AOW - Utløst sterkt salgssignal ned til kr 2,60

Frodon
AOW 27.01.2022 kl 09:21 28752

Aksjen utløste et sterkt negativt salgssignal ved brudd ned igjennom støtten på kr 3,32. Denne fungerer nå som motstand hvis aksjen reagerer opp igjen. Neste støtte er på kr 2,60 fra september 2020. Volumbalansen er negativ, som signaliserer at interessen for selskapet er avtagende. MACD ligger også i salg. Eneste positive tekniske signalet jeg ser, er at RSI er oversolgt. Dvs at det kan være lurt å kvitte seg med aksjer ved reaksjoner opp igjen.

Hvis aksjen bryter ned igjennom støtten på kr 2,60, er det kun en støtte igjen.... på kr 1,47

Selskapet er priset til kr 2 milliarder, har ca kr 200 mill igjen i cash og minimalt med inntekter. Cashburn har vært på mer enn 50 mill pr kvartal
retur
08.02.2022 kl 16:54 3003

Frodon skrev Innlegget er slettet
Ja fint det. legg ut analysen. venter i spenning på analysene fra 4 kv aow . Må vi vente lenge?
retur
08.02.2022 kl 17:50 2972

Frodon skrev Innlegget er slettet
Du sa du skulle legge ut ? Er det bare bløff?
Oli
08.02.2022 kl 18:55 2911

Amen til Upsidedown kanskje en av de beste og mest fornuftige skribentene her inne. Sissener advarer selvfølgelig om rotasjonen fra vekst til verdi, men det er i hans interesse og så lenge jeg har følgt med aktivt så har han snakket om dette. Samtidig mistenker jeg han for ikke å sette seg skikkelig inn i situasjonen, han maler på med det samme som han har sagt i flere år.

Mange av de nye vekstaksjene er allerede mye ned og hvis man sitter i dem vil det være dumt å selge nå, noen kommer det til å gå dårlig med og jeg har gjort meg opp en mening om hvilke jeg tror det kommer til å bli. Når det gjelder AOW tror jeg ikke nedsiden er veldig stor, oppsiden derimot kan bli veldig fin, tenk ACC.
Redigert 08.02.2022 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2022 kl 19:20 2841

Frodon skrev Innlegget er slettet
Har Frodon gjort det samme med aow? Bulle på topp og disse på bunn?
retur
08.02.2022 kl 19:57 2770

Uansett ingen her inne har noe påvirkning på kurs . Første bud er å ikke la seg påvirke av media og hausing her på forumet. Det jeg har sett er at aow har gjort mange gode grep og det koster å bygge grunnmur og ofte får man betalt først når huset står ferdig. Alle vet at det ikke er plusstall enda . Det er flere vekst aksjer som fortsatt har minus i boka og står i to siffra kurs .
Oli
08.02.2022 kl 20:13 2727

Frodon skrev Innlegget er slettet
Nei akkurat det har jeg ingen synspunkter på, jeg har ikke satt meg godt nok inn i saken til å kunne uttale meg. Det jeg sier er at man etter en stund på dette forumet etterhvert legger merke til hvem som kommer med bra innhold og hvem som skriver lite gjennomtenkt. Eller enda verre, med en agenda. Upsidedown syns jeg har levert kvalitetsinnhold i de trådene jeg har følgt og det syns jeg han fortjener litt ros for.
Redigert 08.02.2022 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
retur
08.02.2022 kl 21:11 2629

Har noen her hørt om progression energi ?
upsidedown
08.02.2022 kl 21:27 2588

100 prosent nedside betyr konkurs. Snipp, snapp, snute…
Står du fortsatt for denne formuleringen eller sier du at AOW snart må melde oppbud og gå til skifteretten.

Syns jeg leste at du og trådstarter hadde kakket deres geniale hoder sammen mot røkla. Noen bedre😁🥲
undrende
08.02.2022 kl 21:39 2571

Mangler du evnen til å lese, og forstå innholdet samtidig?
Et papir som står i 50 kroner har 100% nedside, samme med et papir som står i 10 øre, det har også en 100% nedside
Det er verdt å merke seg det når man hyler ut at noe er billig.
Men hvor har du det fra at jeg har sagt at at AOW skal gå konkurs? Hvor har det du det i fra?
ærlig talt, jeg forventer ikke at du forstår dette heller...... dette tøvet du holder på med orker jeg ikke å bruke tid på
Redigert 08.02.2022 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
upsidedown
08.02.2022 kl 21:48 2546

Skjønner du ikke hva 100 prosent betyr?
Lite eksempel:
Hvis du har en hundrelapp, så forsvinner 100 prosent. Hvor mye står du tilbake med?

Jeg forventer faktisk at folk som skriver på disse trådene forstår hva de selv skriver. Det er liksom minste felles multiplum for en hver vettug meningsutveksling.

Redigert 08.02.2022 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
Frodon
08.02.2022 kl 21:48 2544

Jeg synes ikke skribenter som juger om andre seriøse skribenter på forumet fortjener ros i hele tatt. I tillegg er det brudd på forumsreglene.

Når jeg avkrefter det han skriver om meg, burde ikke det holde? Han fortsetter å juge om meg, selv etter jeg avkrefter det. Eneste grunnene jeg kan tenke meg som får han til å synke til slike nivå er misunnelse eller at mine skriverier ikke passer hans aksjekjøp. Mulig jeg tar feil, han kommer kanskje med en forklaring på dette selv? Men, uansett grunn, er det god nok grunn til at han holder på med disse personangrepene? Jeg reagerer i hvert fall på at mitt under personangrepene, sitter du å roser hans skriverier. Jeg tar sterk avstand fra det
Frodon
08.02.2022 kl 21:52 2538

😅😅 Jeg velger å tro at alle her skjønner dette, det må bare ikke skrives et eneste negativt ord på AOW tråder om fakta 🤪

Sjekk forøvrig ut den nye analysen min på AKH. Ikke en kommentar til analysen enda, kun personangrep 🙈
Yostock
08.02.2022 kl 21:52 2540

Hva har diskusjonen endt opp med?

Hva folk har sagt for lenge siden er vel strengt talt irrelevant og unødvendig. Hva Aow har på agendaen er ihvertfall helt ute av enhver diskusjon her. Her går folk på folk og hva folk mener. Alle står frie til å mene og skrive hva de vil.

Aow er en Aker investering, så om Aker vil bruke mange år på dette så får de lov til det, så lenge Røkke og co evner å bringe frem finanser.

Veldig få som nevner prosjekter eller teknologi lenger. Tallene har markedet vist om lenge, det er ikke noe nytt. Det som er interessant her er den globale søken etter havvind og teknologi og evne sett opp i mot dette. Det er vel her de ansatte kommer inn og i aow er det mange interessante. Det er tross alt de ansatte som skriver søknader tilhørende anbud.
Redigert 08.02.2022 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Yostock
08.02.2022 kl 21:56 2516

I analysen over er vel strengt tatt verdien tilhørende Principle power ikke tatt med i aksjeverdien til Aow?

Det evige spørsmålet med få svar eller hva tenker du Frodon. Det var tross alt nyheten om 47% i PP som førte med seg en veldig rekyl i 2020/21.
Redigert 08.02.2022 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
upsidedown
08.02.2022 kl 22:02 2523

Kanskje på tide at du forklarer hva jeg har jugd om som du hevder. Jeg har skrevet at du trolig ikke fikk gratisaksjene i AOW, og det er det rimelig saklig grunn for å hevde. Fra 2018 til et par måneder etter at aksjene var utdelt var du aldri på en AKSO-tråd. Er ikke det litt forunderlig fra en person som påberoper seg å være en kjenner av Aker…

https://finansavisen.no/forum/thread/115089/view
Dette er ditt første innlegg etter 2018, eller lyver både Hegnar og undertegnede?

Redigert 08.02.2022 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Yostock
08.02.2022 kl 22:03 2538

Det tas ikke sterk avstand fra i det hele tatt Frodon. Det kommer jo helt identiske skriverier fra din konto. I alle dager er dette forno paradokse skriverier.

At folk er inkompetente, at folk ikke klarer å evne å lese kvartalstall og at folk farer med usannheter. Jeg prøver iherdig å få diskusjonen over på aow per idag, uten hell.

Og vi ber om verdien av PP i analysen over Frodon, siden den er så komplett som den kan bli.
Redigert 08.02.2022 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
upsidedown
08.02.2022 kl 22:26 2508

Vi får håpe det blir noe kjøtt på beina, klare målsettinger om avgjørende datoer og demping av hysteriet rundt hybridkablene. Det vil være døden for vindselskapene om de skal produsere i konkurranse med norsk vannkraft. Dette er kraft for Europa først og fremst.
undrende
08.02.2022 kl 22:27 2670

Ja, jeg registrerer det Frodon
Kun personangrep, og hentydninger til short posisjoner er alt de klarer å lire av seg.

(Og forresten, helt på siden uten sammenligning for øvrig;....hva ville ha vært galt i å gå inn i en short posisjon om man har regnet ut at et papir skal ned? Ikke noen forskjell fra det kontra å kjøpe et papir man har regnet ut skal opp)
Frodon
08.02.2022 kl 22:34 2674

Hehe, lurer på hvorfor ;)

Hvis jeg går short, så skriver jeg jo det. Hvorfor skulle jeg juge om noe slikt? Se eks på denne linken, skrev det til og med i emne feltet at jeg gikk short igjen. Men jeg går ikke short i selskapene til eks Røkke, Fredriksen og Spetalen...av helt naturlige grunner

https://finansavisen.no/forum/thread/123659/view

NB! Forøvrig få gratulasjoner fra AOW aksjonærene på at kursmålet på denne tråden kun var 10 øre unna idag
Redigert 08.02.2022 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
undrende
08.02.2022 kl 23:01 2602

Støttes Frodon.
Mener faktisk å huske at du selv proklamerte en short på NAS trådene da den falt som verst for en to-tre år siden.
For meg gir det mer enn nok troverdighet. Stå på med grundig og godt arbeid, og analyser. Veldig kjekt å kunne støtte seg på <3
BOHICA
08.02.2022 kl 23:08 2574

Tror undrende og frodon er samme person...😆
upsidedown
08.02.2022 kl 23:19 2542

Frodon skrev Innlegget er slettet
Du misforstår jeg har ingenting i mot at AOW presses ned, det gjør en sannsynlig oppside enda bedre og AOW blir et bedre case. Du forstår ikke at noen kan ha andre opplegg enn det du står for.

Jeg kan ikke tape penger på AOW og ACC, fordi jeg har solgt 70 prosent i begge nær toppen. Den eneste løgnen som er servert her er at alle sitter med store tap.

Ser at du hevder du hadde aksjer i AKSO, mulig du snakker sant. Men når jeg ser iveren du legger i disse avleggerne fra Aker, og holder det opp mot din øredøvende taushet i AKSO fremstår det rart.

Men hva kan man forvente fra en som omgir seg med venner som ikke vet hva 100 prosent betyr.



Mikkol
08.02.2022 kl 23:34 2517

Det jeg tror undrende og Frodon forsøker er kun å gi en heads up til nye om at nedsiden fortsatt kan være stor. Altså en advarsel dersom en vil ut. Noe jeg forsovet forsøkte når kursen stod i 5kr også. Dit er det snart 100% opp;) bunnen er nådd sa dem... okei. Flere her som tydligvis ikke er så fan av advarsler eller tips om videre kursfall. Man må da på et forum kunne se ting fra begge sider ut at folk skal bli så himla hårsåre. Det er jo nettopp det som gjør et forum godt. Se opp for videre fall sier nå jeg bare.... Vær forsiktig;)
undrende
09.02.2022 kl 00:01 2467

Det kaller jeg smigrende 😆
men om du hadde gjort hjemmeleksa di, så hadde du straks sett at Frodon har overlegne analytiske evner, TA forståelse, og en enorm arbeidskapasitet.
Frodon
09.02.2022 kl 00:11 2441

Tusen takk igjen Undrende ❤️ Støtte fra deg betyr mer enn 100 av disse kjærlighetsinnleggene jeg får av AOW aksjonærene, som takk for at jeg prøvde å advare dem 🥳

😅😅 Det var meg og et par til mot hundrevis av folk på NAS trådene… de holdt nøyaktig på samme måte som AOW aksjonærene gjør nå. De tok feil den gangen, på samme linje som AOW aksjonærene gjør nå. De aller fleste fra NAS trådene har byttet nick, forlatt forumet og/eller forlatt børsen…de mistet jo alle pengene sine.

Det jeg ikke skjønner, hvorfor setter de seg ikke inn i ting, istedenfor å prate tull på disse trådene? Det skjer masse spennende, men finner ikke noen innlegg om det på AOW trådene?

Jeg leser forøvrig masse av dine innlegg med interesse, som alltid 😉 Gøy å se noen tror vi er samme person, det tar jeg som et stort kompliment 💪🍾
Frodon
09.02.2022 kl 00:14 2482

Du er nok blant de oppegående her, som i tillegg kan lese 😉 Var det noen som hørte på dine advarsel da? 😅 Av det jeg har lest, har de fleste her lastet masse aksjer daglig…så vi burde funnet alle sammen på topp 50 største aksjonærer snart 😜
Frodon
09.02.2022 kl 00:20 2476

😅😅 Jeg tok også sammenligningen med deg som et kompliment 🤩 Det var ekstremt fine ord å få fra deg, setter utrolig pris på dem ❤️ Ja, det ligger ekstremt mye arbeid, lesing, lytting og tid bak alt dette. Begynner jo å lure noen ganger på hvorfor jeg skal gidde å dele all denne opplærte kunnskapen med så mye utakknemlige folk. Men så kommer slike innlegg fra unike personer som deg, og da er det verdt alt sammen ❤️
Gullhaugen
09.02.2022 kl 00:32 2458

Jeg vil tippe at aker w og Statkraft får en monster avtale med den norske stat i morgen.
BOHICA
09.02.2022 kl 00:35 2447

Nå ble det kjærlighet her inne ja, fortsett med det gode dere har sammen❤
Yostock
09.02.2022 kl 00:41 2436

For noe svada denne tråden har blitt. Hvorfor skal vi lese om at Frodon og Undrende elsker hverandre og absolutt ikke får nok av hverandre. Jeg har alltid sett NAS situasjonen og har ikke kjøpt en aksje der. Men at dere kan engang si at NAS og Aow er det samme er helt utrolig.

En turbin kan huse 10.000 hjem, PP er et teknologiselskap, på lik linje med at Tesla er et teknologiselskap. NAS er ikke et teknologiselskap og er ikke en del av Norges (med Lundin) nest største oljekonsern. Hvordan dere får dratt disse linjene er helt utrolig.

Og den analysen er ufullstendig. Jo dere treffer nå fordi de fleste grønne selskaper ligger nede. Og fordi et anbud røk. Og dere kunne ikke godtet dere mer. Kursen akkurat nå kan fort gå ned mer, men igjen det er en kjøpsmulighet hvis man har troen. Dette har ikke noe med fremtidsutsiktene til teknologien til PP og de ansatte i aow.

Hvis kursen faller, så er nok de fleste her innforstått med dette, det er ikke noe nytt i aow. Mange kjøper som sagt 5-10 år frem i tid og legger disse i skuffen. Aktualiteten rundt vindkraft kunne ikke vært høyere og posisjonen til Aker/ Statkraft er veldig god. Men dette er ikke tatt hensyn til i den amatørmessige, 123 analysen du har lagt til grunn her Frodon.

Alle som kan lese skjønner at kvartalstallene, igjen ikke er grunnen til at noen kjøper aksjen. Det er fremtiden.
Redigert 09.02.2022 kl 00:52 Du må logge inn for å svare
Yostock
09.02.2022 kl 00:54 2423

En analyse fra noen som tar hensyn til både positive og negative aspekter:

Nordea kutter kursmål på Aker Offshore Wind
18.01.2022 · E24/Infront TDN Direkt

Nordea Markets skriver at Aker Offshore Wind-aksjen mandag fikk velfortjent juling etter kunngjøring om at budet i ScotWind-auksjonen var mislykket. Meglerhuset nedjusterer kursmålet til 5,7 kroner pr. aksje fra tidligere 8,0 kroner, men opprettholder en kjøpsanbefaling i en oppdatering tirsdag.

Nedjusteringen skjer etter Nordea har fjernet kapasiteten i Skottland fra sin totale verdsettelse (SOTP) av selskapet. De ser imidlertid fortsatt en oppside fra siste sluttnotering, etter at aksjen falt om lag 20 prosent mandag til 3,82 kroner.

De mener fremdeles Aker Offshore Wind er godt posisjonert for vekst i sine kjernemarkeder, inkludert Norge, Sør-Korea og USA, og vurdere Japan og Sverige som potensielle markeder som kan tilføre ytterligere moment på kort sikt.
Redigert 09.02.2022 kl 00:56 Du må logge inn for å svare
undrende
09.02.2022 kl 06:02 2308

Hvem sier at NAS og AOW er det samme?
Er det ingen av dere som kan lese, og tolke innholdet?
Jeg har kun sammenlignet de standhaftige aksjonærene på FA, som på sin naive måte nektet å innse de tekniske signalene og markedsfallet i begge selskapene. men bygde seg sine egne visjoner som ikke var tilstede, på tidspunktet da fallet sto på som verst. Og som i begge tilfeller avfeide alle advarsler som short posisjonering, samt mele sin egen kake, fra varsler.
Yostock
09.02.2022 kl 08:10 2187

Frodon sier det Undrende. Din kjære Frodon.
Med et direkte sitat under:

Frodon
«I dag kl 00:11 329 undrende skrev Støttes Frodon. Mener faktisk å huske at du selv proklamerte en short på NAS trådene da den falt som..
Tusen takk igjen Undrende ❤️ Støtte fra deg betyr mer enn 100 av disse kjærlighetsinnleggene jeg får av AOW aksjonærene, som takk for at jeg prøvde å advare dem 🥳

😅😅 Det var meg og et par til mot hundrevis av folk på NAS trådene… de holdt nøyaktig på samme måte som AOW aksjonærene gjør nå. De tok feil den gangen, på samme linje som AOW aksjonærene gjør nå. De aller fleste fra NAS trådene har byttet nick, forlatt forumet og/eller forlatt børsen…de mistet jo alle pengene sine.»

Det er jo en direkte sammenligning av nas og aow. Det er språket her som er problemet Undrende. At dette betyr at «ingen kan lese», er noe som ligger langt utenfor enhver logikk. Når det står og jeg tolker: «de holdt på nøyaktig på samme måte som aow aksjonærene gjør nå.»

Ordene nøyaktig samme måte betyr, NØYAKTIG på samme måte. Som at nas og aow er nøyaktig den samme casen. Og som jeg ser er det få til ingen her som fornekter lavere kurser. Det handler ikke om kursen akkurat nå, fordi dette er en helt annen case enn Nas. Dette handler om kontrakter, teknologi og antall husstander aow leverer til om fem år.
Redigert 09.02.2022 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Frodon
09.02.2022 kl 09:11 2068

Det var jo derfor jeg blokkerte Yostock tidlig, loool. Jeg brukte mye tid på et innlegg til han, hvor jeg forklarte hver linje nøye med t-skje....uten at heisen tok en tur opp i 2 etg. Regner ikke med at han skriver noe mer vettugt enda, etter dine svar å bedømme? ;)

Jeg har forøvrig fortsatt ikke fått noen gratulasjoner fra AOW aksjonærene med perfekt treff med denne tråden. Er de ikke på HO for å lære, lytte, tjene penger og treffe på aksjer og analyser?

NB! Koser meg med WWI aksjene. Fikk du lest deg opp og handlet der?
Redigert 09.02.2022 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
Yostock
09.02.2022 kl 09:17 2048

Det eneste vettuge som kom ut fra det innlegget Frodon referer til, var kvartalstall som om vi ikke klarer lese det selv.

Og det Frodon mente var at aow ikke var en del av konsernet Aker. Med andre ord at aow stod helt alene om dette. Da jeg stilte spørsmål om Aker ikke hadde kapasitet til å satse på vind, endte det med blokkering. Sier vel mer om Frodon sin evne til temperament, å se det større bildet og perspektivtenking.
Redigert 09.02.2022 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
undrende
09.02.2022 kl 09:52 2026

Det som er nøyaktig det samme i NAS, da den falt og falt, og AOW akkurat nå, er FA aksjonærenes standhaftighet, og uvilje mot å høre på velmenende råd. I stedet angriper de den som gir dem fasit, og tilegner denne personlig interesse i form av short posisjoner