OPPSIDE 700 %, RISIKO NULL

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
03.01.2024 kl 19:49
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
kodenavn
NODL 09.02.2022 kl 09:34 373534


NODL, oppside 700-800 prosent.
Så kom meldingen om at Hemen, John Fredriksens personlige investeringsselskap, har kjøpt 9300 aksjer, og tippet over grensen på 40 % av aksjene i Northern Drilling, ticker NODL.
Dette lille kjøpet betyr at Hemen har tilbudsplikt på resten av aksjene i NODL Det ble samtidg meldt at det vil komme et bud på kr. 17.-

Kursen går selvfølgelig rett til 17.-, der den stoppes av en ivrig selger. Det er ingen premie for å gjette hvem det er.

The offer price in the forthcoming offer will be NOK 17 per NODL share, which exceeds the highest price Hemen has paid for shares in NODL during the last six months.

Fint tenker du. Tilbud på 17.-, og kursen er 17.-, case closed, her er det ikke penger å hente.
Men er det slik ?

Jeg mener potensialet er skyhøyt her.

CASET, kortversjon:
Northern Drilling, riggselskap. Tidlligere eide rigger er skilt ut i eget selskap, og er ute av regnskapet. Selskapet har pr idag ingen eiendeler. Litt gjeld og litt cash går i ca null.
Så cirka et tomt selskap uten gjeld eller eiendeler.

MEN, selskapet har et krav på Koreas store verft, Daewoo, DSME (verdens 3. største verft) på
230 MUSD, pluss renter, kostnader mm., dvs. 124-150 NOK pr. aksje.


Kravet:
Sea Drill hadde bestilt 2 nye boreskip, West Aquila og West Libra, av Daewoo. Som kjent gikk det ikke så bra for Seadrill, og NODL kjøpte skipene av Daewoo for 592 millioner dollar, og betalte inn 180 millioner dollar ved signering av kontraktene.
Skipene skulle egentlig leveres til Northern Drilling i henholdsvis januar og mars 2021, men leveringen ble utsatt en rekke ganger før begge ble kansellert i henholdsvis august og oktober i fjor pga kontraktsbrudd ved at verftet ikke klarte å levere i tide.
NODL bestilte også boreskipet Cobalt av DAEWOO. Her ble det innbetalt 50 mill dollar.
Denne kontrakten er også kansellert.

Det betyr at Northern Drilling har et krav mot Daewoo på minst 230 millioner dollar, eller over2 milliarder kroner. Det tilsvarer 124 kroner pr. aksje. I tillegg kommer renter og eventuelt andre kostnader.

Løsning:
Hemen forhandler med DAEWOO om kravet, Hvis de blir enige, blir de sikkert enige etter at tilbudsplikten har gått ut, altså tidligst i mai, for Hemen håper selvfølgelig at noen skal si ja takk til 17.-.
Hvis de ikke blir enige, går saken iht kontrakten til voldgiftsdomstolen i London. Da kan det ta tid,
12 til 24 måneder.

Sannsynlighet for å vinne frem med kravet:
De som kjenner saken best, er Hemen, dvs John Fredriksen og hans advokater.
Hemen kjøpte 9300 aksjer for å komme i budplikt.
Jeg tenker at storeulv (JF) ikke ville prøve å kjøpe selskapet hvis han ikke trodde han skulle vinne frem mot Daewoo. JFs advokater er de beste i gamet, og jeg tror de visste veldig godt hva de gjorde da de kansellerte kontraktene. Det høres også rimelig ut at det er en klausul som sier at kjøper skal ha igjen pengene hvis selger ikke klarer å levere.

Risiko ved å kjøpe NODL. Oppside og nedside.

Nedside:
Hemen må fremsette det pliktige tilbudet innen 4 uker. Det må stå i minimum 4 uker, max 6 uker,
Så en gang mellom 9. mars og 20. april, er du GARANTERT å få igjen 17 NOK.
Så i 4-10 uker fra nå, har du NULL risiko, bortsett fra rentetapet på investeringen.
Hvordan kursen vil gå etter mars/april, er umulig å spå.

Oppside:
De siste ukene har det vært omsatt 20-40.000 aksjer pr dag.
Igår og i dag ble det omsatt hhv. 207.000 og 284.000 aksjer.
Hemen har 6.453.826 aksjer. De har JF neppe lyst til å selge. Og de holder lenge om mange vil kjøpe.
Jeg tror egentlig ikke mange av de andre aksjonærene har lyst til å selge heller. I hvert fall ikke
topp 20, som har 29,4 % (i tillegg til Jfs 40 %)
Så 69,4 % av aksjene sitter ganske godt fast tror jeg.
Da er det 4.9 mill aksjer som kan sitte løst. Det er ikke mye.
Hvis mange som leser dette mener det samme som meg, at her er nedsiden et stykke fremover NULL, samtidig som best case litt frem i tid med god sannsynlighet er 130.-ish, vil aksjen gå uten at noen kan holde den igjen
Så hvor mye vil den gå ?
Det kommer an på hvordan kjøperne vurderer sannsynligheten for 130.-
Hvis de som jeg tror den er stor, burde kursen kunne gå til mellom 60.- og 100.- ganske fort.
Hvis de tror den er mindre, går den til 30, 40 eller 50.
Det som er sikkert, er at 17.- er helt feil kurs. For da har du null risiko, og betaler null for muligheten at kursen kan gå til 130.-

Hva hvis kursen går ?
Da har JF 2 muligheter.
A) La budet gå sin gang, og ta de aksjene han får fra bevisstløse tanter til 17.-. Så må han finne seg i å bare få 40 % av oppgjøret, og vi andre aksjonærer får resten.
B) Han kan øke budet, og se om det gir ham flere aksjer. Om han gjør dette, og eventuelt hvor mye, er håpløst å gjette på.
Men Hemen kan bare tvangsutløse andre aksjonærer hvis han får over 90 % av aksjene.
Og det er hele min agenda med å skrive dette. Det er ikke bare ren nestekjærlighet :)
Jeg vil at dere skal se at oppsiden er kjempestor, mens nedsiden er null
Hvis dere er enige meg i vurderingene her, vil kursen gå langt, og jeg vil ikke bli tvangsinnløst for knapper og glansbilder, dvs 17.-.

Og hva er min horisont ?
Det beste ville være om Hemen ble enige med DSME i løpet av forsommeren.
Fra 17.- til 130.- på noen få måneder hadde vært fint, og det kan skje.
Jeg tror sannsynligheten for å få 130.- er stor, og jeg selger ikke billig.
Men saken kan gå til voldgiftsdom i London. Da tar det lenger tid.
Tid er penger sies det, og i tilfelle saken går til London og det tar et år eller mer, er jeg klar for å selge under 130.- . Mellom 90 og 100 kanskje ?
Kommer vi ikke dit, venter jeg på London.



Lykke til, håper du gjør en kule på denne. Risikoen er i hvert fall null inntil videre.
Du har ikke en gang markedsrisiko i ukene som kommer. Går markedet åt skogen, får du fremdeles dine 17.- Hemen har cash.
kodenavn
24.03.2022 kl 10:31 7480

Jeg skrev
"Hemen forhandler med DAEWOO om kravet
Dette var for å illustrere at det var mange bukker og havresekker her, som gjør at man ikke skal ta Hemens tilbud om 17.- for god fisk.
Det er det etter hvert mange som har skjønt, så det har hatt sin misjon.
John Fredriksen/Hemen/Northern Drilling er mye av samme suppa, men selvfølgelig er det Northern Drilling som er part i saken mot Daewoo
VårDitto
24.03.2022 kl 10:52 7470

Det var eksakt dette innlegget ditt jeg svarte på kl 09:43 i dag! Merkelig da at dette innlegget ditt er i sin helhet flyttet til et senere tidspunkt slik at det ser ut som om du besvarer mitt innlegg,
Jeg forstår at du ikke setter pris på å bli tatt med buksene nede, men løsningen på det er ikke å slette sine spor, men deroimot å dra buksene opp igjen , gjerne ved env form av innrømmelse.
Redigert 24.03.2022 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Mr Karma
24.03.2022 kl 10:57 7532

Jeg hadde trodd kursen skulle holde seg så sterk i dag.

Er man i 35 om 14 dager?
Mr Karma
24.03.2022 kl 11:07 7550

mente å skrive: Jeg hadde IKKE trodd kursen skulle holde seg så bra i dag.
kodenavn
24.03.2022 kl 12:01 7578

Vårditto:
Nå lager du vel storm i et vannglass.
Jeg har ikke skjult noe som helst. Jeg bare kopierte innlegget mitt, fordi jeg syntes det var på sin plass.
At Hemen ikke er direkte part i saken mot Daewoo, skjønner alle.
På samme måte som alle skjønner at Hemen, eiet av Fredriksen, og som er majoritetsaksjonær i Northern Drilling, har full oversikt over, og innvirkning på, prosessene der.
Pettersons
24.03.2022 kl 12:24 7552

DAEWOO har den seneste tid fått på plass ett nytt management som sikkert har lyst å starter på blanke ark.
Historisk sett viser det seg at nytt styre/management vil rydde opp så bøkene ser bra ut i årene som kommer.

Nodl er selvfølgelig high-risk men med en Olje/riggsekoren som på kort tid har gått fra å være fy-fy i banker og regjeringer-kvartaler til å bli superatraktiv overnatta (putin/Russland) er dette ett bra lodd. Se hva som skjedd på Shetland sist ute der regjeringen omgjorde ett vedtak om oljeutvinning på dagen….

I NODL har vi to splitter nye drillskip som kan klassen innen få uker der både JF og Daewoo er tjent med en rask løsning, pga markedssituasjonen.

Mitt stalltips er at de inngår forlik å får disse skipene på kontrakt innen få mnd…. Kravet tilsvare 130 kr pr aksje inkl cobolt og renter så om det blir halvparten er også det fantastisk .
kodenavn
24.03.2022 kl 12:32 7551

Marius Hermansen, styremedlem i Northern Drilling, har 339.303 aksjer i selskapet., til en verdi av nesten 8 mill.
De siste kjøpte han i desember 2021.
Han skal ikke selge sier han.
Jeg tar meg den frihet å anta at han er godt informert.
Sydney
24.03.2022 kl 12:43 7531

Det ble jo nærme seg en løsning i denne saken? Merkelig de ikke uttaler seg noe om tidsaspektet.
kodenavn
24.03.2022 kl 12:53 7524

Det er ingen som uttaler seg om denne saken før 30. mars, med mindre de må iht børsreglementet.
Pettersons
24.03.2022 kl 13:51 7483

West Aqulia 783
West Libra 783
Cobolt 435
Net cash 87
Intereset 20-50m - 261
Total assets 2349
Value NOK - 147
Current share price 23
Potensial upside best case x 6.4
kodenavn
24.03.2022 kl 15:16 7431

Nå ligger det i hvert fall en skjult kjøper på 24.00
Han viser 2500 aksjer i slengen.
rayeknor
25.03.2022 kl 08:53 7179

Tydelig kursbremsing på gang siste 2 dager her og der.

Ser det som sannsynlig at løsningen blir overtagelse av skipene eller utleie nå da oljeprisen er godt over 100 med ingen utsikter til å ende under dette året, mer penger der enn cash utbetaling. Tenker Fredriksen vi ha selskapet for å bake to nye skip inn i nye Seadrill eller noe sånt.

Vanskelig å se risiko fra dagens kurs under 30 som tilsier ingen av de kansellerte skipene priset inn enda, med mindre kontraktene ble undertegnet av døvblinde fra NODLs side. Noe styrets vurdering etter min mening viser ikke er tilfelle.

Så vidt jeg kan se går de fleste kanselleringer ved kontraktsbrudd i kjøpers fordel, siden Fredriksen nå har bydd på selskapet tror (vet?) han hvilken vei dette går.

Største risiko jeg ser her er at han får nok aksjer til å sluke NODL og tar selskapet av børs, men hvis folk følger med i timen blir det vanskelig, som styret skriver er vurderte verdier signifikant høyre enn 17 per aksje, og ganske sikkert signifikant høyere enn dagens kurs under 30 også.

Pliktige bud på et selskap er stort sett alltid bunnfiske ikke vurdert riktig verdi med koselig premium, det var da jeg så dette budet jeg tok mine lodd.
Redigert 25.03.2022 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.03.2022 kl 15:12 7015

Det kan bli en sprek avslutning i dag.
Mr Karma
25.03.2022 kl 15:33 6989

Husker er jeg ikke feil så er NODL et type "asset play" - firma, så at selskapet ender med å drifte disse skipene er jeg tvilende til.

Ser for meg kanskje en deal med Daewoo inkl. overtakelse av skipene og så salg straks til Seadrill. NODL ender med kapital som straks settes inn i et nytt prosjekt. F.eks. en ny kontrahering hos Daewoo?

Det nytter ikke å fundere for mye. Jeg men riktig pris på aksjen kunne ligge rundt 70. Ta kan man ta en liten prosent av porteføljen i NODL, vel vitende om at maks realistisk tap er 50 %, og mulig gevinst innen rimelig tid er kanskje 100%. Og man kan jo alltids sette en stop loss, slik at 50% tap blir ikke aktuelt likevel.
rayeknor
26.03.2022 kl 15:17 6719

Godt mulig, tror heller ikke selskapet skal drifte skipene selv. Jeg tror det er muligheter å kjøpe seg mer opp i selskapet snart enn å kun plukke på børsen, leser man styrets utsagn i sin helhet ser det ut som mulig emisjon på gang for å hente kapital til utgiftene forbundet til tvisten. Da blir nok emikursen lavere enn aksjekursen, men det blir bare spekulering om det blir lavere enn dagens aksjekurs. De reelle verdiene i selskapet er selvsagt ikke i nærheten av å være representert på børsen per idag.
kodenavn
28.03.2022 kl 09:53 6315

Det skal bli spennende å se om Hemen har fått tak i noen aksjer på 17.- i det hele tatt.
Det ser ut som insider Marius Hermansen og de fleste andre vil ha vesentlig mer for aksjen
kodenavn
28.03.2022 kl 11:30 6274

Jeg ser det er enkelte spekulasjoner her om det kan bli en deal med Daewoo om å overta skipene, og hva som skal skje videre med Northern Drilling.

Skipene er kansellert, og Northern Drilling har et rent pengekrav på Daewoo på 230 mill USD + renter etc, dvs ca. 130.- pr. aksje.

Dette er utgangspunktet nå. Det kan ikke utelukkes at det gjøres en deal med Daewoo hvor skipene igjen kommer i NODLs eie, men da må det nok være en veldig hyggelig deal for NODL om dette skal kunne skje.
Serboss
28.03.2022 kl 15:33 6131

-7.2% nas...hva skjer?
rayeknor
28.03.2022 kl 16:12 6123

Forventet Mandagskorreksjon, alltid noen nervøse hender. Kjøpsmulighet synes jeg!
fjellape
29.03.2022 kl 02:36 5996

Finnes det noe estimat for for hva markedsverdien av skipene burde ligge på nå?
I tilfellet det skulle ha noe relevans.
Mr Karma
31.03.2022 kl 16:25 5556

Fortsetter det opp igjen i morgen?
Passering av 30 neste uke?
Pettersons
31.03.2022 kl 19:28 5541

Tiden tikker mot JF her, voldgiftsaken går sin gang i London på syvende måned. JF fikk kjøpt knappe 1% på 17 kr, da er det store spørsmålet hvilket nivå han evt legger neste bud ?

Alle krav mot verftet i kr&øre tilsvare 140 kr pr aksje, så oppsiden er stor.
kodenavn
01.04.2022 kl 16:06 5411

Dette er veldig bra.
Mr Karma
01.04.2022 kl 18:14 5348

Sjekket litt på nett...

Dette er et multimilliardfirma fra Manhattan. Jeg har ingen tro på at de bruker ressurser på en utkantbørs (Norge) og et relativt lite likvid selskap uten at de ser at her er store muligheter.
Skrur
01.04.2022 kl 18:51 5471

Er det noen som vet om det fondet er eier i Awilco Drilling?
tza
02.04.2022 kl 11:51 5249

De var deleier der, usikker på om de har solgt seg ut eller ikke.

Kjøpte meg inn i NODL selv denne uken. Litt grådig mtp tidspunktet kanskje. Tror det er stor sannsynlighet for sideveis trading og pullback før en eventuell avklaring 6-18mnd fram i tid. Liker å se nært foreliggende tailwinds før jeg investerer, her kjøpte jeg fordi jeg er redd utenlandske aktører kan spise opp alfaen.
Pettersons
02.04.2022 kl 12:06 5244

Ingen av partene er vel tjent med en så lang rettsprosess.
Båtene ligger klar til levering hos Daewoo (rentene løper og inntektene uteblir) pluss at vi går inn i ett bullmarked der båtene lett kan bli kontrahert på høye rater.

tipper de cutter en deal med verftet som tilsvare en kurs på 50-70 kr...
JF er bull på rigg så han vil ha de skipene billig nå som har mulighet.

Alt med dette caset er bull.... JF byr , styremedlemmene nekter å selge , gribbene i QVT laster opp over 5 %....

Lykke til folkens .

Mr Karma
02.04.2022 kl 12:43 5260

For ikke å snakke om kostnadene med å ivareta båten....Kan ikke bare la milliardverdier ligger der.

Det skal strøm til, holde ventilasjon, vedlikehold for rust, maskiner o.l. må kjøres av og til så det ikke stivner til, det blir groing på skroget, o.s.v.

Jeg har heller ikke tro på noen langvarige prosesser. Tvert imot med forventet oljekrise engang i 2. kvartal (forutsatt fortsatt Ukraina konflikt) kan det bli en desperat interesse for alt som kan bore etter olje. Altså de kommer i mål kanskje uventet fort. Hvis JF kunne tenke seg at skipene skal inngå i dealen, så tror jeg ikke tiden er på hans side lenger. Det kan fort bli andre aktører som begynner å forhandle kjøp med Daewoo.

Den russiske oljeproduksjonen er på vei inn i en dyp krise. Den kan bli så ille at det tar årevis for de å få opp produksjonen igjen = altså gode utsikter for letevirksomhet.
tza
02.04.2022 kl 13:27 5497

Jeg har forstått det slik at NODL har ingen eierskap i eller krav på selve båtene? Kjøpskontrakten er hevet av NODL, som burde bety at båtene kan selges når som helst av DSME.

Spørsmålet her er bare hvor stor del av forskuttert betaling NODL har krav på å få tilbakebetalt. Kravet til NODL var full tilbakebetaling + renter og skader. Hvis kravet avvises var neste steg:
"“If this claim is disputed, the company will seek an award via London arbitration in accordance with industry standard procedures and timescales,” Northern Drilling said in a statement on Tuesday."

DSME holder på å bli spist opp av Hyundai for øyeblikket noe som kan være en positiv tailwind mtp på tid og rask løsning. Problemet er alltid at en rask løsning er relativ. I dette tilfellet kan det bety 12 måneder. Vet med sikkerhet at jeg ikke holder denne posisjonen om 12mnd så vi får se hva som skjer.

For øyeblikket er det ikke verre enn at så lenge JF vil ha flere aksjer så tar jeg gjerne en posisjon selv også.
Mr Karma
03.04.2022 kl 19:36 5792

Ser ut som det er en positiv omtale i Finansavisen. Jeg har ikke tilgang, men ut fra overskriften ser det ut som en anbefaling til å kjøpe.
kodenavn
03.04.2022 kl 20:30 5724

Det er en ren teknisk analyse.
Northern Drilling
Aksjen har utviklet en stigende trend siden coronakrakket i 2020 og ligger nå pent over midtlinjen i trenden. All-time high på 80 kroner (85 kroner intradag) er fra 2. juli 2018.
Aksjen stanget mot den tekniske motstanden på 25-nivået sist uke, men klarte ikke å bryte gjennom. Med RSI over 93 var aksjen da også kraftig overkjøpt. RSI falt tilbake, men er fremdeles i et overkjøpt område, noe som kan utsette et eventuelt brudd på den tekniske motstanden.
Ved brudd på 25-nivået vil det imidlertid bli utløst kjøpssignal med potensial videre opp til i overkant av 33 kroner. Og brytes den tekniske motstanden på det nivået kan aksjen fortsette opp mot 40 kroner, og kanskje en dobling til 50 kroner i løpet av året.
Ved eventuelle korreksjoner er det teknisk støtte på 22-, 19-nivået og 50-dagers. Neste tekniske støtte kommer på 16,70- og 13-nivået.

Det er en positiv undertone i RSI-chartet og så lenge den fortsetter kan eventuelle korreksjoner bli forbigående.
tza
03.04.2022 kl 22:04 5619

Teknisk ville jeg sagt at det er bullish om vi ser en eventuell konsolidasjon her. Det gir et klassisk cup and handle mønster og følges ofte av eksponentiell vekst. Utover det har vi nå 2 weekly candles på rad som closer over den forrige highen fra mai 2021, noe som gjerne tyder på at vi skal lengre opp allerede neste uke.

Så lenge markedet ikke opplever ekstrem fomo burde det forventes konsolidasjon her med range mellom 20-26 etter min mening. Teknisk veldig bullish, men ting tar tid.
Redigert 03.04.2022 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Mr Karma
04.04.2022 kl 07:50 5612

OK. takk for info.

Jeg tolker det som positivt i alle fall. Selv mener jeg teknisk motstand er allerede brutt, og at den skal høyere nå. Kanskje en konsolidering først. Men det kan være volummessig stor motstand rundt 25 som den må overkomme. Jeg har ikke systemer som viser det. Men fra min side anser jeg kursen forbi motstanden allerede 2 ganger. Det teknisk har jeg kommentert før her på denne tråden.

MEN, denne aksjen er ikke så godt egnet for teknisk analyse, det for tiden ikke er en aktiv bedrift. En nyhet om en deal kan sende kursen opp 100% på et øyeblikk, og man kan ikke regne med tekniske forvarsler etter min mening. Så jeg legger ikke så mye vekt på det tekniske annet enn et slags mål på interessen for caset. Her tar man bare noen lodd. Alt opp til 35 er etter min mening en "no brainer". Et par prosent av porteføljen som en morsom spekk.
Mr Karma
04.04.2022 kl 10:12 5481

Forvarsel om noe på gang?

Oppgang med høyt volum. Volumet er etter en time allerede på høyde med større volumdager de siste månedene....
Load
04.04.2022 kl 12:14 5526

Enig Mr Karma, teknisk analyse på denne aksjen gir deg null indikasjon på hvor den skal.
Det som er avgjørende her, for oss som gambler på flere og høyere bud, er hvor langt JF vil strekke seg for å få tak i de $230M.
Gledelig for oss, er jo at QVT Financial kjøpte ytterligere 113,369 aksjer den 17/3 og nå flagger over 5% (5,26%) eierskap med totalt 848,479 aksjer.
La budkrigen begynne! :)
Load
04.04.2022 kl 13:12 5461

MH nå, siste 27,500 opp 10,89%
Dette ser spennende ut.
rayeknor
04.04.2022 kl 17:46 5244

Livsfarlig å sitte utenfor denne nå, føyk opp til 28 idag. Kan som nevnt fyke opp 100vis av prosent på nyheter. Ser det som svært usannsynlig at NODL skal tape alt om noen av kravene mot Daewoo, kanseleringene er gjort på godt grunnlag og om ikke alle 3 går inn er det fortsatt over 100% oppside her.

Ser ikke mye risk unntatt at rask oppgang kan gi enkelte høydeskrekk om man ikke har horisont på rundt 80-100 tallet som er mer realistisk enn si 40-60 eller 120-150 etter min mening. Største eiere sitter dønn stille og holder på sine aksjer her, etter fondet kjøpte seg inn er jo dette caset enda mer bull. Vurderer å allokere en del av porteføljen her nå, disse mulighetene kommer ikke ofte.
Mr Karma
04.04.2022 kl 18:10 5497

Mange gode tanker her rayeknor.

Jeg vil gjerne komme med et innspill fra en litt annen vinkel. Nemlig fra verftets side. Jeg tror det er mest sannsynlig med en deal der skipene inngår på en eller annen måte. Kanskje samtidig med et videresalg. Hvis annet tror jeg de vil prøve å dra dette ut så lenge som mulig i håp om noe bedre. Skal verftet bare betale ut forkuddene fra NODL så må de ta det fra sin KONTANTBEHOLDNING. Det frister nok lite. Spesielt i disse tider. Og påså sitter de likevel igjen med skipene. Forskuddet må man kunne anta ligger i skipene. Altså for å si det enkelt. hvis de får et greit oppgjør som skipene, ligger det penger der til å tilbakebetale forskuddet.

Så herr JF kan f.eks. via Seadrill e.l. forhandle en grei pris på kjøp av skipene under forutsetning av at verftet sender forskuddet tilbake til NODL. Bare en av mange løsninger.

Nøkkelen tror jeg ligger i avhending av skipene. Oppgangen nå kan kanskje skyldes at de begynner å bli riktig så attraktive og at kabalen kan snart gå opp.