det er som vanlig helt riktig Undrende, takk for fine ord ❤️ Jeg hadde egne AOW tråder tidligere, det var kunnskapsnivået relativt høyt til HO å være. Men når jeg kom inn på AOW trådene på nytt nå, ble jeg skremt over å se hvor lavt nivået var og det til HO å være. 100vis av innlegg, ikke et med fakta, muligheter, verdier osv om AOW. Jeg er faktisk skeptisk til om noen av disse skribentene i hele tatt har lest og forstått en kvartalsrapport sendt ut fra AOW 🙈 Du ser kanskje med en gang jeg stiller opp et kritisk spørsmål om verdsettelsen av selskapet, da hagler angrep inn på Frodon….men ikke et eneste svar på spørsmålene.

Ja, selskapet er ekstremt overpriset på dagens kurs…og ja, det kan komme mld inn imorgen som gjør selskapet enda dyrere eller enda billigere.

Hilsen aksjonær i Aker, AKSO, AKH, ACH, AMSC og PHLY. Alle er Røkke selskap, og jeg kjenner alle selskapene relativt godt 🥳
undrende
08.02.2022 kl 08:32 2635

Ja, jeg registrerer det samme. Og det verste er at de angriper den som kaller en spade for en spade. I stedet for å høre på en av de ytterst få ressursene på forumet. Og som du sier, det kan forandre seg fort i selskapene også. Det som var spennende i går kan være ubrukelig i dag. Men ingen vet når det forandrer seg. I morgen kan det som er et salg i dag, være et kjøp igjen. Uansett, en må forholde seg til det som gjelder nå.
upsidedown
08.02.2022 kl 09:07 2552

Det vil bli negative inntekter i AOW i mange år, hvis det kommer som et sjokk på deg må du ha gjort en særdeles slett jobb i forkant.

Hvis AOW kommer ut med grønne tall før 2029 vil jeg si det er oppsiktsvekkende, før den tid må alle som vurderer AOW legge til grunn om de klarer å bygge stein på stein og ha rimelig kontroll på hvor mye cash som brennes fra Q til Q.
undrende
08.02.2022 kl 09:21 2502

Det kommer ikke som noen overraskelse på meg. Men hvorfor ønsker da folk å kjøpe, eller sitte i aow nå? Og hvor ønsket folk å kjøpe aksjen på kr 12? Det eneste som er sikkert, det er fortsatt 100% nedsiden fra kursen selskapet har i dag også. Aow er avhengig av fremdrift på alle tenkelige plan. Akkurat nå ønsker ikke markedet å prise det høyere enn gjeldende kurs, med sannsynlighet for videre fall.
upsidedown
08.02.2022 kl 09:36 2463

Rett og slett fordi vi har ulike tilnærminger til aksjene. Jeg solgte foreksempel Frodons kjeledegge AKH på 32,50 etter inngang rundt 24 for lenge siden og opplyste på samme tråd at jeg ville putte fortjenesten inn i AKSO.

AKSO sto da i drøyt 16.

I AOW skal jeg kjøpe noe mer den dagen jeg finner det riktig. Alle kan lese charts, bare merkelig at helten dine ikke maktet å se at AKH tegnet SHS med teknisk signal ned til 23 før det smalt.

Det er det som er det viktigste med å bruke teknisk analyse. Bruke kunnskapen til noe nyttig. Nå er det bare hovering og kverulering om hvem som har rett.

En langsiktig aksjonær har som regel rett flere ganger enn den kortsiktige. Det har historien bevist gjentatte ganger.

EDIT:

Her er en påstand du griper ut av løse luften:
«Det eneste som er sikkert, det er fortsatt 100% nedsiden fra kursen selskapet har i dag også.»
Synes du det kvalifiserer til noe som helst, eller er det bare bakrusen du sitter med etter tap i NAS?
Redigert 08.02.2022 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
undrende
08.02.2022 kl 10:37 2373

Det siste du skriver der er jo bare et barnslig personangrep.🤔
Sdrl2022
08.02.2022 kl 10:50 2334

Hello boys and girls, på tide å stoppe nå.
Ha strålende dag alle sammen😊😎☀️
Yostock
08.02.2022 kl 11:07 2299

Da har aow ansatt fire til i februar, kommer frem på linkedin. Vitner ikke om noen krise, snarere tvert i mot så ansettes det for å designe og drive flytende vindkraft i lang tid fremover.

Forresten Undrende og Frodon så er spørsmålet fortsatt hva dere mener aksjeandelen til aow i Principle power tilsvarer i kursverdi?
Redigert 08.02.2022 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Yostock
08.02.2022 kl 11:19 2254

Så det er ikke fakta om mulige prosjekter i kvartalsrapporten til Aow?

Det eneste de handler om er muligheter i ulike land. Verdier er en annen ting. Men alle som kan lese, og det gjelder faktisk samtlige her, har sett de røde tallene siden dag en.
Frodon
08.02.2022 kl 11:33 2227

😅😅😅 Nå bruker du tradene mine, som er dokumentert av meg flere ganger og later som om de er dine? Jøss, det tar jeg som et tegn på at du synes jeg er utrolig dyktig 😅
Frodon
08.02.2022 kl 11:35 2225

Fra Sissener sin rapport idag, fallet i vekstaksjer har sannsynligvis bare såvidt begynt. AOW har ca kr 0,27 øre pr aksje i cash, nesten ikke inntekt og ca cashburn på kr 200 mill i året

«Investeringsstrategien vi begynte å posisjonere oss for i fjor viser nå positive resultater - nemlig forventninger om at inflasjonen skal drive opp renter, som igjen vil resultere i en rotasjon fra vekst til verdiaksjer»
Redigert 08.02.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
upsidedown
08.02.2022 kl 12:18 2106

Hallo Frodon, nå overgår du deg selv.
Men du skuffet da jeg oppdaget at du ikke var i AKSO da mulighetene bød seg😁

https://finansavisen.no/forum/thread/140963/view
10PS
08.02.2022 kl 12:33 2058

Finansavisen på førstesiden:

Spår dobling av Røkke taper :
Kjell Inge Røkkes surfet på ESG boomen men kollapset siden.
Likevel mener analytiker Jørgen Lande at mulighetene for å doble pengene
sine er stor.
I mellomtiden får vi bare ta det som kommer, når det kommer
og angående nyheter fra Japan regner jeg med vi får 10/2.
upsidedown
08.02.2022 kl 12:34 2059

Det er ikke personangrep at jeg ber deg om å argumentere for sammenlikningen med NAS og hvor du henter informasjon på 100 prosent nedside i AOW.

Dette er skremselspropaganda og rammes ganske sikkert av noen regler du har brutt for god skikk og bruk på HO.

Jeg skrev også at vi har ulike strategier, og min er at jeg kjøper mer AOW når tiden er riktig.
Frodon
08.02.2022 kl 12:45 2044

Her er dokumentasjon som viser usannhetene dine

(Kurs var på kr 24-25 uken før 20.5.2021, for de som ikke tar seg bryet til å søke opp)

"Frodon
20.05.2021 kl 09:03
Har du kjøpt inn igjen eller holder du deg unna? Jeg har 3 doblet min beholdning denne uken, så håper bunnen er satt ;) Skulle gjerne fått mye mer på ca kr 20, men det ser ut som aksjen har funnet et gulv hvor den kanskje er billig nok pr dags dato?"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=6

"Frodon
04.11.2021 kl 14:01
I utgangspunktet skal du ikke ha mer enn 10% av porteføljen i en aksje, i følge de som jobber med dette 😅 Det klarer sjelden jeg også, hadde jo altfor mye i AKH selv 🤨 Det er mange måter å bruke stoplos, eks begynne på det nivået du selv skriver og eks øke stoplos med kr 1 hver gang aksjen øker med kr 1. Jeg brukte kr 35 selv fordi det var IPO kursen. Nå har aksjen etablert seg over, så kr 35 kan være en solid støtte ved reaksjoner tilbake. Hvis du lurte på hvordan du setter en stoplos, ta kontakt med kundeservice der du har aksjene dine. Husk, du kan alltid kjøpe aksjene tilbake selv om de blir solgt mens du er på jobb 😉 Du burde også se på WWI aksjen, der jeg flyttet deler av AKH pengene. Et slags shipping fond, som er meget etablert og det er priset til ca halvparten av verdiene i holdingsselskapet. Det føles trygt når børsene er dyre 😊"

https://finansavisen.no/forum/thread/126743/view/0/0?page=14

"Frodon
15.01.2022 kl 11:22
I mine øyne er AOW overpriset og Mainstream underpriset. Hvis Mainstream får kontrakt og ikke AOW, går jeg ut ifra at AKH kursen går opp. Er du ikke enig i det? Hvis AOW får kontrakt og ikke Mainstream, er det også stor sannsynlighet for at AKH kursen går opp. Korrekt? Det er ingen garanti for at Scotwind kontraktene blir delt ut på mandag. Men jeg håper de sender ut en melding hvis kontraktene ikke blir utdelt i januar 2022, som står på de offisielle sidene dems.

Ja, AKH går ned fordi børsverdiene synker. Har jeg sagt noe annet? ACH er priset ca på cashbeholdningen nå, dvs alt annet er ca gratis der. Da burde nedsiden i den verdien være begrenset.

Jeg solgte mye av aksjene på kr 35 som du vet og har kjøpt en del tilbake nå, hvis det var noe poeng å fortelle om 😅"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=35

"Frodon
17.01.2022 kl 11:38
Ingenting til Aker på Scotwind til nå, ser det ut som. Jeg har solgt meg ned i AKH igjen, da jeg regner med at den går ned på nyheten. Spørsmålet er om noen visste dette på forhand, siden kursen i AKH har gått så mye ned og Magnora har gått en del opp, som fikk oppdrag"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=35
Redigert 08.02.2022 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
undrende
08.02.2022 kl 12:57 2011

En annen ting er jo sannsynligheten for at det skjer i ethvert selskap. Noen har større forutsetning for at det ikke skjer, enn andre. Og ja, det er personangrep å antyde at jeg var med på nedturen i NAS 😉
Frodon
08.02.2022 kl 13:18 1964

Det er AKH, nedjustering av kursmål til kr 30 pr aksje
Redigert 08.02.2022 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Yostock
08.02.2022 kl 13:32 1916

Ikke sant. Ikke noe nytt. Nevner de i det hele tatt at aow er endel av Aker ASA og at sønnen til Norges rikeste mann, har uttalt gjennom morselskapet at de går skal bidra til økonomisk i lang tid slik at Aow når sine mål.

Hvis det er det de har å komme med. Kan man lure på om de i det hele tatt har fulgt med. Havvind tar tid, men når det først er i gang, folkens 1 PP turbin kan gi strøm til 10.000 husstander.
Redigert 08.02.2022 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Yostock
08.02.2022 kl 13:48 1879

Aow er en Aker investering på dette tidspunktet. Hva er PP verdt gutta??

Unngår å svare på spørsmål her og viser ikke til dette som overveiende positivt i samme tråd.
Redigert 08.02.2022 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
retur
08.02.2022 kl 13:53 1855

Hexicon kun 50 øre for å ta igjen aow?
upsidedown
08.02.2022 kl 14:45 1753

Dette har ingenting med usannheter å gjøre. Det beviser bare at vi alle ser forskjellig på ting. Og jeg er klar over at du reduserte i AKH og det skulle bare mangle. Jeg solgte 70 prosent i AOW da den formet et stygt hode mellom 10 og 12. De 30 prosentene jeg har igjen blir på konto og som jeg har skrevet på rett pris kjøper jeg AOW igjen.

Det jeg reagerer på er disse stadige advarslene dine som ikke har noen nytte utover å prøve å skremme folk. Og det synes jeg er trasig i forhold til de som er ny og urutinert på børs. De som ikke har tatt profitt i AOW bør ikke selge når man nærmer seg bunnen det er barnelære, men det er faktisk det du sitter og oppfordrer til med din nye venn i håp om at du skal få rett.

Jeg har skrevet det før og jeg gjentar det gjerne. Røkke setter ingen kriseemisjon uten at det beriker ham selv. Og i AOW tok han den kriseemisjon ved introduksjonen på børs. Det var den første og siste kriseemisjonen i AOW så lenge Røkke har en hånd på rattet. Går han trøtt blir AOW rigget for salg på en mye høyere kurs enn det vi ser i dag.

Men for meg betyr dine råd absolutt ingenting, jeg kjøper når jeg vil og jeg selger når jeg vil. Men jeg er ganske sikker på at jeg vil se folk som angriper deg fordi de har solgt på galt tidspunkt på din «anbefaling».

Nedsiden i AOW er minimal, oppsiden er derimot svært høy om flytende havvind tar av og blir en betydningsfull energiprodusent rundt 2030.
Redigert 08.02.2022 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
10PS
08.02.2022 kl 14:50 1729

Frodon skrev Innlegget er slettet
Hvem er det du forsøker å skremme ? Aksjen kan også mangedoble seg på kort stund med kontrakt. Det nevnte du ikke, men alle kan glemme ;-)
retur
08.02.2022 kl 16:43 1653

Frodon skrev Innlegget er slettet
Har du innside info?
retur
08.02.2022 kl 16:48 1665

Alle vet at aow ikke har inntekter ennå. Heller ikke ach enda . Hva er det du maser om Frode?