Prosafe etter omvendt splitt

Seriøs
PRS 27.01.2022 kl 14:39 2466

Her er en tråd for Prosafe etter omvendt splitt og veien videre. Prosafe er smadret ned til nanopartikler og ser ikke for meg at kursen vil annet enn å falle fremover
Redigert 28.01.2022 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.01.2022 kl 14:54 2441

Nå må du jaggu slutte å baisse. Er du helt tullerusk blitt?
Nå må du gi blaffen i denne shorten din å stoppe opp.

Tullebukk. Selskapsverdi er 800 millioner som igår.
Gjeld er redusert til 1,5 mrd NOK. Verdiene på hotellene er minst 16 mrd. Dvs at det er en Egenkapital prosent på 90% og en gjeldsgrad på 10%. 6 av 7 hoteller er fulle for hele 2021. 3 nye er kjøpt og 2 stk ligger an til å få 4 årskontrakter med Petrobas som de fra før av har flere oppdrag med i Brasil. Overskuddet for Q1 - legges frem kl 07:00, 11. februar. Overskuddet ligger an til i 2022 å bli formidabelt. 6 av 7 har 100% belegg.

Har du hørt!!!!

Maken til tull mangler sidestykke.

Pkt 1. kallenavnet ditt Seriøs må byttes til Useriøs
Pkt 2. Gjenta pkt 1.

Fikk du stress når alle ser hvilket røverkjøp dette er og begynner å stige?
Redigert 27.01.2022 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2022 kl 15:24 2404

👆😂 dauer as ! 🚀🚀💪🏼
Seriøs
27.01.2022 kl 15:30 2387

Enig. Rosgun er febrilsk
undrende
27.01.2022 kl 15:30 2383

Ja, det skjønner jeg.
Er du ikke 30% ned allerede??? På noen dager.
Godt det bare er noen få tusenlapper i spill da.
Slettet bruker
27.01.2022 kl 15:56 2348

ja dere skal få ha denne tråden i fred👍 Velkommen tilbake undrende, noe nytt å melde?

Beste er å la de få ha en egen tråd der de kan snakke sammen å diskutere 👍 så kan vi som er positiv til dette holde oss på en tråd😁
rosgun
27.01.2022 kl 16:52 2278

Haha. Ja, det høres bra ut Mr-green🥣
Slettet bruker
27.01.2022 kl 17:06 2246

Du har skrevet mer enn 40 innlegg på få dager, samtlige med undertonen: De skal opp. Hvor mer du skriver, hvor mer aksjen faller.😂 I beste fall er det et desperat forsøk for å få kursen opp. I verste fall har noen småaksjonærer kjøpt noen aksjer der ( noe jeg ikke håper).

De få ganger noen gidder å være ( med rette) kritisk til især den enorme gjelden ( med økende renter fremover) de har så går du amok. Om du vil være seriøs, så skriver du noe fornuftig om regnskapet, fortjeneste per aksje osv.
Det finnes kurs om du trenger det. Å ta et sideblikk til PGS, gamle og nye seadrill osv., er også en fin øvelse
Redigert 27.01.2022 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
tybring
27.01.2022 kl 17:25 2210

Hvilken enorm gjeld er det du snakker om? Har du lest regnskapene? Hvis du mener en gjeld på drøye 3 mrd er enorm er vi på forskjellige planeter hva angår gjeld og børsnoterte selskaper. Det er ingen låneforfall før om nesten 4 år, og selskapet har 0.5 mrd i cash. Hvilke rente skal Prs betale på lånet fremover, siden det visstnok også blir problematisk i følge deg?

Tybring
rosgun
27.01.2022 kl 17:44 2162

Har de enorm gjeld nå da de har blitt kvitt 66% av den. Forklar.

De forventer en Ebita på 80 millioner dollar for 2021. Altså det samme som er selskapsverdien idag (??? Forstå det den som kan).

Da er vel renter beregnet ( før ebita). Vil jo tro ebita blir større også med høyere oljepris, høyere etterspørsel og høyere rater. Nå er situasjonen at det blir fler og fler som ser svært lønnsomme utbygginger som har stått på vent i ly av høyere oljepris. Min spådom er at det faktisk blir manko på boligrigger de neste 4-5 årene, så Prosafe vil bare sope inn enormt mye mer penger enn i 2021 i årene fremover. Dette gir nye muligheter både med å få løst ut sine 3 rigger som er ferdig produsert på verftet og øke ebita ytterligere enn tidligere meldt i 2021.

En ebita på 160 millioner dollar i 2022 er faktisk ikke usannsynlig med tilnærmet 100% belegg, 3 nye rigger i drift og høyere rater.

Da gjenspeiler IKKE en selskapsverdi idag på 800 millioner NOK riktig prising basert på dagens situasjon og forventninger de neste 4-5 årene…

Med en gjeld på 150 millioner dollar forstår jeg ikke utfordringene med «høy gjeld». Riggene er vel verdt mellom 1200-1500 millioner dollar.

«Løsningen vil kutte gjelden til boligriggselskapet med om lag 75 prosent, og det vil ikke ha låneforfall før desember 2025.»

Forstår faktisk ikke at det er en dårlig avkastning på verdien på riggene vs verdi/inntjening og (gjeld som forfaller 1.1.2026)

Gi meg gjerne et regnestykke tilbake😀
Redigert 27.01.2022 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
Seriøs
27.01.2022 kl 20:13 2033

Rosgun kjører hardt på å hause slike skadeskutte aksjer. Sist var Thin og Life hvor han hadde rakett innlegg kontinuerlig og lange som fy,,,,,,, Plutselig var han borte og han gikk på en skikkelig smell i Life. Samme er skjedd her, hauser en råtten aksje som han pr i dag er i solid tap. Flere blir farget av Rosgun sine spådommer da mange er ferske og tror på mye av det som skrives.
tybring
27.01.2022 kl 20:54 1970

Re Seriøs: Rosgun begrunner jo innleggene sine med tall, bl.a hans siste innlegg. Du og Monitor derimot, spyr ut ubegrunnede usakligheter. Jeg venter på at Monitor skal svare på sine siste påstander, men det kommer nok dessverre ikke noe svar. Synd med slike skribenter som ødelegger trådene til de som prøver å komme med saklige begrunnende innlegg.

Tybring
Seriøs
27.01.2022 kl 20:56 1958

Bare å vente å se hva som skjer her. Mange vil brenne seg
tybring
27.01.2022 kl 21:53 1897

Der presterte du ennå et totalt ubegrunnet innlegg. Når du blir utfordret på påstandene dine presterer du altså ennå mer svada. Nå skal vi altså «vente å se». Fint om du kan ta pause fra Prs-tråden.

Tybring
HP17
27.01.2022 kl 21:58 1875

Er det noen som tror på og virkelig tør rekke opp hånden og si at «ja jeg tror kursen i PRS går over kr 100 engang i 2022»?
Anyone?
rosgun
27.01.2022 kl 22:12 1849

Ja, imorgen går den minst over 100. Shortskvis fra baissegjengen😂😂. 11.februar …kr 1600

De forventer en Ebita på 80 millioner dollar for 2021. Altså det samme som er selskapsverdien idag (??? Forstå det den som kan).

Da er vel renter beregnet ( før ebita). Vil jo tro ebita blir større også med høyere oljepris, høyere etterspørsel og høyere rater. Nå er situasjonen at det blir fler og fler som ser svært lønnsomme utbygginger som har stått på vent i ly av høyere oljepris. Min spådom er at det faktisk blir manko på boligrigger de neste 4-5 årene, så Prosafe vil bare sope inn enormt mye mer penger enn i 2021 i årene fremover. Dette gir nye muligheter både med å få løst ut sine 3 rigger som er ferdig produsert på verftet og øke ebita ytterligere enn tidligere meldt i 2021.

En ebita på 160 millioner dollar i 2022 er faktisk ikke usannsynlig med tilnærmet 100% belegg, 3 nye rigger i drift og høyere rater.

Da gjenspeiler IKKE en selskapsverdi idag på 800 millioner NOK riktig prising basert på dagens situasjon og forventninger de neste 4-5 årene…

Med en gjeld på 150 millioner dollar forstår jeg ikke utfordringene med «høy gjeld». Riggene er vel verdt mellom 1200-1500 millioner dollar.

«Løsningen vil kutte gjelden til boligriggselskapet med om lag 75 prosent, og det vil ikke ha låneforfall før desember 2025.»

Forstår faktisk ikke at det er en dårlig avkastning på verdien på riggene vs verdi/inntjening og (gjeld som forfaller 1.1.2026)

Gi meg gjerne et regnestykke tilbake😀
Handmethebacon
27.01.2022 kl 22:16 1836

Altså jeg kan vel ikke være den eneste der tænker at hvis emissionskursen var på 0,03 NOK (30 NOK efter reverse split) så er det den værdi man tillægger selskabet pt…?
Jeg er med på at der er givet rabat - men selv de mest positive omkring PRS må kunne medgive at emssionskursen der vedtaget af kreditorerne (som har haft pengene i klemme) må være rettesnoren for værdiansættelsen - at kalde PRS for et væksteventyr er mod bedrevidende…

Lykke til jer der er gået ind nu, jeg afventer stadig.
tybring
27.01.2022 kl 22:27 1813

Re Handmeth: reduksjonen av gjeld er hovedsakelig utført ved av långiverne har fått gjort om gjeld til aksjer. Husker ikke nøyaktig, men mener konverteringskursen var ca 1 kr aksjen, dvs 1000 kr etter splitt. Långiverne sitter derfor på store tap med dagens kurs, samme som tilfellet ble i Sioff. Tror du må ha misforstått at det er utført emisjon til 30 kr (etter splitt), det må i såfall være noe salg til Hitec, og disse aksjene kommer uansett aldri ut på det åpne markedet.
Fint om noen kan korrigere dersom jeg bommer på noe.

Tybring
Handmethebacon
27.01.2022 kl 22:34 1796

Hej Tybring
Det er muligt at jeg har misforstået noget, det jeg har læst mig til er st udvandring for blivende aktionærer var lig med 99%

“ After finalization of the Step 1 Conversion and the Step 2 Conversion, including original share capital, the aggregate amount of 8,798,699,789 shares has been be issued and the share capital is now EUR 439,934,989.45.” det er fra deres udmelding 20.12.21

Det fremgår ikke at der er lock-out på nyudstedelserne og jeg mener også at huske at Danske Bank havde solgt hele deres beholdning - de var ellers temmelig stor kreditor - om de så har solgt deres tilgodehavende til Hitec eller andre ved jeg ikke.

Faktum er at der blev udstedt 8,8 mia aktier til en meget lav kurs. Jeg mindes at have læst 0,03 NOK det er muligvis forkert - i så fald beklager jeg.
tybring
27.01.2022 kl 23:25 1719

Hei igjen.

Re Hand: Det er ikke gjort noen emisjon til 0,03 NOK.
Det er derimot konvertert gjeld til ca 8 mrd aksjer. Disse er konvertert til ca 1 NOK i snitt (0,1 EURO) - les nederst.
Dette betyr at de nye eierne som sitter på 99 % av aksjene i dag, har kostpris på ca 1000 NOK/aksje.

Håper dette var oppklarende.

"Etter steg 1-konverteringen er det samlede beløpet på 7. 894.088.600 aksjer i dag utstedt med en konverteringskurs på 0,1116 euro, melder selskapet.

De resterende 91 millioner dollar i gjeld vil videre bli konvertert i løpet av noen dager som en del av restruktureringen, ventes det. Konverteringskursen vil være 0,1113 euro pr aksje, og 0,0884 euro pr aksje for to kreditorer med separate avtaler, opplyses det"
Seriøs
28.01.2022 kl 08:58 1583

Tror det er smart å avvente inngang og er selv der. Nå er er det for mye støy og usikkerhet rundt Prosafe og de aksjene som ble innløst for 30 kr kan komme ut i markedet og det tror jeg markedet har kalkulert inn. Selvom enkelte hevder de ikke kommer i salg så er det en usikkerhet som for min del vektlegges tungt.

Rosgun er kjent for sine ville spådommer og pøser ut store raketter og andre blikkfang for å skape inntens manipulasjon.. Han får dessverre med seg uerfarne investorer på sine innlegg.. Når det gjelder dagens kurs i kroneverdi vs før splitt i øreverdi så er nå aksjen ikke så intreressant for småinvestorer da de ofte tiltrekkes av "øreverdi" aksjer. Selvom verdien er den samme så tiltrekkes ikke småinvestorer av "dyre" aksjer for de får få aksjer. Dette gjør at mange faller fra men noen er med for å vente på å få tilbake tapet sitt men mange er ute og kommer ikke tilbake. Større investorer og fond kan komme i seriøse selskaper men p.t så er Prosafe i en fase der ingen investerer enn så lenge. Kan være at Prosafe kommer tilbake men til vilken kurs? Tror vi kan se 30-40 tallet som en bunn før ting får feste og fremtiden kan stakes frem
Redigert 28.01.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Seriøs
28.01.2022 kl 10:27 1535

Kan Rosgun komme med wen forklaring her på hvor Del 1 og Del 2 blir av ? Skulle ikke Del 1 vert inne nå?
rosgun
28.01.2022 kl 12:12 1466

Er ferdig på denne tråden og det får gå som det går. Er helt likegyldig til denne aksjen, men håper noen har blitt litt bedre kjent med den. Har ikke hauset, men beskrevet del 1 og del 2 på nyheter og hva jeg mener etter disse at man muligens får synliggjort verdiene i selskapet , om de er lave eller høye. 90% av alle på forumet er shortere og det er jo selvsagt det man burde vært selv også.

Å plante en negativ tanke fester seg 7 ganger mer enn en positiv, så klart en enklere måte å påvirke og drive aksjer til avgrunnen. Jeg gir opp mot Seriøs og Co . Har sagt mitt om aksjen og er ferdig. Den beste medisin er å ikke skrive mer.

Lykke til med andre aksjer som har en mer saklig og positiv forum tone. Sannheten kommer for en dag uansett. Langsiktighet er aldri feil.

Lykke til og takk for meg.
Seriøs
28.01.2022 kl 12:28 1432

Gratulerer og der forsvant du ut igjen. Mitt oppdrag er også over her da en hauser av dimesjoner er ute. Lykke til med Prosafe for alle som er inne. Prosafe går den veien den vil uavhengig av små ubetydelige hausinger / baisinger på et forum. Markedet bestemmer og i en case som Prosafe har vært i og er i så er det stor usikkerhet også fremover. Se opp fpr slike som Rosgun fremover og jo flere raketter det er på et innlegg jo lenger bør man holde seg unna..Samme gjelder med jo flere innlegg med hausing og store visjoner. Aksjer er langsiktighet og husk at 100% avkastning er som å vinne i Lotto og er ikke for alle. Oljefondet hadde en avkastning på ca 14,5 % til info. Der sitter det proffe investorer

Vær langsiktig i solide aksjer og helst med utbytte .

tybring
28.01.2022 kl 12:40 1414

Da får jeg fortsette alene å diskutere mo baisserne.
Ser ut som jeg er eneste som faktisk sitter long i Prs etter kjøpet i går.
Gleder meg til å annonsere når første dobling er et faktum :)

tybring
Seriøs
28.01.2022 kl 12:43 1408

Gratulerer og håper du lykkes og vil ikke si mer enn det:)
kvirrevi
28.01.2022 kl 13:05 1383

Er det noen steder jeg kan lese en "pro forma" balanse for PRS etter restruktureringen? Den gir ss. ganske mye informasjon.