Norse klar til å ta av .. Blir dette gull?


Tror Norse er godt posisjonert for å ta en god andel av flyreiser til feriedestinasjoner. Ingen av de Norske flyselskapene kommer til å klare å konkurrere på pris og markedet er i ferd med å åpne seg etter pandemien. Nordmenn er nå ivrige etter å komme seg til varmrre strøk. Naturlig kursmål nå er vel en dobling av dagens kurs innen utgangen av året.
invester
02.03.2022 kl 12:03 7243

Det er i alle fall liten tvil om at disse urolighetene gir gode muligheter hvis man man har en horisont på 6-12 måneder, med mindre man er superpessimist og tenker at krigen vil eskalere til en atomkrig. Da går alt til helvete uansett, men det er ganske usannsynlig :)

NORSE har en veldig god businessmodell etter min mening og vil skape gode verdier for aksjonærene med tiden.
Lighter
02.03.2022 kl 13:28 7201

Vet de i det hele tatt hvor de skal fly ? Har de skaffet seg slotter ? Hvilke flyplasser skal de bruke ? Er de sikret mot drivstoff ? I hvilken grad skal de bruke de mindre populære utkant flyplassene med lite trafikk ? Hvor mange, om noen feeder samarbeid har de inngått, på begge sider av Atlanteren ? Dette er viktige spørsmål man må ha svar på, før man anslår noe som helst om fremtidsutsiktene til Norse !!
invester
02.03.2022 kl 14:34 7174

Helt enig, derfor er det viktig at du tar en kjapp titt i "Nyheter" i FA og på hjemmesiden til Norse bl a.
Det vil besvare en del av dine spørsmål i alle fall :)
cinet
28.03.2022 kl 14:32 6837

Nytt innsidekjøp ( familie) og 11% opp. Ting er trolig på gang. Blir det take off i mai-22? De opplyste i feb at billettsalget skulle starte i slutten av mars...og det er nå..., men usatt til april, og første flygning stipulert til juli-22
Redigert 28.03.2022 kl 14:36 Du må logge inn for å svare

Norse står nok i 25-30 over nyttår. Skal svært lite til før Norse tjener penger i forhold til konkurrentene. Drivstoffprisene kan selvsagt legge en demper på salget (billettprisene), men Norse har ingen store konkurrenter pdd. Ryddig ledelse, og gode planer har de også. Gleder meg til å være med på oppturen de neste årene!

De må vel få flyene i luften først. De har vært parkert ute på OSL i en god del uker. Og der tjener de hvertfall ikke penger. Parkeringskostnader og fuktighet som ikke gjør flyene noe godt på denne tid av året. Koster ekstra vedlikehold det der.

Og det er jo leasingselskap som har ansvaret for flyene intill Norse tar de i bruk.. så burde gå greit den utgiften..

Ser ut som kursen kommer til å ta av nå. Vil tro salget av billetter og oppstart er godt timet. Så dette kan jo bli veldig bra. Kan vi tippe snarlig kursdobling?
Lighter
11.06.2022 kl 13:49 5640

Hvor blir det av Norse leiren ? Den store dagen for oppstart er jo bare 3 dager unna !
Skulle gjerne blitt oppdatert på både priser, etterspørsel, konkurranse m. m.
Er dere like optimistiske på konseptet og mulighetene fremover ?

Dette er faktisk veldig spennende om dagen. Kursen er lav, jeg har kjøpt en god slant, og jeg forundres fortsatt hvorfor kursen er så lav, og hva det er folk ikke ser?

Dette skriver jeg på ingen måte for å få kursen opp. Jeg sitter i dette long, og bryr meg ikke hva som skjer det neste månedene/året.

Men... det er en svært hyggelig prising, gode leasingavtaler, strukturert og velfungerende styre/ledelse, gjennomtenkte planer, god timing, backing av store norske fond fra starten av, som i det siste også har kjøpt mer og mer.

Men den siste kirsebæra på kaka. De fyller flyene sine svært godt.
Gå gjerne inn på bookingen deres og se på fyllingsgraden på flyene som går før helgen. Riktignok flyr de rimelig for å lokke kunder, og kanskje for rimelig? Men Norse kommer unektelig til å tjene gode penger i fremtiden. Spørsmålet er ikke om, (slik som flyr, sas og norwegian) men når. Jeg gir de 1/2 til 1, 1/2 år før de tjener gode penger og aksjekursen står i 40-55 kr pr aksje.

Blir uansett spennende å følge med på! Svært ryddig og lekkert gjort hittil ihvertfall.
Redigert 07.07.2022 kl 03:00 Du må logge inn for å svare

Ny artikkel i dag hvor det oppgis en kabinfaktor på 82% må jo sies å være svært bra. Var det norewgian aldri helt klarte, samt at Norse har svært mye lavere kostnader og kan tjene penger når kabinfaktoren er 50-60% som tidligere uttalt av Bjørn Tore Larsen.

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/07/08/7896428/norse-atlantic-starter-flyvning-pa-nye-ruter.

Bare å få handlet seg opp!
Ambulars
20.07.2022 kl 10:17 4760

SAS har allerede signalisert at langdistanseflyene i stor grad er det første som ryker. Selskapet har tidligere vært suverene på blant annet transatlantiske forretningsreiser. Det markedet er temmelig dødt. NORSE fyller allerede maskinene i sin første flyoperative måned med 80-90%. De tjener penger på sublease og høye fraktrater. I tillegg er tilbakemeldingene fra passasjerene i sosiale medier jevnt over svært gode. Og mens det spilles rulett med SAS-aksjen handles NORSE langt under både IPO og aktuelle kursmål. Jeg spør som Crownguard: Hva er det folk ikke ser? Er dette tidens nobrainer blant flyaksjer?
Redigert 20.07.2022 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Sparern
04.08.2022 kl 16:31 4469

Tror tiden er inne for å øke posisjonen nå. Selskapet har god drift med godt belegg og ikke minst så må SAS ta langt høyere pris enn Norse. Dette grunnet høy gjeld og langt dårligere drift.

FA melder om 89% kabinfaktor på fredag. Noe småforsinkelset grunnet cargo som lastes før flyvning, men dette er rett og slett sinnsykt gode tall!

Blir spennende å se på hva som skjer på mandag! Tipper 13.40-13-70. Bare å kaste seg på. Den 22.09 kommer halvårsrapporten. Før og etter denne meldingen kommer aksjen til å handles i rett over 20 tipper jeg.

Merkelig at ikke det er mer omsetning i denne aksjen og kursstigning. Benyttet anledningen i dag til å handle 8000 nye aksjer..vil tro folk snart våkner når det legges frem kvartalstall. Men da vil kursen fort være betydelig høyere enn nå.
Redigert 11.08.2022 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
Sparern
12.08.2022 kl 07:03 4039

Yepp. Kommer plutselig til å gå voldsomt denne. Kan kanskje håpe på en dobling innen utgangen av året.
KalleQ
12.08.2022 kl 14:51 3946

Her var det mye inkompetente og naive folk...hehe, å tro på at den skal opp til 13.40-13.70 som en luring antydet. Da er du bra naiv. Uansett resultater stiger ikke kursen. Når skal folk få det inn i pappen?. Småakjonærer tjener ikke penger på aksjer lenger, storaksjonærene stikker av med alt. Både norwegian og flyr skal nedover

Alle indikatorer i driften indikerer at dette går rett vei. Så,vil tro KalleQ blir litt lengre i maska etter hvert. Den som kan le hele veien til banken blir oss som besitter aksjer i Norse, ikke i,morgen men kanskje om et år eller to..


Trenger ikke vente så lenge. Tipper 22. sep. Tror mange kommer til å bli overrasket. Bare en ting, Norse kan ikke sammenlignes med andre flyselskap. De har sine 14 fly og skal ikke ha flere. Ledelsen er opptatt av å skape verdier for aksjonærene ref. Tidligere ADS. Ikke umulig at selskapet blir solgt om noen år hvis prisen er riktig, blir nok et pent utbytte det..
Xedos 61
18.10.2022 kl 18:49 3247

Smart av ledelsen å leie ut 5 fly i disse urolige tider..Var en del som ville "inn"i dag og noen kjøpte 30000 og 50000 aksjer i slengen..Passerer nok 5 kr.i morgen dersom børsen er "grønn"..:-)
Xedos 61
24.10.2022 kl 14:44 3052

Oljeprisen faller..!! Godt nytt for Norse og de andre flyselskapene..
Xedos 61
08.11.2022 kl 11:22 2839

Hyggelig info fra Norse i dag..Bra og med økte intekter fra cargo og optimisme fra ledelsen om fremtiden..!
Xedos 61
09.11.2022 kl 08:57 2732

En som kjøpte 800 000 Norse akser for ca 4,23 i går ..!
Xedos 61
10.11.2022 kl 09:19 2642

Ser bra ut dette,serlig hvis oljeprisen går under 90 dollar fatet..!
Six5
12.11.2022 kl 16:25 2525

Har ikke kjøpt inn enda vurdere om skal kjøpe nå på mandag?.. kan fort opp når jul nyttårs tid kommer?
Xedos 61
13.11.2022 kl 13:56 2349

Tror ikke det er farlig å kjøpe Norse under 5 kr...Husk at alle de store aksjonærene gav mellom 10 og 20 kr.pr aksje,sjefen regner med overskudd i løpet av 2023 og de sitter med moderne drivstoffvennlige fly som de har gode avtaler på..!(kan hoppe litt opp og ned da noen traderere er innom,men etterhvert vil denne gå kraftig opp og bud kan også komme på selskapet,tror nå jeg da..!)
desirata
24.11.2022 kl 16:58 2071

Hugs hva Richard Branson sa, han har gått konkurs med Virgin airlines flere ganger.

"Den sikreste måten å bli millionær på, er å begynne som milliardær og deretter starte et flyselskap."

Herregud, hvor dum går det an å bli: Norwegian air, SAS, Flyr, Norse, gjerne flere, lista blir større.
Da snakker jeg om Norge, yterlegere et dusin til i Europa
Apron
24.11.2022 kl 17:32 1987

Tror dette skal gå ganske greit i motsetning til Flyr
Tore H Larsen garanterer for bortimot halvparten og aksjene blir låst i 6 mnd

Faller kursen ned mot 2.50 så kan det være et godt kjøp

Dette er todelt. Først er det galskap at Finanstilsynet aksepterer slike rettede emisjoner hvor styre selv kan fordele aksjer til en subsidiert pris, kort tid etter at Leder har avvist behov for kapital. Så er det kjempepositivt at selskapet gjør dette trekket. Norge har ikke volum og styrke UK/USA er klart riktig strategi, kombinert med power by hour leasing avtaler nye aktører som Fly Atlantic samt de gamle større selskaper har en helt annen kostnadsbase. Forventer at vi som er aksjonærer i dag, får tilbud om å bli med... dette kan bli meget bra!
kodenavn
24.11.2022 kl 17:53 1919

Aksjen sluttet 4,15 i dag, og Larsen vil tilby aksjer til 2,50, dvs 40 % under dagens kurs.
Hvorfor ikke en book building prosess ? Da hadde nok kursen blitt høyere enn 2,50. Men ledelsen gir fa.n så lenge de selv slipper utvanning.
Rettede emisjoner med stor rabatt har nå blitt regel mer enn unntak. Og kanskje en bitteliten rep-emi for eksisterende aksjonærer.
Likebehandling av aksjonærer, jomen sa jeg smør.
Fortrinnsrettsemisjon skal være normalen, hvis ikke veldig gode grunner tilsier annet.
Dette må Oslo Børs ta tak i.
Glad jeg ikke har aksjer i Norse eller andre som skal hente penger.
Det blir uten unntak katastrofe for gamle aksjonærer.
Apron
24.11.2022 kl 18:01 1901

Synes dette er ganske ryddig mot hva Flyr prøvde på.
Nå er det ikke sikkert dette heller kommer i mål men sjansen er vel brukbar
kodenavn
24.11.2022 kl 18:10 1869

Målet er å innhente 300 millioner kroner i frisk kapital.

Norse-toppsjef Bjørn Tore Larsen har gjennom sitt selskap BT Larsen & Co forpliktet seg til å kjøpe aksjer for 203 millioner kroner. Fra før har han en eierandel på 12,82 prosent og er dermed største aksjonær.

Så SLEIPE Larsen setter en lav kurs i den rettede emisjonen, tegner seg selv for to tredeler, og vanner ut de andre aksjonærene betydelig, for å karre til seg en større andel av selskapet til lav kurs.
Slikt bør det slås hardt ned på.
bj111
24.11.2022 kl 21:08 1607

Den vil garantert gå under kr 2,50 når de kjører en rep emisjon. Skal jeg tippe noe vil jeg tro man ser kursen ned mot 2 kr kanskje litt under. Måten børsen brukes til å hente penger med ekstreme rabatter fra dagens kurs er skadelig for en må virkelig sette seg inn i alle sider av et selskap før man investerer så man ikke kjøper noe drit som skal kjøre emisjon. Får håpe børsen gjør noen endringer på dette systemet med rettede emisjoner da det aldri har vært hensikten at de skal dominere som type emisjon.
R_offe
24.11.2022 kl 22:54 1461

Kritikken angående rettede emisjoner, så er det vel slik at selskapene SELV vedtar på GF at de kan hente et gitt beløp i en rettet emisjon.

Så dersom man skal få slutt på dette, så må slike forslag nedstemmes... Evt at det blir innført et strengere regelverk mtp. hva selskapene kan vedta i sine vedtekter... F.eks at det må være minst 80% av stemmene ellernoe i den duren... for å unngå at de største aksjonærene gir seg selv bedre betingelser i emisjoner..
SomSa
24.11.2022 kl 23:32 1408


Flere deltok i Flyr emisjonen og håpet på å selge med en gang og tjene penger, men det gikk ikke. Antar at flere vil prøve Norse nå. Kanskje er det best å holde seg unna aksjen i noen dager.

Investorene her er låst i 6 måneder, så de som selger i dag har mistet troen, og ikke de som var med i emisjonen. Aksjene skal også formelt tildeles først.

Pengene ser ut til å være hentet inn allerede.
Morsom for aksjonærene å få vite om en slik emisjon til langt under siste kurs etter at den er gjennomført.
Er dette innafor tro.