Questerre reported today the recent Quebec polling results

Slettet bruker
QEC 02.02.2022 kl 06:45 15462

https://finance.yahoo.com/news/polling-data-confirms-majority-quebecers-051500409.html

CALGARY, Alberta, Feb. 02, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) reported today the recent Quebec polling results on developing natural gas with new technologies.

Over 66% of decided Quebecers support local natural gas development and 20% have no opinion. This support increases to 74% with only 15% against if new technology is used to eliminate emissions, the use of municipal water systems and the use of toxic fluids below ground and 11% have no opinion.

Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “Over three years ago, the current Government made it clear to us that their approval for our project depended on demonstrating social acceptability. We have since worked closely with stakeholders to understand their concerns. This polling data and the support of local towns, farmers, trade unions and First Nations shows the progress we have made to achieve this goal.”

The poll was conducted for the Quebec Energy Association by Leger Marketing Inc. in October 2021. It sampled 2,800 Quebecers in all regions of the province. It has an estimated margin of error of 1.9%, 19 times out of 20.

Questerre is an energy technology and innovation company. It is leveraging its expertise gained through early exposure to low permeability reservoirs to acquire significant high-quality resources. We believe we can successfully transition our energy portfolio. With new clean technologies and innovation to responsibly produce and use energy, we can sustain both human progress and our natural environment.

Questerre is a believer that the future success of the oil and gas industry depends on a balance of economics, environment, and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future.

Advisory Regarding Forward-Looking Statements

This news release contains certain statements which constitute forward-looking statements or information (“forward-looking statements”) including the Company’s belief that this polling data and the support of local towns, farmers, trade unions and First nations shows the process made to achieving the goal of social acceptability.

Forward-looking statements are based on several material factors, expectations or assumptions of Questerre which have been used to develop such statements and information, but which may prove to be incorrect. Although Questerre believes that the expectations reflected in these forward-looking statements are reasonable, undue reliance should not be placed on them because Questerre can give no assurance that they will prove to be correct. Since forward-looking statements address future events and conditions, by their very nature they involve inherent risks and uncertainties. Further, events or circumstances may cause actual results to differ materially from those predicted as a result of numerous known and unknown risks, uncertainties, and other factors, many of which are beyond the control of the Company, including, without limitation: the effect of COVID-19 on the markets and the demand for oil and natural gas; whether the Company's exploration and development activities respecting its prospects will be successful or that material volumes of petroleum and natural gas reserves will be encountered, or if encountered can be produced on a commercial basis; the ultimate size and scope of any hydrocarbon bearing formations on its lands; that drilling operations on its lands will be successful such that further development activities in these areas are warranted; that Questerre will continue to conduct its operations in a manner consistent with past operations; results from drilling and development activities will be consistent with past operations; the general stability of the economic and political environment in which Questerre operates; drilling results; field production rates and decline rates; the general continuance of current industry conditions; the timing and cost of pipeline, storage and facility construction and expansion and the ability of Questerre to secure adequate product transportation; future commodity prices; currency, exchange and interest rates; regulatory framework regarding royalties, taxes and environmental matters in the jurisdictions in which Questerre operates; and the ability of Questerre to successfully market its oil and natural gas products; changes in commodity prices; changes in the demand for or supply of the Company's products; unanticipated operating results or production declines; changes in tax or environmental laws, changes in development plans of Questerre or by third party operators of Questerre's properties, increased debt levels or debt service requirements; inaccurate estimation of Questerre's oil and gas reserve and resource volumes; limited, unfavourable or a lack of access to capital markets; increased costs; a lack of adequate insurance coverage; the impact of competitors; and certain other risks detailed from time-to-time in Questerre's public disclosure documents. Additional information regarding some of these risks, expectations or assumptions and other factors may be found under in the Company's Annual Information Form for the year ended December 31, 2020, and other documents available on the Company’s profile at www.sedar.com. The reader is cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. The forward-looking statements contained in this news release are made as of the date hereof and Questerre undertakes no obligations to update publicly or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, unless so required by applicable securities laws.

CONTACT: For further information, please contact: Questerre Energy Corporation Jason D’Silva, Chief Financial Officer (403) 777-1185 | (403) 777-1578 (FAX) | Email: info@questerre.com


mofi1
02.02.2022 kl 19:35 5729

Har du noe svar på ditt eget spørsmål om hvorfor Questerre informerer markedet om hva som skjer i Québec, eller prøver du kun å insinuere et eller annet?
Redigert 02.02.2022 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2022 kl 19:38 5725

Regner med de legger ut så mye som mulig nå for å legge ytterligere press på politikerne mens de er i avgjørelsesfasen. De kan komme med en avgjørelse hvilken som helst dag nå.
mofi1
02.02.2022 kl 19:49 5678

Ja, vi har ventet i flere år på sosial aksept, så at dette ikke skulle meldes er jo helt hinsides. Likeledes kan enhver sak som støtter opp under dette eller det motsatte, bli svært avgjørende for hvilken beslutning myndighetene vil komme frem til!

Det kan fort komme flere meldinger om hva som vil kunne utgjøre beslutningsgrunnlaget til politikerne, og ikke minst uttalelser fra disse.
Slettet bruker
02.02.2022 kl 20:06 5597

Kan en mand godt være premenstruel 🤔 Der lærte jeg noget nyt i dag 🤣 Jeg vil ikke bestemme, hvem som deltager i tråden, men du kommer da aldrig til at bestemme, hvad jeg eller andre skriver om, uanset hvor meget du påpeger det 🤷‍♂️ Og så er det egentlig fløjtende ligegyldigt, om man er norsk, dansk eller noget helt andet 😉🇩🇰

https://www.bbc.com/news/world-europe-60229199
Slettet bruker
02.02.2022 kl 20:37 5499

Du må ikke stille for store krav til VårDitto 😂
uptrade
02.02.2022 kl 20:55 5425

Helt enig.

Det er vesentlig STOR forskjell på kjøpt analyse med tilhørende kursmål, enn kjøpt spørreundersøkelse.

Xi burde skille mellom de to tingene.

njn-
02.02.2022 kl 22:43 5177

Så du har ikke registrert at regjeringen skal komme med sitt forslag til erstatning.

Forøvrig så var det IPSOS (Canada/Quebec) som hadde denne spørreundersøkelsen. Les Questerre Presentation Januar 2019
IPOS er et verdensomspennende firma, blant annet for markedsundersøkelse.

Questerre vil aldri lage sånne undersøkelser. Til det er det for mange glupske journalister.
Redigert 02.02.2022 kl 22:45 Du må logge inn for å svare
6710
02.02.2022 kl 22:49 5141

Rigtig Njn, dette ville være dumt.
Glædeligt at Quebec er pro klimavenlig udvinding.
njn-
02.02.2022 kl 23:07 5073

Her er utdrag fra Questerre Presentation Januar 2019

REGULATORY AND LEGAL DEVELOPMENTS

• Government implements the Hydrocarbon Act and publishes regulations in Quebec
• Hydrocarbon legislation and regulations came into force on September 20, 2018
• Questerre filed a legal motion for judicial review of last minute regulatory changes by previous government designed to prevent any development of local natural gas
• Questerre is open to a negotiated settlement of the previous Government’s overreach of its powers
• Superior Court in Quebec agreed the issues raised by the Questerre legal motion were of high mportance and have set an expedited hearing date in March 2019
• Only if it becomes necessary will Questerre evaluate a legal claim for expropriation !!!!!!!!!!!!!!

BUILDING SOCIAL ACCEPABILITY

• Support in key regions of Quebec for local development based on IPSOS polling data
• 60% of Quebecers in favor of local natural gas development
• Over 50% support pilot projects in their own communities
• Clean gas pilot to address concerns about emissions and water usage
• Upcoming ‘well to wheels’ study notes Quebec clean gas production could substantially reduce GHG emissions compared to imports
• Polling data shows support increases to 70% with Clean Gas approach
• Industry proposing revenue sharing agreement with local municipalities for clean gas pilots
• Municipalities to share in economic benefits with a 3% interest in project profits 1

QUEBEC CLEAN GAS 2030

• Vision of cleanest natural gas production in the world
• Leverage Quebec’s hydro-power advantage
• Zero emissions, zero drinking water usage and zero toxic fluids below ground
• 100% biodegradable chemical usage by 2030
• Path to Quebec Clean Gas based on credible engineering plan
• Partnering with industry leaders
Slettet bruker
03.02.2022 kl 08:25 4777

Kursen er stadivæk MEGET attraktiv. Regering har nu anderkendt, at de rent faktisk VIL betale erstaning og derfor er det naturligt, at de melder ud i den lave ende af skalen, men deres bud er helt urealistisk og derfor er kursmålet fra SP1 mellem 4 og 10 NOK stadig meget aktuelt.

Casen er derfor uændret.
4-10 NOK ved erstatning inkl. kompensation
10-20 NOK ved pilot
Redigert 03.02.2022 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
MC Axel
03.02.2022 kl 09:22 4542

Why is it falling like a stone???
JanH
03.02.2022 kl 09:34 4383

I følge markedet i dag så er det ikke stort håp om erstatning. Aksjekursen faller over 10 prosent nå. Det hadde den vel ikke gjort om det var ventet en erstatning nå?
Ærligtalt
03.02.2022 kl 09:36 4357

Ahahahaha!

Da kjenner du ikke selskapet

Binnion og Yakari (jeg ser mye barne-tv) kommer ridende inn på hvite sky og saksøker ikke bare for faktiske utlegg, men også tapte inntekter
tuja
03.02.2022 kl 09:41 4311

Virker som flere ikke ser skogen for bare trær. Avtalen som QEC har med urinnvånerne er værdt sin vekt i gull. Hvordan skal myndighetene i Quebec kunne nekte First Nations å utvinne naturressurser på eget land? Da må lovverket omskrives.
Slettet bruker
03.02.2022 kl 09:48 4237

Kompensasjonen ble bekreftet av energiministeren igår. Så den kommer 100% sikkert.
SomSa
03.02.2022 kl 09:48 4219


Hvor mange ble lurt inni aksjen fra Finansavisens´s tabloid og hausse oversikt uten å kontrollere om hva er fakta? Jason D’Silva må få sparken.

Jason D’Silva, finansdirektør i Questerre Energy, mener verdiene kan 18-dobles
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2022/01/05/7796922/finansdirektor-mener-verdiene-kan-18-dobles

Finansdirektør Jason D'Silva mente Questerre-aksjen kunne gå 18-gangeren om selskapet fikk riktig erstatning. Nå skjønner han ingenting av oppgangen på nærmere 200 prosent.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/01/06/7798973/mente-aksjen-kunne-18-dobles-skjonner-ingenting-av-kursrally

sigj2
03.02.2022 kl 09:52 4435

Jeg ler så jeg griner av dette
Mange med løs mage i aksjen
Det går nok godt 🤑🤑🤑
Slettet bruker
03.02.2022 kl 09:54 4504

Kun forvirrede høns sælger i dag, når der med dagens kurs er MINIMUM 100% op til worst case (4 NOK) - Jeg har haft aktien siden 2017 og ryster ikke på hånden over en useriøs udmelding fra regeringen om et urealistisk lav kompensation, som aldrig bliver accepteret i en evt. retsag.
Redigert 03.02.2022 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
03.02.2022 kl 09:58 4428

Er du like trygg på 3+ innen 1-4 uker ?
(du må tåle spørsmålet når du har gått så sterkt ut med det)
Cph2500
03.02.2022 kl 09:59 4399

Så køb dem nu hvis du er så modig
Redigert 03.02.2022 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
tuja
03.02.2022 kl 09:59 4397

Kompensasjon blir det. Spørsmålet er størrelsen. Ikke sjangs i havet at Quebec kommer unna med smuler. QEC er i en god posisjon pga avtalen med First Nations. Få utvikle sitt clean tech program på deres landområder, og få kompensasjon for resterende felt fra myndighetene. Da er oppsiden fra dagens kurs meget bra. Husk, i 2015 gikk kursen opp mot 10kr, da bill106 ble publisert. Da hadde QEC kun 25% av Lowlands. Slik jeg har forstått dekker urinnvånernes landområder ca 30% av QEC`s arealer. Så oppsiden er like bra nå, som i 2015.
tynnidioten
03.02.2022 kl 10:03 4327

Det er betryggende å vite.
Slettet bruker
03.02.2022 kl 10:04 4309

Jeg har et 7-cifret antal aktier i QEC og et lavere gak end dagens kurs, så jeg har dem, som jeg skal have.
Redigert 03.02.2022 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2022 kl 10:12 4214

Men husk nu lille ven, at du skal tage dine egne beslutninger og vurderinger, om hvad du vil gøre........det er du vel voksen nok til? :-)
Slettet bruker
03.02.2022 kl 10:12 4208

mofi, kan du ta kontakt med Jason og høre hva ledelsen mener om erstatningen som myndighetene har annonsert så får vi kanskje litt mer kjøtt på beinet og hva strategien er fra deres side!
Slettet bruker
03.02.2022 kl 11:05 3829

Jeg har lest mye opp og i mente og jeg kan si som følger:

QEC har loven på sin side. Regjeringen i Quebec kan kun trekke tilbake lisensen hvis det er til å bruke landjorda for "a public utility". Det betyr en skole, brannstasjon, kirkegård, park, etc. Men det er et absolutt krav at disse tingene isåfall faktisk blir bygget. ALL annen inndragning av rettigheter går på ekspropriasjonsloven og den sier at "fair value" skal betales som om ekspropriasjonen ikke har skjedd. Dette har jeg lest mye på for å forstå lovene, og det er slik jeg har forstått dette. Anbefaler egentlig alle til å lese gjennom dette selv for å danne seg et bilde av hvor sterkt QEC faktisk står her. I tillegg har vi First Nations som også har rettigheter til å bruke landjorden slik de selv ønsker.

Regjeringen er på totalt villspor om de tror de kan komme seg unna dette på den måten de legger det frem. Og en eventuell rettssak her vil ikke gå i Quebec men i høyesterett i Canada.

Skjønner at en del blir nervøse for å bli avspist med smuler, men dette er som om vi var et oljeselskap på norsk sokkel som nettopp hadde gjort et storfunn og så plutselig finner MDG på at de skal legge ned oljenæringen uten å betale kompensasjon selv om loven klart sier at det er et krav om staten skal ekspropriere rettighetene. Det er klart at det er noen totalt forvirrede mennesker som sitter i regjeringen i Quebec som absolutt ikke har peiling på hva de styrer med...

Jeg er glad for dette tror jeg blir en slam dunk rettssak og at QEC vinner, First nations vinner, og regjeringen i Quebec blir gjort til latter for hele Canada og verden forøvrig. Og da tror jeg kompensasjonen blir "fair value" og ikke noen mellomting.

Mine er låst. All or nothing!
Ærligtalt
03.02.2022 kl 11:09 3793

Godt oppsummert, så dette får bare gå sin gang - det er mye å hente her

MEN: Dersom det kun er si 40 øre å hente for QEC og selskapsverdien før produksjonsøkning om vi skal synse lå på ca. 1,80,-...

Hva gjør da denne aksjen på 1,90?

Igjen, er intet priset inn :)


*Den som tror at neste børsmelding ut fra Binnion ikke er kursdrivende bør ta seg ei bolle
Redigert 03.02.2022 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
søkeren
03.02.2022 kl 11:21 3690

Jeg skrev her på forumet for litt over ca. 1 år siden om dette som nå kan skje; Pilot godkjenes ikke. Det blir ikke enighet om erstattning, saken havner i rettssystemet. kravet fra Qec og øvride selskaper blir på mange milliarder dollar. Rettsbehandlingen antas å 1 til 2 år og er kostnadskrevende. Min tanke da var å selge fordringen til et større fond e.l. .

Da kjente jeg ikke til avtalen med urfolket. Den vil ikke være mulig for regeringen å "vri" seg unna. Det blir da pilot i et mindre areale.
Redigert 03.02.2022 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
Falketind
03.02.2022 kl 11:39 3577

I det juridiske og politiske livet kan selskapet ha så mye rett som de bare vil, men det er likevel ikke sikkert at de får rett til slutt allikevel.
Redigert 03.02.2022 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
søkeren
03.02.2022 kl 11:44 3539

Det er vel din personlige betraktning?
Vestjyden
03.02.2022 kl 11:46 3523

Øgede min beholdning lidt i går og meget i dag på billigsalg.
Som jeg har sagt hele tiden, tålmodighed skal mam have.
Ofte mister man penge, når man jagter en hurtig gevinst.
Helt enig med dig og mine aktier er også låst.
tuja
03.02.2022 kl 11:46 3518

Spot on. QEC har gjort en genistrek ved å skrive avtale med First Nations. Der vil myndighetene få ett megaproblem.
NA2
03.02.2022 kl 11:56 3448

Det er ikke mange måneder siden myndighetene i Quebec røk på et sviende tap mot Utica, så at de slipper billig unna vedr erstatning har jeg ingen tro på :) se link under og les :)

https://westphaliantimes.com/quebec-government-loses-key-court-case-to-prevent-natural-gas-exploitation-as-province-seeks-to-ban-fossil-fuels-production/
6710
03.02.2022 kl 12:00 3417

Helt ærligt, har vi fået seriøs info om erstatning eller er det bare en artikel som man debattere her?
Uanset har noget udløst en masse sl, man udnytter usikkerheden, men hvad har vi!
En artikel som siger $100 mill.

Har man afsluttet debatten om erstatning i forsamlingen, nej.
Har man kommenteret aftalen med FN, nej.
Har man kommenteret QEC udspil om pilot, nej.
Har man afslået QECs ansøgning om CO2, nej.
Har man kommenteret befolknings undersøgelse, som siger ca 72 procent Pro klimavenlig udvinding, nej.

Bi snakker her om en artikel, ikke fakta.
Spillet er stadig online her...
Redigert 03.02.2022 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
1013
03.02.2022 kl 12:08 3330

utroligt at der er nogle der vil sælge, minimum erstatning bliver faste udgifter plus renter, der er lovgivning på dette område så regeringen kan sige det de vil men de slipper ikke for at betale.
søkeren
03.02.2022 kl 12:08 3328

Det minner litt om våre norske politikkere og virkeliheten utenfor "buret"