"Kid Minister" v WHU i FA Cupens 4. runde

Hammers
FA CUP 05.02.2022 kl 19:15 658

Lenge siden jeg har skrevet om fotball nå, men etter dagens for det meste frustrerende cupoppgjør må jeg få ut noen ord for å lette litt på trykket.

Engelskmenn elsker FA Cupen.
De elsker også å se storklubben West Ham møte små lag fra de lavere divisjoner. Gjerne lag utenom ligasystemet.
Da vet man ALDRI hva som skjer og tradisjonene viser at det ligger banskall rundt om i hele England.
Hammers har tråkket på SVÆRT mange av dem opp gjennom årene. Trolig de fleste.

For å nevne 2;
- 1968; Tapte 3-0 borte mot et lavt plasserte Mansfield i nivå 3. Det i 6. runde! Runder før kvartfinalen.
- 1972; Hereford i non-lge rundspilte oss delvis på lille Edgar Street, men det endte 0-0 og omkamp. NÆRE sensasjon!
- Omkampen tok vi greit med 3-1 og Geoff Hurst kopierte sin prestasjon fra VM-66.
- 2 år senere trakk vi igjen Hereford. 1-1 hjemme før vi TAPTE 2-1 i omkampen.

I dag luktet TV-selskapene igjen blod da non-lge Kidderminster Harriers var vertskap. Et slags Hereford.
Moyes var selvsikker før start og sendte ut et lag ingen tidligere hadde sett spille sammen.

Et sammenrask av 3 faste, 6 erstattere for faste og 2 rene benkeslitere.
Han konsentrerte seg nok langt mer om tirsdagens kamp mot Watford enn laget som lå 112 plassere lavere i ligasystemet.
__________________________

Etter 19 ble det hakeslepp. Midtstopper Diop klønet det til da Kidderminster slo inn et frispark. Kolliderte med egen keeper.
Ballen trillet foran åpent mål til en Kid spiller og vertene ledet 1-0. Ja, ja.......70 minutter gjenstår fortsatt. Dette går nok bra.

Vi prøvde og vi prøvde, men det oppsopet vi hadde sendt utpå klarte ikke noe som helst mot et heltent hjemmelag.
Slo passninger i hytt og pine og det hele var en PINE å se på. Ydmyket på verste vis på en liten og trang bane.
Tidvis lurte jeg faktisk på om det var bortekamp mot Liverpool jeg så.....for amatørens drakter var utrolig like. Spillet også!

Jeg var tidvis så forbanna at bikkja trakk seg sakte ut av TV-stua.
Slikt hadde den vært med på tidligere og nå gjaldt det å gå stille i dørene.
Humøret ble ikke bedre av å høre denne TV-reporteren som i ett kaklet om KID MINISTER istf Kidderminster.
F.. så forbanna man kunne bli av alle denne elendigheten! Hadde også Viasport sendt utpå en reserve?

Da dommer blåste for pause tok jeg fram mine notater. Skrev det noe ufine ordet RÆVA bak 3 navn.
To fikk til og med et PLUSS bakom. De 2 ble forresten byttet ut i pausen.

Inn med Declan Rice på midtbanen og Dawson som midtstopper.
Kampen endret karakter, og nå var det kun et spørsmål om tid. En tid som ble knappere for hvert JÆVLA minutt som gikk.
Ja så raskt gikk klokka at 4. dommer plutselig holdt opp plakaten som viste at det ble lagt til 3 minutter.

3 minutter før tidenes sensasjon i FA Cupen var et faktum. IGJEN hadde vi den ene hovedrollen.
Jeg tror det skjedde 1 min før dommer blåste. Declan Rice gikk solo fra egen halvdel. Spilte vegg med Fornals.
Fikk ballen i feltet. Rundet en spiller og dundret ballen i nettaket. 1-1 og ekstraomganger.
__________________________
Ekstraomgangene ble i grunnen ganske jevnspilte.
Noen sjanser til begge lagene.....og klokka tikket ubønnhørlig videre mot 120 minutter....og straffekonk.

Jeg tror det var da 10 eller 30 sekunder gjensto at Bowen dukket opp midt foran mål og sendte oss til 5. runde.
Målet luktet merkelig offside. Ja det MÅ VEL ha vært det? Dette hadde vi ikke fortjent på noen som helst måte.
Jeg følte med de elleville lokale på tribunene.

De som 2x hadde blitt frarøvet å havne i historiebøkene for lagets prestasjoner.
De som 2x i stedet fikk en hjerteskjærende opplevelse ved å bli slått ut.
Attpåtil med hjelp av en scoring som trolig hadde blitt annullert hvis VAR hadde vært på banen.

En seier med sterk bismak for vår del.
Uansett lykke til videre, Kid Minister. En KJEMPEPRTESTASJON dere leverte. Jeg har sympati!
Dere var nære ved å påføre meg hjerteinfarkt i dag, men siden jeg kan skrive dette, så.....!
___________________________________________________________________

5 runde trekkes i dag ca kl 12,40 (norsk tid). Kan trolig sees på YouTube (live).
Kun 16 kuler gjenstår - hvorav de 6 klart "heteste" er nummerert slik;
7- Chelsea; 8- Everton; 9-West Ham; 11-Spurs; 12-Liverpool/Cardiff og 15-MC
Redigert 06.02.2022 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Jasper7
05.02.2022 kl 19:53 627

kidderminster mener du?