Aker Horizons - Kursmål kr 17,2?

Frodon
AKH 08.02.2022 kl 20:48 44007

.
Redigert 30.03.2022 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Mysterymanx
08.02.2022 kl 21:05 16242

Danske bank har kommet med kursmål på 30 kr for AKH nå, er det irrelevant ? Jeg har lagt merke til at Frodon er veldig negativ til AKH og underselskaper og ikke alltid helt objektiv, så jeg lurer på om Frodon har interesse i at AKH faller mye, dvs at Frodon shorter AKH ? Feks så har han ikke nevnt at AKH fikk gevinst på 1 ømilliard ved salg av virksomhet i Mainstream på fredag 04.02.22 og at kommentator i en børskommentar i e24 den 06.02.22 mente at AKH nok hadde falt nok ved kurs 17,20 og at substansielle nyheter raskt kan få AKH til å stige veldig mye, dette har jeg nevnt i tråd «AKH-shorting og mulige mottiltak» her på forumet for nylig
Frodon
08.02.2022 kl 21:21 16167

Hvilke verdier har Danske Bank lagt inn i analysen sin på de forskjellige selskapene?

Hva er det jeg ikke er objektiv til? Kan du vise meg feil i estimatene i denne analysen? Mainstream og ACH er jeg positiv til, så du har kanskje ikke lest det jeg skriver? Netto salget til Mainstream på ca kr 1 milliard er med i estimatet. Du la kanskje merke til at AKH aksjen falt 6-7% den dagen salget ble annonsert? Med salget fikk Mainstream en fin kortsiktig gevinst, samtidig måtte vi fjerne 20-30 år med inntekter. Jeg er ikke short i AKH. Ja, det står i åpningsinnlegget at positive og negative nyheter kan endre dette bildet. Leste du ikke hele innlegget?
Fjellbris
08.02.2022 kl 21:23 16138

Mysterymax - er helt enig med deg. Tillot meg å skrive på en annen Frodon tråd som han nylig starter med negativ overskrift, at miliardsalg nok ikke passet helt inn i hans short strategi. Da ble jeg utestengt fra tråden hans, blir vel det nå igjen.
Har lenge leste mellom linjene på alt Frodon skriver på AKH tråder samt underliggende selskaper at de er negativt vinklet i håp om å skape usikkerhet og presse kurs nedover.

Nå får vi altså 3. eller 4. tråd med samme budskap, klart Danske Banks omtale vedr dobling av kurs til kr 30 i dag ikke passer inn i Frodons short agenda, så da må han starte ny egen tråd der han slenger frem kursmål kr 10.
…….
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/02/08/7815531/spar-dobling-av-rokke-taper
Slettet bruker
08.02.2022 kl 21:27 16107

Frodon har lurt mange inn på topp og ber de selge på bunn. Snakk om grei gutt:).

Og Baillie Gifford har sikkert ikke gjort en DD i november når de gikk inn med 1 mrd på kr 34,5. For de er jo kjent for å ta ting lettvint, samt levert dårlig avkastning i en årrekke:)

Personlig tror jeg Frodon er ferdig på forumet.
Redigert 08.02.2022 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
McCartney
08.02.2022 kl 21:28 16085

Oi, enda en baissetråd fra Frodon.
Han må jammen ha gått på sviende tap siden han bruker så mye energi på å holde sine negative tråder på lesertoppen.
Han blir livredd så fort det kommer en annens tråd som er positivt vinklet, da er han kjapp med dra opp en gammel oppgulp tråd eller så lager han en ny en.
Jaja, han får holde på, det er tydeligvis livet hans dette her.
Frodon
08.02.2022 kl 21:35 16047

Vil det si at du ikke fant en eneste feil i åpningsinnlegget? Da gjorde jeg enda en strålende jobb

#KlappPåSkulderen
Redigert 08.02.2022 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2022 kl 21:35 16045

Gutta Frodon gjør alt for ødelegge for aksjonærer i Akh . Han shorter og skal kjøpe seg billigst mulig inn. Har større tro på Danske bank kursmål enn en som er anonym som falske Frodon
Frodon
08.02.2022 kl 21:38 16042

Fant ikke du heller en eneste feil i åpningsinnlegget? Håpet på at jeg har regnet feil noen steder, men da ser det ikke slik ut 🤔

Kan legge ved denne også, selv om det er en liten verdi her. Men mulig store fremtidige inntekter 🤩

AKH eier 100% av Rainpower

«Rainpower oppgraderer vannkraftanlegg og bygger løpehjul til kraftverkene. Nå har de så lite å gjøre at de må permittere 14 ansatte»

https://frifagbevegelse.no/nyheter/klubbnestor-egil-68-fortviler-bedriften-skaper-mer-vannkraft-men-midt-i-stromkrisa-ma-de-permittere-6.158.850103.842464c2a0
Frodon
08.02.2022 kl 21:40 16017

Fant du noen feil i åpningsinnlegget?

Merkelig at det ikke er en eneste kommentar på analysen, enda det meste av verdiene er børsmeldt. Resten av tallene er fra Q3 rapporten til AKH + børsmeldingene etter Q3 rapporten. Men du har kanskje ikke regnet på dette selv? MERKELIG 😅
Single Malt
08.02.2022 kl 21:44 15978

Ser at de aller fleste som svarer prøver å hogge ned Frodon, men ingen tilbakeviser analysen/oppsettet, hvorfor det? er det fordi analysen er korrekt og det ikke er noe å noe å sette fingeren på? Bare lurer
Patron72
08.02.2022 kl 21:50 15943

Er vel på tide å våkne opp nå.
Grønne aksjer har «krakket» noe voldsomt. Hvorfor skal det snu nå?
malkis
08.02.2022 kl 22:02 15882

Kan jo stille store spørsmålstegn ved mange her inne på Forumet gitt ! Frodon kommer med seriøse og gode innlegg, også blir trådene fylt opp med klaging.. jeg og ønsker meg en høy kurs i Akh… men den har jo detti som en stein, akkurat slik Frodon har advart oss om her… klarer noen av dere andre komme med tilsvarende fakta slik Frodon gjør ? Nei…akkurat… og tror ikke dette forumet her påvirker Oslo børs i stor grad akkurat 😂😂 Takk for masse god info Frodon, burde hørt på deg når den forlot 34kr på vei nedover……
Meatskull
08.02.2022 kl 22:02 15887

Respekt og prøve og skremme småsparere til og selge på all time low etter at aksjen har falt 50% på 1 måned.......
Er ikke slik at man må sammenligne Mainstream med Scatec, det blir litt vel Cherry picking!
undrende
08.02.2022 kl 22:10 15840

Det er så latterlig hjelpeløst, at alt dere klarer å komme opp med er at Frodon har shortet AKH.
Hva med å regne på verdiene selv i stedet, og prøve å motbevise? All den stund dere er uenige......
Åhhhh, nei, dere er ikke i stand til det nei? Dere aner kanskje ikke hvor dere skal starte?
Det store problemet på hele forumet FA er at det florerer med hausse tråder som er gjennomsyret av naivitet fra aksje grønnskollinger som ikke har den fjerneste aning om hva de predikerer. Et lett bytte for proffene. Og sørgelig hvordan det komme nye noviser til som ikke kan skille mellom barter og snørr og lar seg rive med.
Jeg har sagt det før. De er kun noen ytterst få på hele forumet som er verdt å lytte til. Heldigvis er det enkelt å luke ut alle som ikke har noe som helst innhold.
Redigert 08.02.2022 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Moffsi
08.02.2022 kl 22:24 15781

Jeg tenker at Frodon har mye bra i sitt innlegg.
MEN jeg synes det har en verdi å være en del av Aker/Røkke systemet.
Og for meg legger jeg også en verdi på fremtidige muligheter i et slikt selskap.
Klart at dagens halv grusede verdi (på både holding og underselskaper) er lav. MEN alt har en bunn. Lykke til folkens - ikke gå i fella med å selge på bunn.
Har du troa på selskapet begynner vi å nærme oss en pris hvor man kan snitte ned :)
Har du mistet troen på fremtiden så burde du selge asap og kjøpe fond eller noe som gir utbytte…
Meatskull
08.02.2022 kl 22:24 15770

Yngve Slyngstad starter opp hos Aker i Mars. Det er ikke lenge til!
Fondet han skal styre skal innvestere i AKH/AKH sine under selskaper!
AKH har hentet penger 2 ganger fra Proffe store innvestorer 2 ganger, 1 gang på 35kr så på 34.5 i November men er jo tydelig at disse store innvestorene burde lyttet til forumet her og holdt seg unna?
Hva skjer når Slyngstad sitt fond starter og kjøpe seg inn i AKH? Rart at top20 har økt siste begge uppdatene denne uken siden AKH er overpriset så til de grader?
Batteri er veldig hot om dagen, hva skjer når AKH starter med stor produksjon i Narvik?
Og tror ikke mange er enig med at Mainstream er verdt 7.4 milliarder! Så Mainstream er blitt mindre verdt en når Aker Horizons lagde avtalen om og kjøpe Mainstream før ESG boomen høsten 2020. De lagde avtalen før hele ESG sektoren gikk til himmels. Vært endel børsmeldinger om AKH siden da også pluss nylig milliard gevinst. Så ja syns det er rart og prise AKh sin eierandel i Mainstream til 7.4 milliarder :)
Slettet bruker
08.02.2022 kl 22:37 15707

Mainstream har utviklet seg voldsomt. De har allerede nådd 2025 target. Så får Frodon putte hvilken som helst verdi.

Frodon har lurt mange inn, og nå lurer han de samme ut.
zavva
08.02.2022 kl 22:38 15675

Ser greit ut dette oppsettet. Cash og gjeld får vi svar på 15. februar. Verdien på Mainstream kan diskuteres og her spriker estimatene enormt men ser du har brukt tall fra Q3 rapport, greit nok.

De mest spennende selskapene til AKH er også de mest verdifulle og disse beveger verdsettelsen mye. Mainstream er enormt spennende og kommer til å bli en gigant. ACC er også utrolig spennende men er stivt priset - så en får håpe alt går bra der. ACH er det mest spennende av dem alle nå - positive nyheter på fredag så vil kursen gå mye og dra med seg AKH. Videre er grønne aksjer knust og det lukter en rekyl lang vei - inflasjonstallene på torsdag kan trigge comeback for utbombede, grønne aksjer. Husk at markedet går i bølger - veien er sjeldent rett ned. Spesielt i selskaper som AKH som absolutt har livets rett.

Personlig synes jeg det mest skremmende med AKH nå er at store og tunge investorer kjøpte med begge hender for 3 mnd siden i rettet emisjon på 34,5kr. Dit er det nå over 100% opp. Snart kvartalstall - vil tro det kommer støttende nyheter der og jeg tror godeste Frodon posisjonerer seg selv i aksjen. Det må være lov - alle vil vel tjene penger her inne.

Når det kommer til holdingselskap og rabatt så har AKH en del egenskaper som mer tradisjonelle holdingselskap ikke har og derav har en hatt prising godt over NAV. Vanskelig å prise et holdingselskap med utelukkende vekstcase - holdingselskapene det refereres til er etablerte verdicase og dermed ikke direkte sammenlignbart men jeg tror også en skal mer ned mot NAV fremover. Grønne aksjer er en megatrend - det er helt sikkert og det skal enorme summer inn i kommende år. Jeg tror Aker Horizons er perfekt posisjonert til å ta del i denne megatrenden gjennom sine porteføljeselskaper som dekker det meste av spekteret innen fornybar energi. Og med et sterkt Aker i ryggen som kommer til å dra nytte av høye energipriser i kommende år vil Norge som nasjon og Aker som selskap ha enorme ressurser til å drive denne nødvendige omstillingen.
Redigert 08.02.2022 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
optimist68
08.02.2022 kl 22:40 15656

Nå syns jeg du begynner å bli plagsom. Trådene dine er ikke interessante lenger
Frodon
08.02.2022 kl 22:44 15631

Bare hyggelig å kunne hjelpe til Malkis og takk for gode ord. Jeg tror slike oppsett er litt skumle for mange her, da de sitter med store urealiserte tap og det går kanskje opp for dem at dette går feil vei? Vi to er i hvert fall helt enig, jeg skulle også ønske en langt høyere kurs. Jeg skulle også ønske at staten hjalp til å bygge opp grønt industrien i Norge langt raskere. Men realitetene er dessverre ikke der pr dags dato. Men imorgen kan det bildet endre seg, eller neste mnd. Men akkurat nå ser den gjelden veldig høy ut, når underselskapene ramler i pris. Denne tråden påvirker naturligvis ikke kursen i AKH, men kanskje noen små sparere tenker seg om, regner på dette selv, før de eventuelt selv velger å kaste inn nye hardtjente lønninger i aksjen?
Tommyknocker
08.02.2022 kl 22:45 15617

Hvis selskapene under AKH klarer å lande gode kontrakter, vil de fleste lett få dobbel verdi. Det grønne skiftet kommer, men ikke lett med oljen i 90$.. Legger man verdien til Main etter Scatec, kan man jo håpe Equinor legger inn bud der. De trenger jo litt grønn vasking og renner over av penger. Da øker Main betydelig i verdi. Bare et innspill fra en uten bart og hus i AKH.
undrende
08.02.2022 kl 22:47 15591

Tiden vil vise videre utvikling i kursen Meatskull.
Det er ingen på FA som har noen som helst innvirkning på den av betydning.
Ja, den var nede på 16.22, var det vel, i dag. Den var også oppe på 48.50 for et år siden. 2/3 er borte siden da.
Jeg velger å tro at markedet selv er best til å fastsette verdi. Frem til i ettermiddag, så har kursen hatt et loddrett fall siste 3-4 uker.
Jeg er også av den oppfatning at alle må ta egne avgjørelser om kjøp og salg. I mine øyne heter det ikke å skremme (lure) noen til å selge om man skriver her inne om støttenivåer som indikerer ytterligere fall om de brytes, og for øvrig har sin egen kalkyle på selskapsverdi.
Jeg vil si at det er langt verre om man uten mål og mening (uten utregninger og troverdig TA) hyler kjøp og predikerer 50 kroner i kurs innenfor et gitt tidsrom.
Uansett, ingen vet hvor dette ender på lengre sikt, det avhenger av hva som skjer videre, og kursen kan ut i fra det skyte både kraftig opp, så vel, som videre ned.
Frodon
08.02.2022 kl 22:50 15566

Jeg prøver da ikke å skremme noen til å selge sine aksjer. Har du tenkt å kjøpe eller selge en aksje pga et innlegg på et forum? Men jeg håper at dere selv tar opp kalkulatoren og regner på dette selv. Synes du ikke det er fair?

Du vet veldig godt hva jeg synes om Mainstream, at det er underpriset så det holder. Men dette er hva markedet priser selskapet til. Dvs da er kanskje nedsiden i Mainstream liten? ;) Meglerhusene sammenligner Mainstream og Scatec prisingen, det gjør de også pr dags dato når de setter opp sine analyser....derfor har jeg også gjort det hele veien. Tenker du at jeg ikke skal sammenligne dem mer? Nøyaktig prising av Mainstream får vi når de blir børs notert. Hvis du byttet ut prisen du mener Mainstream burde ha i oppsettet i åpningsinnlegget, får du ut en annen kurs i bunnen av oppsettet. Slik kan du finne ut selv hvor mye du er villig til å betale for aksjene
undrende
08.02.2022 kl 22:54 15538

Naturligvis Tommyknocker.
Gode, eller dårlige nyheter vil avgjøre videre kurs utvikling
Frodon
08.02.2022 kl 22:54 15536

Takk igjen Undrende ;) Kanskje jeg må begynne å telle antall innlegg med personangrep på meg, som telling på at jeg treffer bra med trådene og informasjon? ;)

NB! Røkke og AKH er nok også klar over disse tallene før Q4 presentasjonen. Hva drar de opp av hatten for å få fokus bort fra disse tallene? Uten en joker....
Fjellbris
08.02.2022 kl 22:57 15511

Frodon - hause på topp og så baise /skape frykt på bunn, null respekt for slikt. Har desverre også gjennomskuet deg for lenge siden..
Og, bryr meg ikke om dine skriverier og gidder ikke kommentere noe som helst, koser meg med Danske Banks anbefaling og kursmål kr 30, samt at USA var kraftig opp i kveld. Koser meg mest med at du nå er så stressa over at du etter dagens analyse og USA børs må poste enda en baise tråd fordi du nå svetter og ønsker å dekke deg inn🤣 Håper du må løpe etter sammen med øvrige shortere.
Redigert 08.02.2022 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
optimist68
08.02.2022 kl 23:00 15480

Hvis du ønsker høyere AKH kurs er det merkelig å starte en tråd med overskrift 10 kr samme dag som vi får ett kursmål på 30 kr fra noen som sikkert vet litt mer en deg. Du virker litt useriøs da. Helt klart må man være forsiktig med AKH men den kan like gjerne gå opp som ned. Du står fritt til å argumentere for 10 kr men jeg ble litt overraska
Single Malt
08.02.2022 kl 23:01 15474

Synes egentlig AKH er vanskelig. Det er en hel haug selskaper under AKH`s vinger, men sett at halvparten av selskapene stiger 50 % og den andre halvparten synker 50% ???? da er man jo like langt, Riktignok satt på spissen men dog, er jo store forskjellige verdier og gjeld i de forskjellige. Blir jo som å kjøpe et fond bestående av kun Aker selskaper. For en del av oss er kanskje det smarteste å heller kjøpe noen enkelte Aker aksjer i istedenfor å eie alle sammen....
Frodon
08.02.2022 kl 23:01 15463

Takk for det ;) Ja, der er vi helt enig. Det har absolutt en verdi å være med i Aker/Røkke systemet. For de som har lest eks Dnb Markets sin første analyse på AKH den 15.2.2021, ga de kursmålet hele 60% høyere premium pga track rekorden. Men den premium har blitt borte fra analysene til tilretteleggerne av børsnoteringen. Husk at oppsettet i åpningsinnlegget er et øyeblikks bilde over verdiene idag. De kan endre seg imorgen, både opp og ned. Noen av underselskapene vil gå opp i kurs og noen vil gå ned. Hvis bare et av de lykkes, utgjør det enorme verdier. Hvis alle lykkes, ja, da blir det fest ;) Men husk også at i kursmålene til meglerhus, er mye suksess i fremtiden allerede priset inn. Viktig å lese analysene selv

"We initiate coverage of Aker Horizons with a BUY and NOK57 target, which is based on a 60% premium to our fair value to account for the sponsor’s solid NAV growth track record and the future value creation opportunities in renewables and clean tech for Aker Horizons"
Meatskull
08.02.2022 kl 23:08 15422

Neida! Prøvde og sammenligne MRP med Innergex nå og det var jo ikke så imponerende som jeg trodde.
Ser også Innergex har falt mye slik som Scatec har gjort! Så er vel avhengige av at dette snur globalt før vi får økning i verdi av MRP.
Men Ser jo ut som mange selskaper som MRP/Scatex/Innergex starter og se attraktive ut!
Vertfall ganske spent på hva Mainstream skal bruke pengene sine på fremover!
Vil MRP sitt nylige salg pynte på Q4 resulatene og eventuelt nye innvesteringer til MRP bli med og booste AKH?
Redigert 08.02.2022 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
Frodon
08.02.2022 kl 23:11 15398

Hmm, med dine egne ord, burde du ikke da tenke litt mer på hva jeg skriver, enn hva disse proffene gjør? Det ser jo ikke ut som de proffe treffer så bra? ;)

Er du sikker på at Aker fondet skal kjøpe seg inn i AKH? Ja, kanskje hvis kursen er kr 10, men hva om kursen står i kr 50 og NAV er på kr 25? Hvis Aker fondet taper mye penger på sine plasseringer, blir det raskt en flopp med ketchup effekt. Det er ingen tjent med. Hvis du ser fondet kjøpe aksjer i AKH, ja, da er det et veldig godt signal om at aksjen kan være billig. Yngve Slyngstad er aksjonær i fondet og vil ikke miste sitt gode rykte ved å kjøpe overprisede aksjer

Batteri er veldig hot. Håper vi får en oppdatering på Q4 ;) Skrev det i åpningsinnlegget, dette er en joker.

Aker betalte mindre enn kr 7,4 milliarder for Mainstream ;) Det burde du ha kontroll på. Og du vet hva jeg mener om prisingen på Mainstream. Men så har jo ESG sektoren falt veldig mye siden de kjøpte det også. Meglerhus nedgraderer verdien på Mainstream i sine analyser, av de jeg har lest selv
undrende
08.02.2022 kl 23:14 15303

Det er vel nettopp her at lyset går for aksje grønnskollingene.
De makter ikke ta innover seg hva som er fair value i dag.
De er allerede i drømmeland, og har vært der hele tiden. De har aldri sett for seg noen nedside.
Og jeg ser også at du Frodon hele tiden har påpekt at alt kan endre seg over natten om det kommer kursdrivende nyheter. Det har de tydeligvis heller ikke fått med seg.
Uteblivelse av nyheter er litt som dårlige nyheter. Og vil presse kursen ytterligere ned.
Gode nyheter, d.v.s nyheter som bidrar til å skape økt verdi vil presse kursen opp. Det burde være et minstekrav å kunne forstå denne logikken, før man trer inn på aksjemarkedet.
optimist68
08.02.2022 kl 23:17 15286

Frodon og undrende må ha store tanker om seg selv. Dette er Muppet Show og ikke annet.
Frodon
08.02.2022 kl 23:21 15266

Det er noen jokere her ja, Mainstream, Aker Narvik og Aker Asset Managment. Jeg tenker at alt det er et pluss, også har man et gulv på aksjen også?

Enig i det meste du skriver her ;) Jeg har ikke tatt noen nye posisjoner etter jeg solgte meg ned etter bommen i Scotwind. Jeg leiter etter en bunnformasjon før jeg tar noen posisjoner og har sagt jeg vil informere om det når det skjer. Ja, da mister jeg garantert bunnen, men slapp å sitte fullastet med ned også.

Fullt mulig at AKH skal ha premium prising til NAV, mens Aker skal ha rabatt. Det jeg stusser over, er eks grønt satsingen til WWI. De har mange underselskap i grønt sektor, slik som AKH. De omsatte for ca usd 79 mill i Q3 og gikk med overskudd. De er priset til ca kr 500 millioner.... hvordan er det mulig? Bare fordi ingen har oppdaget det enda? Da ser jo plutselig AOW ekstremt dyr ut?
Frodon
08.02.2022 kl 23:22 15247

Kan du ikke lage egne tråder og holde deg der? Da får du løst ditt eget problem ;)

NB! Fant du noen feil i åpningsinnlegget?
Frodon
08.02.2022 kl 23:27 15210

Hmm, det var jo riktig før. Men når Mainstream meldte salg av felt med netto gevinst på kr 1 milliard, gikk AKH ned med 7% samme dag. ACC har meldt 2 nye avtaler siden 31.1.2022 og kursen er ned 12%. Det var nok enkelt å doble kursen tidligere. Ser folk det mer som salgsmulighet for å komme seg ut på gode meldinger nå?

Jeg venter på nytt oppkjøp i Scatec fra Equinor, da tar jeg noen lodd der ;) Og ja, helt enig, da burde verdien på Mainstream også øke. Jeg tviler meget sterkt på at Equinor kjøper hele Scatec ;)
Frodon
08.02.2022 kl 23:31 15172

Nå er du blant de få som fortsatt juger her. Klarte du ikke å finne noen feil med åpningsinnlegget? Her er dokumentasjon på dine løgner igjen, selv om jeg tror ikke du stopper med det selv om du får fakta dokumentert...igjen ;)

NB! Har du fått lest analysen til Danske bank eller holder du fortsatt fast i overskriften med kursmålet?

Kurs var på kr 24-25 uken før 20.5.2021 (for de som ikke tar seg bryet til å søke opp)
Og hvorfor kjøpte Frodon der? Jo, bunnformasjonen var etablert....som jeg har skrevet vi burde vente på nå også

"Frodon
20.05.2021 kl 09:03
Har du kjøpt inn igjen eller holder du deg unna? Jeg har 3 doblet min beholdning denne uken, så håper bunnen er satt ;) Skulle gjerne fått mye mer på ca kr 20, men det ser ut som aksjen har funnet et gulv hvor den kanskje er billig nok pr dags dato?"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=6

"Frodon
04.11.2021 kl 14:01
I utgangspunktet skal du ikke ha mer enn 10% av porteføljen i en aksje, i følge de som jobber med dette 😅 Det klarer sjelden jeg også, hadde jo altfor mye i AKH selv 🤨 Det er mange måter å bruke stoplos, eks begynne på det nivået du selv skriver og eks øke stoplos med kr 1 hver gang aksjen øker med kr 1. Jeg brukte kr 35 selv fordi det var IPO kursen. Nå har aksjen etablert seg over, så kr 35 kan være en solid støtte ved reaksjoner tilbake. Hvis du lurte på hvordan du setter en stoplos, ta kontakt med kundeservice der du har aksjene dine. Husk, du kan alltid kjøpe aksjene tilbake selv om de blir solgt mens du er på jobb 😉 Du burde også se på WWI aksjen, der jeg flyttet deler av AKH pengene. Et slags shipping fond, som er meget etablert og det er priset til ca halvparten av verdiene i holdingsselskapet. Det føles trygt når børsene er dyre 😊"

https://finansavisen.no/forum/thread/126743/view/0/0?page=14

"Frodon
15.01.2022 kl 11:22
I mine øyne er AOW overpriset og Mainstream underpriset. Hvis Mainstream får kontrakt og ikke AOW, går jeg ut ifra at AKH kursen går opp. Er du ikke enig i det? Hvis AOW får kontrakt og ikke Mainstream, er det også stor sannsynlighet for at AKH kursen går opp. Korrekt? Det er ingen garanti for at Scotwind kontraktene blir delt ut på mandag. Men jeg håper de sender ut en melding hvis kontraktene ikke blir utdelt i januar 2022, som står på de offisielle sidene dems.

Ja, AKH går ned fordi børsverdiene synker. Har jeg sagt noe annet? ACH er priset ca på cashbeholdningen nå, dvs alt annet er ca gratis der. Da burde nedsiden i den verdien være begrenset.

Jeg solgte mye av aksjene på kr 35 som du vet og har kjøpt en del tilbake nå, hvis det var noe poeng å fortelle om 😅"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=35

"Frodon
17.01.2022 kl 11:38
Ingenting til Aker på Scotwind til nå, ser det ut som. Jeg har solgt meg ned i AKH igjen, da jeg regner med at den går ned på nyheten. Spørsmålet er om noen visste dette på forhand, siden kursen i AKH har gått så mye ned og Magnora har gått en del opp, som fikk oppdrag"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=35
Redigert 08.02.2022 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
08.02.2022 kl 23:34 15152

Akh systemet har solgt aksjer for nærmere 4 mrd i det siste. Rec, Acc, Akh (emisjon) + salget på fredag MRP som ga over 1 milliard i gevinst og tok bort mye av nedsiderisken i MRP. Disse pengene skal de selvfølgelig re investere i andre prosjekter, for MRP sin del trolig i Chile.
Mon tro om ikke Danske Bank også tar med seg dette til sine kunder når de i dag går ut og anbefaler de å kjøpe / her kan man doble pengene sine.
Så får hver og en spørre seg selv hvem de stoler mest på, Danske Bank og kr 30 eller et Nick her inne ingen kjenner/Frodon og hans kr 10.