HYON - Facebookgruppe

freddiemercury
HYON 03.02.2022 kl 23:49 1989

Hei,

Jeg ble fortalt at det fantes en facebook grupper for HYON Investorer allerede. Men jeg finner den ikke

Noen som har en link ? evt, om ikke den finnes kan starte en slik gruppe ?

FM
freddiemercury
06.02.2022 kl 20:18 1893

Hei,

ingen som vet ?

FM
TurnUp
11.02.2022 kl 15:08 1756

Kan like gjerne bare lage et da! Her blir det mye som skal skje når Hyon blir markedsleder i et marked som kommer til å vokse eksplosivt.
freddiemercury
14.02.2022 kl 11:22 1667

Da blir jeg fortalt at gruppen ligger under HYON Investors på facebook.

mitt bidrag blir 1 gruppe signup når jeg kommer hjem i kveld.

nopetter
14.02.2022 kl 15:38 1575

Hexagon purus som eier 29% av hyon gjør det stort i india sammen med greenstat som fikke en avtale der i denne månden
MiniMe
14.02.2022 kl 15:42 1564

Har kjøpt litt her i dag, 50 000 aksjer. Det er vel klima generelt som gjør at den ikke legger litt på seg.
nopetter
14.02.2022 kl 15:43 1555

det er nok heller konflikten i ukraina som først og fremst trekker ned
MiniMe
14.02.2022 kl 15:46 1543

Jepp. Dårlig klima i Ukraina.
freddiemercury
14.02.2022 kl 17:50 1485

Her er det nok bare å vente til at dem som skal selge har solgt ut, jeg tipper vi bunner en gang mellom idag og onsdag.

Det er kun omkring 21 mill frie aksjer, av dem ble det likevel handlet et volum på ca 4 mill idag.
Mange som skiftet hender idag ---> Jeg tipper den står i 3 + ila 2 uker

Andpaal71
25.02.2022 kl 10:12 1145

Da har vi dårlig tid!
nopetter
02.03.2022 kl 16:03 1036

HYDROGEN: OPPRETTELSE AV STATLIG HYDROGENSELSKAP KOMMER ALT FOR SENT -LØKKE OG SIMONSEN
Oslo (Infront TDN Direkt): En opprettelse av et eventuelt statlig hydrogenselskap kommer alt for sent, og vil kunne risikere å kappe beina av aktører som allerede opererer i det norske hydrogenmarkedet.
Det er beskjeden fra konsernsjef i Saga Pure, Bjørn Simonsen, og konsernsjef i Nel, Jon Andrè Løkke, etter at statssekretær Amund Vik i olje- og energidepartementet tidligere onsdag sa at regjeringen jobber med å fastslå hvordan et statlig hydrogenselskap kan bidra til å skape et større hydrogenmarked i Norge.

-Det er altfor sent. Det har allerede etablert seg en rekke aktører som forsøker å være i dette markedet, men disse aktørene trenger heller drahjelp. De trenger ikke å ha en som tråkker i samme bedd, sier Løkke til TDN Direkt.

Simonsen er enig:

-Det er veldig flott at staten har våknet opp og har lyst til å bidra, men jeg tror dette kommer litt sent. Det er et stort spørsmål hva et eventuelt statlig selskap skal gjøre. Hydrogensatsinger er allerede på vei ut av Norge fordi det er bedre forhold andre steder, sier han, og peker mot eksempelvis Tyskland.

Løkke er klar på at det må andre løsninger til enn et statlig hydrogenselskap for å bedre det norske hydrogenmarkedet:

-Se på hva som skjedde med en nylig annonsering av Macron i Frankrike, hvor et av deres små hydrogenselskaper – en liten, men teoretisk konkurrent av Nel - fikk 2,5 milliarder kroner av staten for å bygge en gigantfabrikk. Det er i sterk kontrast til hva som skjer i Norge. Vi bygde anlegg på Herøya uten å få en krone, selv om vi snakket med myndighetene i flere år, eksemplifiserer han.

-Jeg tror en bedre løsning eksempelvis hadde vært et statlig hydrogenprogram over for eksempel en tiårsperiode hvor de inviterer inn den norske industrien – både den eksisterende og den i tidlig fase, og hvor vi bygger opp denne sammen.

Til TDN Direkt sa Vik i olje- og energidepartementet at regjeringen ser på hvor i verdikjeden et eventuelt statlig selskap ville passe best inn. Simonsen og Løkke ser ingen åpenbare tomrom – foruten kanskje innen infrastrukturutbygging.

-Der det kunne spilt en rolle ville vært i å bygge ut infrastruktur. Hvis staten hadde sagt at de etablerer et infrastrukturselskap, der de hadde invitert inn selskaper som eksempelvis Everfuel – som uttrykker et ønske om å eie og drive slike type eierandeler, kunne det blitt et felles løft, men det er også det eneste jeg ser, sier Simonsen.

-Det er ikke så mange grunner til å bli i Norge hvis det ikke er noe marked her og hvis ikke det er noe bidrag til å fortsette å bygge kapasitet her. Da begynner vi å se på andre muligheter. Staten må kartlegge bransjen og finne ut hvilke områder de kan konkurrere i uten at de kapper beina av andre om dette skal være noe vits, avslutter Løkke om saken.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70