IOX - Oljeknøtt-aksje kan flerdobles i løpet av kort tid

MC Axel
IOX 11.02.2022 kl 00:37 313274

I think this should have its own thread😁

It's good with a little extra advertising ;)

------------

Aksjeanalyser.com: "Oljeknøtt-aksje kan flerdobles i løpet av kort tid"

I følge Bjørn Inge Pettersen så kan IOX stå foran en kraftig kursoppgang. "Ser ikke bort i fra at kursen flerdobles" sier han.

https://www.nettavisen.no/okonomi/aksjeanalyser-com-oljeknott-aksje-kan-flerdobles-i-lopet-av-kort-tid/s/5-95-388406
Slettet bruker
02.05.2022 kl 21:04 5043

Sacco: Lurt å ikke være fastlåst ja. Ikke dermed sagt at ikke aksjen kan kjøpes og selges igjen i det korte bildet. Men har tatt ansvar for egne valg her. Det kan hende at iox øker sin verdi en gang. Som du har erfart, sammen med undertegnede siden 2013…. , så går boring og utvikling av selskapet, ikke i expressfart. De har eierskap i Argentina og tross alt prod. I C og det er nok til å bære skuta videre. Det har de vært god på siste år. Det hadde vært flott at de lyktes. Jeg har hatt ståltro på at boringen kom i gang, gjennom siste år og etter Vikingo. Men i fjor deltok jeg i emiene og det ble meldt ut boring. Men det hele strandet. Hvorfor, jo fordi det er stor lokal motstand og mange interesser å ivareta, derfor fikk de ikke aksept for de tre brønner. Etter den nedturen, så har jeg forstått og lest meg litt opp på utfordringene akkurat i dette området. De er kjent i noen år, det er gjordt egne studier som omhandler bl.a Duya og omkringliggende lokale samfunn her. Så jeg er ikke lenger låst i IOX nå. Heldigvis. Men når det er sagt kjøper og selger jeg nok igjen om anledningen byr seg. Det håper jeg den gjør og jeg håper at iox får til noe bra. Men TTT
Redigert 03.05.2022 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2022 kl 09:25 4799

Her fra oppdatering for partner Echo Energy. Inntjening på gass salg vil øke betraktelig fremover. Det øker også inntjeningen på de 8,34 % som Iox eier nyheten er fra i dag fra Echo Energy,s hjemmeside.

«Echo Energy, the Latin American focused upstream energy company, is pleased to provide a commercial update regarding the Company's gas sales from the producing Santa Cruz Sur assets, onshore Argentina.

The Company confirms that, following a successful commercial process for industrial clients, it has secured two new gas sales contracts (the "Contracts") at significant premiums to 2021 contracted rates, reflecting the strong competition amongst customers to secure gas supplies from the Company for the coming year.

The Contracts have a term of 12 months, with gas sales under the Contracts beginning in May 2022, and provide for a 65% increase in pricing over average annual contract pricing previously achieved by the Company in March 2021 and a 116% increase on the current summer pricing until end April 2022 under those same March 2021 contracts.

The Contracts provide gross 6.0 MMscf/d of committed production, 4.2 MMscf/d net to Echo, at an average price of US$ 4.33 per mmbtu, with the Company able to elect to sell additional volumes of up to 1.25 MMscf/d net to Echo under the Contracts. This optionality, at the election of the Santa Cruz Sur partners, allows for the potential sale of additional volumes under the Contract at Contract pricing whilst also providing the Santa Cruz partners with a degree of flexibility with which to capitalise on attractive spot market pricing.

As a result of the Contracts and at Q1 2022 production levels, approximately 85% of net daily Santa Cruz Sur gas production allocated to industrial customers will now be committed under secured contracts until April 2023. Remaining uncontracted production volumes, where not sold as additional volumes under the Contracts, will be sold into the spot market. The Company believes this balance of contracted versus uncontracted volumes achieves an attractive balance for the Company in securing future sales at fixed prices whilst maintaining a degree of exposure to a buoyant spot market, particularly in light of the Company's ongoing intention to increase future production as a result of its operational programme«

Videre …. « It is anticipated that the increased revenues arising from the Contracts will provide additional resources over the course of the Contracts capable of being applied towards the acceleration of the Company's operational priogramme to increase production whilst also being applied to the outstanding Santa Cruz Sur Joint Venture historical creditor balances. As of 30 November 2021 this Santa Cruz Sur Joint Venture balance is estimated (unaudited) at US$12.9 million gross or US$9.0 million net to Echo's 70% interest. These Santa Cruz Sur Joint Venture creditor balances are prior to Argentinian VAT credits due to the Company.»
Så dette er innimellom litt lite gode nyheter, tross alt Godt Nytt 👍🏻 Echo Energy stiger over 7 % så langt på godt nytt.
Redigert 03.05.2022 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
03.05.2022 kl 09:35 4752

@bergsmofs, flott at du finner nytt stoff og tusen takk for at du deler, håper flere her inne setter pris på det du gjør og at det kanskje stagger tvilere litt, ha en fin dag :))
klaesp
03.05.2022 kl 09:37 4757

Takk for oppdatering ☆venter flere oppdatering( er) innen kort tid fra selskapet.
Slettet bruker
03.05.2022 kl 09:57 4721

Tar med alt som er positivt. Det kan også komme et positivt resultat den 12.05.22. Så selv om de må reorganisere sitt fokus fremover, så tjener de nå mer penger i et godt marked. Echo energy får kanskje penger fremover til å åpne Clix1001, boret brønn med lovende utsikter, men forseglet etter boring, og ikke testet og videre satt i produksjon. Også sier de at det blir fokus på workover i Santa Cruiz assets, så det er positivt også for partner iox, med 8,34 %
Jeg tenker også at det kan komme nytt i forb. Med Colombia. Forventer nesten at det kommer en avklaring vedr. Videre boring og status. Videre at de inngår et kompromiss med myndigheter og kommer seg ett steg videre ? Blir spennende å se videre løsning på utfordringene.
Mdg1
03.05.2022 kl 10:19 4663

Ut ifra årsrapporten kan man vel mer eller mindre garantere at det ikke blir boring i Colombia i 2022. I så fall vil ikke Iox være i nærheten av å nå 1000 boed nette i løpet av året.
Redigert 03.05.2022 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Prøv
03.05.2022 kl 12:40 4497

Tok nok et kjøp i dag. Er vel bare å vent ei stund fremover så blir det nok bra:)
Morten115
03.05.2022 kl 13:35 4426

Tok ett kjøpt til på 2,05 i dag selv jeg 😁
Peter Sellers
03.05.2022 kl 13:38 4411

@Mdg1, kan du gi meg en forklaring på hvorfor du snakker varmt rundt PNOR og Qec og er så til de grader negativ til IOX? Når det gjelder PNOR så har jo ytterligere en fra styret blitt siktet her for 3 uker siden så tilliten til det selskapet er ikke særlig høy se kurs pt 0.78 når det gjelder Qec så har de aldri blitt lovet 1 milliard i erstatning men myndighetene har sagt at de vil gi 100 mill dollar som skal dekke alle selskapene i Quebec og da blir det ikke mye per selskap!!
Eri_invest
03.05.2022 kl 13:44 4395

Det er ikke sikker det, i følge LLA-47 kontrakten har IOX forpliktet seg til å borre 9 steder innen 28.mars.2023. Gitt at det tar ca.10-15 dager å borre også nye 10-15 dager å flytte utstyr til neste sted må det komme oppdateringer snart. Så jeg vil anta at det er ting på gang her og jeg har troen på at det vil komme positive meldinger 12.mai. Jeg hadde brukt den neste uken til å laste opp, for kommer melding vil man bli løpende etter. Vi kan fort se 5-6 kr. slutten av måneden.
Mdg1
03.05.2022 kl 13:51 4393

Qec snakker jeg ikke varmt om, men om de får erstatning for alle utgifter de har hatt i Quebec som er over 1 mrd så er de priset veldig lavt. Ellers er de gjeldsfri og produserer snart over dobbelt så mye som Iox. Pnor tjener penger som gress om dagen, de har mye større reserver enn Iox. Så lenge selskapet ikke er innblandet i rettsaken så er de også priset veldig lavt, men så er det jo ikke akkurat positivt at den absolutt største aksjonæren og tidligere CEO er under siktet for korupsjon. Iox er allerede priset på mye forventninger da dagens produksjon knapt forsvarer 50 øre i kurs. Så mens Pnor med dagens situasjon tjener inn hele Mcap på etpar år vil Iox med dagens situasjon bruke minst ti år på å kunne betjene gjelden. Så for Iox handler alt om å komme igang og øke produksjonen, noe som drar ut. Om man kun ser på kontantflyt gjør faktisk tulleselskapet Zenith det veldig mye bedre enn Iox slik ståa er idag

Jeg har som tidligere sagt puttet mesteparten av energipengene i Wen, som aldri kommer til å gå veldig i kurs, men som i løpet av de neste 20 årene kommer til å returnere i alle fall 3 gangern i utbytte. Så jeg satser heller på trygghet enn lotto
Redigert 03.05.2022 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
klaesp
03.05.2022 kl 14:16 4339

Jeep, snarlig oppdatering fra A og C kan komme når som helst .
Prøv
03.05.2022 kl 14:20 4367

Oljeprisen på tur opp igjen. Holder seg høyt
Peter Sellers
03.05.2022 kl 14:45 4297

@Mdg1, det vet du like godt som meg at Qec aldri får 1milliard med den sittende regjering i Quebec, de fleste selskapene kommer til å bli avspist med smuler. Dersom Qec tar dette til retten så snakker vi år og det vil koste a lot of money!
Mdg1
03.05.2022 kl 14:47 4350

Det stemmer nok, derfor blir det rettsak. Tipper de får ganske mye siden det er lett å bevise at regjeringen har ført selskapene bak lyset. Tipper de får dekket utgifter
Raknesi
03.05.2022 kl 15:24 4259

Kom deg ut fra Iox forum! Du bare tror...Trenger ikke reklame for andre aksjer her...Rart det går så dårlig med de du snakker så varmt om. Her på Iox forum er du ingen ekspert... selv om du utgir deg for det.
Mdg1
03.05.2022 kl 15:29 4259

Det finnes ingen eksperter her inne. Men, sammenligner man tall kommer Iox dårligst ut. Sier ikke noe annet. På sikt kan jo iox uansett bli en vinner, men med det som stod i årsrapporen er det vel ikke mye som tyder på at de har troen på noe boring i Colombia med det første. Både Qec og Pnor er i alle fall i gang med nye brønner. Pnor økte nettopp med over 500 boed netto som resulterte i at kursen falt, så det er uansett helt andre mekanismer som gjelder i de to selskapene.
Redigert 03.05.2022 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
03.05.2022 kl 15:37 4237

@Mdg1, og i Qec så har det vært emisjoner på emisjoner og så emisjoner igjen uten at noen vet hvor penga har tatt veien så ikke mye seriøst det selskapet der....videre en finansdirektør som går ut i media og sier at aksjen kan 18x er vel heller ikke innafor!!
Peter Sellers
03.05.2022 kl 15:38 4294

@Mdg1, men nok om det, dette er en IOX tråd så får vi forholde oss til det!!
Mdg1
03.05.2022 kl 15:53 4278

De har jo brukt 160m$ i Quebec, så mesteparten av pengene har gått dit :) Finansdirektøren i Qec er ikke mye å stole på. Jeg har ikke penger i Qec, eller Iox. Ei heller Pnor. Prøver bare å si at de andre har betydelig bedre kontantflyt enn Iox siste par åra
klaesp
03.05.2022 kl 15:59 4319

Jeg tenker at vi snarlig får en konvertering fra lete til produksjon brønn på VI når miljøgodkjennele kommer.
Raknesi
03.05.2022 kl 16:42 4269

Hvor dum går det an å bli....I 3 år har du skrevet det samma...på Iox forum
Slettet bruker
03.05.2022 kl 22:28 4004

Klaesp: ja tror også at Vikingo går greitt å omgjøre til prod. Brønn. Det er den kommunikasjon som har gått mellom partene som vi kjenner. Så der er vel det meste av avvik som er påpekt, lukket kan det se ut som. Da vil godkjenning sikkert gå greitt. De har plan om workover npr den er blitt en prod.brønn. 2024 på planen.
Det som blir utfordringen er videre borekampanje som de har prøbd å få til. Her er det motstand i dette området. Men det kan bli bra om de kommer seg videre med nye lokasjoner og ikke så mye lokal motstand. Vi får se 😊
Carsten1972
04.05.2022 kl 08:17 3779

Dette foretagende er simpelhen det største svindelnummer der nogensinde har været på denne jord.hvordan ihelvede kan iox finde på ikke at oplyse om de faktiske forhold vedr muligheder for etablering af flere brønde. Det har jo aldrig været muligt for dem pga den lokale modstand.de har ovenikøbet været så frække at køre en EMI med henblik på udvidelse.lad mig sige det med det samme, jeg er fuldstændig ligeglad med alle de latterlige kommentare der må komme til dette skriv.dette ER den følelse jeg sidder tilbage med.tanker og adfærd kan styres,men ikke følelser. Ps husker ex ham AL CAPONE har udtalt flere gange.( vi er glade for de fremskridt vi gør med lokalbefolkningen.)fy for satan Sir jeg bare.iox har opført sig på en måde der ville sende enhver brugtvognsforhandler i fængsel her i dk.🤮
Redigert 04.05.2022 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
PEK68
04.05.2022 kl 08:34 3733

IOX producerar mest planer på paper, ,olja aå lite att managment kan få sin lønn, kursen kollapsar inte helt till null for att folk lever på urban legend som kallas boring. En gng om året kursen går lite up alltid januari febr for att falla ner som en stein en månad senare.Det allt doftar lite som fake
Mdg1
04.05.2022 kl 08:41 3675

Om de flytter seg 10 km bort fra original brønnplasserinig er det vel fortsatt de samme lokale de må samarbeide med. Som jeg sa lukter det lit Qec av dette. Kommer til å ta lang tid å få til noe tipper jeg. Da sa ingenting om fremdrift i årsrapporten. Bare at de tar halen mellom beina og prøver å flytte borekampanjen noen kilometer bort fra der de ville bore. For meg høres det mest ut som om de måtte gjøre noe på papiret for å blidgjøre aksjonærene
Peter Sellers
04.05.2022 kl 09:58 3502

@Carsten1972, dersom selskapet hadde bedrevet med svindel så hadde de blitt suspendert fra børsen prompte og jeg kan ikke se at det har skjedd, så altså ingen svindel!! Videre hvis du har tapt penger eller har et foreløpig verditap så er ikke det ensbetydende med at selskapet driver med svindel. Det første du må tenke over når en investerer i aksjer er at det er forbundet med risiko, og er det du ikke mann nok til å ta et tap så ligg unna børsen og ha et liv uten stress noe som du opplagt ikke har, ha en fin dag!
Carsten1972
04.05.2022 kl 10:13 3468

Du har for mig at se alt for stor tillid til Børsen.men som sagt, så er dette min mening, og dette viger jeg ikke fra.🤨
Gullhaugen
04.05.2022 kl 11:47 3349

Har noen satt seg godt inn i siste rapport? Tjener de faktisk penger? Jeg så godt igjennom rapporten 31.12.2021 og da er faktisk egenkapitalen i minus . Så de har god en vei å gå før dette blir en lønnsom bedrift. Produksjonen MÅ kraftig opp og de må lande LLA-47 ganske snart nå.
Balance Sheet and Equity
As of 31 December 2021, book equity for the consolidated Group
was negative USD 3,4 million
Carsten1972
04.05.2022 kl 12:12 3291

Ham Bjørn Inge pettersen,han godt nok dygtig var,jeg har da mere ret da jeg får tid tilbage sagde at vi går mod kurs 1.😂 hvorherre bevares.norsk grundighed.😂.
Ulrik1
04.05.2022 kl 12:16 3274

Vi har ventet og ventet i årevis. På at raketten skal ta av, at toget skal forlate perrongen, at kursen skal stå i 17kr. Fakta er jo at det ikke skjer så mye spennende i Iox og de har nå hatt en gylden mulighet til å ri en høy oljepris, men de klarer bare ikke å få noe til.
Ransen
04.05.2022 kl 13:20 3174

Det er ikke alltid sammenheng mellom resultat og aksjekurs i selskaper. Som med alt annet så styres dette i stor grad av trender.
For IOX sitt vedkommende, så gjelder det å få opp produksjonen. Og det må skje på LLA-47. Omtrent hele obligasjonslånet er forbundet til dette feltet. Nytt forfall er feb. 2026. Kommer produksjonen opp ved funn og igangsettelse til 2024, vil det være greit å kvitte seg med lånet. Det er dyrt å være fattig, det får nok flere av oss erfare i tiden som kommer,
Akte
05.05.2022 kl 06:15 2871

Nu er olien over 110💰 så det må snart smitte af på IOX 💰💰
Gullit
05.05.2022 kl 06:50 2822

Kan fort se dobling i dag. Etter gårsdagens nyheter forstår man att oljen skal videre opp..
Ærligtalt
05.05.2022 kl 07:12 2801

Er du splitter pine gal :)

Men den bør opp mot 3,- på litt sikt, det bør den
*medmindre det kommer kursdrivende nyheter
Gullit
05.05.2022 kl 07:15 2827

Ikke glem den sto i 4,45 for litt over en måned siden.. ingen grunn til att det ikke kommer rally igjen no..
Mdg1
05.05.2022 kl 07:25 2802

og 1,1 for 6 mnd siden
Mdg1
05.05.2022 kl 07:29 2816

Det er helt avhengig av størrelsen på funn.Som jeg har sagt her. Vikingo produserer ca 300, men folk her tror hardnakket at det skal bli treff med over 1000 tønner på hver av de to første brønnene på LLA47.
sacco12
05.05.2022 kl 07:42 2773

Vikingo produser mindre i dag enn hva den gjorde i begynnelsen. Det er helt vanlig for en brønn å produserer mindre etterhvert. Dette er hentet fra testresultater i 2017: "C7 has steadily produced 180 bpd of formation fluids with 40% water cut (net oil of 108 bopd 25 API) through artificial lift, then upper C7 did not produce and finally C5 has naturally produced 744 bpd of oil"

Mdg1: Ingen på IOX-trådene vil ha dine konstante meninger, i tillegg så har du blitt så desperat nå at du har begynt å juge. Jeg har tidigere sammenlignet deg med den svært lite sosialt smarte onkelen som stadig vekk kommer brasende inn døra på besøk for å, i sitt eget hode fortelle alle rundt seg sannheten som alle andre enn han selv er for dumme til å forstå. Det hans noe lave antenner er litt for korte til å fange opp, er at INGEN vil høre hva han har å si, men likevel kommer han tilbake gang etter gang etter gang ...