Questerre announce study on new well completion technique

Slettet bruker
QEC 01.02.2022 kl 06:42 14904

https://finance.yahoo.com/news/questerre-announces-study-well-completion-051500160.html

CALGARY, Alberta, Feb. 01, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) reported today it has commissioned a report on a new completion technique to replace conventional frac’ing with a new well stimulation technique.

The new technique is designed to address public concerns of conventional frac’ing of rock underground. The preliminary conclusion is that by using lower pressures and rates than the threshold used for fracturing new rock, the new approach will take advantage of existing natural fractures to stimulate the formation. This is similar to the approach most often utilized in geothermal projects. The final report is expected before end of the first quarter.

The study will be completed by Maurice Dusseault, Professor of Engineering Geology at the University of Waterloo. Professor Dusseault is a registered professional engineer. He frequently works with governments and industry as an advisor and instructor. He has co-authored two textbooks and over 500 articles in engineering and scientific journals. He was on the direction committee for the strategic environmental assessments completed by the Government of Quebec. His biography can be found online: https://uwaterloo.ca/earth-environmental-sciences/people-profiles/maurice-b-dusseault.

Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre commented, “This new technique could be incredibly effective in a naturally fractured formation like the Quebec Utica. Subject to new legislation, we hope to apply to complete two wells in Quebec to prove the efficacy of this new approach.”

The Leader of the House in Quebec recently commented on the upcoming legislation for the expropriation of oil and gas licenses in the province. The Government indicates it plans to limit the compensation to the expenses incurred. A copy of the article can be found online at https://plus.lapresse.ca/screens/e65f17d7-0eb0-4584-aa56-54526ef9dfdd__7C___0.html?utm_content=email&utm_source=lpp&utm_medium=referral&utm_campaign=internal+share.

Mr. Binnion noted, “We are still waiting to see the proposed law, but we are disappointed the Government has taken this opening position. We encourage the Government to reconsider the benefits of our zero-emissions project to meet their climate goals. With respect to any proposed revocation of rights, we urge the Government to maintain respect for international legal principles, existing laws and the Quebec Charter of Human Rights and Freedoms.”

Questerre is an energy technology and innovation company. It is leveraging its expertise gained through early exposure to low permeability reservoirs to acquire significant high-quality resources. We believe we can successfully transition our energy portfolio. With new clean technologies and innovation to responsibly produce and use energy, we can sustain both human progress and our natural environment.

Questerre is a believer that the future success of the oil and gas industry depends on a balance of economics, environment, and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future.
Cph2500
07.02.2022 kl 12:14 3057

Hej

Hvis du er i plus synes du skal komme ud nu.
Jeg tvivler ikke på at vi få en pilot, men inden da kan aktien meget nemt kommer helt ned til kurs 1 kr.
Sælg det nu og køb dobbelt så mange senere om du har nu.
Det er bare et forslag 😊
Carlsen73
07.02.2022 kl 12:27 2985

Jeg vil ærgre mig, hvis jeg sælger nu, og så vågner op i morgen til en af de meldinger, der får aktien til at stige flere kroner i en pretrade (ja, det er skam set før i QEC!).
tynnidioten
07.02.2022 kl 12:34 2932

Det kan bli noen tunge år nu.
1013
07.02.2022 kl 12:38 2900

Det eneste der er tungt er at høre på dit jammer.
6710
07.02.2022 kl 12:51 2828

😀
sigj2
07.02.2022 kl 13:09 2716

Jeg har aldri hørt så mye lort på engang,dere sover dårlig uten Qecaksjer,det er brennsikkert 🤣🤣🤣
Slettet bruker
07.02.2022 kl 13:17 2680

Jeg ser de skriver at lufta har gått ut av Qec men det er omsatt for 8mill og over 4,3mill aksjer har bytta hender hittil i dag, så bare å sitte rolig, kommer snart ny melding fra MB :-)
Cph2500
07.02.2022 kl 13:32 2620

Det er helt op til dig
Men jeg vil tror der gå længere tid måske flere måneder.
Men jeg tror at den kommer meget længere ned før den kommer op igen.
Det er hellere ikke sjovt at komme i minus igen når man er I plus.
Især når der slet ikke nogen afklaring endnu.
Svækker aktien de kommende dage måske måneder.
Redigert 07.02.2022 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
07.02.2022 kl 14:26 2488

Tror ikke du forstår betydningen av "lufta har gått ut av QEC". Det symboliserer at ballongen sprekker eller mister luft så den faller ned. Det har ikke noe med omsetning å gjøre.
Slettet bruker
07.02.2022 kl 14:50 2363

Ny artikkel med svar fra Binnion: https://www.lapresse.ca/actualites/politique/2022-02-07/fin-de-l-exploitation-des-hydrocarbures-au-quebec/une-gaziere-juge-passeiste-la-vision-du-gouvernement.php.

Dem som sælger på dette niveau kommer til at fortryde det, men fair nok, nu er det nævnt :-)
tuja
07.02.2022 kl 14:51 2357

Du blir nok ikke alene om det, Jensi. De som selger nå, kan plutselig miste en særdeles fin opptur dersom det meldes pilot med FN.
BIF78
07.02.2022 kl 14:52 2348

Hvis en aktie man tror på falder tilbage, så er det en købsmulighed. Jeg forstår til fulde Carlsen73 her. Cph, du skriver, at der kan gå flere måneder, men det ved du ikke. Hvad hvis en mulig pilot allerede blev annonceret dagen efter et salg? Hvad hvis aktien ikke falder yderligere tilbage? Der er alt for mange ubekendte. Hvis man tror på aktien er det sikre, at beholde og købe yderligere op, hvis den falder længere tilbage. Men hver sin strategi og risiko.
omans
07.02.2022 kl 14:55 2313

Hva var vitsen med å skrive en slik fortelling som Binnon forfattet?
Fortsatt er alt på stedet hvil, kom med noe håndfast. Blir det noe pæng i kassen?
sigj2
07.02.2022 kl 14:56 2295

De vett jo ikke en dritt,de leser akkurat det samme som oss hehe det blir pilot i FN gutter 🤑
Jensi
07.02.2022 kl 15:17 2195

bare vent til det bliver STOR pow wow i Quebec City !
kun et spørgsmål om tid !
Carlsen73
07.02.2022 kl 15:34 2110

Meget er et spørgsmål om tid. Med den seneste kursudvikling må det meget gerne være meget snart.
Slettet bruker
07.02.2022 kl 15:44 2048

Du verden, er det virkelig sånn at dersom du punkterer en ballong så faller den det visste jeg ikke :-)))) takk for opplysningen nå ble jeg et hakk klokere tynnidioten, er det virkelig sånn det fungerer, det skal jeg ta med meg videre i livet!
Jensi
07.02.2022 kl 15:57 1990

bare i filteret med dem , jeg har et fast 5 kløver af personer som jeg simpelthen ikke gider læse mere
Cph2500
07.02.2022 kl 18:31 1748

Det kommer du nok til at fortryde at du ikke gjorde😁
Nogle gange skal man også lytte til de kloge 🤭
Slettet bruker
07.02.2022 kl 22:59 1377

Denne er på langsiktig kjøps listen min. Bare å kjøpe litt og litt hver eneste måned. Greit når man går med overskudd på lønn og kostnader hver uke og kan spre investeringene der man føler det er mest interessant.