Teodor Sveen-Nilsen: Noreco er totalt glemt..kommer i -22

seismicrec
07.02.2022 kl 12:28 933

Noreco – Totally forgotten? Strong dividend yield and soon Tyra first gas: Season in favour for E&Ps and one may argue that it is time to increase beta. We observe that Noreco up 10% past year, while peers up 30-75% and energy prices up 50-290%. Further, Noreco set to become a dividend paying company. The market will realize that during 2022 (2021 was too early) and we estimate low single digit 2023 P/E and 10-20% dividend yield the next few years. Is the share totally forgotten by investors?
blundstone
07.02.2022 kl 13:51 902

Det ser ut som det har begynt å bevege seg, betraktelig høyere omsetning enn vanlig i dag. Vil tro at stort sett alle som har aksjer her har planer om å sitte på dem minst til neste år, når produksjonen på Tyra-feltet er i gang igjen. Det blir vanskeligere og vanskeligere (og dyrere og dyrere) å komme seg inn døren.
Hartepool
07.02.2022 kl 14:08 881

Det var vel Teodor Sveen-Nilsen som satte igang kjemperallyet i Okea .
Nå mener han at Okea bør byttes ut med Noreco .
søkeren
07.02.2022 kl 14:21 853

Det har han sikkert rett i!
Interessert
07.02.2022 kl 18:09 774

Som kjent er det vel et år til Tyra er i drift. Er gass- og oljeprisen på samme nivå som nå, vil inntektene bli veldig store. Aksjemarkedet ser 1/2 år frem i tid sies det, men jeg har tro på at vi får et løft i kursen allerede nå. Vi er i ferd med å bryte gjennom motstanden på omtrent dagens kurs. Det er et bra signal om retningen. Det er risiko knyttet til utbygginger, men jeg tror ikke risikoen er større enn normalt for oljeselskaper. Noreco er lavt priset for ressursene i grunnen, og neste år dobles produksjonen. De som ser mer enn 1/2 år frem i tid vil begynne å kjøpe nå, og kursen stige. De venter ikke til høsten når «alle» skall inn. Selskapet har allerede en god kontantstrøm. Jeg blir ikke overrasket om selskapet begynner tilbakekjøp av aksjer snart. Det vil også styrke aksjekursen.
seismicrec
07.02.2022 kl 19:03 734

Bigroll beaufort er nå ved Gibraltar med to riserplattformer som skal installer på Tyra .
Deretter hentes prossessplattformen fra samme verft som skal være installert innen q3.
Det nermer seg styggfort…kanskje før estimert tid.
Så kan dere regne på hva Noreco vil tjene på å produsere 50.000 fat olje og gass ( ca fiftyfifty) . Med dagens priser.
90 usd for olje og mellom 150 0g 300 pr fat gass.
Legg inn 50 % skatt og løftekost på 13 usd.
Jeg får ca 400/aksje …verdens billigste aksje !
Noreco er inrømmet usedvanlig gunstige betingelser fra Danmark ( før de ble grønne) noe som faktisk betyr at Tryainvesteringen på ca 11 milliarder dekkes med va 9,5 milliarder over skatteseddelen og spesialsydde avskrivningsavtaler-
Redigert 07.02.2022 kl 19:12 Du må logge inn for å svare